Daten met een Rotterdamse?

19-08-2019 12:29 252 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een man van eind 30, en had via Tinder een leuke match opgedaan. Knappe vrouw, intelligent, hoog opgeleid en leuke interessegebieden. Alleen (de titel van het topic zegt het al): ze is Rotterdamse, terwijl ik zelf uit Amsterdam kom.

Onze eerste date verliep heel goed. Ze had wel een beetje een Rotterdams accent, wat ik echt afschuwelijk vind, maar verder had ze zeker een stijlvolle uitstraling, dus het stoorde me niet al te veel.

Maar op een gegeven moment begon ze, voor mijn gevoel compleet 'out of nowhere', over dat vorig seizoen Van Persie daar nog speelde en dat Feyenoord dus beter was dan Ajax. Nou, iedereen die het voetbal een beetje volgt weet dat Ajax vorig seizoen (maar eigenlijk de laatste veertig jaar) lichtjaren voorloopt op Feyenoord, maar ik voelde zelf totaal niet de drang om daar over te beginnen. Maar zij dus wel, terwijl we het in onze chats nog nooit over voetbal hadden gehad.

Twee jaar geleden had ik een bruiloft, waarbij de trouwambtenaar ook de behoefte voelde om 'per ongeluk' een Feyenoord-vaantje uit zijn speechpaparassen te laten vallen, omdat de bruidegom voor 020 was. Het valt me op dat dit soort infantiele acties negen van de tien keer uit Rotterdamse hoek komen en dat ze daar een complete obsessie lijken te hebben met alles wat uit de hoofdstad komt. Een soort minderwaardigheidscomplex ook.

Ik ben door dit (op zich) kleine incidentje een beetje gaan twijfelen over onze match. Net zoals relaties tussen mensen met uiteenlopende etnische achtergronden een minder grote slagingskans hebben, geldt dat misschien/waarschijnlijk ook voor mensen uit verschillende culturen binnen Nederland. Ik ben zelf heel filosofisch en poëtisch /cultureel ingesteld, een typische exponent van onze hoofdstad dus, en ik kan me voorstellen dat dat slecht matcht met de typische Rotterdamse 'nuchterheid' (lees: doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg).

Zijn er forummers uit Amsterdam of Rotterdam die een relatie of vriendschap hebben gehad met iemand uit de andere stad? En merkte je het cultuurverschil in de relatie?
Afbeelding

Wat een nare vrouwen zijn we hier toch!
nounou
Wauw, TO, je klinkt echt reuze-interessant. Spijtig dat ik uit Groningen kom, want nu heb ik geen tijd om te daten, ik moet de koeien nog melken.
Echte Rotterdamse hier :cheer:
Ik zou nooit iets met een Amsterdammer beginnen, dus vind het al heel wat dat ze met je op date is geweest. Wel kinderachtig dat ze dan over Feyenoord begint, ga dan met een Feyenoorder uit zou ik zeggen...
babette2017 wijzigde dit bericht op 19-08-2019 18:17
Reden: Tmi
9.13% gewijzigd
Aangezien het toch alleen voor de seks is, zou ik als ik jou was snel mijn pik in haar mond steken zodat ze niets meer kan zeggen.
Dank je dat je mijn blue monday even opgevrolijkt hebt. Ik heb even heerlijk gegrinnikt. Inhoudelijk: ik ben een 'import' Amsterdamse. Daarnaast vind ik Rotterdam ook een fijne stad en ik vind de 'niet lullen maar poetsen' mentaliteit heerlijk. Als ik al zou daten zou ik zeer zeker met een Rotterdammer door een deur kunnen en heerlijk lompe oneliners (waarom 'mijn stad' beter is en vice versa) kunnen uitwisselen. Een date met jou zou voor mij ook vermakelijk zijn, maar dan juist uit verwondering.
Wanna grow up to be
Be a debaser
Tia.Dalma schreef:
19-08-2019 13:51
Pseudo-intellectueel je superioriteit willen laten gelden bij de Vivavrouwtjes werkt niet hoor. Alleen al om het feit dat een groot deel hier intellectueel superieur aan jouw geacht kan worden in het dagelijks leven.
Maar blijf het vooral proberen. :popcorn:
Ik heb tranen van het lachen tia, dank je😂😂😂😂
Zazamaenade schreef:
19-08-2019 14:22
Afbeelding

Wat een nare vrouwen zijn we hier toch!
Alweer zo’n geniale reactie!! Ik plas bijna in mijn broek van het lachen 😂😂😂
Cleidy36 schreef:
19-08-2019 14:41
Ik heb tranen van het lachen tia, dank je😂😂😂😂
Om die reactie, echt? Tranen?

Een kinderhand is snel gevuld.
Ach die zielige 010ers hebben nou eenmaal een minderwaardigheids complex
Wageningen1985 schreef:
19-08-2019 14:53
:moon:
Orpheus13 schreef:
19-08-2019 12:29
. Ik ben zelf heel filosofisch en poëtisch /cultureel ingesteld, een typische exponent van onze hoofdstad dus,
:rofl:
PatatasBravas schreef:
19-08-2019 14:54
:moon:
:puh: :puh:
amarna schreef:
19-08-2019 14:00
Een volbloed Rotterdamse is een boreale uil van Minerva vanzelfsprekend geheel onwaardig!
Onnodig hier een topic aan te besteden!
Ik dacht voordat ik ook mijn plasje doe lees ik eerst ff of er nog iemand is die aan Baudet denk bij deze nogal arrogante post.
Wageningen1985 schreef:
Het zit echt heel diep.

En het valt me ook op dat in Rotterdam zelfs vrouwen, zelfs vrouwen die niets met voetbal hebben, helemaal meegaan met het anti-Ajax-sentiment.

Het is wel interessant waar het vandaan komt? Ik denk wel dat we iets vergelijkbaars zien in buurlanden. Maar bijvoorbeeld in Belgie, met Brussel en Antwerpen, weer niet. Misschien omdat daar het kleinere Antwerpen juist de leukere stad is?
PatatasBravas schreef:
19-08-2019 13:06
:biggrin:

+ 1
+2
Ik heb ook een killer body. Als ik maar lang genoeg op je hoofd blijf zitten ga je dood.
Wageningen1985 schreef:
heeft Wageningen überhaupt betaald voetbal???
benmamma schreef:
19-08-2019 14:57
Ik dacht voordat ik ook mijn plasje doe lees ik eerst ff of er nog iemand is die aan Baudet denk bij deze nogal arrogante post.
;)
lilalinda schreef:
19-08-2019 15:05
heeft Wageningen überhaupt betaald voetbal???
Wageningse Berg, dat was wel legendarisch!!!!

Oh, en:

https://www.dailymotion.com/video/x2zpnx9
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
Orpheus13 schreef:
19-08-2019 12:29
Ik ben zelf heel filosofisch en poëtisch /cultureel ingesteld, een typische exponent van onze hoofdstad dus, en ik kan me voorstellen dat dat slecht matcht met de typische Rotterdamse 'nuchterheid' (lees: doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg).
Allereerst: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
Een typische exponent van onze hoofdstad is Rooie Mien van de Bloedsteeg of Tante Sjaan uit de Jordaan. Hun filosofie is: "Laat die linkmiechelige bijgochem eens effe lekker een optater krijgen op z'n fieselefasie met zijn filosofisch gekutkam.. Weer zo'n linkmiechel uit de provincie die ons te kakken zet."

Verder: hallootjes Martin! Wat gezellig dat je er weer bent! :cheer:
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
:popcorn:

Is dit echt Martin81?

Die was ik echt helemaal vergeten. Heeft wel wat van Thierry Baudet eigenlijk.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Orpheus13 schreef:
19-08-2019 15:00
Het zit echt heel diep.

En het valt me ook op dat in Rotterdam zelfs vrouwen, zelfs vrouwen die niets met voetbal hebben, helemaal meegaan met het anti-Ajax-sentiment.

Het is wel interessant waar het vandaan komt? Ik denk wel dat we iets vergelijkbaars zien in buurlanden. Maar bijvoorbeeld in Belgie, met Brussel en Antwerpen, weer niet. Misschien omdat daar het kleinere Antwerpen juist de leukere stad is?
Dat komt omdat in Belgie Vlaanderen, Brussel en Wallonie gescheiden werelden zijn. Verder vindt iedereen in Vlaanderen dat sinjoren arrogante reserve-Hollanders zijn.
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
benmamma schreef:

Ja, in zijn andere topics was het niveau ook aardig uilenbal. Ofwel: braakbal :P
nounou
Grobbekuiken_ schreef:
19-08-2019 13:18
Dan komt er vast nog wel een keer iets over remsporen (als het een keer gaat lukken een date in bed te krijgen dan) :proud:
:rofl: :rofl:
Been there, done that, got the T-shirt.
Zazamaenade schreef:
19-08-2019 15:32
Ja, in zijn andere topics was het niveau ook aardig uilenbal. Ofwel: braakbal :P
Een uil die een voorkeur heeft voor "small titTs''. Niet zo multicultureel als hij zich voordoet....
benmamma schreef:
Nog niet, dacht wel aan Napoleon complex, compensatiegedrag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven