Ondertussen op Tripadvisor: belachelijke recensies

13-08-2019 09:40 820 berichten
Ken je dat? Je zit in een heerlijk hotel of bezoekt een schitterende waterval/therme/bezienswaardigheid. En achteraf kijk je eens op Tripadvisor of andere mensen het net zo leuk vonden als jij. En dat vinden de meeste mensen. Maar soms lees je recensies die je amper serieus kunt nemen, zo onaardig/dom/onnozel.
Misschien is het alleen mijn afwijking, maar ik kan daar erg van genieten. Jullie wellicht ook?
klavertje-vier2019 schreef:
14-08-2019 14:46
Mensen lieten het ook niet bij de wasbakken, maar bij hun tent/caravan op een tafeltje staan om te drogen.
Oh heb ik nog nooit gezien!
Alle reacties Link kopieren
Die recensie over Abbey Road vind ik echt hilarisch !
Geen zebra's over zien steken, dus krijgt het een slechte recensie als tourist attraction. Deze mensen weten niet eens waar Abbey Road beroemd om is.
:biggrin:
raffa schreef:
14-08-2019 14:50
Oh heb ik nog nooit gezien!
Het komt mij ook niet bekend voor. Ook op de camping droogden wij gewoon af. Als je het buiten laat staan komt er toch allemaal zand en rotzooi uit de bomen in.
.
Ooit in een hotel in Winterswijk een dame op luide toon bij de receptie horen klagen dat er geen washandjes waren.
Ik ben in veel landen geweest. Alleen in de VS waren washcloths standaard. Maar dat zijn meer wat wij gastendoekjes noemen.
raffa schreef:
14-08-2019 14:45
Thuis kun je het in je keuken laten drogen (niet dat ik dat zelf doe maar dat kan ik me voorstellen)
Dat doe ik dus heel vaak wel, tot groot ongenoegen van mijn lieftallige wederhelft
impala schreef:
14-08-2019 14:53
Het komt mij ook niet bekend voor. Ook op de camping droogden wij gewoon af. Als je het buiten laat staan komt er toch allemaal zand en rotzooi uit de bomen in.
Misschien toeval dan dat ik het een paar keer gezien heb. Viel me toen gewoon op doordat die mensen zo snel klaar waren bij de afwas-bakken.
Ik krijg heel veel zin in vakantie, van dit topic...

Heb net even de reviews van het hotel waar ik in september zit bekeken. Jammer genoeg, allemaal prima recensies :rolling:
vivapimpelmees schreef:
14-08-2019 14:30
In huisjes in Nederland wel. In het buitenland heb ik echt nog nooit theedoeken gezien.
In mijn ervaring juist omgekeerd. Ik begrijp niks van die kale bungalowparkhuisjes waar je theedoeken, handdoeken en beddengoed moet huren en waar nog geen flesje afwasmiddel aanwezig is.
In het buitenland (appartementencomplexen, Homeaway, Airbnb etc) zijn dat soort dingen altijd aanwezig. En ook een fles afwasmiddel.

Overigens zou ik dan weer niet over de afwezigheid van afwasmiddel gaan klagen in een review.
amarna schreef:
14-08-2019 14:55
Ooit in een hotel in Winterswijk een dame op luide toon bij de receptie horen klagen dat er geen washandjes waren.
Ik ben in veel landen geweest. Alleen in de VS waren washcloths standaard. Maar dat zijn meer wat wij gastendoekjes noemen.
Nou ben ik toch al vaak in Amerika geweest maar ik heb nog nooit washandjes gezien. Gastendoekjes inderdaad wel maar daar kun je je toch niet mee wassen? In Nederland trouwens ook niet hoor behalve een enkele keer bij Van der Valk.
Voornu schreef:
13-08-2019 22:15
Ja, daar zou je geld toe moeten krijgen. Misschien doen ze dat daarom, die gratis zoveel als je kan eten patat, om het te verzachten. Maar het maakt het erger, die patat.
Ik ben er vele malen geweest. Schoolreisjes, maar ook zelf.
Wat ik er niet fijn vind is het aso veel op je dienblad leggen.. 12 frikadellen, 6 patat, en 15 hamburgers en dan overal 2 van opeten?

Echt, waarom??

Ik moet glutenvrij eten en dat verzorgen ze daar erg goed. En je hoeft niet in de rij, heerlijk.

Op het terras mensen kijken... Ik hou ervan.
Voornu schreef:
13-08-2019 22:27
Ik lees net wat reviews, die zijn overwegend erg positief ( wat ik ze dan ook weer gun, omdat ik het allemaal zo sneu vind). Maar ook een waar in de kop staat ' met een duister tintje'. Ik dacht even een zielsverwant getroffen te hebben, maar nee, de persoon was er in de Halloween periode en blijkbaar pakken ze dan helemaal uit.
Is echt leuk!! Sorry ik ben fan.
Behalve dan dat overdadig opscheppen van eten en 80% weggooien.
Leuk personeel. Halloween is echt een aanrader. Park is super aangekleed.

Mijn zoon is 15 dus wol naar Walibi maar anders..
Doubletree20 schreef:
14-08-2019 15:27
Nou ben ik toch al vaak in Amerika geweest maar ik heb nog nooit washandjes gezien. Gastendoekjes inderdaad wel maar daar kun je je toch niet mee wassen? In Nederland trouwens ook niet hoor behalve een enkele keer bij Van der Valk.
Nee washandjes vind je nergens. Dat is typisch Nederlands. Het kleine doekje in de VS is wel bedoeld om je mee te wassen. Maar ik neem ook altijd een pak wegwerp washandjes mee. Die zitten standaard in mijn koffer.
.
TsumTsum schreef:
14-08-2019 11:57
[...]
Ik heb op Kreta ook in een hotel/resort gezeten met best wat Russen. Had er echter geen last van, waren niet overdreven luidruchtig en lieten ook geen hele borden met eten staan.

Heb ook in hotels gezeten met Chinezen, vaak luidruchtig en die sturen ook een paar man naar het buffet om borden vol met eten te halen voor de hele groep waarmee ze zijn. Verwachten ook regelmatig dat personeel gewoon Chinees kan. En als ze klaar zijn staan er nog een hoop borden met eten op tafel.

Mijn ouders zaten zelfs een keer in een hotel in ik geloof Sri Lanka of Vietnam waarbij het hotel ze een keer had gevraagd om later te komen ontbijten met de groep (groepsreis) zodat ze tijd hadden om alles weer goed aan te vullen nadat de Chinese gasten klaar waren met ontbijten.
Ik heb tijdens mijn reis in Vietnam met meerdere Vietnamezen uit de toeristenindustrie gesproken en die hadden allemaal een hekel aan de Chinese toeristen: onbeleefd, denken dat ze overal recht op hebben en ontzettend op de centen.

Één gids zei letterlijk: doe mij de Russen maar, die kan je in ieder geval nog voor een paar euro oplichten als ze zich echt als horken gedragen.:rofl:
the-dowager schreef:
14-08-2019 15:56
Ik heb tijdens mijn reis in Vietnam met meerdere Vietnamezen uit de toeristenindustrie gesproken en die hadden allemaal een hekel aan de Chinese toeristen: onbeleefd, denken dat ze overal recht op hebben en ontzettend op de centen.

Één gids zei letterlijk: doe mij de Russen maar, die kan je in ieder geval nog voor een paar euro oplichten als ze zich echt als horken gedragen.:rofl:
:rofl:
the-dowager schreef:
14-08-2019 15:56

:HA:
Ook wel eens een gids gesproken die Chinezen echt lastig vond, want ze letten dus niet echt op doordat ze in groepen lopen. Dus als een licht op rood gaat, lopen ze gewoon door achter de gids aan. En ze gaan extreem vaak op plekken staan waar je echt niet mag staan voor een selfie/foto. Mede doordat ze de bordjes niet lijken (?) te begrijpen.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
Ik heb wel eens een slechte recensie geschreven. Was een hotel in Barcelona. Ik ben echt ienemini klein maar ik kon niet op de wc in de badkamer zonder schuin te gaan zitten omdat het lavabokastje er vlak tegen stond!
Over restaurants heb ik al meerdere slechte recensies geschreven.
Ik zou bijna eens een vakantie boeken, speciaal om Russen te kijken :) ik ben ze zeiden tegen gekomen op reis. In Thailand een keer een groep op een drijvend hotel. Ze dronken heel veel maar we hadden weinig last van ze. Ik vond ze wel een bezienswaardigheid op zich, er zaten wat hele aparte stelletjes bij :D
.
Russen, opvallend altijd, dikke lelijke mannen met knappe slanke vrouwen. Ze kunnen ook best veel lawaai maken, maar Nederlanders hoor je van op nog verdere afstand dan Russen :whistle:
Onze gids tijdens een rondreis was wat aan het vertellen over een bezienswaardigheid in een grot. Horen we een Chinese groep aan komen met gids en die hebben dan naast een vlaggetje ook nog zo'n draagbare box met microfoon bij waardoor ze praten. Die groep kwam naast onze groep staan en die gids begint met haar microfoon... Galmde helemaal. Na een flinke discussie ging die eindelijk uit waardoor een paar Chinezen boos werden, tenminste zo klonk het.

Of die keer bij een kraampje met souvenirs in een land waar afdingen niet echt gebruikelijk is. Was een Chinees koppel al 10 minuten bezig met afdingen en er werden steeds andere souvenirs gepakt en weer terug gelegd. Zo van als ik met dit de deal niet krijg dan met dit misschien wel. Ze openden voor mij even een andere kassa zodat ik mijn spulletjes kon afrekenen. Vond het toch knap van de verkoper dat hij beleefd bleef en nee bleef zeggen en bij hield wat er steeds gepakt en terug gelegd werd. Al merkte je wel dat hij steeds meer geïrriteerd raakte. Geen idee hoe het uiteindelijk is afgelopen.
In Oostenrijk viel me deze vakantie juist op dat er wat nukkig gedaan werd tegen en over Nederlanders. Ik begrijp dat soms ook best, want vooral een bepaalde categorie Nederlandse gezinnen (die waarin de kinderen gewoon lekker mogen doen waarin ze zin hebben) is ook opvallend en soms best ergerlijk.
dianaf schreef:
14-08-2019 16:07
:HA:
Ook wel eens een gids gesproken die Chinezen echt lastig vond, want ze letten dus niet echt op doordat ze in groepen lopen. Dus als een licht op rood gaat, lopen ze gewoon door achter de gids aan. En ze gaan extreem vaak op plekken staan waar je echt niet mag staan voor een selfie/foto. Mede doordat ze de bordjes niet lijken (?) te begrijpen.
Ik heb laatst gehoord dat Giethoorn ook een beetje horentjesdol wordt van de Chinezen vanwege zulke dingen.
Poker schreef:
14-08-2019 16:23
Russen, opvallend altijd, dikke lelijke mannen met knappe slanke vrouwen. Ze kunnen ook best veel lawaai maken, maar Nederlanders hoor je van op nog verdere afstand dan Russen :whistle:
En dikke Russische vrouwen, hebben die slanke knappe mannen? Dan ga ik meteen emigreren naar Rusland :mrgreen:
Ik doe wel oordoppen in tegen de luidruchtigheid! :biggrin:
quattro-stagioni schreef:
14-08-2019 17:09
Ik heb laatst gehoord dat Giethoorn ook een beetje horentjesdol wordt van de Chinezen vanwege zulke dingen.
Las een tijdje geleden in het nieuws dat een bewoner het zat was dat toeristen gingen picknicken in zijn tuin en dergelijke: https://eenvandaag.avrotros.nl/item/nic ... icknicken/
vivapimpelmees schreef:
14-08-2019 13:27
Ik heb de recensies gecheckt van het appartementencomplex waar wij over een paar weken naartoe gaan. Iemand was verbolgen over het feit dat er geen theedoeken hingen en dat er geen afwasmiddel stond. Dat vind ik ook raar. Zoiets wéét je toch?
Dat is nogal verschillend. Ik heb het jaren en jaren voor niks meegesleept en vorig jaar een keer niet en toen was er natuurlijk niks in het appartement. Nou ja , gele doekjes en een theedoek en fles afwasmiddel waren snel genoeg gekocht maar vond het wel typisch.
Doubletree20 schreef:
14-08-2019 15:27
Washcloths zijn Amerikaanse washandjes. Daar wassen ze zich mee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven