kind zonder oppas

04-04-2009 10:01 192 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb laatst met een vrouw uit de straat gesproken, dat wanneer ze in het weekend uitgaat ('s nachts van 11.00-06.00) haar acht-jarige dochter alleen thuislaat, zonder de buren te waarschuwen en zonder een babyfoon. Nu is dit meisje erg volwassen voor haar leeftijd en slaapt ze meestal door, het gaat toch om het idee dat ze daar alleen is. Wat zouden jullie in dit geval tegen de moeder zeggen?
quote:kaetje schreef op 04 april 2009 @ 22:52:

Hell, mijn man was een paar dagen weg en ik liet het licht op de overloop 's nachts nog aan! Kat mocht op bed slapen om me te beschermen En ik ben 30!Ik heb veertig kilo hond in huis en schijt nog zeven kleuren stront als vriend er niet is 's nachts.
Hahaha, ik las de hond schijt 7 kleuren stront als vriend er niet is.
Kan wel een vage posting zijn Herfstrood, ik word er wel verdrietig van, zulke moeders
quote:milo schreef op 04 april 2009 @ 23:09:

Hahaha, ik las de hond schijt 7 kleuren stront als vriend er niet is. Gatverdamme.
quote:Star schreef op 04 april 2009 @ 23:08:

[...]

Ik heb veertig kilo hond in huis en schijt nog zeven kleuren stront als vriend er niet is 's nachts.Star, is echt niet goed hoor. Dat beest is veels te vet. Ik ga Leny 't Hart bellen.
Stom eigenlijk... Ik moet ook toegeven dat ik het niet had verwacht. Ik wilde juist lekker van de rust genieten maar helaas pakte het wat anders uit. Sliep echt onrustig en was wel 3 keer per nacht wakker.

En zo'n meiske dan. Pas 8 jaar oud. Gatverdegatver! Die laat je toch niet alleen?!?!?
Ja arme Tinkerbell, ik moet hem ook optillen, lopen kan ie niet meer.
Lenie 't Hart? Sonja Bakker zal je bedoelen. Een goed uitgebalanceerd weekmenuutje zal wonderen doen.
Ik vind het wel lekker, een nachtje alleen. Maar goed, ik durf weer niet naar de wc als het onweert :-)
Ik ook niet. Dan doe ik mijn handen voor mijn ogen zodat ik me niet de pleuris schrik

Als ik wél ga dus, dan doe ik handen voor mijn ogen.
quote:kaetje schreef op 04 april 2009 @ 23:12:

Lenie 't Hart? Sonja Bakker zal je bedoelen. Een goed uitgebalanceerd weekmenuutje zal wonderen doen.Hond van Star klinkt meer als een zeehond.
quote:fleurtje schreef op 04 april 2009 @ 23:13:

[...]

Hond van Star klinkt meer als een zeehond.Ja ik heb gewoon mijn eigenste huilie in huis.
Ik vind het heerlijk als mijn man een weekje weg is, lekker dat grote bed voor mijzelf alleen, maar dan niet langer dan een week hoor, anders krijg ik ontwenningverschijnselen.

Maar een kind van 8, not done.

Ik vind het echt ongelovelijk dat het voorkomt, echt waar, hoe naief en egoistisch moet je dan zijn.
Ik slaap ook prima, zonder man naast me, maar ik durf dan weer niet naar het park, vanwege de loslopende honden (al dan niet 7 kleuren stront schijtend)

Zo heb iedereen weer wat hé..
quote:Star schreef op 04 april 2009 @ 23:15:

[...]

Ja ik heb gewoon mijn eigenste huilie in huis.Hahahaha, ik wou dus net exact dezelfde opmerking maken!!!!!
en naar dewc gaan als het onweert doe ik sowieso niet, voor het zelfde geld slaat net de bliksem in brrrr.
Nou ik ga mooi burgelijk op tijd naar bed nu.

Slaap lekker allemaal, en ik hoop echt dat Lady morgen nog even reageert.
@herfstrood, ik ben duidelijk tegen het alleen laten van dat 8 jarige meisje hoor, dus laat dat duidelijk zijn.

Maar ik snap iets niet helemaal uit je vage (haha) post;

vind je het verkeerd om als moeder/ouder lol te kunnen hebben zonder dat je op een feestje de hele tijd aan je kind denkt? Ben je dan een slechte moeder ofzo volgens jouw optiek? Of heb je het over deze situatie specifiek?

Want ik weet wel dat als ik ergens ben of een feestje heb en mijn dochter is goed verzorgd (bij familie ofzo), dan maak ik me écht geen zorgen hoor.

Dus snap je post niet helemaal.
quote:milo schreef op 04 april 2009 @ 23:01:

Ik vind 13 ook oké maar wel kijkend naar het kind, de ene 13-jarige is de andere niet. Zelf dacht ik dat ik het makkelijk kon, maar dat viel bar tegen, balen. Balen ook dat ik mijn ouders moest bellen, die hadden een feest. ....Verpest ik hun avond ook nog.... Gelukkig waren ze blij dat ze met een goed excuus vroeg naar huis konden , 't was geen leuk feest.. Mijn 14 jarige zusje is een week alleen thuis gebleven, terwijl mijn moeder en haar vriend op vakantie waren. Ik heb daar tot op de dag van vandaag (lees net je stukjes) niet eerder over nagedacht moet ik eerlijk zeggen (ik was al lang het huis uit).
Ik neem aan dat Herfstrood dat niet bedoelt wanneer er een oppas in huis is.
quote:floor72 schreef op 04 april 2009 @ 14:03:

Ik ben helemaal geen zemel in de opvoeding, maar wij hebben dus zelfs een oppas (buurmeisje van 16) als we bij de buren borrelen.

Veel mensen doen het, dus het is blijkbaar heel gewoon om een 16-jarig meisje te laten oppassen. Ok het is een oppas en dat is beter dan een kind alleen laten. Toch heb ik iets meer vertrouwen in een oppas die een aantal jaren ouder is....als puber/tiener ben je heel beinvloedbaar en weet je ook niet meer wat je doet als een vriend of vriendin tijdens het oppassen langskomt en je hebt een paar biertjes op (en nog 100.000 andere situaties). Hoe volwassen zijn deze oppassen echt? Hoeveel verantwoordelijkheid hebben ze als er iets gebeurt? Dan maar een paar euro duurder, dan zou ik echt gerust zijn.

16 vind ik trouwens een twijfelgeval, maar vind het echt niet kunnen om 's nachts een 13-jarige te laten oppassen.
Denk dat de zestienjarige die oppast, echt wel weet wat ze doet als er een vriend of vriendin langskomt. En een paar biertjes op? Tijdens het oppassen?!
Nou, ik wilde op 14-jarige leeftijd als oppas de deur van het kindje niet op slot doen terwijl de ouders er altijd een schuifje op deden. Ik was doodsbenauwd dat er brand uit zou breken en de vier-jarige niet zelf de kamer uit zou kunnen komen. Na die ene keer oppassen wilde het meisje haar deur nooit meer op slot. Wie heeft er dan meer verstand, een 14-jarige of die ouders??

Een 16-jarige oppas is altijd nog vele malen beter beter dan alleen thuis laten. Alleen thuis laten is een reden om de kinderbescherming in te schakelen!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven