Ondertussen op Tripadvisor: belachelijke recensies

dinsdag 13 augustus 2019 om 09:40
Ken je dat? Je zit in een heerlijk hotel of bezoekt een schitterende waterval/therme/bezienswaardigheid. En achteraf kijk je eens op Tripadvisor of andere mensen het net zo leuk vonden als jij. En dat vinden de meeste mensen. Maar soms lees je recensies die je amper serieus kunt nemen, zo onaardig/dom/onnozel.
Misschien is het alleen mijn afwijking, maar ik kan daar erg van genieten. Jullie wellicht ook?
Misschien is het alleen mijn afwijking, maar ik kan daar erg van genieten. Jullie wellicht ook?

vrijdag 16 augustus 2019 om 20:30
In China wacht je ook netjes op je beurt in restaurants en loop je niet naar de ober dat je nu iets moet hebben. Als je iets wil wenk je de ober of roep je hem/haar als die dichtbij staat. In China heb je ook allerlei regeltjes en beleefdheidvormen maar als ze op vakantie gaan...
vrijdag 16 augustus 2019 om 20:44
madelief030 schreef: ↑16-08-2019 17:54Als je zo met klanten om gaat dan heb je geen bestaansrecht als restaurant. Het was een belangrijk etentje op een belangrijke avond en uiteindelijk zijn we bij een soort shoarmatent geeindigd omdat het al laat was en alles vol zat. Geen excuses en zelfs over de drankjes tijdens het wachten kregen we nog ruzie omdat we die moesten afrekenen.
Jij kon zaken toch zo gemakkelijk van je af laten glijden?? Echt laat je nakijken, je gaat een bedrijf niet moedwillig kapot maken vanwege een miskleun ook al was dat etentje nog zo belangrijk. Een slechte review is voldoende. Er werken levende wezens in zo’n bedrijf die hier hun ziel en zaligheid in leggen en hun inkomen uit halen.madelief030 schreef: ↑10-08-2019 20:13I. Er zijn vrij eenvoudige manieren om dat van je af te laten glijden, net zoals je dat kunt doen bij opmerkingen van vriendinnen of collega’s.
Your ego is not your amigo!

vrijdag 16 augustus 2019 om 20:52
Dat lijkt mij ook (nee, ik heb geen verstand van China en Chinezen).TsumTsum schreef: ↑16-08-2019 20:30In China wacht je ook netjes op je beurt in restaurants en loop je niet naar de ober dat je nu iets moet hebben. Als je iets wil wenk je de ober of roep je hem/haar als die dichtbij staat. In China heb je ook allerlei regeltjes en beleefdheidvormen maar als ze op vakantie gaan...
Maar waarom werkt dat in de praktijk niet als groepen Chinezen over de grens gaan?
vrijdag 16 augustus 2019 om 20:59
Hetzelfde hier. Nu heb ik zelf ruim 12 jaar in de horeca gewerkt, dat help misschien wel mee (ik ben nog niet oudprada schreef: ↑16-08-2019 19:49Eens en voor de rest hou ik mijn mond maar want anders heb ik gelijk een perma.
Ik heb weinig slechte ervaringen met bedrijven. In ieder geval niet de moeite waard om er een review aan te wijden. Als ik echt goed geholpen ben dan laat ik wel een positieve review achter.
Nu ben ik wel iemand die meestal aardig en beleefd reageer, ook al gaat het mis. Met stroop vang je meer vliegen dan met azijn. (jaja, ouder worden maakt je milder).

In het verleden wel een kennis gehad die een hotel/horeca zaak had, en die actief vaste medewerkers had geronseld om onder verschillende namen/accounts positieve reviews te schrijven. Oh, en ze moesten hun family/intimi vooral vragen dat ook te doen. Ik weet alleen niet of dat ook op Tripadvisor was, ik heb die vent al heel lang niet meer gezien. WTF

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.

vrijdag 16 augustus 2019 om 21:15
madelief030 schreef: ↑16-08-2019 17:54Als je zo met klanten om gaat dan heb je geen bestaansrecht als restaurant. Het was een belangrijk etentje op een belangrijke avond en uiteindelijk zijn we bij een soort shoarmatent geeindigd omdat het al laat was en alles vol zat. Geen excuses en zelfs over de drankjes tijdens het wachten kregen we nog ruzie omdat we die moesten afrekenen.
Ik hoop dat karma nog eens op je pad komt. Dat je financieel ook aan de grond komt te zitten of zo.

vrijdag 16 augustus 2019 om 21:26
Mijn broertje werkt als sous-chef in een vrij prijzig hotel in een toeristisch stukje NL. Dat hotel trekt voornamelijk de wat meer draagkrachtige 55+ stellen en om de een of andere reden groepjes weduwes. Met name Britse dames willen graag ook kennismaken met de mensen die hun eten bereiden en dan daarmee op de foto gaan. Toen zo’n groepje dames op het buitenterras keurig ging poseren, kwam er een groepEnn schreef: ↑16-08-2019 19:25Geen idee maar je zou toch mogen verwachten dat de gids enigszins op de hoogte is van de sociale afspraken in een land waar hij/zij de kenner van is?
Er was ook een Chinese reisleider die opstond van de groepstafel naar het midden van het restaurant liep en naar de ober in het Engels tetterde: ‘three red wine and four white and quick’. Moest overigens wel lachen om de ober, die zag haar al aankomen, draaide zich snel om en begon servetten te vouwen. Dus toen ze geen reactie kreeg tetterde ze het nogmaals dwars door de zaal en toen zei (dacht ik) een Noor netjes en fatsoenlijk maar zonder twijfel zeer helder en duidelijk : ‘sit down and wait’. Dat vond ze blijkbaar te spannend dus toen liep ze maar weer terug.
Chinese toeristen voorbij, compleet met tourguide en raar parapluutje. Die gingen dus echt allemaal om broer en nog een lid van de keuken staan en eisten (jawel) dat ze per vijf man op de foto mochten gaan. Half terras aan het verbouwen, hotelgasten over de zeik (die zaten immers midden in hun diner). In een hoekje zat ook een ouder Aziatisch stel. Die man heeft die avond wel tien keer aan iedereen laten weten dat zij GEEN Chinezen waren maar Koreanen

vrijdag 16 augustus 2019 om 21:28
Net of dat niet opvalt. Bij bedrijven die sowieso al redelijk goed scoren is het wat moeilijker maar bij bedrijven waarbij heel veel mensen een 2 of een 3 geven en dan ineens iemand er tussen met een 10 met een basic uitleg of juist een hele samenvatting... Er zijn ook sites die uitleggen hoe je fake reviews kan herkennen.AeonOfWinter schreef: ↑16-08-2019 20:59Hetzelfde hier. Nu heb ik zelf ruim 12 jaar in de horeca gewerkt, dat help misschien wel mee (ik ben nog niet oud).
In het verleden wel een kennis gehad die een hotel/horeca zaak had, en die actief vaste medewerkers had geronseld om onder verschillende namen/accounts positieve reviews te schrijven. Oh, en ze moesten hun family/intimi vooral vragen dat ook te doen. Ik weet alleen niet of dat ook op Tripadvisor was, ik heb die vent al heel lang niet meer gezien. WTF![]()
En bij de Google reviews heb ik het idee dat je bots in kan huren voor een review. Want bij sommige bedrijven en andere dingen staan zoveel Engelse reviews (of reviews zonder toelichting van een niet Nederlandse naam) waarbij ik betwijfel of het wel zo bekend is bij toeristen. Of dan staan er Engelse reviews tussen die niks te maken hebben met het bedrijf of wat dan ook.
vrijdag 16 augustus 2019 om 22:28
Ontopic: tripadvisors’ bizarre recensies zijn een bron van vermaak, ja! Soms lees ik van een specifieke bijdrager alle recensies om dan te concluderen dat sommige mensen een klaagreis door Europa maken waar werkelijk alles tegenvalt, van rommelige vliegvelden tot te krappe hotelkamer, vies eten, stranden zonder schaduw en slechte bediening. Blijf lekker thuis!
vrijdag 16 augustus 2019 om 23:54
Ik had het met een vriendin over deze reviews, vanavond. Wij vroegen ons af of die notoire klagers eigenlijk wel fijne vakanties zullen hebben. Zoals dat top 10 lijstje, waarin mensen klagen over het Spaans van de Spanjaarden en het zand op het strand.
Echt, heb je dan wel enig idee hoe leuk het leven en vakantie kan zijn?
En mensen die klagen over een uitgebreid ontbijtbuffet, dat 'elke dag hetzelfde' is. Wat eten die thuis als ontbijt, vraag ik me dan af.. variatie voor elke dag van de maand?
Ik denk trouwens altijd dat ik busladingen Japanners zie, blijken het Chinezen te zijn? Ik maak nogal eens foto's van die groepen op pleinen. Allemaal selfiesticks, allemaal parasolletjes.. te leuk.
Echt, heb je dan wel enig idee hoe leuk het leven en vakantie kan zijn?
En mensen die klagen over een uitgebreid ontbijtbuffet, dat 'elke dag hetzelfde' is. Wat eten die thuis als ontbijt, vraag ik me dan af.. variatie voor elke dag van de maand?
Ik denk trouwens altijd dat ik busladingen Japanners zie, blijken het Chinezen te zijn? Ik maak nogal eens foto's van die groepen op pleinen. Allemaal selfiesticks, allemaal parasolletjes.. te leuk.
Later is nu

zaterdag 17 augustus 2019 om 00:15
Het kunnen net zo goed Japanners of Koreanen zijn. Ik herken de Chinezen vooral aan het feit dat ze hard Chinees praten. Japanners en Koreanen herken ik ook aan de taal. Qua uiterlijke kenmerken gaat het me niet lukken.
Maar vermoedelijk zijn het toch Chinezen want die kom je het vaakst in hele grote groepen tegen.
Maar vermoedelijk zijn het toch Chinezen want die kom je het vaakst in hele grote groepen tegen.
zaterdag 17 augustus 2019 om 06:45

Behold, the field in which I grow my fucks. Lay thine eyes upon it.. thou shalt see that it is barren!
zaterdag 17 augustus 2019 om 08:08
De veeleisendheid van Chinezen heeft een beetje dezelfde oorsprong als het rare gedrag van de Russen op vakantie.
Veel chinezen zijn in korte tijd van erg arm naar rijk gegaan. De toeristen die hier komen zijn vaak rijker dan het grootste deel van de mensen die ze in hun dagelijks leven tegen komen en ze zijn gewend dat je met geld alles kan kopen. Ze geven voor gevoel heel veel geld uit en verwachten daarbij passende service. Daarnaast hebben Chinezen een beetje een minderwaardigheidscomplex. Ze denken dat de westerse wereld op hen neerkijkt en hebben dus ook snel het idee dat ze niet goed worden geholpen omdat ze Chinees zijn.
Bijvoorbeeld het wachten tot een ober komt vragen wat je wil drinken. Een Chinees heeft het idee dat ze heel veel geld uit komen geven en verwachten gelijk geholpen te worden. Als ze dan moeten wachten dan denken ze dat dat komt omdat de ober op ze neerkijkt omdat ze Chinees zijn en dus minder goede service verdienen dat westerlingen. Dan worden ze boos en gaan zich asociaal gedragen.
Veel chinezen zijn in korte tijd van erg arm naar rijk gegaan. De toeristen die hier komen zijn vaak rijker dan het grootste deel van de mensen die ze in hun dagelijks leven tegen komen en ze zijn gewend dat je met geld alles kan kopen. Ze geven voor gevoel heel veel geld uit en verwachten daarbij passende service. Daarnaast hebben Chinezen een beetje een minderwaardigheidscomplex. Ze denken dat de westerse wereld op hen neerkijkt en hebben dus ook snel het idee dat ze niet goed worden geholpen omdat ze Chinees zijn.
Bijvoorbeeld het wachten tot een ober komt vragen wat je wil drinken. Een Chinees heeft het idee dat ze heel veel geld uit komen geven en verwachten gelijk geholpen te worden. Als ze dan moeten wachten dan denken ze dat dat komt omdat de ober op ze neerkijkt omdat ze Chinees zijn en dus minder goede service verdienen dat westerlingen. Dan worden ze boos en gaan zich asociaal gedragen.

zaterdag 17 augustus 2019 om 08:56
We hebben onlangs een hele week in een hotel gezeten met 95% Chinese gezinnen. Maar nu begin ik toch te twijfelen of het wel Chinezen waren omdat ze zich normaal gedroegen. Alleen onappetijtelijk eten omdat ze last hadden met het bestek. Ik kan niet met stokjes eten dus moest ik in China geen mes en vork krijgen zou ik waarschijnlijk ook zo eten

zaterdag 17 augustus 2019 om 09:54
Een groep chinese toeristen verbaasden zich in spanje op mijn witharige kinderen en toen hebben we best leuk met een stel met kinderen gekletst en een keer gegeten. Ze gedroegen zich volslagen normaal. Het waren net mensen.Poker schreef: ↑17-08-2019 08:56We hebben onlangs een hele week in een hotel gezeten met 95% Chinese gezinnen. Maar nu begin ik toch te twijfelen of het wel Chinezen waren omdat ze zich normaal gedroegen. Alleen onappetijtelijk eten omdat ze last hadden met het bestek. Ik kan niet met stokjes eten dus moest ik in China geen mes en vork krijgen zou ik waarschijnlijk ook zo eten![]()

zaterdag 17 augustus 2019 om 10:19
Wat ik van Japanners weet, is dat ze allemaal zelf op de foto willen. In de tijd voor de selfiesticks was ik eens op Zaanse Schans, en later in Frankrijk op een toeristische plek, waar ik hetzelfde meemaakte: Japanners die aan de reeds aanwezige toeristen vroegen of zij een foto wilden maken waar zij ook op stonden. Ze waren verder heel beleefd en vriendelijk, maar het was ook wel grappig

zaterdag 17 augustus 2019 om 10:22
Geen idee of het Japanners, Chinezen of andere Aziaten waren, maar ruim 20 jaar geleden was ik op de Zaanse Schans met een hoogblonde peuter in een gekleurd regenjasje en regenlaarsjes. Er moeten in Azië nog heel wat foto's van mijn kind zijnMadameJean schreef: ↑17-08-2019 09:54Een groep chinese toeristen verbaasden zich in spanje op mijn witharige kinderen en toen hebben we best leuk met een stel met kinderen gekletst en een keer gegeten. Ze gedroegen zich volslagen normaal. Het waren net mensen.

zaterdag 17 augustus 2019 om 10:29
Japanners staan er toch ook om bekend, om zo'n bus vol?TsumTsum schreef: ↑17-08-2019 00:15Het kunnen net zo goed Japanners of Koreanen zijn. Ik herken de Chinezen vooral aan het feit dat ze hard Chinees praten. Japanners en Koreanen herken ik ook aan de taal. Qua uiterlijke kenmerken gaat het me niet lukken.
En ik herken ze echt niet aan hun taal. Uiterlijk ook niet, trouwens.
Later is nu
zaterdag 17 augustus 2019 om 10:31
Preciesquattro-stagioni schreef: ↑17-08-2019 10:19Wat ik van Japanners weet, is dat ze allemaal zelf op de foto willen. In de tijd voor de selfiesticks was ik eens op Zaanse Schans, en later in Frankrijk op een toeristische plek, waar ik hetzelfde meemaakte: Japanners die aan de reeds aanwezige toeristen vroegen of zij een foto wilden maken waar zij ook op stonden. Ze waren verder heel beleefd en vriendelijk, maar het was ook wel grappig![]()
Maar dat staat dus ook bij het voorbeeld van de grote haard, dus nu ging ik twijfelen.

Later is nu
zaterdag 17 augustus 2019 om 11:12
Japanners en foto'squattro-stagioni schreef: ↑17-08-2019 10:19Wat ik van Japanners weet, is dat ze allemaal zelf op de foto willen. In de tijd voor de selfiesticks was ik eens op Zaanse Schans, en later in Frankrijk op een toeristische plek, waar ik hetzelfde meemaakte: Japanners die aan de reeds aanwezige toeristen vroegen of zij een foto wilden maken waar zij ook op stonden. Ze waren verder heel beleefd en vriendelijk, maar het was ook wel grappig![]()

De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
zaterdag 17 augustus 2019 om 11:22
Waarom wel? Omdat ze schrijft dat ze ergens anders, niet eens op dit forum, iets asociaal heeft gedaan?EsterInside schreef: ↑16-08-2019 20:57Heeft Madelief al een perma (ook op IP/mac)?
Zo niet, waarom niet?
.