Het algemene make-up topic
zondag 14 juli 2019 om 21:52

Hier kunnen we kletsen over alles wat te maken heeft met make-up en beauty.

Geef tips, post reviews, deel je stash of show je looks (als je dat durft/wil!)
Klets over huidverzorging en deel je bevindingen. Alle onderwerpen zijn prima, of het nou over PMU, doucheproducten, nagellak, fillers of elektronische voetvijlen gaat.
Iedereen is welkom. Jong, oud, man, vrouw. Van subtiele make-up tot de Kardashian look.
Ook kun je hier al je vragen stellen als je nieuw bent op het gebied van make-up of huidverzorging.
Newbies, wees welkom

Val gezellig binnen en klets mee over de wondere wereld van cosmetica

dinsdag 13 augustus 2019 om 15:17
Net naar het filmpje gekeken van de beautyblender wasmachine. Met blijkbaar volume hoog, ik was niet voorbereid op het enorme enthousiasme in de stem. En toen heb ik het hele filmpje ook uitgekeken ook. Tsja. Stiekem wel schattig die mini wasmachine, maar ik moet ontspullen dus helaas.
Ik heb best een tijd een poederloos leven geleid maar nu kan het weer, dus ik zal braaf mijn leven beteren en kwasten wassen. Had het eerst met Guhl shampoo (vind ik geen fijne shampoo sowieso) gewassen, misschien zit het daarin. Ik had toen nog geen baby voorhanden, nu is er wel eentje in de omloop dus ik ga het eens met babyshampoo proberen op mijn meest treurige kwast.
Lijkt me ook geen fijn mascara borsteltje van Chanel, alsof je dan in een keer zo'n natte plak op je wimpers krijgt.
Ik heb best een tijd een poederloos leven geleid maar nu kan het weer, dus ik zal braaf mijn leven beteren en kwasten wassen. Had het eerst met Guhl shampoo (vind ik geen fijne shampoo sowieso) gewassen, misschien zit het daarin. Ik had toen nog geen baby voorhanden, nu is er wel eentje in de omloop dus ik ga het eens met babyshampoo proberen op mijn meest treurige kwast.
Lijkt me ook geen fijn mascara borsteltje van Chanel, alsof je dan in een keer zo'n natte plak op je wimpers krijgt.
dinsdag 13 augustus 2019 om 15:36
Bijzonder borsteltje inderdaad... het is wachten tot iemand een soort mini verfroller presenteert... of misschien moet ik dit idee even gaan patenteren hmm. Borsteltjes kunnen zo bepalend zijn! Soms bewaar ik een oude (zo'n siliconenkammetje dan) als ik hem echt heel fijn vond. Al was het maar om mijn wimpers te scheiden bij het aanbreken van een nieuwe mascara...
ik kan wel rillen om die afwasmiddelmethode maar ik ben ondertussen degene wiens kwasten niet goed schoon worden... das natuurlijk pas horror
Ik weet ook niet of ik nu gevoeliger ben voor hoe dingen ruiken door de zwangerschap of dat ik het gewoon vreemd vindt dat fabrikanten dat kennelijk nodig vinden om zoveel parfum ergens in te pompen... Voor douchegel begrijp ik dat nog wel maar voor primer, serum of creme is het inderdaad eerder een minpunt. Er gaat toch weer cocos-fixingspray overheen trouwens
ik kan wel rillen om die afwasmiddelmethode maar ik ben ondertussen degene wiens kwasten niet goed schoon worden... das natuurlijk pas horror

Ik weet ook niet of ik nu gevoeliger ben voor hoe dingen ruiken door de zwangerschap of dat ik het gewoon vreemd vindt dat fabrikanten dat kennelijk nodig vinden om zoveel parfum ergens in te pompen... Voor douchegel begrijp ik dat nog wel maar voor primer, serum of creme is het inderdaad eerder een minpunt. Er gaat toch weer cocos-fixingspray overheen trouwens

Lorem Ipsum

dinsdag 13 augustus 2019 om 22:11
Mango nu jouw gezicht hersteld is en eindelijk kan genieten van poeders zou ik zeker heel lief zijn voor je huid. En trouwens wie heeft gezegd dat er dingen eruit gaat voordat er weer nieuwe dingen gekocht mag worden? Jouw man/ vriend?
Turquasi, mascara met een verfrol
Niet kopen natuurlijk!!
Toen ik zwanger was kon ik ook niet tegen geurtjes! Echt alles was bah bah bah!!
Hamlap, dan heb ik ook een groot hoofd
Emma, dan heb je een hele gave huid?
#jaloers
Banaan, wat wilde je zeggen?
Sjuliaaaaa en kerstballllll waar zijn jullie???
Turquasi, mascara met een verfrol

Niet kopen natuurlijk!!

Toen ik zwanger was kon ik ook niet tegen geurtjes! Echt alles was bah bah bah!!

#jaloers

Prrrr, mauw miawwwww.

woensdag 14 augustus 2019 om 17:50
Hamlap waarom haal je die nagellakjes dan niet? Draag je geen nagellak dan?
Banaan, mascara van Chanel doet zijn werk wel want hij gaf veel volume maar met mijn korte wimpers wil ik graag dat een mascara mij korte wimpers lang maakt. Helaas werkt maar weinig mascara bij mij...
Gisteren de Catrice uitschuifbrowpen gebruikt voor het eerst...er brak een puntje af!!!
Hopelijk gebeurd dat maar eenmalig, we zullen zien.
Banaan, mascara van Chanel doet zijn werk wel want hij gaf veel volume maar met mijn korte wimpers wil ik graag dat een mascara mij korte wimpers lang maakt. Helaas werkt maar weinig mascara bij mij...
Gisteren de Catrice uitschuifbrowpen gebruikt voor het eerst...er brak een puntje af!!!

Prrrr, mauw miawwwww.
woensdag 14 augustus 2019 om 18:06
Ik heb deze nu op mijn nagels. Heel erg mooi en 1 laagje dekt al.
Heb er wel geltopcoat overheen. Echt knalpaars.
https://catrice.eu/nl/nagels-lakken/nag ... er-69.html
woensdag 14 augustus 2019 om 19:20
De browpen van Catrice is 10 x nix, breekt altijd af. Die van Essence is beter maar breekt ook af maar wel minder snel als die van Catrice. Maar ik heb nu die van Etos eigen merk en die is nog beter iets dikker en een beetje schuin in de houder en breekt tot nu toe niet af. Ik ben er tevreden mee.Jane-Ice schreef: ↑14-08-2019 17:50Hamlap waarom haal je die nagellakjes dan niet? Draag je geen nagellak dan?
Gisteren de Catrice uitschuifbrowpen gebruikt voor het eerst...er brak een puntje af!!!Hopelijk gebeurd dat maar eenmalig, we zullen zien.
sauvignonblanc wijzigde dit bericht op 14-08-2019 19:51
Reden: typefout
Reden: typefout
0.31% gewijzigd
een dag niet gedronken is een dag niet geleefd
woensdag 14 augustus 2019 om 19:48
Ook een tip is als primer de after shave balm sensetive van Nivea for men (die met de donkerblauwe letters die andere met lichtblauwe letters is het niet). Veel beautybloggers waren daar een tijdje geleden lyrisch over. De foundation die ik gebruik, de HD liquid van Catrice (deze is wat dekkender) wordt er prachtig mee.
Bijkomend voordeel is dat door de glycerine die erin zit je huid stralend wordt. Mijn huid tenminste, terwijl ik rook en elke dag wel een glaasje wijn drink en al wat jaren de 50 gepasseerd ben. Heb wel een mooie huid van mezelf maar ziet er nog beter uit nu.
Maak ook zelf een fixing spray van glycerine (te koop bij de Tuinen) aangevuld met gedemineraliseerd water (Kruidvat), op Youtube staan filmpjes hoe je het zelf maakt, heel makkelijk.
Mijn make-up blijft heel goed zitten, ook mijn oogmake-up terwijl ik iedere dag op de fiets zit naar mijn werk en best wel veel traan tijdens het fietsen.
Bijkomend voordeel is dat door de glycerine die erin zit je huid stralend wordt. Mijn huid tenminste, terwijl ik rook en elke dag wel een glaasje wijn drink en al wat jaren de 50 gepasseerd ben. Heb wel een mooie huid van mezelf maar ziet er nog beter uit nu.
Maak ook zelf een fixing spray van glycerine (te koop bij de Tuinen) aangevuld met gedemineraliseerd water (Kruidvat), op Youtube staan filmpjes hoe je het zelf maakt, heel makkelijk.
Mijn make-up blijft heel goed zitten, ook mijn oogmake-up terwijl ik iedere dag op de fiets zit naar mijn werk en best wel veel traan tijdens het fietsen.
sauvignonblanc wijzigde dit bericht op 14-08-2019 19:50
Reden: type fout
Reden: type fout
0.05% gewijzigd

woensdag 14 augustus 2019 om 20:02
Vroeger kocht ik altijd dure make-up, zoals Chanel foundation, Fushion Beauty poeder en andere high end producten maar tegenwoordig kun je bij de goedkopere merken ook heel goed terecht, gelukkig.
De liquid camouflage concealer van Catrice is ook heel erg goed, dekt mooi en is gaat (tenminste bij mij) niet in de lijntjes zitten. Ik gebruik altijd wel heel veel fixing spray (zelf gemaakt).
Mijn make up zit er altijd van s morgens vroeg tot s avonds laat nog heel mooi op. Vind het vaak zonde om het voor het slapen gaan eraf te halen
zo mooi is het nog.
De liquid camouflage concealer van Catrice is ook heel erg goed, dekt mooi en is gaat (tenminste bij mij) niet in de lijntjes zitten. Ik gebruik altijd wel heel veel fixing spray (zelf gemaakt).
Mijn make up zit er altijd van s morgens vroeg tot s avonds laat nog heel mooi op. Vind het vaak zonde om het voor het slapen gaan eraf te halen

woensdag 14 augustus 2019 om 20:09
Ja!

Zag trouwens bij de Kruidvat alles van Rimmel, 1+1 gratis. Ik haal daar altijd (gel) nagellak van, dat zit bij mij fijn!

donderdag 15 augustus 2019 om 12:50
In gebruik (Fullsize)

Meerdere malen gebruikt met diverse mascara’s.
Het klontert en wimpers plakken aan elkaar. Weinig verlenging.
Resultaat is niet mooi met een goede mascara. Met mindere goede mascara zie je het verschil wel veel beter.
Conclusie; koop gewoon een goede mascara.
Weer kopen, nee.

Meerdere malen gebruikt met diverse mascara’s.
Het klontert en wimpers plakken aan elkaar. Weinig verlenging.
Resultaat is niet mooi met een goede mascara. Met mindere goede mascara zie je het verschil wel veel beter.
Conclusie; koop gewoon een goede mascara.
Weer kopen, nee.
Prrrr, mauw miawwwww.
donderdag 15 augustus 2019 om 12:59
Mooi! Heb meteen de "Why the shell not" besteld.Emma95 schreef: ↑14-08-2019 18:06Ik heb deze nu op mijn nagels. Heel erg mooi en 1 laagje dekt al.
donderdag 15 augustus 2019 om 13:26
maar Hamlap een goede topcoat is een goede investering hoor!
fixing spray zelf maken lijkt me ook wel wat, maar zo vloeibaar is glycerine toch niet doorgaans?
de laatste keer dat ik vanalles besteld had wegens een 3 voor de prijs van 2 actie bood mijn vriend ook aan het pakje op te halen, ik dacht vooral ehhhh hoe ga ik dit uitleggen
ik ga even teruglezen wie die mascara had aangeraden die je ogen opengesperd houdt, amai ik ben moe....
fixing spray zelf maken lijkt me ook wel wat, maar zo vloeibaar is glycerine toch niet doorgaans?
de laatste keer dat ik vanalles besteld had wegens een 3 voor de prijs van 2 actie bood mijn vriend ook aan het pakje op te halen, ik dacht vooral ehhhh hoe ga ik dit uitleggen
ik ga even teruglezen wie die mascara had aangeraden die je ogen opengesperd houdt, amai ik ben moe....
Lorem Ipsum
donderdag 15 augustus 2019 om 14:00
[quote=turquasi post_id=30274656 time=1565868395 user_id=159971]
Volgens mij bevatten de meeste fixing sprays glycerine.
Gewoon voor gebruik ff goed schudden.
Volgens mij bevatten de meeste fixing sprays glycerine.
Gewoon voor gebruik ff goed schudden.

donderdag 15 augustus 2019 om 14:35
Hier is Kerstbal!Jane-Ice schreef: ↑13-08-2019 22:11Mango nu jouw gezicht hersteld is en eindelijk kan genieten van poeders zou ik zeker heel lief zijn voor je huid. En trouwens wie heeft gezegd dat er dingen eruit gaat voordat er weer nieuwe dingen gekocht mag worden? Jouw man/ vriend?
Turquasi, mascara met een verfrol![]()
Niet kopen natuurlijk!!![]()
![]()
#jaloers
Sjuliaaaaa en kerstballllll waar zijn jullie???
![]()
IK neem eens in de zoveel tijd een nieuwe nick

Maar was beetje druk afgelopen dagen.
sorry sorry
Overigens neem ik ook een beetje afstand van dit topic, hoe lief ik jullie ook vind.
Want ik word steeds verleid om dingen te kopen.