Kind in je uppie, deel 9!

15-03-2019 14:18 2651 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel 9 van kind in je uppie alweer!
We zijn in ieder geval niet alleen met onze dromen!

Met een algemeen startaccount, zodat de vaste schrijfsters zelf hun gegevens aan kunnen passen als ze dat willen:

Login: uppies
Wachtwoord: uppiesuppies

Dit topic is voor iedereen die in haar uppie voor een kindje wil gaan, al zwanger of zelfs bevallen is.
Dit geldt trouwens niet voor alle schrijfsters hier, dus als je na het lezen van het topic hier ook een berichtje wil achterlaten ben je van harte welkom om dat te doen!

We delen lief en leed met elkaar, beantwoorden elkaars vragen en kletsen over ditjes en datjes.

Ziekenhuizen/klinieken met een eigen spermabank die alleenstaanden helpen:
- Kidcentrum (Amsterdam, dit is nu definitief over naar het AMC)
- UMCU (Utrecht; opnamestop sinds april 2017)
- Geertgen (Elsendorp, Brabant)
- Rijnstate (Arnhem, wachtlijst ca. 2 jaar)
- Medisch Centrum Kinderwens (Leiderdorp, donorsperma alleen postcodes 2200-2899)
- Nij Barrahûs (Wolvega, start in 2018 mogelijk met eigen spermadonorbank)
- UMCG (Groningen, wachtlijst > 3 jaar)
- Isala (Zwolle, wachtlijst 2 jaar)
- Reinier de Graaf (Voorburg)

Er zijn wel andere instellingen waar je als alleenstaande geholpen wordt, maar dan moet je zelf donorsperma regelen, bijvoorbeeld via een bekende donor of via een commerciële spermabank (Denemarken/Duitsland).

Zie ook de informatiepagina over ziekenhuizen van Freya.

Verschillende websites waar je informatie kan vinden:
http://www.bam-mam.nl/
http://www.alleenmetkinderwens.nl/
http://www.freya.nl/

Fase 1 Oriëntatie of wachtlijst
Naam Leeftijd Kliniek Status
Sensotouch28UMC Utrechtwachtlijst sinds augustus 2016, ondertussen oriëntatie co-ouderschap
Vivadiva8532UMC UtrechtIntake februari 2016
Macarinata 35 Isalaintake april 2018
Jolietje85 32 Reinier de Graaf, Voorburg en MCK Leiderdorp op wachtlijst voor intake sinds oktober 2017
Patroesj 31 Rijnstate, Arnhem en RdG Voorburg Arnhem: wachtlijst sinds nov 2017, Voorburg: wachtlijst sinds apr 2018
Depster28Nij Geertgen Intake 24 April. Oriënteren bekende donor
Beau1993 25 Reinier de Graaf, Voorburg op wachtlijst voor intake sinds januari 2018
Femmelotje27MCK LeiderdorpIntake nov 2019

Fase 2: ZI/IUI/IVF
Naam Leeftijd Kliniek Gestart
san9224GeertgenIUI september 2015[/i]
anniebammer32UMC Utrechtjanuari 2016[/i]
Hope198036MCKpoging 6 in januari 2017[/i]
Zara8828ZIdecember 2016
Manawa37Rijnstatedecember 2016
Saffronskies38IsalaIVF (Cryos) augustus 2017
Uppies8531Nij Geertgenfebruari 2017
Globe8335Nij Geertgenmei 2016,februari 2017 (8x iui) september 2018 start ICSI
Alisa8630UMC UtrechtIUI september 2017
Abrikozenpitjes36UMC Utrechtaugustus 2016
Innerpeace36Reinier de Graaf Voorburg2 missed abortions, volgende IUI sept 2017
CCB5333Nij Geertgen9 x iui, maart 2019 gestart ICSI
Plien198533nijGeertgengestart aug 2017 9x IUI, nov 2018 gestart met ICSI
Jootje2930St Antoniusnov 2017
Truelove79 39MCK Leiderdorp IUI mei 2018
Sciencerocks Cryos via Antonius ZI vanaf mei 2018,IUI vanaf juli 2018 IVF start juli 2019
Wensmama81 37 Rijnstate IUI maart 2018
Betsy_01 Reinier de Graaf Voorburgfeb 2019
Mieuw34UMCUIUI Feb 2019

Fase 3: Zwanger!
Naam Leeftijd Kliniek Gestart Uitgerekend Bijzonderheden
Linnie_1983 33UMC UtrechtIUI november 2016juni 2019
Hailie 39 MCK Leiderdorp IUI dec 2017, start IVF okt 2018 september 2019
Angelaloes28Reinier de graaf Voorburgiui okt/nov 2017 ?
Sciencerocks39St Antonius ziekenhuisivf juli/aug 2019 ?
Eeffie140MCK Leiderdorpiui dec 2017april 2020
Ja-gen35Nij GeertgenIUI Juli 2019mei 2020
In de tabel staan de namen van schrijfsters die al geruime tijd niet meer meeschrijven schuingedrukt

:love: BAMmers die ons voorgingen:
2019 - Maris86, NoraRecaptcha (2e kindje), Eylin
2018 - Wannabe79 (2e kindje), Roosje-89, Pat36, Blij_ei, deb 87, Nausicaa
2017 - Ocean1980, Becauseiamhappy (2e kindje), Rosings, Stjerna83, Mitakuye Oyasin, Jessy010
2016 - Wannabe79, JustJiggles, Becauseiamhappy, LKN, Chica-1983, Char-ade, Frizz, Vlinder09, Noa-Lynn.
2015 - thefiepie. eligansje
2014 - Lonely_Butterfly, Wondertje, Zoeter, Mammienator, Muppet, Zuster123, Bredagirl, Mila, Emma77emma, Gavia, Houston77007.
2013 - Bezigebij, Vinyl, Sillie, Fearless, ClaudeFiolle, Lizlizzyliz, E123.
2012 - Sannasanna, Channel, Zoeter, Juffie, MoffelenPier, Ragnhild.
2011 - Chilles.

Voorgaande delen:
Kind in je uppie deel 8
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-8/list_messages/396213
Kind in je uppie deel 7
zwanger/kind-in-je-uppie-deel-7/list_me ... #p22455311
Kind in je uppie - 6
Kind in je uppie - 5
Kind in je uppie - 4
Kind in je uppie - 3
Kind in je uppie - 2
Kind in je uppie? (deel 1)
uppies wijzigde dit bericht op 26-03-2020 11:16
26.73% gewijzigd
Science en Eeffie, wat een goed nieuws! En mega spannend lijkt me. Voorzichtig gefeliciteerd! Hopelijk kunnen jullie tussen het spannende door ook een beetje genieten.

@ Depster. Ik snap je! Ik krijg waarschijnlijk uiterlijk volgende week een telefoontje van NG. Ik ben gewoon zo benieuwd of ze er íets van kunnen zeggen.. Ik merk zelf dat ik het ene moment niet kan wachten om te beginnen en dan ben ik er continu mee bezig (van babykamer ideeën tot wie wil ik bij de bevalling hebben tot hélp hoe vertel ik het op mijn werk..)en het andere moment zie ik er ook wel voordelen in als het nog even duurt (nog een mooie verre reis plannen, werksituatie hopelijk iets rustiger..) Best een gek en verwarrend proces. Nu al ;-)
Fenja234 schreef:
20-08-2019 20:49
Science en Eeffie, wat een goed nieuws! En mega spannend lijkt me. Voorzichtig gefeliciteerd! Hopelijk kunnen jullie tussen het spannende door ook een beetje genieten.

@ Depster. Ik snap je! Ik krijg waarschijnlijk uiterlijk volgende week een telefoontje van NG. Ik ben gewoon zo benieuwd of ze er íets van kunnen zeggen.. Ik merk zelf dat ik het ene moment niet kan wachten om te beginnen en dan ben ik er continu mee bezig (van babykamer ideeën tot wie wil ik bij de bevalling hebben tot hélp hoe vertel ik het op mijn werk..)en het andere moment zie ik er ook wel voordelen in als het nog even duurt (nog een mooie verre reis plannen, werksituatie hopelijk iets rustiger..) Best een gek en verwarrend proces. Nu al ;-)
Fenja, heb jij ook een donor van NG zelf (NL dus)
@ Depster, ja. Vooralsnog wel. Ben benieuwd hoe het is als ik hoor dat ik nog lang moet wachten en of ik dan toch een andere keuze maak...maar liefst NL van hun eigen bank. Jij ook alleen NL?
Ja, 7 weken geleden betaald..en tot 10 weken wachttijd op status van bestelling. Vorige week kreeg ik te horen dat ze dus deze week iets verwachten... 🤞🤞
Qua leeftijd nog voldoende tijd om te wachten, maar qua geduld.....
Whaa spannend, dan zou ik zomaar ook deze week iets kunnen horen. Heb bijna 9 weken geleden betaald. Gezien de wachttijd heb ik me ingesteld op week 10..Ja dat geduld is maar moeilijk te temperen he.. Hang in there!
Fenja en depster, spannend. Ik hoop dat jullie snel iets horen.

Afgelopen dinsdag had ik een dag waar ik superbezorgd was dat het fout zou gaan. Gelukkig allemaal prima, gisterochtend nog een hele mooie positieve test, en vanochtend weer.
Nu zijn mijn testen op dus stop ik met testen. Ik begin langzaam steeds meer te genieten. Nog steeds voorzichtig natuurlijk. Maandag 9 september termijnecho. Gelukkig volgende week weer terug naar werk dus afleiding.

Wie zit er nog op het wachtbankje en hoe gaat het?
Fenja234 schreef:
20-08-2019 22:32
Whaa spannend, dan zou ik zomaar ook deze week iets kunnen horen. Heb bijna 9 weken geleden betaald. Gezien de wachttijd heb ik me ingesteld op week 10..Ja dat geduld is maar moeilijk te temperen he.. Hang in there!
Hoeveel rietjes heb jij eigenlijk besteld? En welke kenmerken? (mag je ook in PB beantwoorden;)l

Science, eerste weken lijken mij altijd zeer spannend ja! 9 sept is bijna zo ver!
Hoe gaat dat eigenlijk met eigen donorbank? Worden jullie gematcht? En heb je dan gewoon onbeperkt eh... toegang tot de donor zeg maar of krijg je een vast aantal rietjes?

Science, wat fijn dat het eindelijk lukt een beetje te genieten. 9 september schiet al lekker op!

Ik ben weer begonnen met de ovulatietesten, verwacht eigenlijk nog wel een week te moeten wachten op ei, maar door de rare cyclus durf ik er niet op te gokken en begin ik nu maar vast.
Enigma82 schreef:
22-08-2019 14:58
Hoe gaat dat eigenlijk met eigen donorbank? Worden jullie gematcht? En heb je dan gewoon onbeperkt eh... toegang tot de donor zeg maar of krijg je een vast aantal rietjes?

Science, wat fijn dat het eindelijk lukt een beetje te genieten. 9 september schiet al lekker op!

Ik ben weer begonnen met de ovulatietesten, verwacht eigenlijk nog wel een week te moeten wachten op ei, maar door de rare cyclus durf ik er niet op te gokken en begin ik nu maar vast.
Bij mij vroegen ze hoeveel rietjes ik wilde hebben (in mijn geval, om te starten met icsi 1) en dan op welke kenmerken ik gematched wil worden (Huidskleur, haarkleur, kleurogen, bouw etc). Na betaling gaan ze kijken wat er beschikbaar is en dit krijg je tussen 4 en 10 weken te horen.
Hier wachten wij nu dus op, geen idee wat ze precies zeggen. Er is beschikbaar per nov? Of gelijk.. geen idee dus
Science, fijn dat je meer afleiding hebt en vooral meer genietmomentjes. 9 september gaat inderdaad al snel..al duurt al het wachten lang!

Ik heb 6 rietjes besteld/gekocht (je betaald op voorhand). Voor IUI raden ze 3 tot 6 aan. Bij ICSI/IVG is dat inderdaad anders. Het leek mij niet fijn om al na 3x bezig te moeten zijn met een nieuwe keuze. Het kan namelijk zo zijn dat als je rietjes op zijn je opnieuw moet wachten op een nieuwe donor. En als ik heel erg geluk heb, heb ik over voor eventueel ooit een 2e.

Via NG kan je alleen laten matchen op uiterlijke kenmerken. Depster, ik stuur je een pb ;)
Dank voor de uitleg. Mocht mijn kliniek eindelijk eens een eigen donorbank hebben (en ik dan nog nodig heb) was ik wel benieuwd hoe het eigenlijk ging via eigen bank.
Hoelang je moet wachten hangt dan natuurlijk ook af van of ze de kenmerken die je nodig hebt op voorraad hebben.
Voor jullie beide wel erg spannend dus! Hopelijk duurt het wachten niet te lang meer.
Fenja, je hebt PB terug.

Enigma, ja.. ik denk dat als we echt hele sterke bepaalde uiterlijke kenmerken zouden hebben dat de wachtlijst wel lang duurt. Ik heb een typisch NL uiterlijk.. dus je zou verwachten dat ze dat wel hebben liggen in de vriezer... (ik ben zo blij dat wij allemaal hier weten waar we het over hebben.. hier liggen ze constant in een deuk dat ik op bericht uit de vriezer wacht :P )

Hopelijk krijgen we morgen nieuws.. zou erg fijn zijn!
Eeffie en Science, wat ontzettend fijn om te lezen❤❤ gefeliciteerd. Spannend. Het is jullie heel erg gegund.
Eeffie en Science, wat ontzettend fijn om te lezen❤❤ gefeliciteerd. Spannend. Het is jullie heel erg gegund.
Jagen welkom naast me 😄 Hoe gaat het wachten bij jou?

Eeffie super!! Van harte gefeliciteerd!!🥳🥳 Hoe voel je je!
Science hij nog aan het genieten?

Depster en Fenna hoop dat jullie snel bericht hebben.🙏

Enigma succes met testen!!
Rosieflower: wachten gaat wel goed deze week, idee dat ik meer rust heb dan de eerste keer en het beter van me af kan zetten. Ook druk op het werk geweest dus goed wat afleiding gehad. Pregnyl spuiten vond ik nog wel spannend om te doen, maar viel gelukkig erg mee. En bij jou?

Depster en Fenna: hoop voor jullie dat je snel wat hoord. Bij mij was dat wel zo, was ook bij NG
Helaas niets mogen horen >:-( Dus we zien wel..

Jagen, Rosie hoe is het wachten? Wanneer gaan jullie testen?

Morgen mag ik weer gaan werken na 3 weken vakantie te hebben gehad. Wat heb ik hier GEEN zin in zeg! Het is echt veel te snel gegaan.. ik kan nog wel wat dagen gebruiken :p
Hier ook morgen weer aan het werk. Had ook nog niet gehoeven haha. En komende week waarschijnlijk ook de volgende iui. Dus nu hoop ik heel erg dat het een beetje handig uitkomt en ik niet meteen vrij hoef te vragen. Wil het liever nog niet vertellen, maar ja...
Ik mag morgen ook weer aan het werk. Ben best snel moe en slapjes. Dus ben benieuwd hoe het gaat.

Wel goed om in routine te komen maar zal wel even aanpoten worden.

Ook besloten om aan moeders voor moeders mee te werken dus volgende week komt iemand langs daarvoor.
Heeft iemand hier ervaring met de ESB? Ik heb er een donor gevonden die erg op mij/mijn peuterfoto's lijkt. Bij Cryos telkens net niet helemaal de match qua haarkleur/oogkleur/bloedgroep/indrukken qua gelijkenis. Misschien is het over een half jaar wel anders en is er iemand bij gekomen bij Cryos die wel een goede match is.

En dan ga ik waarschijnlijk bij het St. Antonius navraag doen of ze mee willen werken aan KID met een eigen donor. Isala werkt namelijk alleen met Cryos en St Antonius zit ook ee stuk dichterbij. Sciencerocks, hoe is dat bij jou gegaan?
@macarinata, bin het Antonius kun je zelf kiezen wat betreft donor. Je moet het dus ook helemaal zelf regelen. Dan kan cryos zijn maar ook esb. Zolang het maar een niet-anonieme donor is. Je kan dan ook gebruik maken van opslag bij het medisch centrum kinderwens in Leiderdorp. Om bezorgkosten te drukken kun je je rietjes met een gezamenlijke zending mee laten zenden, van zowel cryos als Ze geven je waarschijnlijk ook een code die je korting geeft dus dat is ook fijn 😊
Sciencerocks schreef:
25-08-2019 19:03
@macarinata, bin het Antonius kun je zelf kiezen wat betreft donor. Je moet het dus ook helemaal zelf regelen. Dan kan cryos zijn maar ook esb. Zolang het maar een niet-anonieme donor is. Je kan dan ook gebruik maken van opslag bij het medisch centrum kinderwens in Leiderdorp. Om bezorgkosten te drukken kun je je rietjes met een gezamenlijke zending mee laten zenden, van zowel cryos als Ze geven je waarschijnlijk ook een code die je korting geeft dus dat is ook fijn 😊
Oh wat goed om te weten dat het ook via het sint antonius kan! Dat is voor mij ook veel dichterbij. Ik dacht dat je echt naar een speciale kliniek moest. Hoe zit het dan met verwijzing als je naar een 'gewoon ziekenhuis' gaat?
Mikla, ik ben naar huisarts geweest en deze heeft mij naar Antonius vruchtbaarheidscentrum doorverwezen. Mijn huisarts keek naar wat de dichtstbijzijnde mogelijkheid was.
Je maakt dat eerste afspraak bij ziekenhuis, spreekt alles door, doet wat bloedonderzoeken en zodra deze ok zijn kun je beginnen. Er zitten wel wat weken tussen afspraak maken, bloeduitslagen, aanvraag opslag mck etc maar geen wachttijd op donorlijst.
Wel hoge kosten helaas.
@Rosieflower, het gaat goed tot nu toe. Wel weer, net als vorige keer, bijna constant misselijk. En wat sneller moe dan normaal. Maar laat mij maar lekker misselijk en moe zijn als dat betekend dat het goed gaat 😉.
Vind het wel ontzettend spannend en moet echt m’n best doen om een beetje te ontspannen. Hoop zo dat het deze keer goed blijft gaan.

Ik ben ff kwijt wie nu precies waar zit in t proces, maar alle wachters heel veel succes. Hoop dat jullie ook snel aansluiten op de “grote wachtbank”.

En iedereen natuurlijk bedankt voor de felicitaties en geluk wensen 😊.

Morgen ga ik MCK bellen met t goede nieuws en afspraak maken voor eerste echo.......
Is het misschien een idee om de tabel even een schoonmaak/update te geven? Zodat we wat beter op de hoogte kunnen zijn/blijven van hoe en wat?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven