Het Spaanse Dorp: Polopos - Geen Spoilers s.v.p.

donderdag 20 juni 2019 om 07:15
Ik dacht, ik maak maar vast een topic aan voor het vervolg van 'Het Italiaanse Dorp Ollolai'
Het Italiaanse dorp: Ollolai krijgt een opvolger in Het Spaanse dorp: Polopos. Ook dit keer emigreren weer vijf Nederlandse koppels om het uitgestorven plaatsje nieuw leven in te blazen.
Net als eerder bij Ollolai trokken ook uit Polopos (inwonersaantal: 60) in de provincie Granada veel bewoners weg voor een spannender leven in de stad. Aan de Nederlanders de schone taak om weer wat leven in de brouwerij te brengen en hopelijk een toeristenstroom op gang te brengen. Net als in het eerste, succesvolle seizoen, mogen 10 stellen die geïnteresseerd zijn in een Spaans avontuur hun idee voor Polopos voorleggen aan een Dorpsraad. Zij beslissen welke vijf koppels mogen verhuizen.
Veel te doen is er niet voor de nieuwe bewoners. Winkels zijn er niet meer, er is alleen nog een SRV-wagen en twee kleine cafés. Op het eind kiezen de bewoners van Polopos welke Nederlanders het best geïntegreerd zijn en wie het meest heeft gedaan om het dorp op de kaart te zetten. Zij winnen 20.000 euro. Destijds trok Het Italiaanse dorp: Ollolai best wat Nederlandse toeristen naar het pittoreske plaatsje.
Wie gaat er ook kijken?
De deelnemers:
Familie Rutten: camperplaats, wakeboardbaan, koffiehuis, studioverhuur, winkel en markt.
Mark en Donna: B&B en sportieve vakanties
Thysa en Wijnand : Kunstenaarsstudios en koffiehuis
John en Juani: B&B en motortochten
Kirsten en Christiaan met Lucas: Luxe verblijf met wellnessfaciliteiten
Het Italiaanse dorp: Ollolai krijgt een opvolger in Het Spaanse dorp: Polopos. Ook dit keer emigreren weer vijf Nederlandse koppels om het uitgestorven plaatsje nieuw leven in te blazen.
Net als eerder bij Ollolai trokken ook uit Polopos (inwonersaantal: 60) in de provincie Granada veel bewoners weg voor een spannender leven in de stad. Aan de Nederlanders de schone taak om weer wat leven in de brouwerij te brengen en hopelijk een toeristenstroom op gang te brengen. Net als in het eerste, succesvolle seizoen, mogen 10 stellen die geïnteresseerd zijn in een Spaans avontuur hun idee voor Polopos voorleggen aan een Dorpsraad. Zij beslissen welke vijf koppels mogen verhuizen.
Veel te doen is er niet voor de nieuwe bewoners. Winkels zijn er niet meer, er is alleen nog een SRV-wagen en twee kleine cafés. Op het eind kiezen de bewoners van Polopos welke Nederlanders het best geïntegreerd zijn en wie het meest heeft gedaan om het dorp op de kaart te zetten. Zij winnen 20.000 euro. Destijds trok Het Italiaanse dorp: Ollolai best wat Nederlandse toeristen naar het pittoreske plaatsje.
Wie gaat er ook kijken?
De deelnemers:
Familie Rutten: camperplaats, wakeboardbaan, koffiehuis, studioverhuur, winkel en markt.
Mark en Donna: B&B en sportieve vakanties
Thysa en Wijnand : Kunstenaarsstudios en koffiehuis
John en Juani: B&B en motortochten
Kirsten en Christiaan met Lucas: Luxe verblijf met wellnessfaciliteiten
anoniem_648d7f72e2b6c wijzigde dit bericht op 07-08-2019 08:55
12.57% gewijzigd

vrijdag 23 augustus 2019 om 17:11
Aan toeristen in Polopos verkopen is een ander verhaal als exporteren en die regels komen van de Rijksoverheid.
vrijdag 23 augustus 2019 om 17:53
Ik vind Elisa gewoon erg iritant, teminste van wat RTL laat zien dan he. Toen er een man voor de leidingen oid kwam een paar weken geleden en iets zei toen wist ze het allemaal zoveel beter. In de bouwmarkt een paar aflveringen later ook, van ergenis van haar man toen ook. Echt bleh.
ld199 wijzigde dit bericht op 23-08-2019 17:56
1.07% gewijzigd

vrijdag 23 augustus 2019 om 17:55
Eens, en verder gun ik iedereen zijn droom als ze hem zelf bekostigenAliM schreef: ↑23-08-2019 10:51Op zich is de insteek hetzelfde (geld van iemand krijgen zonder tegenprestatie), maar het maakt nog wel uit of het een overzichtelijk bedrag is voor onvoorziene kosten (€ 750 voor transport fietsen) of dat mensen in totaal een groot bedrag vragen voor een bodemloze put (€ 12.500 voor opknappen camping).
En als je in Spanje met je camper overal mag kamperen zou ik ook geen € 14,00 per nacht uitgeven om op een TV kampeerplaats te gaan staan zonder voorzieningen.
vrijdag 23 augustus 2019 om 17:56
vrijdag 23 augustus 2019 om 18:00
Kom op. Dat heeft niets met bleu te maken. Een 15 jarige mavo leerling kan betere logo's en letters maken dan zij. Het is zo ongelooflijk kleuterniveau, alles wat ze doen. Het lijkt wel of ze echt jaren achterlopen. Vraag me af of ze wel helemaal 100% zijn soms.Lila_Lilly_ schreef: ↑23-08-2019 11:24Sorry maar ik vind die bidon verkoop echt zo stom. Wie koopt nou zo'n bidon? Zoiets geef je toch gewoon gratis weg bij zo'n sportvakantie! Had echt plaatsvervangende schaamte. Logo is ook echt lelijk en onprofessioneel en ik snap niet wat het logo met sport te maken heeft? Ze doen echt hun best maar zijn zo bleu en weten van toeten noch blazen.![]()
vrijdag 23 augustus 2019 om 18:03
vrijdag 23 augustus 2019 om 18:04
Ja. Daarom loont het ook om bij de lidl en hema te snuffelen. Vaak dezelfde goede wijn als bij de dure slijter maar stukken goedkoper.

vrijdag 23 augustus 2019 om 18:10

vrijdag 23 augustus 2019 om 18:28
Ja die poesjes zo lief hèOemayra schreef: ↑23-08-2019 18:10Ik vind het zo leuk dat bij het filmen zo vaak de dieren van Polopos in beeld worden gebracht. Blijkbaar is de cameraman/vrouw een dierenliefhebber want bij het wisselen van onderwerp en/of familie komen meestal katten, vogels of honden in beeld.
Die katten in het raamkozijn![]()

vrijdag 23 augustus 2019 om 18:30
En jij heel erg met Bergje hè er zijn meer mensen die de Ruttens niet top vinden we zeuren ook rustig over C en K en Juani maar daar heb je minder moeite mee kennelijk .

vrijdag 23 augustus 2019 om 18:35