Wanneer werd jij NIET verkracht?

24-08-2019 17:24 377 berichten
Laatst dit artikel tegengekomen, door het topic "domme acties" moest ik er weer aan denken.

Kwetsbare situaties waarin vrouwen niet worden verkracht/aangerand zijn gedenkwaardig, bepaalde situaties waarin je alleen bent met 1 of meerdere mannen. Dit blijft je bij en je bent blij dat je er met een sisser bent afgekomen.

Heel belangerijk hierin is dat de man de bepalende factor is of er seksueel misbruik plaatsvind of niet. Niet je korte rokje of hoe dronken je bent.

Hier een linkje van flair.be het gaat over #NotARapist

https://www.flair.be/nl/lifestyle/notar ... kt-werden/

O.a. over situaties waarin vrouwen vertellen dat ze niet werden verkracht en gewoon netjes werden behandeld.

Wanneer werd jij niet aangerand?
anoniem_376303 wijzigde dit bericht op 24-08-2019 18:22
Reden: Andere beschrijving
0.74% gewijzigd
Vanzai schreef:
28-08-2019 01:23
Nog nooit iets van gemerkt.
Goed zo.
Alle reacties Link kopieren
vanzai jij hebt blijkbaar ervaring met, of denkt te hebben, met vrouwen die dus nee zeggen maar ja bedoelen.

Ik vind dat maar een gevaarlijke toestand, ik wil dat iemand mijn nee simpelweg accepteert en respecteert.
florence13 schreef:
28-08-2019 06:12
vanzai jij hebt blijkbaar ervaring met, of denkt te hebben, met vrouwen die dus nee zeggen maar ja bedoelen.

Ik vind dat maar een gevaarlijke toestand, ik wil dat iemand mijn nee simpelweg accepteert en respecteert.
Precies. Ik krijg een naar gevoel van bepaalde uitspraken hier. Ik denk dat de dame die per se in het café wilde afspreken blij mag zijn dat ze een bepaalde dans ontsprongen is.
...
Er zullen anders best vrouwen zijn die tegenstrijdige signalen geven. Die bijv wel willen, maar bang zijn voor hun reputatie. Bang dat ze voor slet worden uitgemaakt als ze met teveel mannen naar bed gaan.
Vanzai schreef:
27-08-2019 23:14
Je doet een hoop vrouwen tekort terwijl je ze tegelijkertijd als soort te hoog inschat.

Dit is juist het punt denk ik.
Jij gaat er van uit dat jij wel weet hoe je vrouwen wel moet inschatten.
Jij gaat er van uit dat jij wel weet wat vrouwen willen.
Jij gaat er van uit dat vrouwen in deze context bewust bepaalde situaties opzoeken.
Jij gaat er van uit dat vrouwen toch ook wel eens zonder toestemming genomen willen worden.
Jij gaat er van uit dat vrouwen het achteraf toch wel lekker vonden ook al wilde ze eerst niet.

In mijn beleving is het juist deze gedachtegang die seksueel geweld veroorzaakt, het gedrag van de dader bagatelliseert en het slachtoffer een schop na geeft.
Vanzai schreef:
28-08-2019 00:45
En wéér wordt een hele schare vrouwen gediskwalificeerd. Mijn hart huilt.

Ik neem (ook) geen risico's (meer) hoor. Het wekt bij mij echter niet de behoefte op om willekeurige vrouwen die ooit nee gezegd hebben (waar gehoor aan werd gegeven) dan maar namens mezelf op de stoel van aanklager, rechter en beul te laten plaatsnemen.

De OP gaat over vrouwen die NIET verkracht waren ONDANKS dat ze GEEN kort rokje droegen en GEEN alcohol genuttigd hadden. Heel specifiek. De TO benoemt het zelf. Dikgedrukt. Zet je kapstok maar ergens anders neer.
Er zijn erg veel #notarapist verhalen die er eigenlijk net over gaan dat de vrouwen in kwestie WEL hadden gedronken en WEL een kort rokje aanhadden. En toch NIET verkracht of aangerand werden.

Nogmaals, TO haalt dat specifiek aan omdat dat net de dingen zijn waar vrouwen op worden afgerekend, alsof zij hun aanranding/verkrachting hiermee uitlokten. De hashtag is dus bedoeld om te laten zien dat een kwetsbare situatie niet moet leiden tot seksueel misbruik.

Het feit dat je hier zo hard aan vasthoudt en weigert te begrijpen wat TO en Quint echt bedoelen, doet me het ergste vermoeden over je “talent” om te begrijpen wat een vrouw bedoelt wanneer ze “neen” zegt...

+ wat shifty hierboven zegt.
ambrozijn wijzigde dit bericht op 28-08-2019 10:20
1.14% gewijzigd
SHIFTY schreef:
28-08-2019 08:31
Jij gaat er van uit dat vrouwen in deze context bewust bepaalde situaties opzoeken.
Jij gaat er van uit dat vrouwen toch ook wel eens zonder toestemming genomen willen worden.
Jij gaat er van uit dat vrouwen het achteraf toch wel lekker vonden ook al wilde ze eerst niet.

In mijn beleving is het juist deze gedachtegang die seksueel geweld veroorzaakt, het gedrag van de dader bagatelliseert en het slachtoffer een schop na geeft.

Spijker op zijn kop wat mij betreft.
Vanzai, ik krijg het idee dat je dit topic vooral gebruikt om jezelf in de aanbieding te gooien als (would-be) D. Je aanwezigheid in dit topic is te prominent en je woordgebruik is te suggestief en provocerend om op iets anders te duiden.

Tegelijk laat je zien dat je niet veel begrijpt van het verschil tussen spel en realiteit.
Dat maakt dat je een gevaar vormt, zowel voor een vrouw die wat in je ziet als voor jezelf.
Ik heb geen idee waarom je zo boos bent op vrouwen in het algemeen, maar dat zou je nuchtere beoordelingsvermogen ook weleens flink kunnen ondermijnen.

Als je echt wilt voorkomen dat je in een, ook voor jezelf, onaangename situatie komt bij het zoeken naar niet-vanillaseks zou ik maar eens te rade gaan bij jezelf en proberen iets te leren en begrijpen over consent binnen BDSM. En als je minder met jezelf bezig bent kun je beter subtiele signalen opvangen.

Je zou zó in een situatie terecht kunnen komen waarin: je dader bent van een aanranding of verkrachting. Een aangifte. En een proces. En een gevangenisstraf.
En een vrouw die levenslang beschadigd is.

Hopelijk ben je alleen in hoe je schrijft zo roekeloos.

Sorry, Abundance, dit is niet bepaald on-topic!
nounou
Ambrozijn schreef:
28-08-2019 09:35
Er zijn erg veel #notarapist verhalen die er eigenlijk net over gaan dat de vrouwen in kwestie WEL hadden gedronken en WEL een kort rokje aanhadden. En toch NIET verkracht of aangerand werden.

Nogmaals, TO haalt dat specifiek aan omdat dat net de dingen zijn waar vrouwen op worden afgerekend, alsof zij hun aanranding/verkrachting hiermee uitlokten. De hashtag is dus bedoeld om te laten zien dat een kwetsbare situatie niet moet leiden tot seksueel misbruik.

Het feit dat je hier zo hard aan vasthoudt en weigert te begrijpen wat TO en Quint echt bedoelen, doet me het ergste vermoeden over je “talent” om te begrijpen wat een vrouw bedoelt wanneer ze “neen” zegt...

+ wat shifty hierboven zegt.
Inderdaad, er zullen ongetwijfeld twitteraars zijn die er hun eigen draai aan geven, maar in principe gaat het om situaties waarin een factor aanwezig was die nogal eens leidt tot victim blaming in aanradings/verkrachtingszaken, maar waarin vervolgens niets is gebeurd. De kern: victim blaming is een slecht excuus waarmee gedrag van mensen die zich niet kunnen gedragen onterecht gerechtvaardigd wordt.

Zo moeilijk is het allemaal niet. En ja, het kan ook omgedraaid worden en zogenaamd slachtofferschap is niet exclusief voorbehouden aan vrouwen. Alleen omdat misbruik bij mannen meer onderbelicht is zijn eventuele victim blame clichés dat ook.
Zazamaenade schreef:
28-08-2019 11:59
Vanzai, ik krijg het idee dat je dit topic vooral gebruikt om jezelf in de aanbieding te gooien als (would-be) D. Je aanwezigheid in dit topic is te prominent en je woordgebruik is te suggestief en provocerend om op iets anders te duiden.

Tegelijk laat je zien dat je niet veel begrijpt van het verschil tussen spel en realiteit.
Dat maakt dat je een gevaar vormt, zowel voor een vrouw die wat in je ziet als voor jezelf.
Ik heb geen idee waarom je zo boos bent op vrouwen in het algemeen, maar dat zou je nuchtere beoordelingsvermogen ook weleens flink kunnen ondermijnen.

Als je echt wilt voorkomen dat je in een, ook voor jezelf, onaangename situatie komt bij het zoeken naar niet-vanillaseks zou ik maar eens te rade gaan bij jezelf en proberen iets te leren en begrijpen over consent binnen BDSM. En als je minder met jezelf bezig bent kun je beter subtiele signalen opvangen.

Je zou zó in een situatie terecht kunnen komen waarin: je dader bent van een aanranding of verkrachting. Een aangifte. En een proces. En een gevangenisstraf.
En een vrouw die levenslang beschadigd is.

Hopelijk ben je alleen in hoe je schrijft zo roekeloos.
Woorden schieten tekort om te beschrijven hoe volkomen irrelevant, onjuist en misplaatst je post is. Oh, en een moeder heb ik al.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
appelientjex schreef:
28-08-2019 08:08
Er zullen anders best vrouwen zijn die tegenstrijdige signalen geven. Die bijv wel willen, maar bang zijn voor hun reputatie. Bang dat ze voor slet worden uitgemaakt als ze met teveel mannen naar bed gaan.
Ja of je wil eerst niet en dan wel, of andersom, ik ben nooit bang voor een reputatie geweest (ik heb hard voor mijn reputatie gewerkt 🤣)
Ik kan me wel herinneren dat ik vroeger van die types kende van:
10 minuten binnen
Zoenen gelijk hand in blouse
Weer zoenen gelijk hand in broek, of hand naar eigen kruis brengen, etc.
Half uur geworstel met zo iemand, alleen maar gericht op zoenen, tieten kruis.
Onderbreking (film even op pauze, drankje inschenken etc).
Tijdens onderbreking 'hinten' dat hij echt wel heel veel zin heeft, mij heel lekker vind etc.
Ik ga even ergens anders zitten en vraag om wat rust om de gemoederen te bedaren.
Leuk gesprek en weer duidelijk waarom afspraak er ten eerste was, gezellig.
Weer zoenen maar nu gewoon relaxt en rustig.
Een eind van de film ik iets van iniatief.
'huh maar je wilde toch niet'.
Sex is best ingewikkeld voor sommige mensen
anoniem_636a100800946 wijzigde dit bericht op 28-08-2019 19:13
3.00% gewijzigd
appelientjex schreef:
Ja of je wil eerst niet en dan wel, of andersom, ik ben ooit bang voor een reputatie geweest.
Ik kan me wel herinneren dat ik vroeger van die types kende van:
10 minuten binnen
Zoenen gelijk hand in blouse
Weer zoenen gelijk hand in broek, of hand naar eigen kruis brengen, etc.
Half uur geworstel met zo iemand, alleen maar gericht op zoenen, tieten kruis.
Onderbreking (film even op pauze, drankje inschenken etc).
Tijdens onderbreking 'hinten' dat hij echt wel heel veel zin heeft, mij heel lekker vind etc.
Even ergens anders gaan zitten en vragen om wat rust om de gemoederen te bedaren.
Leuk gesprek en weer duidelijk waarom afspraak er ten eerste was, gezellig.
Weer zoenen maar nu gewoon relaxt en rustig.
Een eind van de film ik iets van iniatief.
'huh maar je wilde toch niet'.
Sex is best ingewikkeld voor sommige mensen
appelientjex schreef:
En? Als dat zo is, dan wacht je gewoon tot ze duidelijk ja zeggen.
Of je gaat een andere vrouw versieren.
Vanzai schreef:
27-08-2019 21:55
Het is pas aanranding wanneer de vrouw in kwestie het niet blijkt te willen. Ik gok dat je niet heel veel ervaring hebt als man. Met vrouwen.
.
En ik gok dat jij niet veel ervaring hebt als vrouw. Met mannen.

Wat is je punt?

Het is geen aanranding als een vrouw het niet blijkt te willen. Het is aanranding wanneer een vrouw het niet blijkt te willen en een man doorgaat.
appelientjex schreef:
27-08-2019 22:48
Ik snap best dat vrouwen veroverd willen worden en dat het hele flirten ook gewoon een spel is waarbij sommige vrouwen (en mannen soms ook) hard to get spelen. Dat is een spel van aftasten, aanvoelen.
Ik vind dat het hele me too gebeuren ook veel meer moet gaan over verkrachting en kinderen die door een familielid seksueel misbruikt (lees: dus ook verkracht) worden. Incest dus. Dan over grensgevallen aanranding.
.
#metoo (zoals die viral is gegaan in 2017) gaat niet eens zo zeer over 'grensgevallen aanranding' maar over cultuur.
tu1nhek schreef:
28-08-2019 19:56
.
En ik gok dat jij niet veel ervaring hebt als vrouw. Met mannen.

Wat is je punt?

Het is geen aanranding als een vrouw het niet blijkt te willen. Het is aanranding wanneer een vrouw het niet blijkt te willen en een man doorgaat.
Een realistisch praktijkvoorbeeld; een man legt zijn hand in haar hals, trekt haar hoofd naar haar toe en kust haar op haar mond.

Wanneer ze daar niet van gediend is (ze is wellicht niet in staat om direkt te reageren), kun je de handelingen van die man al onder aanranding scharen.

Wanneer hij haar tongzoent, dan zelfs als verkrachting meen ik.

Nu weet ik niet hoe dat bij jullie gaat hoor, maar bij mij zijn meerdere seksuele relaties begonnen met zo’n zoen. En omdat een deel van de vrouwen echt niets wil weggeven over wat ze al of niet willen totdat ze gezoend worden (en ik doe dat vaak zoals hierboven beschreven) moet je soms gokken. Ik heb nog nooit fout gegokt. Gelukkig. Ik vertelde een vrouw eens dat ik haar bij de eerste ontmoeting (nog voordat we gezoend hadden) wel had willen grijpen en vingeren. Tegen een boom aan. Waarom deed je dat dan niet gewoon? Was haar reactie. Maar ja, dat gaat me een paar stappen te ver.
anoniem_370120 wijzigde dit bericht op 28-08-2019 21:03
13.31% gewijzigd
Paarsebloem schreef:
28-08-2019 19:24
En? Als dat zo is, dan wacht je gewoon tot ze duidelijk ja zeggen.
Of je gaat een andere vrouw versieren.
Of je probeert te zoenen. En als iemand niet wil, stop je weer.
Vanzai schreef:
28-08-2019 20:54
Een realistisch praktijkvoorbeeld; een man legt zijn hand in haar hals, trekt haar hoofd naar haar toe en kust haar op haar mond.

Wanneer ze daar niet van gediend is, kun je de handelingen van die man al onder aanranding scharen.

Nu weet ik niet hoe dat bij jullie gaat hoor, maar bij mij zijn meerdere seksuele relaties begonnen met zo’n zoen. En omdat een deel van de vrouwen echt niets wil weggeven over wat ze al of niet willen totdat ze gezoend worden (en ik doe dat vaak zoals hierboven beschreven) moet je soms gokken. Ik heb nog nooit fout gegokt. Gelukkig.
Dat is toch geen aanranding. Zo vaak gehad dat iemand me probeert te zoenen. Dan laat ik non-verbaal weten dat ik niet wil. Hoofd wegdraaien etc. Nog nooit problemen mee gehad.
Vanzai schreef:
28-08-2019 20:54

Wanneer ze daar niet van gediend is, kun je de handelingen van die man al onder aanranding scharen.

Nu weet ik niet hoe dat bij jullie gaat hoor, maar bij mij zijn meerdere seksuele relaties begonnen met zo’n zoen. En omdat een deel van de vrouwen echt niets wil weggeven over wat ze al of niet willen totdat ze gezoend worden (en ik doe dat vaak zoals hierboven beschreven) moet je soms gokken. Ik heb nog nooit fout gegokt. Gelukkig.
Als ik er niet van gediend zou zijn, zou ik je hand al uit mijn nek dirigeren, voordat je me kunt zoenen. Als je dan toch doorzet dring je je inderdaad aan me op. Je loopt dan het risico op een klap tegen je smoel, zeker niet meteen een aangifte bij de politie.
Zou je je nog langer en dwingender aan me opdringen, zou ik dat zeker aanranding vinden.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
SHIFTY schreef:
28-08-2019 08:31

Amen.
appelientjex schreef:
28-08-2019 21:02
Dat is toch geen aanranding. Zo vaak gehad dat iemand me probeert te zoenen. Dan laat ik non-verbaal weten dat ik niet wil. Hoofd wegdraaien etc. Nog nooit problemen mee gehad.
:) grappig dat jij zoiets veel minder erg vind dan ik. Misschien ben ik dan juist wel heel voorzichtig en speel het op safe in plaats van dat ik risico’s neem en een gok doe (wat ik zelf denk). Dan moet ik dat beeld van mezelf even bijstellen.
anoniem_370120 wijzigde dit bericht op 28-08-2019 21:18
23.76% gewijzigd
Doornroosje75 schreef:
28-08-2019 21:04
Als ik er niet van gediend zou zijn, zou ik je hand al uit mijn nek dirigeren, voordat je me kunt zoenen. Als je dan toch doorzet dring je je inderdaad aan me op. Je loopt dan het risico op een klap tegen je smoel, zeker niet meteen een aangifte bij de politie.
Zou je je nog langer en dwingender aan me opdringen, zou ik dat zeker aanranding vinden.
Precies. Knappe vent trouwens die een hand in mijn nek legt en mijn hoofd naar zich toetrekt. Het is hier geen boeketreeks en ik heb ook geen zin in fysiotherapie.
Doornroosje75 schreef:
28-08-2019 21:04
Niet alle vrouwen schijnen direkt te kunnen reageren. Maar ook jij noemt ongewenst gezoend worden geen aanranding dus, totdat je je verzet.

Hele topics zijn erover volgeschreven.
Vanzai schreef:
28-08-2019 21:20
Niet alle vrouwen schijnen direkt te kunnen reageren. Maar ook jij noemt ongewenst gezoend worden geen aanranding dus, totdat je je verzet.

Hele topics zijn erover volgeschreven.
Nou ja...ik ga er wel vanuit dat er iets van flirtage aan vooraf is gegaan. Een kerel die vanuit het niets op me afstapt en me begint te zoenen ... die zou ik weliswaar niet meteen aangeven bij de politie, maar ik vind dat wel over een grens van beschaving heenstappen ja.
Ik geloof niet meer in sprookjes.
Vanzai schreef:
28-08-2019 21:08
:) grappig dat jij zoiets veel minder erg vind dan ik. Misschien ben ik dan juist wel heel voorzichtig en speel het op safe in plaats van dat ik risico’s neem en een gok doe (wat ik zelf denk). Dan moet ik dat beeld van mezelf even bijstellen.
Er gaat toch iets aan vooraf? Elkaar aankijken, dansen etc (bij uitgaan). Tja kan gebeuren dat je elkaars signalen verkeerd begrijpt. Of iets probeert in de hoop dat de ander dat ook wil. Dat is écht geen aanranding. Dat hoort bij het spel van flirten. Dát vertroebelt echt de discussie als een blauwtje lopen al valt onder aanranding.

Aanranding zou ik noemen uit het niets een wildvreemde die zijn handen vol op je borsten legt (milde vorm), of een groepje mannen wat je insluit zodat je niet weg kan en met zijn allen je overal aanraakt waar ze maar kunnen, je broek omlaag trekken, handen onder je shirt etc. (ernstigere vorm). Dus totaal niet met de intentie dat je dit wil en mee gaat doen, maar gewoon omdat ze daar zélf zin in hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven