Wanneer werd jij NIET verkracht?

zaterdag 24 augustus 2019 om 17:24
Laatst dit artikel tegengekomen, door het topic "domme acties" moest ik er weer aan denken.
Kwetsbare situaties waarin vrouwen niet worden verkracht/aangerand zijn gedenkwaardig, bepaalde situaties waarin je alleen bent met 1 of meerdere mannen. Dit blijft je bij en je bent blij dat je er met een sisser bent afgekomen.
Heel belangerijk hierin is dat de man de bepalende factor is of er seksueel misbruik plaatsvind of niet. Niet je korte rokje of hoe dronken je bent.
Hier een linkje van flair.be het gaat over #NotARapist
https://www.flair.be/nl/lifestyle/notar ... kt-werden/
O.a. over situaties waarin vrouwen vertellen dat ze niet werden verkracht en gewoon netjes werden behandeld.
Wanneer werd jij niet aangerand?
Kwetsbare situaties waarin vrouwen niet worden verkracht/aangerand zijn gedenkwaardig, bepaalde situaties waarin je alleen bent met 1 of meerdere mannen. Dit blijft je bij en je bent blij dat je er met een sisser bent afgekomen.
Heel belangerijk hierin is dat de man de bepalende factor is of er seksueel misbruik plaatsvind of niet. Niet je korte rokje of hoe dronken je bent.
Hier een linkje van flair.be het gaat over #NotARapist
https://www.flair.be/nl/lifestyle/notar ... kt-werden/
O.a. over situaties waarin vrouwen vertellen dat ze niet werden verkracht en gewoon netjes werden behandeld.
Wanneer werd jij niet aangerand?
anoniem_376303 wijzigde dit bericht op 24-08-2019 18:22
Reden: Andere beschrijving
Reden: Andere beschrijving
0.74% gewijzigd

dinsdag 27 augustus 2019 om 21:52
.

Af en toe kom ik hier kijken. De ene keer zie ik je schrijven dat het niet aan de vrouw ligt als ze verkracht wordt (kort rokje, dronken, enz. enz.) dat het bij de man ligt en hij de enige schuldige is. Hier lees ik je schrijven dat het verschil tussen aansturen op seks en aanranding enkel afhangt van hoe de vrouw reageert

dinsdag 27 augustus 2019 om 21:55
Het is pas aanranding wanneer de vrouw in kwestie het niet blijkt te willen. Ik gok dat je niet heel veel ervaring hebt als man. Met vrouwen.tu1nhek schreef: ↑27-08-2019 21:52.
![]()
Af en toe kom ik hier kijken. De ene keer zie ik je schrijven dat het niet aan de vrouw ligt als ze verkracht wordt (kort rokje, dronken, enz. enz.) dat het bij de man ligt en hij de enige schuldige is. Hier lees ik je schrijven dat het verschil tussen aansturen op seks en aanranding enkel afhangt van hoe de vrouw reageertdus een man die overgaat tot aanranding, dat ligt niet aan hem, maar juist aan de vrouw? Er is verder geen verschil tussen aansturen op seks en aanranding... heel vreemd. Het ene is namelijk 'ik wil seks met je'/zullen we seks hebben? en het ander is 'ik heb seks met je'. Nogal een verschil.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
dinsdag 27 augustus 2019 om 21:56
dinsdag 27 augustus 2019 om 21:58
dinsdag 27 augustus 2019 om 22:00
dinsdag 27 augustus 2019 om 22:08
Ik had vroeger een keer een internetdate ik dacht heel verstandig, niet de eerste keer thuis afspreken duh..
Dus veilig in het natuurgebied afgesproken die avond, alleen rond die tijd viel de schemering heel snel en hij was ietsje te laat, ik voelde me toch niet zo slim toen ik in een pikdonker bos stond en er kwam een vreemde man in een auto aanrijden.
Gelukkig was ie hardstikke lief en heeft ie me niet verkracht, hij vond het alleen niet zo verstandig dat ik in het donker met vreemde mannen afsprak
En verder wel contact gehad met beste vriendin toen ik in het donker stond en mijn locatie naar haar gestuurd.
Maar het had slecht af kunnen lopen.
Dus veilig in het natuurgebied afgesproken die avond, alleen rond die tijd viel de schemering heel snel en hij was ietsje te laat, ik voelde me toch niet zo slim toen ik in een pikdonker bos stond en er kwam een vreemde man in een auto aanrijden.
Gelukkig was ie hardstikke lief en heeft ie me niet verkracht, hij vond het alleen niet zo verstandig dat ik in het donker met vreemde mannen afsprak

En verder wel contact gehad met beste vriendin toen ik in het donker stond en mijn locatie naar haar gestuurd.
Maar het had slecht af kunnen lopen.
dinsdag 27 augustus 2019 om 22:10
Ik doe even de wilde aanname dat je met correct bedoelt dat die man dan verder niets onderneemt.florence13 schreef: ↑27-08-2019 21:58juist, het het zou dus handig zijn als een man correct reageerde op een 'nee'.
En al die arme vrouwen dan die veroverd/overweldigd/genomen willen worden?
dinsdag 27 augustus 2019 om 22:13
je wilde aanname klopt
Al die arme vrouwen die overweldigd willen worden moeten dat maar gewoon aangeven, ik kan me er overigens weinig bij voorstellen dat iemand het prettig vindt om 'nee' te zeggen en dat er over die 'nee' heen gewalst wordt door een ander. Getuigt nou niet echt van respect.

dinsdag 27 augustus 2019 om 22:15
Ik denk dat jij niet heel veel ervaring hebt met wildvreemde vrouwen die eerst jouw klokkenspel vastgrijpen als jij je voorover bukt in de plaatselijke supermarkt om een pizza op te duiken uit het vriesvak om erna pas te informeren of je dat ‘vast lekker hè?’ vond.
Of dat je met wat vrienden wat staat te kletsen in een café met een pilsje in de hand en ineens blijkt er een wildvreemde, 20 jaar oudere mevrouw het een tof idee te vinden om jouw nek te likken of aan jouw oor te knabbelen. En als je met een van walging vertrokken gezicht duidelijk blijk geeft daar geen prijs op te stellen grijpen ze jou vast niet bij jouw strot om in je oor te sissen dat je een ‘lul met kapsones’ bent.
Misschien dat er wel eentje jou eens op jouw kont heeft getikt of erin heeft geknepen toen je in shorts door de bouwmarkt liep want ‘op een strakke kont moet je even tikken’ (Dat laatste overkwam mijn man laatst en die was er niet echt blij mee, met dat ‘compliment’ van een wildvreemde mevrouw die zijn moeder had kunnen zijn).
Ik gok zomaar dat je dat niet doet. Dat, al zou je de behoefte voelen, in iedere vezel weet dat je dat niet kunt maken. Net zoals je hoogstwaarschijnlijk ook niet zomaar je broek hebt laten zakken en je leuter tevoorschijn toverde met een ‘pijpen?’
dinsdag 27 augustus 2019 om 22:17
Dat gaan ze niet doen hoor (ergo het overweldigd/genomen willen worden). Er zijn meer vrouwen zoals jij die er niet aan willen dat andere vrouwen met de juiste aanmoediging in een paar seconden kunnen veranderen van een kuise dame in een wellustige geile sloerie (pardon my French). Zoals ik al zei; je hebt niet veel ervaring met vrouwen, als man.florence13 schreef: ↑27-08-2019 22:13je wilde aanname klopt
Al die arme vrouwen die overweldigd willen worden moeten dat maar gewoon aangeven, ik kan me er overigens weinig bij voorstellen dat iemand het prettig vindt om 'nee' te zeggen en dat er over die 'nee' heen gewalst wordt door een ander. Getuigt nou niet echt van respect.
dinsdag 27 augustus 2019 om 22:18
Wat heeft dit precies met #NotARapist te maken?lemoos2 schreef: ↑27-08-2019 22:15Ik denk dat jij niet heel veel ervaring hebt met wildvreemde vrouwen die eerst jouw klokkenspel vastgrijpen als jij je voorover bukt in de plaatselijke supermarkt om een pizza op te duiken uit het vriesvak om erna pas te informeren of je dat ‘vast lekker hè?’ vond.
Of dat je met wat vrienden wat staat te kletsen in een café met een pilsje in de hand en ineens blijkt er een wildvreemde, 20 jaar oudere mevrouw het een tof idee te vinden om jouw nek te likken of aan jouw oor te knabbelen. En als je met een van walging vertrokken gezicht duidelijk blijk geeft daar geen prijs op te stellen grijpen ze jou vast niet bij jouw strot om in je oor te sissen dat je een ‘lul met kapsones’ bent.
Misschien dat er wel eentje jou eens op jouw kont heeft getikt of erin heeft geknepen toen je in shorts door de bouwmarkt liep want ‘op een strakke kont moet je even tikken’ (Dat laatste overkwam mijn man laatst en die was er niet echt blij mee, met dat ‘compliment’ van een wildvreemde mevrouw die zijn moeder had kunnen zijn).
Ik gok zomaar dat je dat niet doet. Dat, al zou je de behoefte voelen, in iedere vezel weet dat je dat niet kunt maken. Net zoals je hoogstwaarschijnlijk ook niet zomaar je broek hebt laten zakken en je leuter tevoorschijn toverde met een ‘pijpen?’
dinsdag 27 augustus 2019 om 22:21
ik heb helemaal geen ervaring met vrouwen, en al zeker niet als man (want ik ben een vrouw). Maar ik kan me er inderdaad weinig bij voorstellen. Ik vind het over het algemeen prettig als mensen me serieus nemen, en daarbij hoort ook dat als ik 'nee' zeg, dat de ander inderdaad accepteert dat ik ook 'nee' bedoel en niet dat ik 'stiekem toch ja zou kunnen bedoelen'. Op het moment dat mensen gaan denken dat als vrouwen 'nee' zeggen ze eigenlijk toch stiekem 'ja' bedoelen hebben we best wel een groot probleem, niet alleen op het gebied van seksueel geweld maar uberhaupt in het serieus nemen van elkaar.Vanzai schreef: ↑27-08-2019 22:17Dat gaan ze niet doen hoor (ergo het overweldigd/genomen willen worden). Er zijn meer vrouwen zoals jij die er niet aan willen dat andere vrouwen met de juiste aanmoediging in een paar seconden kunnen veranderen van een kuise dame in een wellustige geile sloerie (pardon my French). Zoals ik al zei; je hebt niet veel ervaring met vrouwen, als man.

dinsdag 27 augustus 2019 om 22:28
Dat probleem bestaat al heel lang hoor. Ik zou er zelf echter niet het woord probleem voor gebruiken. Het is gewoon hoe het soms werkt. En er kunnen strafrechtelijke gevolgen aan vast hangen. Voor een man, dan.florence13 schreef: ↑27-08-2019 22:21ik heb helemaal geen ervaring met vrouwen, en al zeker niet als man (want ik ben een vrouw). Maar ik kan me er inderdaad weinig bij voorstellen. Ik vind het over het algemeen prettig als mensen me serieus nemen, en daarbij hoort ook dat als ik 'nee' zeg, dat de ander inderdaad accepteert dat ik ook 'nee' bedoel en niet dat ik 'stiekem toch ja zou kunnen bedoelen'. Op het moment dat mensen gaan denken dat als vrouwen 'nee' zeggen ze eigenlijk toch stiekem 'ja' bedoelen hebben we best wel een groot probleem, niet alleen op het gebied van seksueel geweld maar uberhaupt in het serieus nemen van elkaar.
Vandaar dus dat ik die diepe afgrond tussen verkrachting en alle andere dingen benadruk. En spuug op de associatie van 'He kissed me but I indicated I didn't want it' met #NotARapist.
En nogmaals (want dat schijnt nodig te zijn voor mijn geloofwaardigheid); ik begeef me zo goed als nooit in het schemergebied van wat de wet als aanranding kan betitelen.
dinsdag 27 augustus 2019 om 22:29

dinsdag 27 augustus 2019 om 22:31
Maar daar bouw je voor jezelf toch ook een zekere veiligheidsmarge voor in? Eerder wat verkennende chatgesprekken met een mevrouw van kinkyseksdates.nl dan met een mevrouw van lexa.com.Vanzai schreef: ↑27-08-2019 22:28Dat probleem bestaat al heel lang hoor. Ik zou er zelf echter niet het woord probleem voor gebruiken. Het is gewoon hoe het soms werkt. En er kunnen strafrechtelijke gevolgen aan vast hangen. Voor een man, dan.
Vandaar dus dat ik die diepe afgrond tussen verkrachting en alle andere dingen benadruk. En spuug op de associatie van 'He kissed me but I indicated I didn't want it' met #NotARapist.
En nogmaals (want dat schijnt nodig te zijn voor mijn geloofwaardigheid); ik begeef me zo goed als nooit in het schemergebied van wat de wet als aanranding kan betitelen.
dinsdag 27 augustus 2019 om 22:45
Ja, dat doe ik dus. Waarmee ik tegelijkertijd een slappeling én een paternalistische lul ben. Want ik beslis voor ons beiden.
Ik schrijf net als jij al een eeuwigheid hier dus je weet ondertussen dat ik niet heel erg geïnteresseerd ben in wat Piet met Mien beleefde en andersom. Twee mensen, ze waren er zelf bij. Ik niet. Ze zoeken het maar uit.
dinsdag 27 augustus 2019 om 22:48
Ik snap best dat vrouwen veroverd willen worden en dat het hele flirten ook gewoon een spel is waarbij sommige vrouwen (en mannen soms ook) hard to get spelen. Dat is een spel van aftasten, aanvoelen.Vanzai schreef: ↑27-08-2019 22:17Dat gaan ze niet doen hoor (ergo het overweldigd/genomen willen worden). Er zijn meer vrouwen zoals jij die er niet aan willen dat andere vrouwen met de juiste aanmoediging in een paar seconden kunnen veranderen van een kuise dame in een wellustige geile sloerie (pardon my French). Zoals ik al zei; je hebt niet veel ervaring met vrouwen, als man.
Ik vind dat het hele me too gebeuren ook veel meer moet gaan over verkrachting en kinderen die door een familielid seksueel misbruikt (lees: dus ook verkracht) worden. Incest dus. Dan over grensgevallen aanranding.
appelientjex wijzigde dit bericht op 27-08-2019 23:03
4.75% gewijzigd

dinsdag 27 augustus 2019 om 22:51
Lijkt mij dat iemand zich inschrijft op website A of B, club A of B frequenteert op basis van bepaalde verwachtingen en uitsluiten van teleurstellingen/verspilde tijd. Ik denk niet dat jij er heel veel mee van doen hebt of iemand zich inschrijft als Submissive69 of Liefvrouwtje71.Vanzai schreef: ↑27-08-2019 22:45Ja, dat doe ik dus. Waarmee ik tegelijkertijd een slappeling én een paternalistische lul ben. Want ik beslis voor ons beiden.
Ik schrijf net als jij al een eeuwigheid hier dus je weet ondertussen dat ik niet heel erg geïnteresseerd ben in wat Piet met Mien beleefde en andersom. Twee mensen, ze waren er zelf bij. Ik niet. Ze zoeken het maar uit.
dinsdag 27 augustus 2019 om 22:55
Ik begrijp niet wat je bedoelt of vraagt.lemoos2 schreef: ↑27-08-2019 22:51Lijkt mij dat iemand zich inschrijft op website A of B, club A of B frequenteert op basis van bepaalde verwachtingen en uitsluiten van teleurstellingen/verspilde tijd. Ik denk niet dat jij er heel veel mee van doen hebt of iemand zich inschrijft als Submissive69 of Liefvrouwtje71.

dinsdag 27 augustus 2019 om 23:05
Dat je er niet zo heel veel controle over hebt welke vrouwen je aantreft op forum x of in club Y. Die veiligheidsmarge (of in hun geval: teleurstellingsmarge) bouwen zij zelf in. Zij weten wat ze zoeken. Dat heeft vrij weinig te maken met het zijn van een paternalistische lul. Zij hebben die keuze al gemaakt voordat jij in beeld kwam.
Of het slap is om niet ‘in het wild’ ‘hands on’ te onderzoeken of een vrouw van het type is dat graag hardhandig veroverd wil worden of genomen wil worden, lijkt mij gezond verstand.
dinsdag 27 augustus 2019 om 23:14
Je doet een hoop vrouwen tekort terwijl je ze tegelijkertijd als soort te hoog inschat.lemoos2 schreef: ↑27-08-2019 23:05Dat je er niet zo heel veel controle over hebt welke vrouwen je aantreft op forum x of in club Y. Die veiligheidsmarge (of in hun geval: teleurstellingsmarge) bouwen zij zelf in. Zij weten wat ze zoeken. Dat heeft vrij weinig te maken met het zijn van een paternalistische lul. Zij hebben die keuze al gemaakt voordat jij in beeld kwam.
Of het slap is om niet ‘in het wild’ ‘hands on’ te onderzoeken of een vrouw van het type is dat graag hardhandig veroverd wil worden of genomen wil worden, lijkt mij gezond verstand.