Wat nu met al deze kleding ?

24-08-2019 19:05 68 berichten
Hallo dames ,

Momenteel zit ik een beetje in dubio.
Ik heb een kledingkast vol met nieuwe en bijna nieuwe kleding.
Veel past niet meer omdat ik een aantal kilo ben aangekomen, maar ik hoop dit ooit nog te kunnen dragen.
Het gaat eigenlijk maar om een kilo of zeven wat ik af wil vallen dan past het weer.
Dan nog heel veel wat ik gewoon niet meer draag door bv een miskoop.
Het gaat om dure kleding.

Wat doen jullie in zo’n geval ?

Kledingcontainer ( zonde)

Marktplaats ( teveel moeite)

Kringloop (zonde)

Kledingbank ( mooi alternatief)

Weggeven ( geen vriendinnen met mijn maat)

En zoiets als de IJhallen , zou dat iets zijn ? Mij lijkt het een beetje zonde want al 40 euro voor een kraampje kwijt plus flink geld aan brandstof.

Kortom , heeft er iemand een goede tip ?
Alle reacties Link kopieren
Je hebt de app ‘Vinted’. Dan biedt je kleding aan op een soort van Markplaats.

Ben je voornemens de kilo’s snel kwijt te raken? Ruim de kleding dan even op & dan heb je ze nog als je weer die kledingmaat hebt.
Big Shopper pakken en daar alle mooie kleding van -7kg in doen. Alle miskopen en kleding die je niet meer draagt in een andere shopper en die in de textielbak gooien. Dan krijgen ze een tweede leven in de 2ehandswinkel of textielverwerkingsbedrijf.
Leger des Heils
Kleding die je niet meer wil zou ik weggeven via facebook. Er is vast wel zo'n weggeef groep in jouw omgeving? Ja je verdient er niks mee, maar maakt wel iemand heel blij. Verkopen via mp wil je niet zeg je.

Kleding die je later weer hoopt te passen kan je toch gewoon bewaren? Heb je geen zolder, garage of kast waar dat kan liggen? Extra motivatie om af te vallen; dan kan je die kleding weer aan. Snap niet goed wat je anders met die kleding zou willen? Je zegt zelf dat je hoopt het ooit weer te kunnen dragen. Dus waarom zou je die kleding dan wegdoen?

Ook vraag ik me wel af waarom je zoveel nieuwe kleding nog hebt. Als ik iets nieuws koop dan draag ik het direct. Dus kan ik niet eens al aangekomen zijn. Hoeveel tijd zit er bij jou tussen de aankoop vh kledingstuk en nu (wanneer je dus 7kg aangekomen bent)? Koop jij kleding die je pas na een (half) jaar voor het eerst aan wil?
tulpje21 wijzigde dit bericht op 24-08-2019 19:23
22.90% gewijzigd
Goed je best doen met afvallen. Tegen de tijd dat het koningsdag is, heb je genoeg de kans gehad om aan jezelf te laten zien of je het kunt of niet. Niet gelukt? Neem een kleedje, campingtafel en een kledingrek mee naar het centrum van jouw woonplaats en ga er een paar uur zitten met een thermoskan koffie en wat wisselgeld. Is nog gezellig ook!
Marktplaats is zo’n gedoe met al die foto’s en de beschrijving enzo.
We hebben inderdaad geen bergruimte , pas de kast leeg gehad en het zijn drie stapels van een meter hoog.
Alleen het hanggedeelte nog maar.

Facebook heb ik niet.
Hangt wel een beetje van je kleding af, maar https://www.dressforsuccess.nl/
tulpje21 schreef:
24-08-2019 19:20
Kleding die je niet meer wil zou ik weggeven via facebook. Er is vast wel zo'n weggeef groep in jouw omgeving? Ja je verdient er niks mee, maar maakt wel iemand heel blij. Verkopen via mp wil je niet zeg je.

Kleding die je later weer hoopt te passen kan je toch gewoon bewaren? Heb je geen zolder, garage of kast waar dat kan liggen? Extra motivatie om af te vallen; dan kan je die kleding weer aan. Snap niet goed wat je anders met die kleding zou willen? Je zegt zelf dat je hoopt het ooit weer te kunnen dragen. Dus waarom zou je die kleding dan wegdoen?

Ook vraag ik me wel af waarom je zoveel nieuwe kleding nog hebt. Als ik iets nieuws koop dan draag ik het direct. Dus kan ik niet eens al aangekomen zijn. Hoeveel tijd zit er bij jou tussen de aankoop vh kledingstuk en nu (wanneer je dus 7kg aangekomen bent)? Koop jij kleding die je pas na een (half) jaar voor het eerst aan wil?
Tulpje , nee het hangt er al bijna zeven jaar. Langzaam aangekomen, heb het maar een of twee keer gedragen door de hoeveelheid denk ik.
Nu wordt het echt tijd om af te vallen, de kilo’s komen er gestaag bij maar nu pas ik onderhand niks meer maar weer nieuw kopen in grotere maten vind ik dus ook weer zonde.
Sowieso minder kleding kopen dus. 3 meter overbodige kleding alleen al in het hanggedeelte.
Minder eten is het goedkoopste
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik zou ook die 7 kilo afvallen.
7 kilo is te overzien,daarna kun je al je mooie kleding weer aan.
Gekopbloemen schreef:
24-08-2019 19:26
Tulpje , nee het hangt er al bijna zeven jaar. Langzaam aangekomen, heb het maar een of twee keer gedragen door de hoeveelheid denk ik.
Nu wordt het echt tijd om af te vallen, de kilo’s komen er gestaag bij maar nu pas ik onderhand niks meer maar weer nieuw kopen in grotere maten vind ik dus ook weer zonde.
Als het al zo lang duurt zou ik maar een keer goed passende kleren kopen en alles wat te klein is wegdoen.
viva-amber schreef:
24-08-2019 19:31
Minder eten is het goedkoopste
Daar ben ik ook wel achter.
Het is al 7 jaar oud? Je noemt het dure kleding, hebben we het over Chanelpakjes ed? Dan kun je die nog prima verkopen. Maar aan de andere kant; 7 kilo afvallen, zoveel is dat nou ook weer niet.
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)
gizzmo-returns schreef:
24-08-2019 19:36
Als het al zo lang duurt zou ik maar een keer goed passende kleren kopen en alles wat te klein is wegdoen.
Nee ik doe er geen zeven jaar over om zeven kilo af te vallen.
Ben er net een paar weken mee begonnen.
SweetFirefly schreef:
24-08-2019 19:41
Het is al 7 jaar oud? Je noemt het dure kleding, hebben we het over Chanelpakjes ed? Dan kun je die nog prima verkopen. Maar aan de andere kant; 7 kilo afvallen, zoveel is dat nou ook weer niet.
Ligt eraan wat je huidige gewicht is...
66 kilo
Ik heb wel eens met een heel stel vriendinnen/kennissen een kledingruil-party gehouden. Dat was best wel leuk. Ik heb er 3 dingen vandaan en een hoop weggegeven. En wat niemand wilde ging naar de vrouwenopvang.
Gekopbloemen schreef:
24-08-2019 19:54
66 kilo
Dan is 7 kilo afvallen veel. Meer dan 10% van je huidige gewicht.
Maar de kleding; is het pret a porter of maatwerk of gewoon confectie?
sweetfirefly wijzigde dit bericht op 24-08-2019 20:18
7.69% gewijzigd
'If you obey all the rules, you miss all the fun'. (Katherine Hepburn)
Als het al 7 jaar niet meer past en ondertussen dus zo'n maat of 2 te klein is, betwijfel ik of je er ooit weer in zal passen. En als je nou 80 kg weegt (heb je wat meer speling), maar terug naar 59 kg en dat ook vol blijven houden is voor de gemiddelde lengte vrouw best een opgave (maar misschien ben je vrij kort). Ik zou alle miskopen of dingen die ondertussen alweer niet meer je stijl zijn naar de kringloper brengen. Misschien ook eveneens echt de kleinste kleding. En verder de tip om niet zo veel meer te kopen.

Waarom vind je een kringloopwinkel zonde? Toch fijn als andere mensen plezier van de kleding hebben die jij niet meer gebruikt?
Als je echt high end merken hebt, dan zou ik die items via MP of een app verkopen.
Bij mij in de regio (Randstad) zijn 2e hands kleding winkels waar je kleding kunt brengen en waar je dan een percentage van de opbrengst ontvangt. Er wordt netjes bijgehouden wat van jou is en aan het eind van het seizoen kun je weer ophalen wat niet verkocht is of laten weggeven aan het goede doel. Misschien heb je ook zoiets in de buurt? Bijvoorbeeld https://marieolief.nl.
Kledingruilfeestje organiseren met vriendinnen en vriendinnen van vriendinnen? Ik deed dat vaak en pakte altijd heel leuk uit.
Het is gewoon confectiekleding hoor, geen pret A porter.
Maar voor mijn portemonnaie was het toch best veel geld.
Denk aan shirts van 60 tot 90 euro per stuk.
En dat maal zoveel....
Kringloop heb ik altijd het idee dat mensen met verschrikkelijk veel geld koopjes komen jagen en dat de mensen die het echt nodig hebben er niet komen.
Maar wellicht stigmatiseer ik....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven