kind zonder oppas

04-04-2009 10:01 192 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst met een vrouw uit de straat gesproken, dat wanneer ze in het weekend uitgaat ('s nachts van 11.00-06.00) haar acht-jarige dochter alleen thuislaat, zonder de buren te waarschuwen en zonder een babyfoon. Nu is dit meisje erg volwassen voor haar leeftijd en slaapt ze meestal door, het gaat toch om het idee dat ze daar alleen is. Wat zouden jullie in dit geval tegen de moeder zeggen?
Herfstrood, ik denk dat ik een hint ga geven over een goede en goedkope oppas en mss het Duitse verhaal van hierboven vertellen.
quote:ladychipmunk schreef op 04 april 2009 @ 13:56:

[...]

Dit meen je toch niet? brand en moordenaars zijn JUIST een reden om je kinderen niet alleen achter te laten!

de beslissing om ze niet alleen te laten neem je toch eerder dan het stadium moord en brand? Ik neem aan dat je dat doet omdat het zielig is. Omdat ze muizenissen hebben snachts, omdat ze eng dromen, omdat ze zich alleen voelen.

Als ik een risicoanalyse zou maken op de kans dat ze vermoord worden, zou ik fluitend de deur uit lopen 's avonds laat, maar nooit meer aan het verkeer deelnemen. Ik liet ze niet alleen omdat het zielig is, en uiteraard ben je zuur als zich een kindermoordenaar aandient maar die kans is kleiner dan dat je de hoofdprijs in de loterij pakt.

nu zijn ze wat ouder en zijn ze s avonds en overdag weleens alleen, maar in een heel andere context dan TO beschrijft.
Ladychipmunk, te weinig geld is toch in geen enkel opzicht een excuus voor dit gedrag? Dan ga je maar niet weg! je hebt een kind waar je verantwoordelijk voor bent en daar heb je je naar te gedragen. Arm, jong, alleenstaand; maakt niet uit. Dat kind moet op haar moeder kunnen vertrouwen om haar te beschermen!
oh that purrrrrrrrrfect feeling
Ik denk dat de kans op een nare droom of een ongelukkige struikelpartij op weg naar de wc of een natgeplast bedje veel groter is dan een uitslaande brand of een nachtelijke insluiper. Ik denk dat RosieRo dat bedoelt. Maar goed: jullie zijn het eens, een kind van acht zou niet alleen thuis moeten zijn 's nachts.
Ze laat zich inderdaad door mannen trakteren...plus het is daar gratis entree en dichtbij dus geen taxiekosten.
Ik ben helemaal geen zemel in de opvoeding, maar wij hebben dus zelfs een oppas (buurmeisje van 16) als we bij de buren borrelen. De reden daarvoor is dat prinses van 6 bang is. Ze heeft geen 'vertrouwen' in de babyfoon, mobiel of 2 prinsessen van 9.

Ik wil haar angst niet ontkrachten met welke argumenten dan ook. Als zij zich prettiger voelt met een oppas dan krijgt ze die. Wij een lollige avond, dan zij ook.

Is dat mens nou helemaal van de pot gepleurt om zo'n pupke de hele nacht alleen te laten. Ik zou er echt absoluut wat van zeggen. En niet zo voorzichtig ben ik bang.........
ik zou haar ook wat fermer aanspreken en laten doorschemeren dat een telefoontje naar pliesie, AMK en de school van kindje zo gedaan is..
Hmmm ook brand zit in een klein hoekje. En ik zou het mezelf nooit vergeven dat ik in een cafe met mannen zit terwijl mijn kind alleen thuis zit.

Dat ze geen gewetensbezwaren heeft.....
quote:ladychipmunk schreef op 04 april 2009 @ 14:00:

Herfstrood, ik denk dat ik een hint ga geven over een goede en goedkope oppas en mss het Duitse verhaal van hierboven vertellen.Denk je nu echt dat dat helpt? Dit soort dingen kan ze echt zelf ook wel verzinnen maar het interesseert haar blijkbaar niet, vindt het niet nodig.

Het gaat ook niet om een duitse moordenaar, of brand, of een kapotte lamp. Het gaat erom dat je een kind van die leeftijd gewoon niet alleen achter laat! Deze dame heeft haar prioriteiten niet helemaal goed op een rij.
okee, maar laat ik het zo zeggen: als er een honderd procent garantie was dat er geen brand en geen enge mannen waren (hypothetisch), dan zou ik natuurlijk ook niet het kind alleen laten. Brand en enge mannen is, lijkt mij, geen factor in je besluitvorming om het te laten.

hooguit een bijkomstigheid.
quote:dewit schreef op 04 april 2009 @ 11:22:

Nou sweety ik zie echt niet waar ik een onbeschofte opmerking maak hoor. Ik kaart enkel aan dat dat kind zich misschien wel helemaal niet onveilig voelt.

En natuurlijk is het beter als er op zijn minst iemand op de hoogte is dat het kind alleen thuis is. Maar ik bedoelde met mijn bericht alleen aan te kaarten dat dat kind het misschien wel helemaal niet als vervelend ervaart.

En dat kind dat heb ik al. Dat jij daar dan weer een opmerking over moet maken, dat vind ik onbeschoft. x 10
quote:ladychipmunk schreef op 04 april 2009 @ 13:50:

Ik vind het ook niet kunnen, maar ik denk dat ik wel weet wat er achter zit...ze heeft het niet breed en probeert op alles te bezuinigen......ze staat heel makkelijk in het leven; stapt snel bij mensen in de auto om te liften b.v.

Ik heb niet het idee dat het kind mishandelt of gehaat wordt, de (jonge 26) moeder neemt veel in het leven licht op.De vraag is natuurlijk wat je onder mishandelen verstaat...
Als ik het toch es voor het zeggen had...
Denkt niemand aan de vermiste Madeline bij dit verhaal?

Ik zit zelf in dubio of ik mezelf zou aanbieden als oppas of de instanties zou inschakelen. Ik denk toch dat het laatste beter is, want, zoals al eerder genoemd, er wel een steekje los moet zitten bij die vrouw dat ze tot zoiets in staat is.....

En Lady....zou jij het jezelf ooit vergeven als je morgenochtend te horen krijgt dat dat meiske vanacht is overleden/verkracht??
nogmaals droppertje, het madeleine-scenario is echt niet grootste probleem. Hoe erg ook, de kans dat er nooit bij die mensen een brand uitbreekt of een insluiper komt is vele, vele malen groter dan dat dat wel gebeurt.

tis gewoon zielig, ook als het altijd 'goed' gaat. horrorscenarios zijn geen argument in dezen, je zou het sowieso niet moeten doen.
Ja met 'overleden' doelde ik ook meer op brand....een brand kan in (wat was het ook alweer??) 4 minuten (?) een complete etage verwoesten. Ben benieuwd wat dat guppie in die tijd kan doen om zich te redden

En los daarvan vind ik het gewoon zielig en onverantwoord. arm kind.
Bij het oppassen (overdag) moest ik ook wel eens een boodschapje doen om de hoek, maar heb nooit een kind alleen gelaten simpelweg om de reden dat dat gewoon niet KAN....En heb dan ook nooit aan horrorscenarios gedacht idd
Droppertje, als dat zou gebeuren dan is dat niet de schuld van to. Ik denk dat je je wel knap beroerd zou voelen, maar schuldgevoel lijkt me misplaatst. Enniehoe, het is niet de eerste situatie waar je je druk over moet maken, zoals Rosie ook duidelijk probeert te maken.

Ik vind wel dat wij allemaal, een verantwoordelijkheid hebben om aktie te ondernemen als je weet dat er iets met een kind niet goed gaat. Omdat kinderen dat niet zelf kunnen en daarvoor afhankelijk zijn van volwassenen. Als de volwassene waar ze op aangewezen zijn het af laat weten, zal een ander in moeten grijpen. Niet per se door het probleem zelf op te lossen, maar wel door aan de bel te trekken en te zorgen dat er iemand naar het welzijn van het kind om gaat kijken.
nee tuurlijk niet TOs schuld, maar het feit dat ze hier ene topic over opent, laat zien dat ze al twijfelt over de correctheid van dit. En als ze ervoor kiest om niks te doen en dan gebeurt er iets heel ergs (ik weet kleine kans) gebeurd....IK zou er denk ik ziek van zijn
quote:droppertje schreef op 04 april 2009 @ 14:50:

En Lady....zou jij het jezelf ooit vergeven als je morgenochtend te horen krijgt dat dat meiske vanacht is overleden/verkracht??
Wat bedoel je fleurtje?? zou je het jezelf nooit vergeven of vind je mijn opmerking niet goed???

Ik bedoel hier echt geen druk te leggen op TO!!!! Dacht gewoon aan hoe ik me waarschijnlijk zou voelen....vind het al goed dat TO hier over nadenkt en topic over opent
Poezewoes zegt het al, in de posting van 15.00, en je was er al op in gegaan.

Ik ben van mening: wie het heeft gedaan, heeft het gedaan. En niet iemand anders.
Zoals je al zegt, heb ik ook duidelijk gemaakt dat ik het absoluut niet de schuld van TO zou vinden.

En ik ben dus ook van mening wie het heeft gedaan, heeft het gedaan. niemand anders.

Maar ik zou me voor kunnen stellen dat het misschien moeilijk is om naar de instanties te gaan, maar dan kan je achteraf spijt krijgen
Toch maar even uppen, het laat me eerlijk gezegd niet los, dit topic.

Lady, wil je de volgende keer als je haar spreekt er alsjeblieft iets van zeggen tegen haar?

Of als je melden bij het AMK moeilijk vindt, tenminste advies vragen aan het AMK, of het bij het meisje op school melden?

Ik ken een soortgelijke situatie, en echt, hoe meer mensen aangeven dat dit gebeurt, hoe eerder er iets aan gedaan kan worden.

Het lijkt misschien overtrokken, mijn reactie, maar dit is iets wat waarschijnlijk structureel gebeurt, en dat vind ik gewoon vreselijk voor dat meisje!

Zo, heb ik het toch gedaan, hopelijk doe je er iets mee
Het houdt mij ook bezig. Heb de hele dag een beetje meegelezen met de reacties...

Wat ik toch echt ook heel gevaarlijk vind is dat deze vrouw blijkbaar rond verteld dat ze in het weekend haar kind 's nachts alleen laat. En je weet toch nooit wie er nog meer in de kroeg zit en dit hoort....

En buiten dat vind ik het feit dat het meisje gewoon 's nachts wakker kan worden en dan misschien bang is of zich alleen voelt een vreselijk idee. Een kind van 8 moet gewoon weten dat er iemand is die komt als je roept of huilt...

Ik moet er niet aan denken dat deze vrouw zich op dit moment staat op te tutten voor de spiegel om straks de deur achter zich dicht te trekken. Haar dochtertje alleen in huis terwijl zij het krappe budget zit op te zuipen....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven