Peutertopic II

20-05-2019 21:38 3002 berichten
Deel 2, deel 1 zat rammetje vol.

Originele OP (met dank aan Nijntje):
Na het babytopic en het dreumestopic..

Tijd voor de eigenwijze peuters!

Ik ben twee en ik zeg nee
Ik ben drie en ik wil het nie

Kom maar door met alle vragen, ervaringen, frustraties en vooral ook trotse verhalen over de leeftijdsfase waarin onze kleine ukjes ineens uitgroeien richting slimme, nieuwsgierige kleuters! :love:
Alle reacties Link kopieren
Nog gefeliciteerd met de sleuteloverdracht glitter! Succes met de verbouwing :thumbsup:

Beterschap voor de kleine van Due.

Fijne vakantie Teckel! Geniet ervan :)

Moondancer, persoonlijk zou ik even wachten totdat in ieder geval de koorts weg is. Kan hij niet in de tuin spelen?

Wij hebben vanochtend uit kunnen slapen, zo fijn! We werden pas om 8.15 uur wakker (normaal rond 6.40, dus dit voelde als uitslapen). Vandaag vieren we de verjaardag van vriend, vanmiddag + avondeten voor familie en vanavond voor vrienden. Druk dagje dus, zo nog even de laatste boodschappen doen.
Veel plezier vakantiegangers!

Glitter, gefeliciteerd met de sleutel!

Moondancer, als de speeltuin niet te ver weg is en niet te druk zou ik wel gaan als hij er zelf naar vraagt. Wij blijven meestal thuis, maar dochter hangt dan ook meestal als een zielig hoopje op de bank.

Dochter huilt de laatste nachten weer veel in haar slaap, als vanouds. Haar laatste kies komt door, dus ik hoop dat dat de boosdoener is. Ik zag ook dat ze flink wat muggenbulten heeft gekregen vannacht. Baby ging na de voeding van 4.45 niet meer slapen, dus ik heb dochter net in de zandbak gezet en ben (nog steeds) aan het wakker worden met een flinke sloot koffie :yawnee:
Aardbei, wat kun je dan genieten hè, van zo'n extra uurtje slaap? Hier veranderde dochter van nachtbraker en uitslaper naar een doorslaper en vroege vogel. Elke ochtend was het half 6. Sinds een paar dagen komt ze er pas om 7 uur uit, echt heerlijk!
Wat fijn aardbei & fiona. Dat is dan echt een onverwachts cadeautje. Grappig hoe je idee van 'uitslapen' veranderd wanneer je een kind krijgt. Vroeger was dat minimaal 10u, nu ben ik helemaal happy wanneer hij eens per kwartaal om 8u wakker wordt ipv half 7.

Ik ben uiteindelijk toch even met zoon naar de speeltuin gegaan. Expres op de fiets ipv lopend. Hij heeft 20 minuten lekker gespeeld, ging toen op de grond zitten en zei 'ik ben moe, ik wil naar huis'. Dus wij naar huis. Thuis dronk hij eindelijk een hele beker drinken leeg + at een heel waterijsje. Dus ik was wel blij dat hij blijkbaar dorstig was geworden vd speeltuin na 2 dagen nauwelijks drinken.
Hij is nu in zijn kamer aan het rommelen ipv slapen. Dus het gaat de goede kant op met hem.
Fijn dat hij wat beter lijkt Moondancer! Dochter zat net rechtop in bed heel hard te huilen, dat heeft ze vaker de laatste tijd. Gelukkig hoorde ik haar door het plafond heen, want we hebben geen babyfoon meer op haar kamer. Hopelijk zijn het de laatste naweeën van die laatste kies en blijft dit niet.
Vervelend Fiona. Die periode hebben we hier ook en die stomme achterste kiezen moeten hier allemaal nog :-(.

En ook het ritme van de vakantie met 7 uur wakker lijkt verdwenen. Inmiddels alweer 2 dagen half 6.
Zo. Het wagentje is volgeladen. Morgen op naar la douce France.

Fijn dat zoon beter lijkt Moondancer!
Fiona, vervelend voor je dochter. Hopelijk snel door. Hier staat het gebit echt al meer dan een half jaar stil. We moeten nog hoektanden en de laatste kiezen.

Peuter was vanmorgen pas 815 wakker. Baby werd om half 5 wakker maar toen ik haar bij me nam heeft ze ook tot 815 geslapen. Zo kan ik wel op vakantie :proud:
Veel plezier teckel! Wij gaan morgen voor 2 weken naar Luxemburg. Hoezo je voor gek verklaren dat je gaat kamperen? Hartstikke leuk toch juist met kinderen en dat doen toch heel veel mensen?
Jullie ook hele fijne vakantie Envelop!

En over dat voor gek verklaren, geloof dat een groot gedeelte hier op 't forum campereb met baby en peuter überhaupt als gekkenwerk beschouwd. Maar juliie horen het wel of er eind september een caravan te koop staat ;).
Teckeltje88 schreef:
25-08-2019 04:00

En over dat voor gek verklaren, geloof dat een groot gedeelte hier op 't forum campereb met baby en peuter überhaupt als gekkenwerk beschouwd. Maar juliie horen het wel of er eind september een caravan te koop staat ;).
Echt? De hele camping staat er vol mee, genoeg mensen die ook met een tent en jonge kids gaan kamperen, was ons plan eerst ook maar ik zie niet hoe we alles in de auto mee zouden moeten krijgen.... respect voor al die mensen waarbij dat wel lukt.
Jullie gaan het vest heel tof hebben met de caravan!
Teckeltje88 schreef:
25-08-2019 04:00

Hartstikke leuk juist! Krijg je vieze blije kinderen van. Ik vind kamperen veel makkelijker dan gewone vakantie: rozetje kruipt de tent uit en ze speelt. In Ierland moest ik haar veel meer bezig houden en corrigeren, 'tis wat werk dat kamperen, maar als je eenmaal staat is het top
Zo dag 1 zit er op! We hebben 600km gereden en de kinders hebben het voortreffelijk gedaan! Behalve dan wat poopsplosions van baby maar daar hebben we het niet meer over. We staan op een prachtige plek en kijken uit over de Atlantische Oceaan. We hebben gezwommen, in het zand gespeeld, op het luchtkussen gesprongen en zijn uit eten geweest. Om 20h lagen ze allebei in bed. Baby sliep maar peuter moest de dag nog even doornemen en sliep om kwart negen zoiets.

Wat een heerlijkheid. En we hebben gewoon nog 3 weken (!!!) voor de boeg :cheer2:
Heerlijk Teckel! :daisy:

Onze peuter heeft vandaag zijn verjaardag mogen vieren :cheer2: 3 jaar oud :heart: Hij heeft mooi speelgoed gekregen en genoot met volle teugen van zijn feest. Het is een feestbeestje en hij vindt de gezelligheid, alle neefjes/nichtjes en liedjes fantastisch :love:
Gefeliciteerd GC!
Gefeliciteerd Glitter!

Rozetje zei wel eens 'dakku' (verbastering van dank je) en nu zegt ze sinds gister 'dank wel mama' Je kan me opvegen van schattigheid.

Qua evolutie snap ik wel dat de natuur dat zo heeft geregeld want de rest van de dag zitten we best gefrustreerd met elkaar te wezen.... Ik vind het een lastige leeftijd.

Wel een kleine win vandaag: Ze wou geen luier om, heb het geprobeerd, ze kroop weg, afleiden geprobeerd, maar nee. Geirriteerd/boos geprobeerd ding om te krijgen: lukt natuurlijk niet... Toen zei ik 'Rozetje, mama is er klaar mee. Ik ga op de bank zitten; zodra je je luier om wilt zodat we naar buiten kunnen dan kom je maar naar me toe'. 2 minuten later had ik een kind met luier in de hand naast me staan.
Gefeliciteerd Glitter
Gefeliciteerd glitter!

En teckel, fijne vakantie!
Zoo even bij gelezen!
Laatste week van de vakantie heerlijk druk gehad , vrienden hebben bij ons in de tuin gecampeerd, bbq , naar strand geweest en genoten met de kindjes!
We hebben afgelopen week vooral in de tuin geleefd, heerlijk hele dagen buiten gegeten , gespeeld, gebadderd, men huis is nog nooit zo schoon gebleven haha
Vandaag weer eerste werkdag.

Speelgoed kopen we vooral wat ze leuk vindt, en verder lezen we voor benoemen gewoon alles,kleuren tellen ect en laten we vooral haar fantasie de vrije loop.
Dochter kookt graag in haar keuken , of buiten soep maken met zand en gras, en rijdt graag al haar speelgoed in haar buggy rond.

Glitter gefeliciteerd met je zoon! Heerlijk dat hij zo genoten heeft van alles.
Lekker al in jullie huis bezig met slopen.

Envelop jij ook nog gefeliciteerd met jou verjaardag!
En wat super zeg dat dochter haar allergieen nu zo goed gaan en zeker het eczeem. Zo fijn!
Die ei ladder komt vast goed, even stapje terug en dat dan maar iedere dag proberen.

Due jeetje zeg , hoe is het met zoon nu ?

Pip hoe is het met je dochter? Vandaag ander gips? Hoop dat dat een beetje meer vrijheid geeft

Maartje hele fijne vakantei gewenst

Teckel wat heerlijk zeg , het klinkt als een ontspannen begin van de vakantie.

Gelijk even een vraag , ik ben op zoek naar een degelijk inklapbare buggy? Iemand tips ?
Hier even druk en chaotisch. Baby heeft al een week koorts, maar er is niets te vinden waarom. Urine al nagekeken, en is schoon. Vanochtend bloed laten prikken. Heel gedoe nog met zo'n kleintje.
Peuter vond het allemaal machtig interessant, wel zonde voor zijn broertje toen hij moest huilen.
Quest schreef:
26-08-2019 11:42

Due jeetje zeg , hoe is het met zoon nu ?

Gelijk even een vraag , ik ben op zoek naar een degelijk inklapbare buggy? Iemand tips ?
Goed gelukkig :-).

Wij hebben een Nuna pepp.
snowgitl jeetje zeg, zo een kleintje al met koorts;
zoon hie rmet 6 weken moesten gelijk door naar het zh hele pospas geweest had een infectie en aan het ab infuus.
ik hoop dat het meevalt en koorts snel verdwijnt.

due gelukkig zeg, je schrikt je toch rot zeg!
Nuna pepp al voorbij zien komen maar als ik naar de achterstang kijk kan er volgens mij geen meerijdplankje op ? is deze ook beetje makkelijk op te vouwen ?
Er kan inderdaad geen meerijdplankje op. Als we meerijdplankje gebruiken pakken we de kinderwagen maar onze peuter heeft daar inmiddels alweer minimaal maand niet eens opgestaan. Hij klapt wel heel makkelijk en plat in. Ik gebruikte hem met maxicosihouders voor baby want de bugaboo pastte niet in mijn oude fiesta.
Wij hadden een chicco buggy liteway. Prima ding, wendbaar en goed inklapbaar. Hebben hem alleen gebruikt op vakantie met vliegen. Al 3 x hij is nu ook niet zo best meer. Moeten hem maar even proberen te smeren.

Gefeliciteerd glitter.

Heerlijk hoor vakantiegangers! Feniet ervan.

Ik merk dat ik deze leeftijd helemaal niet lastig vind (tuurlijk zo momenten) maar de dreumes leeftijd vond ik zo lastig. Van alles willen maar nog niet kunnen, en dat gaf zoon frustratie. Een ritme zoeken, wat zoon nodig had maar elke dag anders was.

Ik kan nu heerlijk kletsen met zoon, hij begrijpt zoveel, kan al zoveel zelf en heeft ritme. Hij zegt elke dag mama ik hou van je, met een dikke knuffel. Zo leuk!
Hij wordt bijna 3 trouwens. Maar had dit gevoel al vanaf zijn 2e.

Hoe ervaren jullie de leeftijd?
Ah snow wat rot, vooral met deze hitte.

Lief dat je er aan denkt quest, we zijn vanmorgen naar het ziekenhuis geweest en ze zijn tevreden over hoe het eruit ziet. Het gips moet er nog 3 weken op blijven. Dus we zijn de vakantie aan het annuleren omdat ze niet mag vliegen. Nu willen we naar Parijs/ Disney en dan naar Bretagne met de auto.

Wij hebben de babyzen YoYo, reteduur (vonden wij) maar hij is erg handig, wendbaar maar toch stabiel en mag mee in het vliegtuig.

Ja dat geklets vind ik ook erg gezellig, gisteren zei ik voor het naar bed gaan ik hou van jou toen zei ze ik ook van jou terug :love:
Gefeliciteerd met zijn 3e verjaardag Glitter!

@snowgirl: beterschap, vervelend zeg voor je baby...

@slapen: hier begint het middagslaapje te verdwijnen. Vorige week o.a. een keer 2 dagen achter elkaar zonder, en dan is'ie 's avonds echt moe maar gaat dan juist slecht slapen. Hij gaat dan echt proberen te rekken ('nee niet bed', 'boekje lezen', etc, uit bed klimmen, in bed gaan staan en aan z'n nachtlampje zitten, etc). Ook is hij dan 's nachts onrustiger. Als hij 's middags wel slaapt, gaat hij 's avonds makkelijker naar bed en lijkt hij rustiger te slapen. Dit is vast een fase, iemand ervaring met hoe lang dit kan duren :facepalm: ?

@buggy: hier ook een 2ehands Chicco Liteway. We hebben 'm al 2x mee op vliegvakantie gehad en ook thuis af en toe gebruikt. Lijkt redelijk robuust, alleen de kap laat soms aan 1 kant los maar die kun je er makkelijk weer op klikken. Ik vind 'm wat minder fijn dan de gewone kinderwagen maar voor een buggy hartstikke prima.
whoopsadaisies wijzigde dit bericht op 26-08-2019 14:42
Reden: toevoeging buggy
21.53% gewijzigd
happiness = reality - expectations

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven