Daten met een Rotterdamse?

19-08-2019 12:29 252 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een man van eind 30, en had via Tinder een leuke match opgedaan. Knappe vrouw, intelligent, hoog opgeleid en leuke interessegebieden. Alleen (de titel van het topic zegt het al): ze is Rotterdamse, terwijl ik zelf uit Amsterdam kom.

Onze eerste date verliep heel goed. Ze had wel een beetje een Rotterdams accent, wat ik echt afschuwelijk vind, maar verder had ze zeker een stijlvolle uitstraling, dus het stoorde me niet al te veel.

Maar op een gegeven moment begon ze, voor mijn gevoel compleet 'out of nowhere', over dat vorig seizoen Van Persie daar nog speelde en dat Feyenoord dus beter was dan Ajax. Nou, iedereen die het voetbal een beetje volgt weet dat Ajax vorig seizoen (maar eigenlijk de laatste veertig jaar) lichtjaren voorloopt op Feyenoord, maar ik voelde zelf totaal niet de drang om daar over te beginnen. Maar zij dus wel, terwijl we het in onze chats nog nooit over voetbal hadden gehad.

Twee jaar geleden had ik een bruiloft, waarbij de trouwambtenaar ook de behoefte voelde om 'per ongeluk' een Feyenoord-vaantje uit zijn speechpaparassen te laten vallen, omdat de bruidegom voor 020 was. Het valt me op dat dit soort infantiele acties negen van de tien keer uit Rotterdamse hoek komen en dat ze daar een complete obsessie lijken te hebben met alles wat uit de hoofdstad komt. Een soort minderwaardigheidscomplex ook.

Ik ben door dit (op zich) kleine incidentje een beetje gaan twijfelen over onze match. Net zoals relaties tussen mensen met uiteenlopende etnische achtergronden een minder grote slagingskans hebben, geldt dat misschien/waarschijnlijk ook voor mensen uit verschillende culturen binnen Nederland. Ik ben zelf heel filosofisch en poëtisch /cultureel ingesteld, een typische exponent van onze hoofdstad dus, en ik kan me voorstellen dat dat slecht matcht met de typische Rotterdamse 'nuchterheid' (lees: doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg).

Zijn er forummers uit Amsterdam of Rotterdam die een relatie of vriendschap hebben gehad met iemand uit de andere stad? En merkte je het cultuurverschil in de relatie?
Apatura schreef:
19-08-2019 12:36
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Heet je toevalig Martin en haal je je eten bij de traiteur?
Echt hè! Elke keer als ik hem lees popt 'Martin81' bij me op.
There is always something happening, and it's usually right now
Op al jouw topics is een kort antwoord: Nou, dan doe je het toch niet?
Orpheus13 schreef:
19-08-2019 13:10
Zo, lekker sympathiek allemaal.... pffff.....
Zo sympathiek kom je anders ook niet over. Lees jezelf er eens op na en leer.
Het lijkt een beetje op die Zimbardo-experimenten hier.... wat anonimiteit in combinatie met groepsprocessen allemaal doet.
Apatura schreef:
19-08-2019 12:36
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Heet je toevalig Martin en haal je je eten bij de traiteur?
Jaaaaaaaa
Misschien dat die verschillende voetbalinzichten nog overbrugbaar zijn.
Maar jij weet toch wel dat Rotterdamse vrouwen het liefst hard met een voorbinddildo neuken. En al helemaal als ze hun voetbalminderwaardigheidscomplex mogen uitleven op het kontje van hun Amsterdamse filosoofje.
Dus wees gewaarschuwd en kom niet naderhand huilie huilie doen.
:couple: welk clublied?
Orpheus13 schreef:
19-08-2019 13:14
Het lijkt een beetje op die Zimbardo-experimenten hier.... wat anonimiteit in combinatie met groepsprocessen allemaal doet.
Pfoe gelukkig was ik de eerste die reageerde en helemaal zelf mijn reactie moest bedenken.
Tjezus, wat vals
"Ik ben door dit (op zich) kleine incidentje een beetje gaan twijfelen over onze match. Net zoals relaties tussen mensen met uiteenlopende etnische achtergronden een minder grote slagingskans hebben, geldt dat misschien/waarschijnlijk ook voor mensen uit verschillende culturen binnen Nederland. Ik ben zelf heel filosofisch en poëtisch /cultureel ingesteld, een typische exponent van onze hoofdstad dus, en ik kan me voorstellen dat dat slecht matcht met de typische Rotterdamse 'nuchterheid' (lees: doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg).

Zijn er forummers uit Amsterdam of Rotterdam die een relatie of vriendschap hebben gehad met iemand uit de andere stad? En merkte je het cultuurverschil in de relatie?"

Tikkie arrogant....
Er verder ben je altijd heel gewoon gebleven?
vivapimpelmees schreef:
19-08-2019 13:15
Jaaaaaaaa
Dan komt er vast nog wel een keer iets over remsporen (als het een keer gaat lukken een date in bed te krijgen dan) :proud:
There is always something happening, and it's usually right now
Orpheus13 schreef:
Nomen est omen.

Dan doe je toch jouw nick gewoon eer aan? Probleem opgelost.
Orpheus13 schreef:
Triest hé.. Maar ja. Met jouw filosofische instelling had je dat kunnen voorzien.

Maar ole. Een inhoudelijke reactie. Als je daar op afknapt ben je niet goed wijs. Mijn mening dan he.
Vermakelijk :rofl:
Orpheus13 schreef:
19-08-2019 12:29
(...) Ik ben zelf heel filosofisch en poëtisch /cultureel ingesteld, een typische exponent van onze hoofdstad dus, en ik kan me voorstellen dat dat slecht matcht met de typische Rotterdamse 'nuchterheid' (lees: doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg).
(...)
:HA:
Het stinkt hier naar een overkokend ego. TO, een beetje Rotterdamse nuchterheid zou je goeddoen.
Voor jou blijft maar één ding over: probeer het aan te leggen met een stijlvolle, cultuurminnende Parisienne. Al heb je kans dat zij jou als een botte, pretentieuze Nederlandse hork ziet.
nounou
Orpheus13 schreef:

We leren het van de beste :worship:
Rotterdammers zijn werkers en passen zich aan, Amsterdammers denken dat het overal zo werkt als in Amsterdam... Mijn Brabantse vader is al bijna 45 jaar getrouwd met zijn Rotterdamse vakantieliefde. Bij voetbal kijkt mijn moeder en doet mijn vader de afwas. Je moet toch geven en nemen in een relatie.
Sciocco schreef:
19-08-2019 13:19

Maar ole. Een inhoudelijke reactie. Als je daar op afknapt ben je niet goed wijs. Mijn mening dan he.
Dank je wel.
Orpheus13 schreef:
dat is toch de bedoeling? Of is dit niet weer een van je parodie-experimenten?
Orpheus13 schreef:
Pseudo-intellectueel je superioriteit willen laten gelden bij de Vivavrouwtjes werkt niet hoor. Alleen al om het feit dat een groot deel hier intellectueel superieur aan jouw geacht kan worden in het dagelijks leven.
Maar blijf het vooral proberen. :popcorn:
Een volbloed Rotterdamse is een boreale uil van Minerva vanzelfsprekend geheel onwaardig!
Onnodig hier een topic aan te besteden!
Ik wist niet dat er verschil is tussen Amsterdammers en Rotterdammers?
Is toch allemaal Holland.
MevrouwJack schreef:
19-08-2019 12:32
On topic: wat vreselijk voor je :hug:

Is ze dan tenminste wel klein, heeft ze dan wel kleine borstjes, kleine (maar wel ronde kont), slank middel en een heel platte buik?
Ik ga stuk hier :rofl: 😂😂😂

On topic: :there:
Heet jij Ronald, TO?
I'm not a big fish, William. I'm Moby Dick.
Orpheus13 schreef:
19-08-2019 12:42
Dit is niet serieus toch?
Jawel, de mannen in mijn stad zijn nog niet op. Bovendien ga ik niet meer dan 2 km reizen voor wat geneuk, een uitzondering daargelaten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven