Hét (r)emigreren Topic

18-03-2009 16:57 4718 berichten
Woon je in het buitenland, wil je naar het buitenland of kom je juist terug naar NL?

Nieuwe schrijvers altijd welkom!

Waar zitten we allemaal?

Ainne --> Ierland

Alejandra --> Bolivia

Anais --> Turkije

Biebeltje --> Nederland (voormalig Londen)

Bloempje --> Egypte

Caramella --> Net terug uit de UK

Chicha --> Spanje

Chili-girl --> Chili *heeft inlogproblemen*

Choc_11 --> Frankrijk

Discovery --> Nederland

Guiri --> Spanje

Hope --> Duitsland, maar gaat terug naar NL

Ine --> Oostenrijk

JJ80 --> Terug in NL na latijns-Amerikaans dansavontuur

Kodak --> US

Lapin --> Zwitserland

Liubi --> Duitsland

Marloussie --> Noorwegen *zwanger*

Moonglade --> Nederland

Nymeria --> UK

Orbit --> Nederland (terug uit Australië)

Raccoon --> US

Razzmatazz --> Frankrijk

Rubis --> Frankrijk

Saby --> Italië

Sanne --> Australië

Sarah2ndLife --> Australië

SFO --> US

Snjokorn --> IJsland

Spinnetje --> Zuid-Afrika

Speculaasje --> Israel

Surf --> Nederland (voormalig Frankrijk en Portugal)

Undertaker --> gaat (terug) naar Australië

Vibeke --> Dubai * vers jongensbabietje geboren! *

Visotsky --> Ierland *zwanger*

Ik zal proberen de namen bij te houden, als er iemand mist, laat maar weten.

Link naar het oude topic.
Hillegersberg - Kleiwegkwartier.

Hoewel het dan wel iets verder fietsen is.
Alle reacties Link kopieren
Nymeria, waar zit je? Ik heb Crumble advies nodig!

Zojuist alles in huis gehaald, het wordt er eentje met een combinatie van aardbeien en bananen. Alleen die chocola raspen leek me rotwerk. Gelukkig kwam ik tijdens het shoppen een flesje vloeibare chocolade tegen. Jippie!

Prachtige taartvorm gekocht. Je had dat hoofd van Toyboy moeten zien toen hij de buit van de supermarkt uitpakte en riep:´Nee he, moet ik nou ook nog een taart bakken vandaag, ik heb het al zo druk!´ Ik sta nooit in de keuken. Snel stelde ik hem gerust, toverde een onschuldige glimlach op mijn gezicht en stelde dat ik mij speciaal voor hem zou uitsloven vandaag.

Hij keek nog even wat zuur en zei:´Moet jij niet eens aan je werk denken? Je hebt gisteren ook al amper wat gedaan behalve op dat forum rondhangen.`

Zucht... nu maar hopen dat de taart lukt.

Mijn 2 blonde vraagjes:

1. Op hoeveel graden moet de oven en moet die dan eerst voorverwarmd en zo ja hoelang?

2. Kun je de taartvorm alleen met boter invetten of ook met bakolie/zonnebloemolie?

Ik ga beginnen met kneden en fruit snijden, mocht je niet online zijn tegen de tijd dat de voorbereidingen klaar zijn, zal ik voor de zekerheid boter gebruiken voor het invetten en iets gokken met de (electrische) oventemperatuur.

ps. zojuist nog nieuwe slagroom ingeslagen, lijkt me wel lekker op zo´n crumble. Mmmm...
Anais, volgens mij had Caramella ergens 180 graden genoemd en ja ik zou zeker voorverwarmen.

Volgens mij maakt het niet uit waar je mee invet!
Thanks, Ainne! Die temperatuur had ik niet gelezen. Nu snel aan´t deeg beginnen, het fruit zit er al in en ik heb ook nog wat kiwi toegevoegd aan de aardbeien en bananen. Het wordt een meeeeeega Crumble!
Mmmm klinkt zálig en bij jullie is het fruit natuurlijk sowieso 10 keer lekkerder dan bij ons, maar ik ga dit weekend ook proberen er eentje te maken.

Hoe groot is je bakblik en wat voor verhoudingen meel/suiker/boter heb je uiteindelijk gebruikt?

Ik moet ook een bakblik kopen, ik bedacht me dat ik alleen een springvorm heb, maar dan loopt de chocola eruit natuurlijk.
Tulband bakblik gekocht, springvorm lijkt me inderdaad niet zo slim.

Fruit is hier inderdaad erg lekker en goedkoop. De prijzen wisselen wel per dag. Vandaag had ik 650 gram aardbeien voor omgerekend 1,20 Euro.

Ik heb veel op de gok gedaan hoor, geen maatbekers of weegschaaltjes in huis. Je merkt vanzelf aan de bloem in verhouding tot de boter, of er nog wat bij moet van een van de twee, Begonnen met ongeveer 175 gram boter en bloem erbij gegooid tot het een goed geheel was. Had alleen suikerklontjes in huis, daar wat heet water opgegooid en door het deeg gedaan, Toen weer wat bloem erbij en dat zag er goed uit.

Vermoed dat ik erg veel chocosaus op de vruchten gedaan want inmiddels is het deeg bedekt met de saus die naar boven is gekomen. Ik zal gewoon doen alsof het zo hoort.

Het ruikt gigantisch lekker moet ik zeggen, hij zit al een tijdje in de oven, Langer dan voorgeschreven maar door de saus is het deeg niet niet zo stevig.

STOM STOM STOM. Ik begon het deeg te kneden met mijn ringen om, Deed ze dus te laat af maar ze zaten al onder het deeg. Later maakte ik het aanrecht schoon en heb mijn met deeg besmeurde ringen in de vuilnisbak gegooid en kon die vervolgens leeghalen, Nou ja, ik heb ze terug inmiddels en het is beter dan dat ik ze in de taart had verwerkt.

Ps. Eerste poging 'Operatie Crumble' zit erop. De taart is uit de oven en ik vermoed dat hij na te zijn afgekoeld, graag in de ijskast wil.

.
Hahaha, lekkerrrr zeg. Wij moeten het nog even uitzingen tot 18/4. Misschien straks vastenmuffins maken met een goede schep cacao, voor de chocokick. Erg jammer dat man niet erg van chocotaart/ijs houdt- dan blijven ze staan voor Specu. Man heeft natuurlijk een dure smaak met choco gheghe.

Morgenochtend gaan we lekker fruit inslaan in de arabische wijk, in ieder geval op zoek naar Jericho sinaasappels, hele grote sinaasappels met dikke schil, en als je ze eet/ er sap van perst, ze zijn zo zoet, dat je denkt dat er suiker aan toegevoegd is; en megagrote granaatappels enzo. Vers granaatappelsap is zooooo lekker.

Vandaag is het eindelijk mooi weer, en heb ik voor het eerst mijn sandalen aan. Ga nog even lekker uitzakken, laterssss
anais klinkt heerlijk die crumble van jouw!!

Ik heb een lekkere cake gebakken.... moest ff wat eieren wegwerken want onze kippies leggen braaf elke dag een ei.

Heb er rozijnen en appel in gedaan.... dochterlief en ik hebben al ff geproefd. Nu maar hopen dat manlief en dochterlief 2 snel thuis komen anders blijft er nix over

Surf ben je al op weg naar Paris? ik hoorde dat een treinticket van hier naar Parijs niet eens zo duur is, misschien dat we in de vakantie eens een dagje naar Parijs gaan.......

Zal beginnen met het avondeten voor te bereiden, anders zit manlief weer te mopperen.....

Fijn weekend! xXx
Caramella, ik heb een tijdje in Blijdorp gewoond op de Statenweg. Weliswaar helemaal aan het andere eind. Blijdorp is leuk om te wonen, maar je moet je even goed orienteren in welk gedeelte je gaat zitten. Een gedeelte ervan is niet zo heel erg leuk.

Jemig, ik krijg honger van jullie gepraat over crumble.

Ik heb kant en klaar eten meegenomen, thais/chinees. Even in de magnetron en klaar. Dan kunnen we daarna snel gaan zuipen drinken bij de buren.
Veel zuipplezier vanavond en lekker eten straks, Lapin!

Speculaasje, die sinaasappels klinken overheerlijk en granaatappels zijn ook niet te versmaden, eten we hier ook vaak en het sap drinken, hmmmmm... Je hebt er alleen zoveel granaatappels voor nodig. Bij jou ook al zulk mooi weer? Ik ben vandaag het terras ontvlucht na een half uurtje omdat het te warm werd. En dat terwijl de zomer nog moet beginnen.

Oh jee, ook al aan het bakken geslagen, Choc? Is de appelcake nog deels in tact of heb je inmiddels alles al ´geproefd´ met je dochtertje? Hoeveel kippetjes hebben jullie, jou niet meegerekend?

Wij gaan lekker eten (voor de tweede keer deze week gemarineerde kipfilet op de BBQ, zelfgemaakte patatjes en salade) met als nagerecht... Ok, ik zeg niks meer maar kan niet wachten met proeven!
Lekker dat gebak zeg! Hmmm appelcrumble. Het zal nu wel lekker bij je ruiken denk ik zo, Anais ! Heb je al een stuk op ? Ik weet niet hoe heet het bij jou is, maar als het ff kan, zou ik de crumble niet in de koelkast doen, want dan wordt de crumblelaag kleffig. Maar dat moet je zelf maar ff bekijken.

Trouwens, ben jaloers op je, al dat overheerlijke fruit voor zo weinig ! Lekker hoor !! Laat je ons weten hoe de crumble geworden is ?

Ik ben ook aan het bakken geslagen, een ciabattabrood. Je hebt bij de Lidl van die handige broodmixen en deze keer een ciabatta dus. Ik heb er gedroogde tomaatjes en rozemarijn doorheen gedaan. Ik moet nog ff een keer kneden en nog laten rijzen en dan kan ie de oven in ! Ben benieuwd !

Caramella, net als Lapin, Statenweg in Blijdorp is leuk ! Ik heb een vriendin die daar in de vrije sector een flatje had gehuurd, echt leuk. Als je dicht bij een station wilt zijn, kan je ook in de omgeving van Rotterdam Alexander kijken.

Haha Surfchickie, idd Confessions Intimes is echt te fout voor woorden. Vriendlief heeft plaatsvervangende schaamte als ik daar naar kijk hehe.Maar ik vind het wel lollig. Dat programma met dat gordijn zegt me niets... Is dat zo'n zelfde soort programma ? StarAc hebben ze ook nog, of à la recherche de la nouvelle star (Idols). In het begin volgde ik het vaak, maar nu wat minder.
Razz, Crumble combi van banaan, aardbei en kiwi is gelukt hoor. Ik doe alleen de volgende keer wat meer suiker bij het deeg en wat minder chocola op het fruit. Paar uurtjes koelkast was ook geen probleem, vond het lekker met dat gekoelde fruit erin.

Morgen nog maar even testen hoe het na een nachtje koelkast smaakt. Zie dit toch als probeersel de eerste keer.

Stiekem ben ik mega trots op mezelf, mijn eerste baksel sinds 10 jaar ofzo. Toyboy zat ook te genieten en bedankte me wel 4 keer voor de ´inspanningen´, bevestigde dat het erg goed is gelukt.

Pffff.... zit te glimmen van trots achter mijn Pc en weet nu al dat ik straks nog een stukje moet ´testen´.
Jammie.. lekker al die recepten van overheerlijke taartbaksels.

Mijn nepleren legging (wat klinkt het fout!) is aangekomen en is geweldig top! Ik maak dinsdag een foto als ik tot in de punten opgetut klaar sta voor vertrek, want nu sta ik met uitgezakt haar, zonder make up en met een pipodeclownrode neus van de zon voor de spiegel.

Echt heel slank wordt ik er niet van, maar dat boeit me niet. Het staat echt heel stoer. Met lange zwarte laarzen en een lange gebreeen trui.

Alejandra, nee nee nee.. niet vanwege het zuipen. Vanwege mijn werk in een asielzoekerscentrum. Daar hadden we heel veel Angolezen en zodoende kwam er bij ons veel portugees over tafel. Natuurlijk veel met tolken, maar zo pikte ik toch wel een aantal woorden mee. Als er dan iemand op een spreekuur kwam, begreep ik vaak wel een beetje. Natuurlijk heel beperkt, alleen dat wat voor ons nuttig was om te weten.

Lapin, pas op met witte wijn. Kun je beter cola rum ofzo doen ;). Luister naar de expert.

Morgen is er een superleuke band in het dorp. Echt heel gaaf met 'mijn' muziek uit mijn middelbare schooltijd, skunk anansie, green day, red hot chili peppers, guns 'n roses. Ze waren op de laatste avond in de feesttent in februari, toen ben ik helemaal uit mijn dak gegaan tijdens mijn werk achter de bar. Zo geweldig! Ben benieuwd. De buurman gaat waarschijnlijk ook .
Even een paar daagjes niet kijken en je loopt gelijk een heleboel bladzijdes achter. . .

Die crumble klinkt erg lekker. Ik heb laatst roggebrood gebakken (in melkpakken), moest 9! uur in de oven staan (op lage temperatuur).

@Liubi: goeie reis naar NL, heb je nog speciale dingen die je perse mee terug wil/gaat nemen??

@Anais: lekker, picknicken aan zee. Dat gaat hier niet lukken.

@Ine: hier begint het ook voorjaar te worden; je hoort al weer een boel vogeltjes fluiten (de katten vinden het ook erg interessant), hier en daar komt er al weer wat groen naar boven en ook het gras begint weer bij te kleuren. Het wordt nu om 6 uur al weer licht en pas na negenen weer donker (van de zomer wordt het helemaal niet meer donker).

@Alejandra; Ik houd, net als jij, een kladblok bij de hand. Ik kan echt niet allemaal onthouden wie wanneer wat doet enzovoort.

Mijn paspoort verloopt pas over een jaar of 3 dus voorlopig hoef ik me nog geen zorgen te maken. Dat ik moet reizen om een paspoort aan te vragen vind ik nog niet zo'n probleem (heb op ruim 600 km afstand van het consulaat gewoont) maar dat ik ervoor naar het "buitenland" moet vind ik zwaar overdreven (dan moet ik op z'n minst een gouden paspoort krijgen om de kosten een beetje te dekken (vlucht, overnachtingen, verlofdagen (ga er natuurlijk geen vakantie voor opnemen)).

@Lupin; gefeliciteerd dat je van de titel "oudste hier op het forum" af bent. . .
Snjókorn falla, á allt og alla
Dan kan ik nu eventjes iets leuks schrijven:

Gisterenavond is er hier op het vliegveld (4 km verderop) een belg aangehouden op verdenking van drugssmokkel, hij is naar het ziekenhuis gebracht voor röntgenfoto's en heeft daarna de benen genomen (met handboeien om). Het heeft de politie en ME 12 uur gekost om hem op te sporen (en al die tijd heeft hij hier in het dorp rond gehangen).

Hier hebben we zeggen en schrijven 1 televisiezender (voor de rest moet je achterlijk veel betalen) en dan uitgerekend op vrijdag avond gaan ze een politieke discussie / verkiezingsprogramma uitzenden (wie verzint dat nou). Hier is het kabinet gevallen door de economische crisis (de val van de banken en de buitenlandse icesafe rekeninghouders).
@ snjokorn, brbrbr klinkt als een interssante tv avond :( bleghhhh

eenuhmm.. misschien ben ik blond, maar ga je nooit meer terug naar NL? kun je niet over 2,5 jaar als je toch in NL bent met kerst/pasen/koninginnedag/je verjaardag/dierendag ook ff tripje gemeente doen!? of gaat het gewoon puur om het principe?

die taartenbaksels klinken echt lekker!! jammmieeeee.. maar heb niet zo'n springvorm, maar misschien ga ik die nog wel een keer kopen...

sinds ik aan het sporten ben geslagen heb ik alleen maar trek in pizza's, frieten, broodje kroket, maccen, burgerkingen etcet.c anders nooit zo'n sterke behoefte aan.. :S nie goed!

@ ine heyy heb jij op een asielzoekerscentrum gewerkt? ik heb op 1 aanmeldcentrum gewerkt.. en idd, overspoeld met angolezen maar vooral Irakezen. was ten tijde van de oorlog. nu alweer 8 jaar geleden ofzo? nee da kan nie!! zolang geleden al.... ?????? ff rekenen hoor, neee.. t was 2003 dan was het 6 jaar geleden, vooruit...

ik ga morgen lekker naar zeeland, met de hondjes en de fotocamera en zondag ga ik waarschijnlijk met jarige vriendin naar volendam.. of had ik dit al verteld? nee he?! heb er echt zin in,. hopelijk wordt/ blijft het mooi weer, duimen dus!!

prettig weekend allen!!
@discovery

Nee, ik denk niet dat ik nog terug ga (maar zeg nooit nooit). Het is voor een deel principe (en een deel practisch); een paspoort kost nu bijna €50,- en voor een spoedprocedure betaal je ook nog eens €41,- extra. Normaal duurt het een dag of 10 om een nieuw paspoort te krijgen en op de website van de nederlandse ambasade in Oslo (waar IJsland onder valt) staat dat het enkel in een "aantal grote steden" aan te vragen is.

Ik heb de radio maar aan gezet en ben toch aan het forummen (heb nu dus een goed excuus om daar mee door te gaan).
Het leukste deel van het jaar komt er nu aan. . . VRIJE DAGEN, volgende week 5 dagen vrij (witte donderdag is hier een belangrijke vrije dag). Dan over 2,5 week 1 dag vrij, is een typische ijslandse dag, heet EERSTE ZOMERDAG (meestal vriest het op die dag), veel ijslanders gaan die dag BBQen (en ik dus ook, sneeuw of geen sneeuw). Vroeger werd er maar in 2 seizoenen gedacht, zomer en winter, vandaar.

Daarna kom 1 mei, vervolgens hemelvaart, pinksteren en op 17 juni onafhankelijkheidsdag. Daarna moet ik wachten tot het eerste weekend van augustus (bank holiday).

Hebben jullie ook andere/extra vrije dagen????

Groetjes,
Hè hè, daar ben ik weer. Terug uit Nederland en weer lekker op mijn eigen stekkie. Drop, stroopwafels, pindakaas en ketjap ligt weer in de kast. Ik ga alleen nog maar naar Nederland om familie en vrienden te zien en daarvan komen er in de zomer weer een heleboel deze kant op, dus voorlopig hoef ik er niet meer naar toe. Dit zegt geloof ik genoeg over wat ik van Nederland vind.

Ik heb de hele avond zitten lezen hier en het lijkt me geen goed idee om nu nog op alle 'oude' onderwerpen te reageren. Dus maar even een kleine selectie:

Caramella, hoe is het in Bristol? Ik heb daar 5 jaar met veel plezier gewoond en ben er een jaar geleden nog eens geweest voor een trip down memory lane.

En Rotterdam: meer dan 10 jaar gewoond. Ik ben begonnen in Crooswijk (zou ik je niet aanraden), daarna naar Spangen (is 't ook niet echt), vervolgens in het Oude Westen (neuh, geen goed idee) en als laatste tussen Het Witte Huis en de Willemsbrug. Dat is wel een erg leuke buurt, vlakbij de studentencafé's en niet ver uit het centrum vandaan. Succes met je zoektocht naar een woning.

Ine, klinkt goed die band morgen in het dorp. Veel plezier alvast. Ik kan niet wachten op je gedetailleerde verslag.

Hier in het dorp zul je zoiets nooit meemaken. Polonaise dansen op de muziek van een accordeonist is zowat het ruigste wat hier bestaat.

Lapin, je staat nu op nr. 3 qua leeftijd.

Zo, nu heb ik vierkante oogjes, ik ga lekker slapen. Allemaal een fijn weekend.
Rubis, jij bent ook al een Rotterdammer? En ouder dan ik

Ik heb een aantal jaar op de Mariniersweg gewoond, in die appartementen tegenover de kubuswoningen en naast de Oude Haven. Was ook erg leuk daar. Is misschien ook wel wat voor jou Caramella, Station Blaak ligt op loopafstand.

Ik ben al weer terug van het drinken bij de buren. Heb lekker aan een Riesling gezeten, erg lekker. (sorry Ine, voor mij geen mixdranken, dan ben ik morgen ziek).

En nu zo lekker naar bed. Truste allemaal.
Even Rubis citeren, Lapin, je staat nu op nr. 3 qua leeftijd.

Gefeliciteerd, Lapin: Lijkt me genoeg reden voor een nieuw feestje vanavond, je wordt er steeds jonger op hier!

Rubis, je maakt me nieuwsgierig, wie van ons staat er nu op nummer 1? Welkom thuis trouwens, ik ben erg jaloers op je pot pindakaas, die ga ik de volgende keer ook scoren bij een bezoekje aan NL.

Snjokorn, heerlijk vooruitzicht die vrije dagen, wat doe je voor werk in IJsland? Goed plan dat die eerste zomerdag wordt gevierd en ondanks de sneeuw lekker BBQ-en. Vind dat een dag die eigenlijk internationaal gevierd zou moeten worden, vastgelegd als verplichte vrije dag. IJsland staat trouwens nog steed sop mijn vakantieverlanglijstje, lijkt me een schitterend land om eens te bezoeken! Hoe ben je daar zo terecht gekomen?

Discovery, veeeeeeel plezier in Zeeland vandaag en morgen in Volendam. Ik zal voor je duimen dat de zon het doet.

Ine, gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, de stoere nepleren legging en ik hoop dat je weer lekker uit je dak gaat met de band. Sta je dit jaar weer achter de bar?

Jeempie, het is alweer weekend. Ik ken het verschil niet meer zo goed tussen weekenden en doordeweekse dagen. Het is hier altijd zo levendig. De winkels zijn ook 7 dagen per week geopend en in principe (als ik niet teveel op het forum ben:-) werk ik elke dag. Wel pak ik vrije tijd tussendoor als ik het zat ben dus ik ben niet zielig. Vannacht weer braaf gewerkt tot 03.00 uur om de schade van de afgelopen 2 dagen in te halen. Als kadootje voor mijn overdreven ijver mag ik van mezelf vandaag wel weer een paar uurtjes relaxen aan zee met een flesje wijn en een zak pistache nootjes.

Ook heel blij met de terugkeer van onze websites. 10 dagen lang zijn ze ontoegankelijk geweest. Anaistoyboy heeft 4 websites en was bezig met de 5de, zelf heb ik er eentje en ben bezig om een tweede te maken. De internetprovider had alle sites van de website aanbieder geblokkeerd omdat ze geld van hen wilden zien, heel irritant. Hadden er dag en nacht aan gewerkt de afgelopen maanden, het worden dan gewoon kindjes van je. We waren er de afgelopen tijd niet zeker van of ze ooit nog toegankelijk zouden worden. Maar dat is nu opgelost: opluchting dus. You Tube is ook nog steeds geblokkeerd in het hele land sinds vorig jaar mei ofzo, er schijnt iets negatiefs over Turkije op te staan dus heeft Ankara er een blokkade op heeft gezet. Gelukkig valt dit te omzeilen via ktunnel.com

Iedereen een heel fijn weekend!
Woehoeeee ik heb een laptop gekocht en dt ding is snel joh! En ik altijd maar zeiken dat internet hier in Ierland zo slecht is, blijkt het gewoon aan mijn computer (en die op mijn werk) te liggen!

Helaas krijg ik de router pas maandag of dinsdag, dus ben nog niet draadloos, maar hopelijk kan ik dan lekker in de huiskamer internetten, ipv in de koude achterkamer/keuken.

Vents lente-in-de-bol is nog steeds niet over, hij staat nu de dakgoot en de vensterbanken te verven buiten. Tssss, ik voel me een beetje lui in vergelijking!

Nou ja, hij gaat straks uit met een vriend, dus wellicht dat ik nog wat huishoudelijks ga verrichten vanavond. (Hee, ik wilde hier een haha-smily achter plaatsen, maar er staan geen blokjes meer boven mijn reageerscherm op deze laptop. Da's raar. Iemand een idee wat dat kan zijn? Ze staan er wel los onder maar gaan niet naar boven - ik kan ze natuurlijk ook gewoon typen, maar hoe moet dat met links en plaatjes? Shiiit misschien even op de digipijler zoeken)
Ik kom even melden dat mijn vriendin is overleden aan longkanker. 27 jaar. Nog zoveel plannen. Nog zoveel ideeen. Woensdag is de begrafenis.

Ik kom, ook ivm de vakantie, voorlopig niet online.

Het heeft me teveel aangegrepen.

Ik ben hormonaal geloof ik nog helemaal niet stabiel.

Ik had haar nog zo graag mijn zoontje willen laten zien....
oowwhhh liubi wat een akelig bericht... dan voel je je even heel ver weg he!? gelukkig ga je morgen al richting NL en kun je je verdriet delen met de mensen die haar ook kenden.. *kus* sterkte

@ ainnee, ff kijken of je adobe flash en/of activity X geinstalleerd hebt!? en anders eerst bekijk bericht en dan smiley invoegen en dan verstuur bericht...

ik ben net terug van domburg. was leuk. helaas 1 grote grijze massa en ik ben verschrikkelijk moe... maar moet nog veel doen, helaas...
Liubi, wat afschuwelijk en ze was nog zo onvoorstelbaar jong, ongelooflijk. Ontzettend veel sterkte en wat Discovery al schrijft, morgen ga je naar NL en kun je bij haar vrienden en familie zijn.

Take care!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven