Daten met een Rotterdamse?

19-08-2019 12:29 252 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een man van eind 30, en had via Tinder een leuke match opgedaan. Knappe vrouw, intelligent, hoog opgeleid en leuke interessegebieden. Alleen (de titel van het topic zegt het al): ze is Rotterdamse, terwijl ik zelf uit Amsterdam kom.

Onze eerste date verliep heel goed. Ze had wel een beetje een Rotterdams accent, wat ik echt afschuwelijk vind, maar verder had ze zeker een stijlvolle uitstraling, dus het stoorde me niet al te veel.

Maar op een gegeven moment begon ze, voor mijn gevoel compleet 'out of nowhere', over dat vorig seizoen Van Persie daar nog speelde en dat Feyenoord dus beter was dan Ajax. Nou, iedereen die het voetbal een beetje volgt weet dat Ajax vorig seizoen (maar eigenlijk de laatste veertig jaar) lichtjaren voorloopt op Feyenoord, maar ik voelde zelf totaal niet de drang om daar over te beginnen. Maar zij dus wel, terwijl we het in onze chats nog nooit over voetbal hadden gehad.

Twee jaar geleden had ik een bruiloft, waarbij de trouwambtenaar ook de behoefte voelde om 'per ongeluk' een Feyenoord-vaantje uit zijn speechpaparassen te laten vallen, omdat de bruidegom voor 020 was. Het valt me op dat dit soort infantiele acties negen van de tien keer uit Rotterdamse hoek komen en dat ze daar een complete obsessie lijken te hebben met alles wat uit de hoofdstad komt. Een soort minderwaardigheidscomplex ook.

Ik ben door dit (op zich) kleine incidentje een beetje gaan twijfelen over onze match. Net zoals relaties tussen mensen met uiteenlopende etnische achtergronden een minder grote slagingskans hebben, geldt dat misschien/waarschijnlijk ook voor mensen uit verschillende culturen binnen Nederland. Ik ben zelf heel filosofisch en poëtisch /cultureel ingesteld, een typische exponent van onze hoofdstad dus, en ik kan me voorstellen dat dat slecht matcht met de typische Rotterdamse 'nuchterheid' (lees: doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg).

Zijn er forummers uit Amsterdam of Rotterdam die een relatie of vriendschap hebben gehad met iemand uit de andere stad? En merkte je het cultuurverschil in de relatie?
parbleumondieu schreef:
19-08-2019 14:17
Ik wist niet dat er verschil is tussen Amsterdammers en Rotterdammers?
Is toch allemaal Holland.
Yup, niet te verwarren met Nederland.
amarna schreef:
19-08-2019 15:42
Een uil die een voorkeur heeft voor "small titTs''. Niet zo multicultureel als hij zich voordoet....

Ach hemel, dat was volledig aan mij voorbij gegaan. Flinke eisenlijst voor iemand die zoveel hoon oproept.
Hopelijk voor hem is hij in het echte leven wat sympathieker, anders is het echt een verloren zaak.
Grappig trouwens dat hij denkt dat er alleen Rotterdamsen reageren omdat hij daarnaar vraagt in zijn OP.
We zijn toch wat guller met reacties dan dat :D
nounou
relaties/de-wet-van-martin/list_messages/145223

Meer vermaek uit de kelders van Viva.
Ook leuk om te loepen.
Been there, done that, got the T-shirt.
lilalinda schreef:
19-08-2019 15:05
heeft Wageningen überhaupt betaald voetbal???
In een ver verleden.
Apatura schreef:
19-08-2019 16:01

Ook leuk om te loepen.
O wauw is dat al zo lang geleden?
Tjezus, wat vals
Apatura schreef:

Ook leuk om te loepen.
Echt sprekend!
En inderdaad, is dat alweer zó lang geleden?!
There is always something happening, and it's usually right now
Orpheus13 schreef:
19-08-2019 15:00
Het zit echt heel diep.

En het valt me ook op dat in Rotterdam zelfs vrouwen, zelfs vrouwen die niets met voetbal hebben, helemaal meegaan met het anti-Ajax-sentiment.

Het is wel interessant waar het vandaan komt? Ik denk wel dat we iets vergelijkbaars zien in buurlanden. Maar bijvoorbeeld in Belgie, met Brussel en Antwerpen, weer niet. Misschien omdat daar het kleinere Antwerpen juist de leukere stad is?
Nee hoor, ik en mijn vriendinnen zeker niet. Wij houden ons bezig met 'vrouwen' dingen, zeker geen voetbal. Daarnaast blijf ik - heeel diep van binnen- toch voor Sparta.
Niet zo generaliseren!
Orpheus13 schreef:
Maar bijvoorbeeld in Belgie, met Brussel en Antwerpen, weer niet. Misschien omdat daar het kleinere Antwerpen juist de leukere stad is?
Antwerpen is het centrum van de wereld en al de rest is parking :-D en dan vragen we ons af waarom de rest van Vlaanderen ons arrogant vindt.
Babette2017 schreef:
19-08-2019 16:43
Nee hoor, ik en mijn vriendinnen zeker niet. Wij houden ons bezig met 'vrouwen' dingen, zeker geen voetbal. Daarnaast blijf ik - heeel diep van binnen- toch voor Sparta.
Niet zo generaliseren!
Nou heel veel mensen willen de naam Ajax geen eens uitspreken, zo erg is het wel hoor.
S-Meds schreef:
19-08-2019 13:11
ik denk dat je blij mag zijn met iedere vrouw die met je wilt daten.
+ 1000.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Orpheus13 schreef:
19-08-2019 13:14
Het lijkt een beetje op die Zimbardo-experimenten hier.... wat anonimiteit in combinatie met groepsprocessen allemaal doet.
Misschien kun je beter terug gaan naar Zimbardo. Je ligt daar vast beter in de markt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Apatura schreef:

Ook leuk om te loepen.
Ik ga stuk hier.
viva-amber schreef:
19-08-2019 17:19
Misschien kun je beter terug gaan naar Zimbardo. Je ligt daar vast beter in de markt.

Dat experiment was in de Stanford Prison. Onze Orpheus probeert er een interessante draai aan te geven door het 'die Zimbardo-experimenten' te noemen.
nounou
:applause:
Sciocco schreef:
19-08-2019 13:09
Gezien jouw posts en wat je "ons" laat zien van jou snap ik haar wel. Wil ik je ook niet perse leren kennen hoor.
Orpheus13 schreef:
Het zit echt heel diep.

En het valt me ook op dat in Rotterdam zelfs vrouwen, zelfs vrouwen die niets met voetbal hebben, helemaal meegaan met het anti-Ajax-sentiment.

Het is wel interessant waar het vandaan komt?
We worden nu eenmaal geboren met de R op ons hart. Ik hou niet van voetbal, maar ik heb echt een pleuris hekel aan Ajax en aan 020.

Mijn man werkt in 020, moet hij weten, maar je krijgt mij er met geen 20 paarden naartoe.

Kan t niet echt uitleggen, het zit gewoon diep.
Westerpaviljoen schreef:
19-08-2019 12:36
Ik zeg 6-2

En gaat over tot de orde van de dag.
Ik zeg: Dit.

En een échte Rotterdamse zou niet met je gaan ;-D
Zoals zimbardo probeer je de boel ook naar je eigen vooroordelen te draaien en manipuleren.
rosanna08 schreef:
19-08-2019 12:34
"Ik ben zelf heel filosofisch en poëtisch /cultureel ingesteld, een typische exponent van onze hoofdstad dus"
Nee, in Rotterdam vind je zulke types niet... :facepalm:
Niet meer mee daten TO. De Rotterdammers die ik ken zeggen het hart op de tong te hebben, maar ondertussen :'(
Zielig dat je zo je vakantie moet doorbrengen :')
:high5:
Westerpaviljoen schreef:
19-08-2019 12:45
Mensen mensen

Een beetje lief doen he?

Amsterdammers hebben ook een hart (het moet alleen gekookt op hun rug worden gehangen zodat de honden erbij kennen, aldus Jules Deelder).
:rofl:
Orpheus13 schreef:
Het zit echt heel diep.

Het is wel interessant waar het vandaan komt? Ik denk wel dat we iets vergelijkbaars zien in buurlanden. Maar bijvoorbeeld in Belgie, met Brussel en Antwerpen, weer niet. Misschien omdat daar het kleinere Antwerpen juist de leukere stad is?
In België doen we niet zo raar hoor. ;-D
Life is short. Eat dessert first.
MuyBien schreef:
19-08-2019 13:02
Ik ben een Rotterdamse en zou niet met jou op date willen. En dat is niet omdat je uit Amsterdam komt.
+3
anoniem_643352ae0cd71 wijzigde dit bericht op 19-08-2019 18:44
0.56% gewijzigd
Hmmmm ik ben Amsterdamse, en jij kunt echt als een lot uit de loterij. Ben helaas niet erg cultureel en filosofisch ingesteld, jammer zeg.
Zazamaenade schreef:
19-08-2019 13:29
Voor jou blijft maar één ding over: probeer het aan te leggen met een stijlvolle, cultuurminnende Parisienne. Al heb je kans dat zij jou als een botte, pretentieuze Nederlandse hork ziet.
:HA:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven