Loopfiets kind van bijna 3

23-08-2019 20:13 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi!
Mijn kind heeft tot nu toe erg veel plezier gehad van de kleinste puky fiets.
Deze fiets is bijna te klein en ze is ook ruim 2.5 jaar. Wat is een goede vervolgstap van de eerste puky fiets, wat zijn jullie ervaringen?
Groetjes
Wij hebben een veloretti mini. Bevalt super goed.
Onze jongste word volgende maand 3 en heeft sinds ze 2 jaar en 2 maanden is een Bandits&Angels starter metalen loopfiets.
Ik vind het een hele fijne loopfiets voor haar en hij kan nog flink omhoog dus hij kan nog een tijdje mee.
Puky een maatje groter?
Because when you stop and look around this life is pretty amazing.
Er is nog een maatje groter van de puky. Let dan op dat je de grote wielmaat kiest. Mijn kind van ruim 3.5 zit daar nog prima op en ze is lang: 105 cm.
Zadel van de loopfiets al hoger gezet?
Puky XL. Is 12 inch en perfecte overstap naar een 12 inch trapperfietsje.
Wij hebben voor zoon van toen 2,5 er toen een klein fietsje met zijwieltjes naast gekocht. Dat vond ie helemaal geweldig!

Wij hebben een loopfiets van bandits and angels en die kan je ook ombouwen, zodat ook grotere kinderen er op kunnen.
Ik wil ook een motto
Oke dank, goeie tips allemaal. Zadel is inderdaad al op hoogte stand.
Dan ga ik denkik toch in eerste instantie voor een 2e puky .
De grote puky. Met handrem. Heel fijn fietsje, daar kunnen ze tot ruim 4 zeker op!
Waarom nog een loopfiets en geen gewoon fietsje? Hier fietste ze met nog geen 3 jaar los omdat ze met de loopfiets hun evenwicht al hadden leren bewaren.
Tess1981 schreef:
23-08-2019 21:17
Waarom nog een loopfiets en geen gewoon fietsje? Hier fietste ze met nog geen 3 jaar los omdat ze met de loopfiets hun evenwicht al hadden leren bewaren.
Hangt ook een beetje van je kind af. Die van mij (bijna 3) gaat als een razende op zijn loopfiets, maar hij schijnt trappers maar niet onder de knie te krijgen :facepalm:
kylie_ schreef:
23-08-2019 20:45
Puky XL. Is 12 inch en perfecte overstap naar een 12 inch trapperfietsje.
Deze. Heeft zoon nog heel veel plezier van gehad. Met 2,5 gekocht, paar weken later fietste ie zonder zijwieltjes, maar zijn loopfiets is nog lang populair geweest. Hij is inmiddels 5,5 en ik heb de loopfiets nog goed
kunnen verkopen.
Not my circus, not my monkeys
silent-witness schreef:
23-08-2019 21:44
Deze. Heeft zoon nog heel veel plezier van gehad. Met 2,5 gekocht, paar weken later fietste ie zonder zijwieltjes, maar zijn loopfiets is nog lang populair geweest. Hij is inmiddels 5,5 en ik heb de loopfiets nog goed
kunnen verkopen.
Hier zelfde verhaal. Fietste met 3 jaar zonder zijwieltjes maar nu (5) nog steeds met buiten spelen regelmatig de loopfiets.
Een neefje vond dit soort het einde op die leeftijd:

https://www.bol.com/nl/p/loopmotor-reps ... DUQAvD_BwE
Wij hebben een trybike. Maar wel al vanaf 1e verjaardag dus misschien dat je hem met deze lleeftijd Geld niet meer waard vind.
De trybike is inderdaad een erg cool fietsje. :heart:
noctua schreef:
23-08-2019 20:37
Er is nog een maatje groter van de puky. Let dan op dat je de grote wielmaat kiest. Mijn kind van ruim 3.5 zit daar nog prima op en ze is lang: 105 cm.
Twee zelfs. Hoewel je die allergrootste niet veel ziet.
En inderdaad wordt hier vaak nog de loopfiets gepakt, ook door kleuter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven