Ondertussen op Tripadvisor: belachelijke recensies

dinsdag 13 augustus 2019 om 09:40
Ken je dat? Je zit in een heerlijk hotel of bezoekt een schitterende waterval/therme/bezienswaardigheid. En achteraf kijk je eens op Tripadvisor of andere mensen het net zo leuk vonden als jij. En dat vinden de meeste mensen. Maar soms lees je recensies die je amper serieus kunt nemen, zo onaardig/dom/onnozel.
Misschien is het alleen mijn afwijking, maar ik kan daar erg van genieten. Jullie wellicht ook?
Misschien is het alleen mijn afwijking, maar ik kan daar erg van genieten. Jullie wellicht ook?
woensdag 14 augustus 2019 om 08:21
Volgens dit artikel: https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... gle.com%2FHillegonda1 schreef: ↑13-08-2019 23:24Tsja als de 2 generaties voor je en jezelf in je jeugd in de rij moest voor de gaarkeuken, dan heb je misschien van huis uit niet echt manieren mee gekregen om met overschotten om te gaan.
Zit je aardig in de richting.
Maar om eerlijk te zijn, als ik het zo lees, klinken ze best als een bepaalde groep Nederlanders die ik liever ook niet tegenkom in het buitenland.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

woensdag 14 augustus 2019 om 08:48
Inderdaad. Wij zijn ooit op vakantie geweest naar een camping in Frankrijk waar het nogal ons-kent-ons was met de Nederlandse gasten.
Maar doe gewoon leuk mee en wees vriendelijk en dan hoor je er gewoon bij.
Stond er op zoover oid een recensie van iemand die de hele camping als kut beoordeelde omdat ze vond dat de vaste gasten teveel een kliek waren.
Jaha, dat heeft echt invloed op de staat van het sanitair (dat overigens prima was).
woensdag 14 augustus 2019 om 09:03
ik zou blij zijn met zo'n recensie en die camping overslaan-Darkside- schreef: ↑14-08-2019 08:48
Stond er op zoover oid een recensie van iemand die de hele camping als kut beoordeelde omdat ze vond dat de vaste gasten teveel een kliek waren.

woensdag 14 augustus 2019 om 09:10
Ohhh ik hou van reviews!!!! Lees ze als het kan allemaal als ik ergens heen ga!
Maar vaak neem ik ze met een zak zout!
"De ober sprak slecht Engels en was chaggie" Heb de man toen ontmoet, hartstikke aardig en deed heel erg zijn best Engels en Nederlands te leren van vooral de gasten. Wat mensen vergeten is dat het in veel landen niet de standaard is om Engels les te krijgen op school (bv op Lesbos)
"Ontbijt was wel oke maar na 14 dagen kwam het wel mn neus uit elke keer hetzelfde" Hotel had een leuk buffet met serieus 3 verschillende manieren van bereiden van ei, 4 verschillende broodsoorten, groenten, fruit etc. Wat verwacht je dan?
Oeehhh en eentje op mn laatste vakantie (face to face van een andere gast) "Ja, er zitten mieren op de kamer" Nou ja kan, je zit hier midden in de bergen en mieren zijn gewoon f*ckers, heb je het even gemeld bij de eigenaresse (kleinschalig complex, vrouw doet alles vr je) "Nee wat dat vind ik lullig om te zeggen"
Zeg het gewoon, zij komt niet op je kamer in de tijd dat je er zit, ze zou het graag willen weten zodat ze er iets aan kan doen??!?!?!
Maar vaak neem ik ze met een zak zout!
"De ober sprak slecht Engels en was chaggie" Heb de man toen ontmoet, hartstikke aardig en deed heel erg zijn best Engels en Nederlands te leren van vooral de gasten. Wat mensen vergeten is dat het in veel landen niet de standaard is om Engels les te krijgen op school (bv op Lesbos)
"Ontbijt was wel oke maar na 14 dagen kwam het wel mn neus uit elke keer hetzelfde" Hotel had een leuk buffet met serieus 3 verschillende manieren van bereiden van ei, 4 verschillende broodsoorten, groenten, fruit etc. Wat verwacht je dan?
Oeehhh en eentje op mn laatste vakantie (face to face van een andere gast) "Ja, er zitten mieren op de kamer" Nou ja kan, je zit hier midden in de bergen en mieren zijn gewoon f*ckers, heb je het even gemeld bij de eigenaresse (kleinschalig complex, vrouw doet alles vr je) "Nee wat dat vind ik lullig om te zeggen"
Zeg het gewoon, zij komt niet op je kamer in de tijd dat je er zit, ze zou het graag willen weten zodat ze er iets aan kan doen??!?!?!

woensdag 14 augustus 2019 om 09:47
Deze is ook grappig, een Facebookfittie met een taxibedrijf:
https://www.thebestsocial.media/nl/besc ... ookfittie/
https://www.thebestsocial.media/nl/besc ... ookfittie/
woensdag 14 augustus 2019 om 09:48
Dat doe ik ook. Ik wandel met google maps door de buurt van het hotel dat ik wil boeken. Even kijken waar de bushalte is, of er winkels zijn en of er geen discotheek in de directe nabijheid is.TsumTsum schreef: ↑13-08-2019 15:18Ik vind streetview ook echt een uitkomst. Ik 'wandel' altijd even door de buurt en loop de route van de halte naar mijn hotel zodat ik wat aanknopingspunten heb als ik aankom. Zie ik teveel graffiti en dichtgetimmerde huizen enzo dan zoek in een ander hotel. Wel een keer gehad dat mijn geboekte hotel in de steigers stond en ook een keer een bouwput dat het nog gebouwd moest worden. Bij dat hotel in de steigers heb ik voor de zekerheid even navraag gedaan want de foto was redelijk recent.
woensdag 14 augustus 2019 om 10:14
Ik neem aan dat deze nummer 6 een grapje was. Inderdaad vanwege de zebra crossing maar dat de schrijver het ook wel weet.Chocoladeaardbei schreef: ↑13-08-2019 16:46Ik gok dat nummer 6 misschien een soort 'lost in translation' ding is geweest. Iemand die niet het fenomeen 'zebrapad' (of zebra crossing in het Engels) kent en dat dus waarschijnlijk niet begreep..![]()

woensdag 14 augustus 2019 om 10:18
Volgens mij heb ik het grootste horrorhotel van Turkije gevonden. Dit is een reactie op een review van het hotel:
[]Customer Relationships Management By Corendon, Customer Relationships Manager, 25-10-2018
Beste ************, De tevredenheid van onze gasten is erg belangrijk voor ons. De service van ons hotel, het ijverige en behulpzame personeel, de Turkse en internationale keuken, het schone strand en de comfortabele kamers worden gewaardeerd door alle gasten. We willen 100% gasttevredenheid bieden. Maar het is heel moeilijk om sommige gasten gelukkig te maken. Ons hotel verdient geen negatieve opmerkingen en sommige gasten reageren kwaadwillig. Natuurlijk zijn gastbeoordelingen waardevol voor ons en we passen deze beoordelingen aan.U kunt een goede vakantie doorbrengen in ons hotel
Met vriendelijke groet, Het Grand Park Lara Team
Als je dat hotel door Google haalt... daar moet je iig niet heen met een dochter tussen de 14-24 jaar. OMG.
[]Customer Relationships Management By Corendon, Customer Relationships Manager, 25-10-2018
Beste ************, De tevredenheid van onze gasten is erg belangrijk voor ons. De service van ons hotel, het ijverige en behulpzame personeel, de Turkse en internationale keuken, het schone strand en de comfortabele kamers worden gewaardeerd door alle gasten. We willen 100% gasttevredenheid bieden. Maar het is heel moeilijk om sommige gasten gelukkig te maken. Ons hotel verdient geen negatieve opmerkingen en sommige gasten reageren kwaadwillig. Natuurlijk zijn gastbeoordelingen waardevol voor ons en we passen deze beoordelingen aan.U kunt een goede vakantie doorbrengen in ons hotel
Als je dat hotel door Google haalt... daar moet je iig niet heen met een dochter tussen de 14-24 jaar. OMG.

woensdag 14 augustus 2019 om 10:20
Betty_Slocombe schreef: ↑13-08-2019 13:41"De kaas bij het ontbijt kwam uit de winkel"
Ik vraag me nog steeds af wat zo iemand gedacht had, dat er elke ochtend iemand van het hotel melk zou karnen/de kazen om zou draaien/af zou soppen met zout water?

Godver het is wat. Ordinaire winkelkaas.
woensdag 14 augustus 2019 om 10:23
woensdag 14 augustus 2019 om 10:26
woensdag 14 augustus 2019 om 10:30
Toverland is heel leuk, en eng, met Halloween.
En mocht je uit Brabant komen. In Oirschot werkt het halve dorp mee aan een mooie, enge spooktocht.
Zoon vond 't halverwege helaas te eng.
Misschien klopt het niet allemaal, maar het is wel waar

woensdag 14 augustus 2019 om 10:38
Ik zie niets bijzonders, behalve dat het heel massaal is en er eigenlijk niet voor ingericht is. Heb je een linkje? Ben benieuwd!lemoos2 schreef: ↑14-08-2019 10:18Volgens mij heb ik het grootste horrorhotel van Turkije gevonden. Dit is een reactie op een review van het hotel:
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 14 augustus 2019 om 10:54
Ik heb altijd alleen maar plezier gehad in Drouwenerzand. Toegegeven, het is alweer zo'n 20 jaar terug dat ik er was, geloof ik, toen jongste nog aan de borst hing en ik niet veel meer kon doen dan op een stoel zitten en met m'n familie kletsen (was net bevallen en was familiefeet), maar ik vond het niet erg.Voornu schreef: ↑13-08-2019 22:27Ik lees net wat reviews, die zijn overwegend erg positief ( wat ik ze dan ook weer gun, omdat ik het allemaal zo sneu vind). Maar ook een waar in de kop staat ' met een duister tintje'. Ik dacht even een zielsverwant getroffen te hebben, maar nee, de persoon was er in de Halloween periode en blijkbaar pakken ze dan helemaal uit.
Mogelijk dat ik later nog eens ben geweest, staat me vaag iets van bij, maar ook daar geen trauma's van.
Gewoon, lekker spelende kinderen en .. eh.. ja, patat

Later is nu

woensdag 14 augustus 2019 om 10:56
Linkje:
http://www.hotelgrandparklara.nl/beoordelingen
En reviews met pinnige reacties:
https://www.zoover.nl/turkije/mediterra ... Group=poor
woensdag 14 augustus 2019 om 10:58
quattro-stagioni schreef: ↑13-08-2019 23:01Vanwege een familiefeest zijn we eens met de hele misjpooge naar Preston Palace geweest. We waren op het ergste voorbereid en inderdaad... Grenzeloos geschrok bij de buffetten, laveloos lallen in de kroeg, nog maar weer eens vreten, zuipen en vreten.
We hebben het netjes gehouden en ons eigen plan getrokken. Met de kinderen naar de kermis, gewoon netjes gegeten bij de buffetten, een drankje zonder katjelam te worden. En vooral héérlijk schaamteloos zitten observeren![]()
We hebben ons prima vermaakt, ondanks de reputatie van PP (de familiekamers waren 10 jaar geleden wel uitgesproken klein en simpel). En we hebben nog lang nagepraat over hoe mensen zich kunnen laten gaan in dit soort tenten.
Ik ben kennelijk een echte pauper, want ook daar heb ik leuke familiefeesten gehad
![Happy :-]](./../../../smilies/77_happy.gif)
Maar goed, wij zijn dan vooral met de familie en de kinderen aan het spelletjes doen en dergelijke, om vervolgens gezamenlijk nog aan 1 tafel te eten. Uiteraard ook van de hapjes tussendoor genoten.
Later is nu
woensdag 14 augustus 2019 om 11:21
Ik was in een derde wereld land en een recentie was een 1 omdat er geen roomservice was. In het hotel wat 15 euro per nacht kostte (en waar uiteraard ook niet in de beschrijving stond dat dit er wel was).
En een was verbolgen omdat de badkamer gedeeld moest worden. Maar in dit specifieke dorpje zijn alleen maar guesthouses waar dat het geval is. En dat wordt ook heel duidelijk aangegeven.
En ik las er een keer een van een Amerikaanse die het echt belachelijk vond dat de taxichauffeurs in een zuid Spaans dorpje alleen maar Spaans praatten.. Zucht..
En een was verbolgen omdat de badkamer gedeeld moest worden. Maar in dit specifieke dorpje zijn alleen maar guesthouses waar dat het geval is. En dat wordt ook heel duidelijk aangegeven.
En ik las er een keer een van een Amerikaanse die het echt belachelijk vond dat de taxichauffeurs in een zuid Spaans dorpje alleen maar Spaans praatten.. Zucht..
woensdag 14 augustus 2019 om 11:21
Speciaal voor dit topic even het hotel op Malta waar we in mei waren opgezocht op Tripadvisor.
‘Het centrum was maar 5 minuten lopen, dat wist ik niet! Om een taxi gevraagd bij de receptie en dat ritje kostte wel 12 euro!’ Dus de receptionist doet precies wat je vraagt en het is ook de schuld van het hotel dat de taxi zo duur is.
‘De badkamer was afschuwelijk! Zie foto’s’ en dan twee foto’s van een tegel met een barst erin en een foto van wat kalkaanslag op de douchestang.
Wij vonden het een prima hotel.
‘Het centrum was maar 5 minuten lopen, dat wist ik niet! Om een taxi gevraagd bij de receptie en dat ritje kostte wel 12 euro!’ Dus de receptionist doet precies wat je vraagt en het is ook de schuld van het hotel dat de taxi zo duur is.
‘De badkamer was afschuwelijk! Zie foto’s’ en dan twee foto’s van een tegel met een barst erin en een foto van wat kalkaanslag op de douchestang.
Wij vonden het een prima hotel.
The owls are not what they seem

woensdag 14 augustus 2019 om 11:29
Ik vind de reacties niet zo pinnig. Ik denk dat het hier vooral een kwestie is van verkeerde verwachtingen, er zijn ook zat zeer positieve reacties.lemoos2 schreef: ↑14-08-2019 10:56Linkje:
woensdag 14 augustus 2019 om 11:36
Ik zat op de verkeerde plek te kijken. Wat een bizarre verhalen en wat een onbeschofte reacties van het management.lemoos2 schreef: ↑14-08-2019 10:56Linkje:

woensdag 14 augustus 2019 om 11:36
1 keer een slechte recensie gegeven.
Na een lange busreis om een uur of 10 s avonds met een koor in een voorstad van Praag aangekomen, voor een concert in de binnenstad.
In het hotel was niets te krijgen. Geen koffie/thee, frisdrank, etc etc.
Op de parkeerplaats tippelden dag en nacht een groepje prostituees die steeds de mannen van onze groep benaderden.
Na een lange busreis om een uur of 10 s avonds met een koor in een voorstad van Praag aangekomen, voor een concert in de binnenstad.
In het hotel was niets te krijgen. Geen koffie/thee, frisdrank, etc etc.
Op de parkeerplaats tippelden dag en nacht een groepje prostituees die steeds de mannen van onze groep benaderden.
amarna wijzigde dit bericht op 14-08-2019 12:09
0.70% gewijzigd

woensdag 14 augustus 2019 om 11:40
Ik wel, zoals ‘De 'lekkende' airco komt enkel voor als u deze aan laat staan wanneer u uw hele dag buiten de kamer besteedt zodat u in een gekoelde kamer kan terugkeren. Als u een goede oplossing kent om condenswater te verkomen mag u ons altijd mailen’MinkeDeWit schreef: ↑14-08-2019 11:29Ik vind de reacties niet zo pinnig. Ik denk dat het hier vooral een kwestie is van verkeerde verwachtingen, er zijn ook zat zeer positieve reacties.
Tig keer excuseren voor ‘onvoorziene’ drukte als mensen vrij netjes schrijven dat er gewoon geen plek was om zittend te kunnen eten en dan sneren dat iemand niet nog eens in de buidel wilde tasten voor een omboeking naar een ander hotel.
Enfin, ik zou op basis van reviews hier met een grote boog omheen gaan. Als ik al naar Turkije zou gaan.

woensdag 14 augustus 2019 om 11:57
Ik heb op Kreta ook in een hotel/resort gezeten met best wat Russen. Had er echter geen last van, waren niet overdreven luidruchtig en lieten ook geen hele borden met eten staan.
Heb ook in hotels gezeten met Chinezen, vaak luidruchtig en die sturen ook een paar man naar het buffet om borden vol met eten te halen voor de hele groep waarmee ze zijn. Verwachten ook regelmatig dat personeel gewoon Chinees kan. En als ze klaar zijn staan er nog een hoop borden met eten op tafel.
Mijn ouders zaten zelfs een keer in een hotel in ik geloof Sri Lanka of Vietnam waarbij het hotel ze een keer had gevraagd om later te komen ontbijten met de groep (groepsreis) zodat ze tijd hadden om alles weer goed aan te vullen nadat de Chinese gasten klaar waren met ontbijten.
Heb ook in hotels gezeten met Chinezen, vaak luidruchtig en die sturen ook een paar man naar het buffet om borden vol met eten te halen voor de hele groep waarmee ze zijn. Verwachten ook regelmatig dat personeel gewoon Chinees kan. En als ze klaar zijn staan er nog een hoop borden met eten op tafel.
Mijn ouders zaten zelfs een keer in een hotel in ik geloof Sri Lanka of Vietnam waarbij het hotel ze een keer had gevraagd om later te komen ontbijten met de groep (groepsreis) zodat ze tijd hadden om alles weer goed aan te vullen nadat de Chinese gasten klaar waren met ontbijten.

woensdag 14 augustus 2019 om 12:10
TsumTsum schreef: ↑14-08-2019 11:57
Ik denk ook dat je ouders geluk hadden dat ze niet samen met de Chinese gasten hebben ontbeten.
Wat kunnen die smerige geluiden maken met eten zeg