Entertainment alle pijlers

Het Spaanse Dorp: Polopos - Geen Spoilers s.v.p.

20-06-2019 07:15 3073 berichten
Ik dacht, ik maak maar vast een topic aan voor het vervolg van 'Het Italiaanse Dorp Ollolai'

Het Italiaanse dorp: Ollolai krijgt een opvolger in Het Spaanse dorp: Polopos. Ook dit keer emigreren weer vijf Nederlandse koppels om het uitgestorven plaatsje nieuw leven in te blazen.

Net als eerder bij Ollolai trokken ook uit Polopos (inwonersaantal: 60) in de provincie Granada veel bewoners weg voor een spannender leven in de stad. Aan de Nederlanders de schone taak om weer wat leven in de brouwerij te brengen en hopelijk een toeristenstroom op gang te brengen. Net als in het eerste, succesvolle seizoen, mogen 10 stellen die geïnteresseerd zijn in een Spaans avontuur hun idee voor Polopos voorleggen aan een Dorpsraad. Zij beslissen welke vijf koppels mogen verhuizen.

Veel te doen is er niet voor de nieuwe bewoners. Winkels zijn er niet meer, er is alleen nog een SRV-wagen en twee kleine cafés. Op het eind kiezen de bewoners van Polopos welke Nederlanders het best geïntegreerd zijn en wie het meest heeft gedaan om het dorp op de kaart te zetten. Zij winnen 20.000 euro. Destijds trok Het Italiaanse dorp: Ollolai best wat Nederlandse toeristen naar het pittoreske plaatsje.

Wie gaat er ook kijken?

De deelnemers:

Familie Rutten: camperplaats, wakeboardbaan, koffiehuis, studioverhuur, winkel en markt.
Mark en Donna: B&B en sportieve vakanties
Thysa en Wijnand : Kunstenaarsstudios en koffiehuis
John en Juani: B&B en motortochten
Kirsten en Christiaan met Lucas: Luxe verblijf met wellnessfaciliteiten
anoniem_648d7f72e2b6c wijzigde dit bericht op 07-08-2019 08:55
12.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Fossa schreef:
23-08-2019 16:28
Maar wat hebben ze dan 'gefound'? Een wijnetiket?

Ze hebben na lang zoeken een wijnhandel gefound.
Bonvida schreef:
23-08-2019 16:37
Ja ik snap niets van het wijn verhaal dus iedereen kan diezelfde wijn met een andere etiket verkopen in nederland tegen verschillende prijzen?
Klopt
marele schreef:
23-08-2019 17:01
Klopt
Is binnenkort ook te koop bij de Familie Rutten met 50% korting (wordt betaald door de fans van de Familie)
absie schreef:
23-08-2019 17:06
Is binnenkort ook te koop bij de Familie Rutten met 50% korting (wordt betaald door de fans van de Familie)
Zou kunnen. Ze gingen die souvenir flesjes vullen met polopos wijn.
aloha66 schreef:
22-08-2019 16:43
Maar aan toeristen verkopen is geen exporteren. Je mag 90 liter pp mee nemen voor eigen gebruik en zonder dat het onder exporteren valt.
Dat regels verhaal komt van dat ikdoelievernietszelf stel.
Aan toeristen in Polopos verkopen is een ander verhaal als exporteren en die regels komen van de Rijksoverheid.
Zelfs het etiket van de wijn komt uit een boekje niets geen eigen creatie
In het begin dacht ik dat Demi de dochter van Elisa was, ik vind ze zo klef samen. Natuurlijk leuk voor ze dat ze elkaar zo mogen maar ik krijg er een beetje kriebels van ofzo.
Natuurlijk snakt Demi naar een beetje aandacht, die vent van haar stoeit liever met zijn beste vriend.
Ik vind Elisa gewoon erg iritant, teminste van wat RTL laat zien dan he. Toen er een man voor de leidingen oid kwam een paar weken geleden en iets zei toen wist ze het allemaal zoveel beter. In de bouwmarkt een paar aflveringen later ook, van ergenis van haar man toen ook. Echt bleh.
ld199 wijzigde dit bericht op 23-08-2019 17:56
1.07% gewijzigd
AliM schreef:
23-08-2019 10:51
Op zich is de insteek hetzelfde (geld van iemand krijgen zonder tegenprestatie), maar het maakt nog wel uit of het een overzichtelijk bedrag is voor onvoorziene kosten (€ 750 voor transport fietsen) of dat mensen in totaal een groot bedrag vragen voor een bodemloze put (€ 12.500 voor opknappen camping).
En als je in Spanje met je camper overal mag kamperen zou ik ook geen € 14,00 per nacht uitgeven om op een TV kampeerplaats te gaan staan zonder voorzieningen.
Eens, en verder gun ik iedereen zijn droom als ze hem zelf bekostigen
Bergje65 schreef:
23-08-2019 09:34
Nee hoor, dat heeft Juani voor ze gedaan! Bovendien was dat een sponsoractie, geen ordinaire bedelactie
Ik las dit en ja hoor, jij weer :D
Dus de een die geld vraagt is ordinair en bedelt en bij de ander is het sponsoren :rofl: Jij laat je wel heel erg kennen hoor.
Lila_Lilly_ schreef:
23-08-2019 11:24
Sorry maar ik vind die bidon verkoop echt zo stom. Wie koopt nou zo'n bidon? Zoiets geef je toch gewoon gratis weg bij zo'n sportvakantie! Had echt plaatsvervangende schaamte. Logo is ook echt lelijk en onprofessioneel en ik snap niet wat het logo met sport te maken heeft? Ze doen echt hun best maar zijn zo bleu en weten van toeten noch blazen. :facepalm:
Kom op. Dat heeft niets met bleu te maken. Een 15 jarige mavo leerling kan betere logo's en letters maken dan zij. Het is zo ongelooflijk kleuterniveau, alles wat ze doen. Het lijkt wel of ze echt jaren achterlopen. Vraag me af of ze wel helemaal 100% zijn soms.
absie schreef:
23-08-2019 13:06
Volgens mij de camera man van RTL, Christiaan en Kirsten en Thysa en Wijnand.
Waarom de cameraman?
Bergje65 schreef:
23-08-2019 16:11
Ik heb op Facebook een stuk tekst gelezen van iemand die de familie Rutten persoonlijk kent vanuit de markt-business in Beverwijk.
Geen positief verhaal.
Hoe lang heb je daar voor moeten zoeken? Je bent wel heel erg met de Ruttens bezig hé. Droom je er ook van?
Bonvida schreef:
23-08-2019 16:37
Ja ik snap niets van het wijn verhaal dus iedereen kan diezelfde wijn met een andere etiket verkopen in nederland tegen verschillende prijzen?
Ja. Daarom loont het ook om bij de lidl en hema te snuffelen. Vaak dezelfde goede wijn als bij de dure slijter maar stukken goedkoper.
Oemayra schreef:
23-08-2019 17:11
Aan toeristen in Polopos verkopen is een ander verhaal als exporteren en die regels komen van de Rijksoverheid.
Dat zeg ik toch? Je mag gewoon de plaatselijke wijn verkopen.
Ik vind het zo leuk dat bij het filmen zo vaak de dieren van Polopos in beeld worden gebracht. Blijkbaar is de cameraman/vrouw een dierenliefhebber want bij het wisselen van onderwerp en/of familie komen meestal katten, vogels of honden in beeld.
Die katten in het raamkozijn :heart:
aloha66 schreef:
23-08-2019 17:56
Ik las dit en ja hoor, jij weer :D
Dus de een die geld vraagt is ordinair en bedelt en bij de ander is het sponsoren :rofl: Jij laat je wel heel erg kennen hoor.
De enige die zich hier enorm laat kennen, ben jij :)
Oemayra schreef:
23-08-2019 18:10
Ik vind het zo leuk dat bij het filmen zo vaak de dieren van Polopos in beeld worden gebracht. Blijkbaar is de cameraman/vrouw een dierenliefhebber want bij het wisselen van onderwerp en/of familie komen meestal katten, vogels of honden in beeld.
Die katten in het raamkozijn :heart:
Ja die poesjes zo lief hè
aloha66 schreef:
23-08-2019 18:03
Hoe lang heb je daar voor moeten zoeken? Je bent wel heel erg met de Ruttens bezig hé. Droom je er ook van?
En jij heel erg met Bergje hè er zijn meer mensen die de Ruttens niet top vinden we zeuren ook rustig over C en K en Juani maar daar heb je minder moeite mee kennelijk .
aloha66 schreef:
23-08-2019 18:06
Dat zeg ik toch? Je mag gewoon de plaatselijke wijn verkopen.
Uit je eerste bericht kon ik dat niet opmaken, in een later bericht heb je het over de verkoop ergens langs de weg.
Toen begreep ik dat je het had over de verkoop in Polopos aan de toerist.
aloha66 schreef:
23-08-2019 18:03
Daar hoef je niet voor te zoeken, ik ben ook een aantal keren nare verhalen tegen gekomen.
Hoeveel van die bidon dingetjes had ze nou? Een paar honderd? Voor 6 euro.
Denkt zeker dat het wel storm zal lopen.. :hihi:

Ik moest denken aan "Kaas" van Willem Elsschot.
Oemayra schreef:
23-08-2019 18:39
Daar hoef je niet voor te zoeken, ik ben ook een aantal keren nare verhalen tegen gekomen.
Al graaf je het hele verleden af van ze, we zitten naar Polopos te kijken.
Zenzeo schreef:
23-08-2019 18:44
Hoeveel van die bidon dingetjes had ze nou? Een paar honderd? Voor 6 euro.
Denkt zeker dat het wel storm zal lopen.. :hihi:

Ik moest denken aan "Kaas" van Willem Elsschot.
Iets van 200 stuks begreep ik

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven