Daten met een Rotterdamse?

19-08-2019 12:29 252 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een man van eind 30, en had via Tinder een leuke match opgedaan. Knappe vrouw, intelligent, hoog opgeleid en leuke interessegebieden. Alleen (de titel van het topic zegt het al): ze is Rotterdamse, terwijl ik zelf uit Amsterdam kom.

Onze eerste date verliep heel goed. Ze had wel een beetje een Rotterdams accent, wat ik echt afschuwelijk vind, maar verder had ze zeker een stijlvolle uitstraling, dus het stoorde me niet al te veel.

Maar op een gegeven moment begon ze, voor mijn gevoel compleet 'out of nowhere', over dat vorig seizoen Van Persie daar nog speelde en dat Feyenoord dus beter was dan Ajax. Nou, iedereen die het voetbal een beetje volgt weet dat Ajax vorig seizoen (maar eigenlijk de laatste veertig jaar) lichtjaren voorloopt op Feyenoord, maar ik voelde zelf totaal niet de drang om daar over te beginnen. Maar zij dus wel, terwijl we het in onze chats nog nooit over voetbal hadden gehad.

Twee jaar geleden had ik een bruiloft, waarbij de trouwambtenaar ook de behoefte voelde om 'per ongeluk' een Feyenoord-vaantje uit zijn speechpaparassen te laten vallen, omdat de bruidegom voor 020 was. Het valt me op dat dit soort infantiele acties negen van de tien keer uit Rotterdamse hoek komen en dat ze daar een complete obsessie lijken te hebben met alles wat uit de hoofdstad komt. Een soort minderwaardigheidscomplex ook.

Ik ben door dit (op zich) kleine incidentje een beetje gaan twijfelen over onze match. Net zoals relaties tussen mensen met uiteenlopende etnische achtergronden een minder grote slagingskans hebben, geldt dat misschien/waarschijnlijk ook voor mensen uit verschillende culturen binnen Nederland. Ik ben zelf heel filosofisch en poëtisch /cultureel ingesteld, een typische exponent van onze hoofdstad dus, en ik kan me voorstellen dat dat slecht matcht met de typische Rotterdamse 'nuchterheid' (lees: doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg).

Zijn er forummers uit Amsterdam of Rotterdam die een relatie of vriendschap hebben gehad met iemand uit de andere stad? En merkte je het cultuurverschil in de relatie?
Orpheus13 schreef:
19-08-2019 12:41
Ja, een date verweet mij laatst dat Amsterdammers altijd moeilijk doen wanneer ze buiten Amsterdam moeten daten. Dat Amsterdammers, maar bijvoorbeeld ook Parijzenaars, de wereld opdelen in "de hoofdstad" en "alles daarbuiten".
Nu is Parijs natuurlijk ook wel bijzonder, ik snap die Parijzenaars wel
Mensen mensen

Een beetje lief doen he?

Amsterdammers hebben ook een hart (het moet alleen gekookt op hun rug worden gehangen zodat de honden erbij kennen, aldus Jules Deelder).
Vanaf hier gezien is t allemaal 't westen' en dat ze daar knettergek zijn is bekend :bye:
Been there, done that, got the T-shirt.
MevrouwJack schreef:
En hij is redelijk consequent, naam ook goed gekozen, af en toe een zinnetje erin om de boel op stang te jagen...
Precies, daar valt niets op af te dingen.
Jammer dat ik nu weg moet, want ik had zo graag een uitgebreide versie willen fabriceren vanuit het oogpunt van de zogenaamde Rotterdamse datemevrouw. Is er iemand met inspiratie in the house?
Apatura schreef:
19-08-2019 12:46
Vanaf hier gezien is t allemaal 't westen' en dat ze daar knettergek zijn is bekend :bye:
Zeg, ken u ons even niet allemaal over één kam lopen te scheren? :proud:
Tjezus, wat vals
safrat schreef:
Ik begin niet aan een relatie met iemand uit Amsterdam. Ik begrijp ook niet waarom je dat überhaupt zou overwegen.
Precies dit ja.
Verklaart wel een hoop over TO, dat hij uit Amsterdam komt.
Het zit je ook echt helemaal niet mee hè :there:
There is always something happening, and it's usually right now
lilguinea schreef:
19-08-2019 12:39
Ik denk niet dat het alleen slecht matcht met de 'typische Rotterdamse nuchterheid', maar met de typische nuchterheid van de rest van het land.
En eigen stad.
Het is meestal of of: of zo bezig met voetbal en PVV stemmen, of niks met sport hebben en cultureel zeggen te zijn. Die laatste groep spreekt vaak nog het dialect uit de geboortestreek trouwens.
Ben zo blij dat ik tegenwoordig onder de rook van Rotterdam woon... prachtige stad!
:rofl:
Don't cry, buy a bag and move on.
CommonSense schreef:
19-08-2019 12:47
Jammer dat ik nu weg moet, want ik had zo graag een uitgebreide versie willen fabriceren vanuit het oogpunt van de zogenaamde Rotterdamse datemevrouw. Is er iemand met inspiratie in the house?
Ik denk dat zij ondertussen veel lol met haar vriendinnen heeft, en het verhaal vertelt in de serie: Mijn meest bizarre dates ooit

Met een wannabe filosoof, zogenaamd poëtisch en dat culturele was vooral Andre Hazes. Ze begon maar over voetbal, zodat hij zich niet nog erger voor lul zette, want het werd gewoon genant
en ik wacht vandaag het topic af van de rotterdamse dame die toch laatst zo’n rare date had met een amsterdammer...
Don't cry, buy a bag and move on.
Ik zou Oslo eens proberen... mooie vrouwen daar...

En ik snap het ook wel. Het leven is nogal zwaar met zo’n instelling :hug: :there:
lilalinda schreef:
19-08-2019 12:53
Ik denk dat zij ondertussen veel lol met haar vriendinnen heeft, en het verhaal vertelt in de serie: Mijn meest bizarre dates ooit

Met een wannabe filosoof, zogenaamd poëtisch en dat culturele was vooral Andre Hazes. Ze begon maar over voetbal, zodat hij zich niet nog erger voor lul zette, want het werd gewoon genant
:rofl:
Denk dat je er niet erg ver naast zit.
There is always something happening, and it's usually right now
Trien30 schreef:
19-08-2019 12:56
Ik zou Oslo eens proberen... mooie vrouwen daar...

En ik snap het ook wel. Het leven is nogal zwaar met zo’n instelling :hug: :there:
Oeh en mooie mannen ook.... #smooropdejongenvanttankstation :flirting:
Been there, done that, got the T-shirt.
Afbeelding

Pleurt ter nou uit me tassie? O_O
Ik ben een Rotterdamse en zou niet met jou op date willen. En dat is niet omdat je uit Amsterdam komt.
MuyBien schreef:
19-08-2019 13:02
Ik ben een Rotterdamse en zou niet met jou op date willen. En dat is niet omdat je uit Amsterdam komt.
:biggrin:

+ 1
MuyBien schreef:
19-08-2019 13:02
Want? Ken je me?
Ik heb jaren in 020 gewoond en ik zou ook niet met je op date willen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik ben een Rotterdammer. En mijn partner komt uit de regio Amsterdam.
Hij is naar mijn regio verhuisd omdat de Rotterdamse mentaliteit hem veeeeel beter bevalt die van Amsterdam e.o.. Rotterdammers zijn veel leuker volgens hem :biggrin: (Wij geven allebei geen zier om voetbal. Dat dan weer wel...)
Is ze wel in voor veelhoeks relaties?
Orpheus13 schreef:
19-08-2019 13:07
Want? Ken je me?
Gezien jouw posts en wat je "ons" laat zien van jou snap ik haar wel. Wil ik je ook niet perse leren kennen hoor.
Zo, lekker sympathiek allemaal.... pffff.....
ik denk dat je blij mag zijn met iedere vrouw die met je wilt daten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven