Daten met een Rotterdamse?

19-08-2019 12:29 252 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een man van eind 30, en had via Tinder een leuke match opgedaan. Knappe vrouw, intelligent, hoog opgeleid en leuke interessegebieden. Alleen (de titel van het topic zegt het al): ze is Rotterdamse, terwijl ik zelf uit Amsterdam kom.

Onze eerste date verliep heel goed. Ze had wel een beetje een Rotterdams accent, wat ik echt afschuwelijk vind, maar verder had ze zeker een stijlvolle uitstraling, dus het stoorde me niet al te veel.

Maar op een gegeven moment begon ze, voor mijn gevoel compleet 'out of nowhere', over dat vorig seizoen Van Persie daar nog speelde en dat Feyenoord dus beter was dan Ajax. Nou, iedereen die het voetbal een beetje volgt weet dat Ajax vorig seizoen (maar eigenlijk de laatste veertig jaar) lichtjaren voorloopt op Feyenoord, maar ik voelde zelf totaal niet de drang om daar over te beginnen. Maar zij dus wel, terwijl we het in onze chats nog nooit over voetbal hadden gehad.

Twee jaar geleden had ik een bruiloft, waarbij de trouwambtenaar ook de behoefte voelde om 'per ongeluk' een Feyenoord-vaantje uit zijn speechpaparassen te laten vallen, omdat de bruidegom voor 020 was. Het valt me op dat dit soort infantiele acties negen van de tien keer uit Rotterdamse hoek komen en dat ze daar een complete obsessie lijken te hebben met alles wat uit de hoofdstad komt. Een soort minderwaardigheidscomplex ook.

Ik ben door dit (op zich) kleine incidentje een beetje gaan twijfelen over onze match. Net zoals relaties tussen mensen met uiteenlopende etnische achtergronden een minder grote slagingskans hebben, geldt dat misschien/waarschijnlijk ook voor mensen uit verschillende culturen binnen Nederland. Ik ben zelf heel filosofisch en poëtisch /cultureel ingesteld, een typische exponent van onze hoofdstad dus, en ik kan me voorstellen dat dat slecht matcht met de typische Rotterdamse 'nuchterheid' (lees: doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg).

Zijn er forummers uit Amsterdam of Rotterdam die een relatie of vriendschap hebben gehad met iemand uit de andere stad? En merkte je het cultuurverschil in de relatie?
Alle reacties Link kopieren
:rofl:
Tjezus, wat vals
Ach nee, ben je er weer?
Alle reacties Link kopieren
On topic: wat vreselijk voor je :hug:

Is ze dan tenminste wel klein, heeft ze dan wel kleine borstjes, kleine (maar wel ronde kont), slank middel en een heel platte buik?
Tjezus, wat vals
Goh.... jij maakt een hoop mee in je leven...
Alle reacties Link kopieren
"Ik ben zelf heel filosofisch en poëtisch /cultureel ingesteld, een typische exponent van onze hoofdstad dus"


Je laat iig duidelijk de gebruikelijke arrogantie zien van een Amsterdammer :facepalm:

En nee, ik kom niet uit Rotterdam of Amsterdam en ik ben mijn hele leven al Ajaxied.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
19-08-2019 12:34
"Ik ben zelf heel filosofisch en poëtisch /cultureel ingesteld, een typische exponent van onze hoofdstad dus"


Je laat iig duidelijk de gebruikelijke arrogantie zien van een Amsterdammer :facepalm:

En nee, ik kom niet uit Rotterdam of Amsterdam en ik ben mijn hele leven al Ajaxied.
*Laat 010 vaantje uit paperassen vallen*
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
rosanna08 schreef:
19-08-2019 12:34
en ik ben mijn hele leven al Ajaxied.
Ehhh..... wie hou je voor de gek?

Het is Ajacied.
Alle reacties Link kopieren
Hahahaha. Iedereen is anders. Als het niet klikt dat zal niet liggen aan dat zij Rotterdams is en jij Amsterdams maar eerder aan jullie persoonlijkheden. Door 1 voetbalopmerking zou ik het nog niet afkappen..
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg 6-2

En gaat over tot de orde van de dag.
Alle reacties Link kopieren
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Heet je toevalig Martin en haal je je eten bij de traiteur?
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Is dit weer een experiment?
Alle reacties Link kopieren
Orpheus13 schreef:
19-08-2019 12:36
Ehhh..... wie hou je voor de gek?

Het is Ajacied.
pfff als dat al een bewijs is.... Geloof je het toch lekker niet
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Alle reacties Link kopieren
Gompie!
Westerpaviljoen schreef:
19-08-2019 12:36
Ik zeg 6-2

En gaat over tot de orde van de dag.
:proud:
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dit echt onzin.
Ik denk niet dat het alleen slecht matcht met de 'typische Rotterdamse nuchterheid', maar met de typische nuchterheid van de rest van het land.
eenmeisje1993 schreef:
19-08-2019 12:37
Ik vind dit echt onzin.
Dan heb je de rest van zijn hand nog niet gelezen. Nog veel meer van dat moois.

Vermakelijk is het dan weer wel.
Alle reacties Link kopieren
PatatasBravas schreef:
19-08-2019 12:39
Dan heb je de rest van zijn hand nog niet gelezen.

Vermakelijk is het dan weer wel.
Oh wacht. Ik zie nu pas wie het gepost heeft xD. Ik heb zijn andere topics ook gelezen ja :facepalm: .
Aan de ene kant wel vermakelijk ja, aan de andere kant ook wel vermoeiend.
Ik begin niet aan een relatie met iemand uit Amsterdam. Ik begrijp ook niet waarom je dat überhaupt zou overwegen.
Alle reacties Link kopieren
lilguinea schreef:
19-08-2019 12:39
Ik denk niet dat het alleen slecht matcht met de 'typische Rotterdamse nuchterheid', maar met de typische nuchterheid van de rest van het land.
Ja, een date verweet mij laatst dat Amsterdammers altijd moeilijk doen wanneer ze buiten Amsterdam moeten daten. Dat Amsterdammers, maar bijvoorbeeld ook Parijzenaars, de wereld opdelen in "de hoofdstad" en "alles daarbuiten".
Alle reacties Link kopieren
PatatasBravas schreef:
19-08-2019 12:39
Dan heb je de rest van zijn hand nog niet gelezen.

Vermakelijk is het dan weer wel.
En hij is redelijk consequent, naam ook goed gekozen, af en toe een zinnetje erin om de boel op stang te jagen...
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
safrat schreef:
19-08-2019 12:41
Ik begin niet aan een relatie met iemand uit Amsterdam.
Dit is niet serieus toch?
Alle reacties Link kopieren
Orpheus13 schreef:
19-08-2019 12:42
Dit is niet serieus toch?
Zo doen we dat in Amsterdam - Polder. Wordt het natuurlijk nooit wat met ons :hug:
Tjezus, wat vals
Alle reacties Link kopieren
Orpheus13 schreef:
19-08-2019 12:42
Dit is niet serieus toch?
Jouw topics toch hopelijk ook niet?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven