Entertainment alle pijlers

Het Spaanse Dorp: Polopos - Geen Spoilers s.v.p.

20-06-2019 07:15 3073 berichten
Ik dacht, ik maak maar vast een topic aan voor het vervolg van 'Het Italiaanse Dorp Ollolai'

Het Italiaanse dorp: Ollolai krijgt een opvolger in Het Spaanse dorp: Polopos. Ook dit keer emigreren weer vijf Nederlandse koppels om het uitgestorven plaatsje nieuw leven in te blazen.

Net als eerder bij Ollolai trokken ook uit Polopos (inwonersaantal: 60) in de provincie Granada veel bewoners weg voor een spannender leven in de stad. Aan de Nederlanders de schone taak om weer wat leven in de brouwerij te brengen en hopelijk een toeristenstroom op gang te brengen. Net als in het eerste, succesvolle seizoen, mogen 10 stellen die geïnteresseerd zijn in een Spaans avontuur hun idee voor Polopos voorleggen aan een Dorpsraad. Zij beslissen welke vijf koppels mogen verhuizen.

Veel te doen is er niet voor de nieuwe bewoners. Winkels zijn er niet meer, er is alleen nog een SRV-wagen en twee kleine cafés. Op het eind kiezen de bewoners van Polopos welke Nederlanders het best geïntegreerd zijn en wie het meest heeft gedaan om het dorp op de kaart te zetten. Zij winnen 20.000 euro. Destijds trok Het Italiaanse dorp: Ollolai best wat Nederlandse toeristen naar het pittoreske plaatsje.

Wie gaat er ook kijken?

De deelnemers:

Familie Rutten: camperplaats, wakeboardbaan, koffiehuis, studioverhuur, winkel en markt.
Mark en Donna: B&B en sportieve vakanties
Thysa en Wijnand : Kunstenaarsstudios en koffiehuis
John en Juani: B&B en motortochten
Kirsten en Christiaan met Lucas: Luxe verblijf met wellnessfaciliteiten
anoniem_648d7f72e2b6c wijzigde dit bericht op 07-08-2019 08:55
12.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Oemayra schreef:
23-08-2019 18:10
Ik vind het zo leuk dat bij het filmen zo vaak de dieren van Polopos in beeld worden gebracht. Blijkbaar is de cameraman/vrouw een dierenliefhebber want bij het wisselen van onderwerp en/of familie komen meestal katten, vogels of honden in beeld.
Die katten in het raamkozijn :heart:
Ja leuk!
AliM schreef:
23-08-2019 17:43
Natuurlijk snakt Demi naar een beetje aandacht, die vent van haar stoeit liever met zijn beste vriend.
Of hij gaan sporten met zijn vader.
2019 schreef:
23-08-2019 18:52
Iets van 200 stuks begreep ik
Die zijn ze over 200 jaar nog niet kwijt voor 6 euro. Inkoop nog geen 60 cent denk ik....belanden straks op de rommelmarkt. Een dopper laten bedrukken voegt nog wat kwaliteit toe, deze flesjes niets.
Uit stukje van moeder van Demi begrijp ik dat ze 's middags meestal op het strand ligt. Dat laten ze niet zien bij RTL, omdat ze de rol heeft van hulpje van Elisa. Zoals meer frames. Die moeder verdedigt niet haar dochter, maar alle deelnemers aan deze serie. Waarschijnlijk ligt ze dan met Daniel aan het strand, maar ze laten alleen juani aan het strand zien...o ja..nog dagje c en k en dagje familie Rutten omdat pa moet schilderen.
grasklokje schreef:
23-08-2019 19:00
Die zijn ze over 200 jaar nog niet kwijt voor 6 euro. Inkoop nog geen 60 cent denk ik....belanden straks op de rommelmarkt. Een dopper laten bedrukken voegt nog wat kwaliteit toe, deze flesjes niets.
Inkoop inclusief drukwerk moet je denk ik eerder richting de € 2 per stuk denken, Dopper komt op € 9 inclusief bedrukking, kan me voorstellen dat ze dat niet kunnen financieren.
2019 schreef:
23-08-2019 18:52
Al graaf je het hele verleden af van ze, we zitten naar Polopos te kijken.
Geen interesse, ik ben geen Rutten fan, het ging mij erom dat je niet hoeft te zoeken om de verhalen tegen te komen.
aloha66 schreef:
23-08-2019 18:00
Kom op. Dat heeft niets met bleu te maken. Een 15 jarige mavo leerling kan betere logo's en letters maken dan zij. Het is zo ongelooflijk kleuterniveau, alles wat ze doen. Het lijkt wel of ze echt jaren achterlopen. Vraag me af of ze wel helemaal 100% zijn soms.
Volgens de website van RTL heeft Donna een rechtenstudie afgerond, dat is niet niks.
Ik waardeer het enorm dat ze zich overal instorten en gewoon alles doen.
Zenzeo schreef:
23-08-2019 18:44
Hoeveel van die bidon dingetjes had ze nou? Een paar honderd? Voor 6 euro.
Denkt zeker dat het wel storm zal lopen.. :hihi:

Ik moest denken aan "Kaas" van Willem Elsschot.
Middelbare school is lang geleden. Wat was er met kaas?
marele schreef:
23-08-2019 20:31
Middelbare school is lang geleden. Wat was er met kaas?
Doe even Wikipedia. Dan snap je het.😂
Kaas. Wijn. Limoncello.
Oh ja het is Polopos, niet Ollolai.😃
Vivamensje schreef:
23-08-2019 20:08
Volgens de website van RTL heeft Donna een rechtenstudie afgerond, dat is niet niks.
Ja z zijn naïef maar zeker niks mis met hun intelligentie .
Yildizlar schreef:
23-08-2019 20:52
Ik heb VWO gedaan, sommige klasgenoten waren ook dat soort types.
Sommige mensen hebben wel intellect maar geen wereldwijsheid.
Ik zie een bovengemiddelde havo’er dit veel beter aanpakken.
whateverever wijzigde dit bericht op 23-08-2019 20:58
10.70% gewijzigd
...
Opleidingsniveau zegt niks over hoe intelligent iemand is. Alleen dat diegene goed kon/ kan leren. En over doorzettingsvermogen kan het ook iets zeggen. Maar er zijn ook zat mensen die zichzelf omhoog hebben gewerkt zonder hoge opleiding, en kunnen daarbij wijzer zijn dan iemand die jaren gestudeerd heeft.
groentuintje wijzigde dit bericht op 23-08-2019 21:00
11.65% gewijzigd
Voor iedereen een groene tuin
Yildizlar schreef:
23-08-2019 18:30
En jij heel erg met Bergje hè er zijn meer mensen die de Ruttens niet top vinden we zeuren ook rustig over C en K en Juani maar daar heb je minder moeite mee kennelijk .
Niet top vinden is iets heel anders dan vallen over uiterlijk en stem en dat op alles maar heel fel reageren, en dan de ander die heel duidelijk niet zo lekker uit de verf komt zo op te hemelen.
Zeuren, heerlijk. Maar dat fanatieke aanvallen stoort me enorm ja.
GroenTuintje schreef:
23-08-2019 21:00
Opleidingsniveau zegt niks over hoe intelligent iemand is. Alleen dat diegene goed kon/ kan leren. En over doorzettingsvermogen kan het ook iets zeggen. Maar er zijn ook zat mensen die zichzelf omhoog hebben gewerkt zonder hoge opleiding, en kunnen daarbij wijzer zijn dan iemand die jaren gestudeerd heeft.
Ook dat.
Bovendien vraagt de deelname aan dit programma om meer dan intelligentie.
Eerder om een mix van mensenkennis, gezond verstand
en wat creativiteit.
Dat zouden de Ruttens eigenlijk wel moeten hebben trouwens.
...
whateverever wijzigde dit bericht op 23-08-2019 21:06
99.01% gewijzigd
Vivamensje schreef:
23-08-2019 20:08
Tja ik heb een familie lid die een of andere exclusieve wiskundige opleiding doet. Eentje waar maar weinig mensen op zitten. Alleen is ze toch niet 100% en heeft moeite met bepaalde dingen.
Ik krijg echt het idee dat ze met sommige dingen op een niveau van een 10 jarige zitten ofzo.
Ik vind ze schattig hoor verder. Maar zo vreselijk simpel en kinderlijk.
Oe de ezel beweegt, ja het zijn toch wilde dieren. :facepalm:
Yildizlar schreef:
23-08-2019 20:52
Meen je dat echt? Ezel geluid, veel woorden en uitdrukkingen. Er is echt niets waar hij ineens heel duidelijk van weet wat het betekend. Wel heel vaak eh dat ken ik niet, wat betekend dat, o ja is dat zo.
Dat komt niet echt intelligent over.
Ik zit nu de aflevering van gister terug te kijken en gekromde tenen bij dat bord van Donna. Joh niet iedereen kan netjes tekenen of schilderen. Maar haal dan voor een euro zo'n malletje. Of laat het drukken. Ze had even bij de Ruttens kunnen vragen, die hebben zo'n letter apparaat.

Dat schilderen bij Kirsten :rofl: verf wat niet dekt, slechte penselen... Dan zorg je toch voor wat betere kwaliteit spullen dan dat van de wat vroeger de 100 peseta's winkels heten, een soort action maar met leukere spullen :D
aloha66 schreef:
23-08-2019 21:07
Meen je dat echt? Ezel geluid, veel woorden en uitdrukkingen. Er is echt niets waar hij ineens heel duidelijk van weet wat het betekend. Wel heel vaak eh dat ken ik niet, wat betekend dat, o ja is dat zo.
Dat komt niet echt intelligent over.
Ik denk dat Mark in een bubbel geleefd heeft voor hij besloot hieraan mee te doen.
whateverever schreef:
23-08-2019 20:55
Ik heb VWO gedaan, sommige klasgenoten waren ook dat soort types.
Sommige mensen hebben wel intellect maar geen wereldwijsheid.
Ik zie een bovengemiddelde havo’er dit veel beter aanpakken.
Klopt helemaal ik gok dat bv Daniël geen hoge opleiding heeft gedaan maar veel geleerd heeft tijdens zijn reizen.
aloha66 schreef:
23-08-2019 21:13
Ik zit nu de aflevering van gister terug te kijken en gekromde tenen bij dat bord van Donna. Joh niet iedereen kan netjes tekenen of schilderen. Maar haal dan voor een euro zo'n malletje. Of laat het drukken. Ze had even bij de Ruttens kunnen vragen, die hebben zo'n letter apparaat.

Dat schilderen bij Kirsten :rofl: verf wat niet dekt, slechte penselen... Dan zorg je toch voor wat betere kwaliteit spullen dan dat van de wat vroeger de 100 peseta's winkels heten, een soort action maar met leukere spullen :D

Todo a cien.
Yildizlar schreef:
23-08-2019 21:15
Klopt helemaal ik gok dat bv Daniël geen hoge opleiding heeft gedaan maar veel geleerd heeft tijdens zijn reizen.
Ik zou Elisa dan wel weer op papier beter zien presteren daar, iig ten opzichte van de andere deelnemers.
Marktkooplieden zijn een soort concullega’s, denk ik, tot op zekere hoogte zullen ze solidair met elkaar zijn.
GroenTuintje schreef:
23-08-2019 21:00
Als Donna Atheneum of Gymnasium heeft gedaan en rechten gestudeerd, kan ze goed leren maar is ze ook intelligent, anders redt je zo’ n opleiding niet.
Ze is misschien wat naïef, maar dat heeft niks met intelligentie te maken.
Vivamensje schreef:
23-08-2019 21:22
Als Donna Atheneum of Gymnasium heeft gedaan en rechten gestudeerd, kan ze goed leren maar is ze ook intelligent, anders redt je zo’ n opleiding niet.
Ze is misschien wat naïef, maar dat heeft niks met intelligentie te maken.
Bidons van goedkoop materiaal verkopen voor de hoofdprijs noem ik alles behalve intelligent. Dat noem ik eerder simpel en ondoordacht. En misschien ook een tikkie arrogant om te denken dat mensen die wel even gaan kopen. Ik vind ze nogal wereldvreemd. Misschien dat RTL dit bewust doet. Het begon al met de verbazing die ze uitbrachten, met het licht en water wat aangesloten werd in huis. Vervolgens wilden ze zelf 200x heen en weer rijden met een kruiwagen voor het afval, terwijl Brian een shovel heeft.
Voor iedereen een groene tuin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven