Stijl haar temmen.
donderdag 22 augustus 2019 om 23:42
Er zijn maar weinig vrouwen van het Kaukasische ras met echt steil haar. Als je het onder de microscoop bekijkt zal je zien dat de doorsnee niet rond is maar enigszins afgeplat; als een platgedrukt rietje. Als je zo'n bosje ovale rietjes in je hand hebt dan gaan ze alle kanten op en je moet ze wat geleiden om ze bij elkaar te houden in lokken.
Echt steil haar zie je bij bijvoorbeeld oosterse vrouwen, zoals Japanners. Die krijgen met geen mogelijkheid hun haar in een slag of krul, omdat zo'n ronde constructie erg vormvast is. In dat geval kan een permanent misschien helpen, hoewel het ontzettend slecht is voor je haar. Het staat ook vaak raar; krul bij iemand die van nature steil haar heeft.
Echt steil haar zie je bij bijvoorbeeld oosterse vrouwen, zoals Japanners. Die krijgen met geen mogelijkheid hun haar in een slag of krul, omdat zo'n ronde constructie erg vormvast is. In dat geval kan een permanent misschien helpen, hoewel het ontzettend slecht is voor je haar. Het staat ook vaak raar; krul bij iemand die van nature steil haar heeft.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
vrijdag 23 augustus 2019 om 00:09
Ik heb dit ook altijd. De kapper heeft mijn haar opgemeten met een soort apparaatje, omdat mijn permanent niet bleef zitten. Blijkt dat ik 'bandhaar' heb. Google hier eens op en vraag aan je kapper of ze dit bij jou ook kunnen constateren. In dat geval heb je dus pech en zakt alles uit. Ik heb lang haar tot op mijn middel, dus ik heb de moed sowieso al opgegeven wat betreft volume etc. Daar is het nu sowieso al te zwaar voor.
Baal nog steeds van mijn permanent, want ik vond het prachtig. Had toen overigens korter haar met laagjes, want dat zou zogenaamd helpen voor de krullen.... Niet dus. Ik trap er nooit meer in en doe lekker wat ik zelf wil nu
maar wellicht zou jij dat nog wel kunnen proberen, in laagjes knippen. Niet doen als je bandhaar hebt dus!
EDIT:
Oh even een toevoeging: ik ben niet van aziatische afkomst, dus dat dat alleen bij Japanse of Chinese vrouwen etc. voorkomt, is dus een dik vet fabeltje.
Baal nog steeds van mijn permanent, want ik vond het prachtig. Had toen overigens korter haar met laagjes, want dat zou zogenaamd helpen voor de krullen.... Niet dus. Ik trap er nooit meer in en doe lekker wat ik zelf wil nu
EDIT:
Oh even een toevoeging: ik ben niet van aziatische afkomst, dus dat dat alleen bij Japanse of Chinese vrouwen etc. voorkomt, is dus een dik vet fabeltje.
raindance wijzigde dit bericht op 23-08-2019 00:11
Reden: Toevoeging
Reden: Toevoeging
9.51% gewijzigd
vrijdag 23 augustus 2019 om 05:03
Hier ook. Ontzettend steil. En ook nog eens heel zacht. Het hangt daar maar te hangen, valt niets mee te beginnen.
Ik gebruik volume shampoo en volume conditioner, maar ik doe het omgekeerd, ik gebruik eerst de conditioner, en dan pas de shampoo.
Nu hoor ik mensen denken dat je dan net zo goed geen conditioner kan gebruiken, maar geloof me nou maar gewoon.
Bij mij werkt dit beter wat volume te krijgen.
Daarna borstel ik alles achterover, spuit er wat haarlak overheen (ja, op nat haar), laat het aan de lucht bijna opdrogen, en föhn het dan pas in model.
Soms gebruik ik ook wel volume poeder, maar vooral in de winter wordt mijn haar daar waanzinnig statisch van. Maar misschien werkt het voor jou wel heel goed.
Ik gebruik volume shampoo en volume conditioner, maar ik doe het omgekeerd, ik gebruik eerst de conditioner, en dan pas de shampoo.
Nu hoor ik mensen denken dat je dan net zo goed geen conditioner kan gebruiken, maar geloof me nou maar gewoon.
Daarna borstel ik alles achterover, spuit er wat haarlak overheen (ja, op nat haar), laat het aan de lucht bijna opdrogen, en föhn het dan pas in model.
Soms gebruik ik ook wel volume poeder, maar vooral in de winter wordt mijn haar daar waanzinnig statisch van. Maar misschien werkt het voor jou wel heel goed.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
vrijdag 23 augustus 2019 om 07:11
Ik heb veel, maar enorm steil haar (en ben gewoon Nederlands, niet oosters).
Ik gebruik conditioner, volumemousse, volumespray. Maar eigenlijk is dat alleen maar voor het gevoel. Er is geen model in de krijgen.
Een poosje geleden wilde ik heb zo graag krullen of slag in mijn haar dat ik permanent heb genomen. Het was er binnen no time alweer uit.
Nu laat ik bij de kapper laagjes knippen. Dan lijkt het nog wat. En verder gewoon accepteren.
Vroeger al, als ik met nat, ingevlochten haar ging slapen, was 's morgens bij het borstelen al de slag er direct weer uit.
Er is gewoon niks mee te beginnen. Voordeel is dat ik ook nooit klitten heb.
Hebben jullie lang of kort haar?
Kort lijkt me een drama!
Tegenwoordig heb ik halflang. Lang wordt zo zwaar. En staat bij mij niet mooi.
Ik gebruik conditioner, volumemousse, volumespray. Maar eigenlijk is dat alleen maar voor het gevoel. Er is geen model in de krijgen.
Een poosje geleden wilde ik heb zo graag krullen of slag in mijn haar dat ik permanent heb genomen. Het was er binnen no time alweer uit.
Nu laat ik bij de kapper laagjes knippen. Dan lijkt het nog wat. En verder gewoon accepteren.
Vroeger al, als ik met nat, ingevlochten haar ging slapen, was 's morgens bij het borstelen al de slag er direct weer uit.
Er is gewoon niks mee te beginnen. Voordeel is dat ik ook nooit klitten heb.
Hebben jullie lang of kort haar?
Kort lijkt me een drama!
Tegenwoordig heb ik halflang. Lang wordt zo zwaar. En staat bij mij niet mooi.
vrijdag 23 augustus 2019 om 08:11
vrijdag 23 augustus 2019 om 08:25
Nu je het zegt, de overgang! Mijn super slappe, dunne steile haar laat zich föhnen en stylen! En blijft nog zitten ook! Moet het buiten niet te vochtig zijn, dat is killing.
Ik gebruik shampoo en volumespray van Wunderbar en styling mousse en haarlak van Kiss. Super tevreden mee. Ik draag mijn haar niet lang, ook niet kort-pittig, maar in een bob en was het ook niet te vaak.
Ik gebruik shampoo en volumespray van Wunderbar en styling mousse en haarlak van Kiss. Super tevreden mee. Ik draag mijn haar niet lang, ook niet kort-pittig, maar in een bob en was het ook niet te vaak.
vrijdag 23 augustus 2019 om 08:51
Ik heb ook nooit klitten Emceetje. Dat is dan wel weer fijn.
Mijn haar is halflang, en in laagjes.
Ik zit er wel over te denken om het weer op 1 lengte te laten groeien in de hoop dat de onderkant er voller uitziet. Laagjes zijn er tenslotte zo weer ingeknipt als het niets is.
Ik ben trouwens ook een echte blonde Hollandse kaaskop. Zit geen enkel ander invloedje in.
Ik zit er wel over te denken om het weer op 1 lengte te laten groeien in de hoop dat de onderkant er voller uitziet. Laagjes zijn er tenslotte zo weer ingeknipt als het niets is.
Ik ben trouwens ook een echte blonde Hollandse kaaskop. Zit geen enkel ander invloedje in.
vrijdag 23 augustus 2019 om 09:08
Hmm, ik heb gewoon pech dus.
Veel tips die ik hier zie pas ik ook toe. Eerst conditioner, dan shampoo(werkt wel!!), fohnen etc. Dat dames/heren met Oosterse afkomt hier vooral last van hebben lijkt mij onzin. Mijn haar is zo steil dat ik er echt geen ruk mee kan. Als de kapper het mooi föhnd, is dat effect ook al na 5 minuten weg.
Veel tips die ik hier zie pas ik ook toe. Eerst conditioner, dan shampoo(werkt wel!!), fohnen etc. Dat dames/heren met Oosterse afkomt hier vooral last van hebben lijkt mij onzin. Mijn haar is zo steil dat ik er echt geen ruk mee kan. Als de kapper het mooi föhnd, is dat effect ook al na 5 minuten weg.
vrijdag 23 augustus 2019 om 09:19
Daarom de conditioner eerst. Als ik dat als laatst gebruik is het bij mij ook gebeurd.Coconuts12 schreef: ↑23-08-2019 09:14Als ik mijn haar met conditioner was is er helemaal niks meer mee, te beginnen.
Maar die conditioner voedt wel wat, en dan voelt het toch wat dikker.
Misschien kun je het eens proberen als je op een dag toch van plan was de deur niet uit te gaan.
vrijdag 23 augustus 2019 om 09:35
Delite_ schreef: ↑23-08-2019 08:51Ik heb ook nooit klitten Emceetje. Dat is dan wel weer fijn.
Dit ja, ik heb ook laagjes, niet zo veel. Zit er ook aan te denken om het allemaal op een lengte te laten knippen/groeien. Ik heb niet het idee dat laagjes echt zoveel doen.
vrijdag 23 augustus 2019 om 09:35
Dat ga ik toch eens proberen!
vrijdag 23 augustus 2019 om 09:38
Ja, dat herken ik. Ik gebruik alleen veel mousse, die werkt heel fijn. Van de crème gebruik ik een kleine hoeveelheid en de haarlak gebruik ik voor de haren bovenop (ook niet teveel) en mijn pony.
vrijdag 23 augustus 2019 om 09:41
Ik ga dat eens proberen, mouse. En dat gebruik je op nat haar en dan föhn je het toch?Coconuts12 schreef: ↑23-08-2019 09:38Ja, dat herken ik. Ik gebruik alleen veel mousse, die werkt heel fijn. Van de crème gebruik ik een kleine hoeveelheid en de haarlak gebruik ik voor de haren bovenop (ook niet teveel) en mijn pony.
vrijdag 23 augustus 2019 om 09:45
Ja, op nat/handdoek droog haar en dan föhnen. Ik had eerst van Andrélon Verrassend Volume. Nu gebruik ik die van Goldwell (alleen bij de kapper verkrijgbaar). Probeer eens met een beetje. Beter te weinig in het begin dan teveel, want dan kan het weer vettig worden. Even uittesten wat eventueel werkt.
vrijdag 23 augustus 2019 om 10:23
Toppie! Dankje!Coconuts12 schreef: ↑23-08-2019 09:45Ja, op nat/handdoek droog haar en dan föhnen. Ik had eerst van Andrélon Verrassend Volume. Nu gebruik ik die van Goldwell (alleen bij de kapper verkrijgbaar). Probeer eens met een beetje. Beter te weinig in het begin dan teveel, want dan kan het weer vettig worden. Even uittesten wat eventueel werkt.
vrijdag 23 augustus 2019 om 10:32
Dat herken ik wel. Ik gebruik volume mousse van de Hema. Werkt prima. Hiervoor ook andrelon. Ook prima.
Ik gebruik best veel mousse trouwens. Maar mijn haar wordt sneller vet zonder producten. Als ik geen mousse gebruik, is mijn haar na 1,5 dag weer aan shampoo toe. Met mousse na 2 tot 4 dagen. (Afhankelijk van het weer).