Geld & Recht alle pijlers

Buurvrouw wil geen bouwafval container zien

05-08-2019 14:08 238 berichten
Onlangs hebben wij een huis uit de jaren ‘50 gekocht. De sleuteloverdracht is pas over een paar weken maar de huidige eigenaar heeft alvast een mailtje gestuurd namens de buurvrouw dat zij geen bouwafval container wil zien.

Ja zien. Want die container komt voor onze eigen deur en op de openbare weg. Dit hebben we kortgesloten met de gemeente voor de zekerheid. Op de stoep was niet handig ivm doorgang en werken aan de waterleiding. Op onze oprit is niet handig omdat we dan ons huis niet meer in/uit kunnen.

Tegenover onze huizen zit een bos en verder is het sowieso erg open en rustig. Maar zij wil niet uit haar huiskamerraam een bouwcontainer zíen.

Ik weet niet zo goed hoe ik hier nou netjes op reageer. We hebben 1x gezwaaid vanaf onze oprit en we wilde ons toen voorstellen maar ze maakte dat ze weg kwam.

En als ze al geen container wil zien, hoe ga ik dan insteken dat we 3 maanden 5 dagen per week gaan verbouwen met 4-5 man? Het is vervelend maar om ons huis in deze eeuw te krijgen qua verwarming, leidingwerk en isolatie gaat er nog al verbouwd worden.

Dus tips, tricks en ervaringen zijn erg welkom.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou die boa even drie keer zeer zichtbaar langs het huis van de buurvrouw laten paraderen, voor het geval dat ;)
Pinda-Kaas schreef:
14-08-2019 10:30
Ik zou die boa even drie keer zeer zichtbaar langs het huis van de buurvrouw laten paraderen, voor het geval dat ;)


Ik had tegen de administratief juridisch medewerker openbare ruimte die ik vorige week nog sprak voor de ontheffing gezegd dat er een mogelijkheid was dat de buurvrouw het jammer zouden vinden als er een container kwam. Zegt die vrouw "oh dan sturen we Henk. Henk vindt dat soort dingen leuk.’’ :lol:
Alle reacties Link kopieren
Ik vind de buurvrouw een type die als de container komt niet komt om te klagen maar dit daarna pas fijn gaat doen :)
GlitterCupcake schreef:
14-08-2019 11:18
Ik had tegen de administratief juridisch medewerker openbare ruimte die ik vorige week nog sprak voor de ontheffing gezegd dat er een mogelijkheid was dat de buurvrouw het jammer zouden vinden als er een container kwam. Zegt die vrouw "oh dan sturen we Henk. Henk vindt dat soort dingen leuk.’’ :lol:
:HA:
Alle reacties Link kopieren
Europe86 schreef:
14-08-2019 14:26
Ik vind de buurvrouw een type die als de container komt niet komt om te klagen maar dit daarna pas fijn gaat doen :)
Dan heeft TO het telefoonnummer van (de collega van) Henk klaarliggen zodat buuf lekker navraag kan doen bij de gemeente
GlitterCupcake schreef:
14-08-2019 11:18
Ik had tegen de administratief juridisch medewerker openbare ruimte die ik vorige week nog sprak voor de ontheffing gezegd dat er een mogelijkheid was dat de buurvrouw het jammer zouden vinden als er een container kwam. Zegt die vrouw "oh dan sturen we Henk. Henk vindt dat soort dingen leuk.’’ :lol:
:hihi:
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
14-08-2019 11:18
Ik had tegen de administratief juridisch medewerker openbare ruimte die ik vorige week nog sprak voor de ontheffing gezegd dat er een mogelijkheid was dat de buurvrouw het jammer zouden vinden als er een container kwam. Zegt die vrouw "oh dan sturen we Henk. Henk vindt dat soort dingen leuk.’’ :lol:
Heerlijk :rofl:
Dat zijn nou nog eens mensen van de gemeente die meedenken :proud:
Heeft Henk de container al neergezet? :)
Alle reacties Link kopieren
Wat zou ik dit irritant vinden. Misschien moet je maar gewoon een doek voor haar raam hangen, dan ziet ze hem niet.

Even serieus, jullie gaan verbouwen en hebben een container nodig. Meer dan aangeven hoe lang die daar staat en rekening houden met lawaaierig klussen op normale tijden kun je niet doen, en mag zij niet verwachten.
De ene helft van de maatschappij brengt zijn leven door met het observeren van de andere helft.
Alle reacties Link kopieren
Hopelijk weet Henk van wanten :-D
Nee heb je, ja kun je krijgen
Ik ben er nog niet langsgegaan. We hebben de sleutel nog niet en we wonen nu nog 20 minuten verderop. Als ik er langs ben geweest zal ik het laten weten :-*
Alle reacties Link kopieren
lemoos2 schreef:
14-08-2019 23:40
Hopelijk weet Henk van wanten :-D
I :heart: Henk!
Alle reacties Link kopieren
Niet alle posts gelezen, dus misschien is het al voorbij gekomen. Daar waar jullie de container willen plaatsen, is daar ook de mogelijkheid dat er een auto normaal gesproken staat? Let anders op, dat op het moment jullie de container willen laten plaatsen, zij niet haar auto er heeft staan.
bieslookje schreef:
15-08-2019 11:02
Niet alle posts gelezen, dus misschien is het al voorbij gekomen. Daar waar jullie de container willen plaatsen, is daar ook de mogelijkheid dat er een auto normaal gesproken staat? Let anders op, dat op het moment jullie de container willen laten plaatsen, zij niet haar auto er heeft staan.


Dat zou idd een sluwe actie zijn :biggrin: Er zijn in onze straat geen parkeervakken oid. Bezoek zal de auto wel eens aan de straat zetten maar in principe heeft iedereen gewoon een eigen oprit waar auto’s op passen.

Mocht de buurvrouw haar auto voor ons huis parkeren waar de container neergezet is dan zou de container een stuk naar links geplaatst worden. Dan heeft ze hem wel recht voor haar huiskamerraam. Daar heeft ze alleen zichzelf mee.
Alle reacties Link kopieren
Geen toezeggingen doen over werktijden, werkdagen of lengte van de klus.

Ik heb niet 100% gelezen maar zo te zien heb je alleen een via-via mailtje gekregen van de verkoper die meldt dat iemand anders een mening heeft. Die verkoper vind jullie niet aardig en kan zomaar de 'mening' van de buren zijn kant op draaien.

Met de verkoper hebben jullie sowieso niks meer te maken. Die gaat er uit.

Met de buren moet je gewoon zelf contact zoeken. Briefje in de deur.
Zoals gezegd, zonder toezeggingen. Vertel ook niet wat je gaat doen (badkamer, tussenmuurtje), zodat ze er ook niks van kunnen vinden, aanbevelingen doen, of komen helpen.

Vertel ' hallo wat leuk, wij gaan verbouwen, jullie gaan er wat van merken, namelijk lawaai en een container (met vergunning)'
Als we jullie kunnen helpen om de overlast te beperken, bel ons dan op dit nummer.

Zo geef je geen aangrijpingspunt, leg je het initiatief bij hen neer, en knip je de buurman er tussenuit.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
SteunEndeToeverlaet schreef:
15-08-2019 11:42
Geen toezeggingen doen over werktijden, werkdagen of lengte van de klus.

Ik heb niet 100% gelezen maar zo te zien heb je alleen een via-via mailtje gekregen van de verkoper die meldt dat iemand anders een mening heeft. Die verkoper vind jullie niet aardig en kan zomaar de 'mening' van de buren zijn kant op draaien.

Met de verkoper hebben jullie sowieso niks meer te maken. Die gaat er uit.

Met de buren moet je gewoon zelf contact zoeken. Briefje in de deur.
Zoals gezegd, zonder toezeggingen. Vertel ook niet wat je gaat doen (badkamer, tussenmuurtje), zodat ze er ook niks van kunnen vinden, aanbevelingen doen, of komen helpen.

Vertel ' hallo wat leuk, wij gaan verbouwen, jullie gaan er wat van merken, namelijk lawaai en een container (met vergunning)'
Als we jullie kunnen helpen om de overlast te beperken, bel ons dan op dit nummer.

Zo geef je geen aangrijpingspunt, leg je het initiatief bij hen neer, en knip je de buurman er tussenuit.


Je geeft een goede samenvatting van het topic :thumbsup:
Er van uitgaande dat het de buurvrouw is van wie de klacht echt af komt (ik vermoed eerder een steekspel van de verkoper, nergens op gebaseerd, intuitie) en ze zou haar auto voor jullie deur zetten is het simpel: container voor haar deur. Heeft zij er meer last van maar jullie ook, er moet immers verder gelopen en gesjouwd worden met bouwpuin. Wordt niemand vrolijk van.

Maar het zal allemaal wel zo'n vaart niet lopen. En als er een Henk bij is: ik ken 3 Henken waaronder mijn vader zaliger en geen van hen, hoe aardig en vriendelijk ook types om knus een potje mee te kaarten als iemand moeilijk deed over totaal niks of dwars lag, zonder veel woorden of gedoe gewoon vriendelijk hun ding doen op een dusdanige rustige doch kordate manier dat de "boosdoener" niet anders kon dan stamelend en rood aanlopend eieren voor zijn/haar geld te kiezen.
Mijn vader was er ook nog eens zo één die precies dan op dat moment heel vriendelijk een biertje of koffie aanbood, expres natuurlijk. :mrgreen:
Dus dat komt zeker goed, het zit 'm in de naam :heart:
Ik heb niet het hele topic gevolgd maar is er nu al bekend of de buurvrouw inderdaad bezwaar heeft? Want vooralsnog is het volgens mij niet meer dan "horen zeggen dat" en is er dus nog helemaal geen probleem. Maar ondertussen zitten we al op pagina 7 dus ik heb vast iets gemist... :confused:
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een zeil of laken aan de container hangen. Dan ziet de buurvrouw het eigenlijk niet... :hyper:
'Soul mate' isn't a pre-existing condition. It's earned over time.
(Pamela Druckerman)
Alle reacties Link kopieren
En? Stond buuf al handenwringend op haar toffeltjes bij de container te gluren ?
Alle reacties Link kopieren
GlitterCupcake schreef:
14-08-2019 11:18
IZegt die vrouw "oh dan sturen we Henk. Henk vindt dat soort dingen leuk.’’ :lol:
:HA:
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
RikM schreef:
15-08-2019 12:23
Ik heb niet het hele topic gevolgd maar is er nu al bekend of de buurvrouw inderdaad bezwaar heeft? Want vooralsnog is het volgens mij niet meer dan "horen zeggen dat" en is er dus nog helemaal geen probleem. Maar ondertussen zitten we al op pagina 7 dus ik heb vast iets gemist... :confused:
Nee hoor, dat weten we inderdaad niet. Maar ja, als buurvrouw steeds niet open doet kom je daar ook niet achter.

Wat ook nog kan is dat buurvrouw gewoon tegen de verkopers, als buren onder elkaar, heeft gezegd dat ze echt geen zin heeft om weken tegen zo’n container aan te kijken, maar dat het niet de bedoeling was dat dat ook doorgebriefd werd. Zoals je soms tegen mensen moppert over dingen.
poldervrouw schreef:
19-08-2019 23:34
En? Stond buuf al handenwringend op haar toffeltjes bij de container te gluren ?

Nou ik heb twee dingen nog niet gezien: de buuf en de container :wtf:

Hopelijk komt de container morgen. De sleutel krijgen we vandaag :cheer2:
Stand: geen bouwcontainer maar wel de buurvrouw gezien :cheer2:

We hebben thee gedronken en beleefdheden uitgewisseld. Wel vernomen dat het huis heel gehorig is maar geen woord over de container. Ze nam wel aan dat we het één en ander gingen verbouwen. En ik heb verteld wat we allemaal gaan isoleren. Verder deed onze peuter zijn beterste best om haar delicate verzameling aardewerk aan te vallen, dus we hebben het kort gehouden :-*
GlitterCupcake schreef:
20-08-2019 13:53
Stand: geen bouwcontainer maar wel de buurvrouw gezien :cheer2:

We hebben thee gedronken en beleefdheden uitgewisseld. Wel vernomen dat het huis heel gehorig is maar geen woord over de container. Ze nam wel aan dat we het één en ander gingen verbouwen. En ik heb verteld wat we allemaal gaan isoleren. Verder deed onze peuter zijn beterste best om haar delicate verzameling aardewerk aan te vallen, dus we hebben het kort gehouden :-*
Fijn dat je Contact hebt gehad!
Komt vast goed allemaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven