Werk & Studie alle pijlers

Veel stress

15-08-2019 01:29 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet zo goed of dit op het psyche forum hoort of hier, want zit er beetje tussen in. Maar goed the case:

Ik werk voor mezelf en leg de lat vaak wel hoog, hier heb ik jaren geen problemen mee gehad. Ik ben ambitieus en daag mezelf graag uit.

Echter merk ik laatste tijd dat de werkdruk wel erg hoog ligt. Telkens is het ‘beter, beter, beter’ en ik merk dat ik laatste weken veel stress ervaar; ik vergeet deadlines en dingen, ik ben onrustig en merk dat ik overprikkeld reageer en slecht om ga met onverwachte situaties.

Ik wil hier graag begeleiding voor om mezelf meer rust te geven. Ik merk dat mijn productiviteit namelijk enorm daalt en ook mijn energie begint te dalen. Bij wie kan ik hiervoor terecht om hier aan te werken? Een coach of psycholoog oid?
Loop je hier ook tegenaan in andere aspecten van je leven of alleen in je werk?
Ik moet eerlijk toegeven dat ik wel echt 90% van mijn tijd bezig ben met werk. Hobby is uitgegroeid tot werk en vind het echt enorm leuk maar krijg wel stress van deadlines met klanten etc.

Merk dat ik door de werkdruk, stress op persoinlijk gebied ervaar. Als ik een weekend een festival wil pakken, ik er eigenlijk geen zin in heb want het is zo druk en een weekend ‘vrij’ nemen past bijna niet in het schema. Maar dan ga ik met vriendinnen wat ik niet wil afzeggen en kan ik de hele dag niet meer optimaal functioneren door de stress van ‘shit, wat als ik ne het festival terug kom?’

Veel in mijn hoofd, door werkgedachte. Maar goed daarom heb ik ook eigen bedrijf. Vrijhed
Dus de stress komt alleen door het werk en niet omdat je bijvoorbeeld ook perfectionistisch zou zijn met het plannen van dat festival met je vrienden? In dat geval zou ik zelf gaan voor een coach. Iemand die jou kan helpen met prioriteiten en grenzen stellen.

Ik vind 90% van je tijd aan het werk zijn niet klinken als vrijheid trouwens...
Misschien heb je beide wel even nodig op het moment.
Je bent jezelf aan het uitputten.
Je moet oppassen dat je niet in een burn-out terecht komt.
Een psycholoog kan misschien gerichter werken aan je continue perfectionisme em een job coach kan je misschien even een opfris visie geven op het runnen van een gezond bedrijf
chocolol schreef:
15-08-2019 01:58

Ik vind 90% van je tijd aan het werk zijn niet klinken als vrijheid trouwens...
Dit, vind ik ook.
''Geen woorden maar daden''
Goed dat je inziet dat je begeleiding/hulp nodig hebt.

Welke titel zo'n persoon heeft maakt niet zo veel uit. Het kan een coach zijn of een therapeut. Verzand nu ook niet om de "perfecte hulpverlener" te zoeken.

Ik ken mensen die heel goed geholpen zijn door een personal trainer, wandelcoach, psycholoog, dominee, NLP, coach, etc.

Kijk in je eigen omgeving wie er allemaal zijn, en wie hun doelgroep zijn.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Probeer om te beginnen een vaste vrije dag te nemen per week. Dan mag je niet werken en kunnen erop die dag ook geen deadlines zijn! Structuur in je dag aanbrengen geeft ook rust. In de ochtend mail. Om 12 uur lunch. Na 20 uur niet meer werken. Om maar wat vb te noemen.

Welke hulp je zoekt maakt niet veel uit hoor. Als het klikt en je kan het betalen is het allemaal goed. Je hebt ook van die bijeenkomsten voor zzp-ers. Ken je dat? Dan kun je met andere (in soortgelijke situaties) praten hoe zij dat doen. Heel leerzaam! Ook leuk als je daar misschien een beetje een collega gevoel mee krijgt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven