Verdrietig over bruiloft

28-08-2019 09:32 270 berichten
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 28-08-2019 21:46
Reden: maatregelen genomen ivm leeghalen OP
99.92% gewijzigd
Ik denk ook dat jij zelf voornamelijk je bruiloft verziekt hebt TO. Want ik kan me zo voorstellen dat je ook op die bruiloft stond te pruilen en stressen. En dát zien en merken de gasten dan weer wel.
Maartje2016 schreef:
28-08-2019 10:12
Het gaat niet om de bruiloft hè, maar om het huwelijk dat volgt.
Dit!
Je bent getrouwd met de liefde van je leven, zeg je.
Lijkt mij dat het doel van jullie dag dan geslaagd is.

Je ouders waren erbij, je schoonouders waren erbij, jullie hebben gedanst, je had een mooie jurk aan. Maximum bereikt, toch?

En omdat iedereen hier zijn trouwdrama's herhaalt: die heb ik niet. Al ging ongeveer alles zo'n beetje mis (inclusief trouwambtenaar die mijn naam drie keer anders en alledrie de keren verkeerd uitsprak - en ik heb geen ingewikkelde naam), mijn trouwjurk vond ik ineens stom (heb een andere jurk uit de kast getrokken en die gedragen, helemaal goed), ik moest huilen in de auto van de zenuwen dus die hele bruids makeup biggelde over m'n wangen, maakte me niks uit, ik ben getrouwd met de allerleukste man en ons huwelijk wordt steeds leuker. Ik hoop dat dat voor jou ook zo is, TO.
Wat eten we vanavond?
Ik vind dat je zeurt...... En trouwens belachelijk om te denken dat je bruiloft de mooiste dag van je leven moet zijn....... Dan kan je dus eigenlijk na het trouwen meteen sterven, want de rest van je leven gebeurd er niets moois meer?????

Daarbij gaan 1 op de 3 huwelijken kapot..... Dus: geniet van je man zolang het kan, en hou op het voor jezelf te verzieken!
jij moet eens leren nadenken over wat echt belangrijk is op zo een dag.
Ik realiseerde me nu onze bruiloft pas dat de term bruiloft maakt dat mensen zoals familieleden allerlei verwachtingen hebben. Mijn ouders vinden trouwen met bruiloft ouderwets. Ze wisten niet wat ze moesten verwachten en werden helemaal gek gemaakt door vrienden met kinderen die heeel groots en luxe bruiloften hadden. Zo was onze bruiloft helemaal niet bedoeld en dat snapten ze op de dag zelf pas. Iedereen heeft zijn eigen ervaringen en verwachtingen en probeert het goed te doen.

In basis in de bruiloft iets intiem tussen jou en je man. Is dat stukje van de dag wel gelukt? Vond je het fijn dat hij ja zei?
JobEva schreef:
28-08-2019 10:44
Daarbij gaan 1 op de 3 huwelijken kapot..... Dus: geniet van je man zolang het kan...
:yes: That's the spirit! :rofl:
Wij zijn getrouwd in jurkjes van de H&M, op een middag dat het gratis was. Brunch daarna in het café ernaast omdat dit het dichtsbij was.
Onverwacht was het een fantastische dag, want de kinderen bleken prachtige muziek uitgezocht te hebben, er waren ontroerende speeches en het weer zat ook nog eens mee.
We hadden weinig verwachtingen maar het bleek een dag om altijd met heel veel plezier op terug te kijken.
anoniem_283719 wijzigde dit bericht op 28-08-2019 10:54
0.24% gewijzigd
Zie het als een wijze les; er gaat altijd iets mis. Altijd. Al ben je nog zo’n controlefreak en bridezilla, bij alles wat je plant en organiseert gaat iets mis. Soms iets simpels (knoopje van jurk, hak die breekt), soms iets lastigs (lekke band, missende dj) en soms iets echt heel ergs zoals een missende bruidegom.

En behalve die laatste, zorgen juist die missers voor een persoonlijk feest en mooie verhalen. Want geen dure volgauto maar de ANWB die je brengt. Of een groene veiligheidsspeld om je jurk te repareren die elke foto opfleurt.

Als je zo kijkt naar de missers, geef je jezelf een boel meer lucht en meer kans om wat leuks van je leven te maken.

Oh- en uren janken? Doe een zwangerschapstest en ga eens even goed slapen. Hopelijk heb je je perspectief dan weer terug.
je kan ook gewoon focussen op de leuke dingen.

Wat ging er bij ons fout?
- Ik was zelf te laat, want mijn bruidsboeket was in het hotel blijven liggen dus moesten terug
- De ringen waren niet bij de ceremonie, maar kwijt. Bleken in de auto te zijn gevallen.
- Speech in auto laten liggen, waardoor vader de ceremoniezaal uit rende.
- Jurk zat bij zitten te strak, waardoor ik niet goed kon ademen tijdens het eten (ben tijdens diner naar de wc gegaan, hele jurk uitgedaan om even fatsoenlijk in te kunnen ademen... Gelukkig ging het wel goed met staan;))
- Openingsdans ging mis doordat de jurk te lang was, ging er steeds op staan, jurk was te groot waardoor bepaalde draaien niet konden die we geoefend hadden, dus moest improviseren tijdens de dans. Ook uit de maat gegaan (nog nooit gebeurd tijdens oefenen).
- Veel mensen waren de bedankjes vergeten want ze waren er niet meer op gewezen door de ceremoniemeesters.
- Het was ongelofelijk heet die dag, waardoor mensen ook steeds naar buiten gingen tijdens het feest.
- Niet over nagedacht tot ik jouw bericht zag, maar ook ons gastenboek is half leeg. Feestende mensen denken er niet aan!

Ik denk dat iedereen wel wat dingen op kan noemen die niet goed zijn gegaan op hun bruiloft. Maar jezus, ga eens focussen op de leuke dingen! Als jouw lijstje alles is wat mis is gegaan, dan valt het toch best mee?
Beste TO, bedankt dat je je verhaal komt doen hier. Ik heb hartelijk gelachen om je drama. Ik gooi hem er in: Ik wou dat ik jouw problemen had.
Je was super gespannen en hebt daardoor vergeten te genieten en in het moment te zijn. Je man lijkt het meer beleeft te hebben, dus zijn ervaring is positiever.
Geloof hem maar dat het een leuke dag was. Niet meer niet minder. Niet dé leukste, maar ook geen rotdag. Door je te blijven focussen op de dingen die anders gingen dan gepland, zie je misschien niet meer wat allemaal wel leuk was. Schrijf anders daar eens een lijstje van op.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Waarschijnlijk een fortuin uitgegeven ook nog aan deze hele bruiloft? Incl jaren voorbereidingen en vreselijk suffe maar wel dure vrijgezellen feesten?
Superzonde vind ik dat altijd.
Sodeju, als dit de problemen zijn die je in het leven hebt. Omarm ze dan.

Jammer dat je zo terug kijkt op je huwelijk. Je kan ook denken, ik ben getrouwd met de liefde van mijn leven, de rest is niet perfect.

Die DJ, ik was na het eerste nummer al erheen gelopen van, kan je nog een paar goede foute nummers draaien? Je laat het ook zelf gebeuren.

Dat gastenboek, beetje raar dat teleurgesteld zijn dat je ouders er niet instaan. Die spreek je toch wel vaker en dan weet je toch dat ze je het beste gunnen?

Hoop drama.
Van het gastenboek zou ik ook wel balen. Dan staan precies de belangrijkste gasten er niet in. Ik bedenk nu ineens dat ik bij mijn zus verantwoordelijk was voor het gastenboek, en me niet meer kan herinneren hoe ik dat met de daggasten deed. Die kwamen gelijk met mij aan op de feestlocatie en moesten dus eigenlijk direct op de foto. Ik ga het zo toch even vragen, of iedereen erin staat.
Had mijn dag er maar een beetje uitgezien als de jouwe dan was ik echt heel blij geweest.

Onze dag is totaal verziekt door mijn stiefdochter en haar klote streken die dag. Dan was een te lange jurk, een half gedanst nummer etc echt het minste van mijn zorgen.

Kijk ff terug op de dingen die wel goed gingen, haal iig het positieve van die dag voor de geest. Dan worden je herinneringen ook wat vrolijker !
Naakt geboren, gekleurd de kist in ...
Mijn god. Sorry maar ik ben gestopt met lezen. Get a life!! Echt enorme wereldproblemen heb jij zeg..
Je zou maar met zo'n zeikwijf getrouwd zijn, arme man. Hoop dat je dan verder heel mooi en lief bent. Mijn hemel....
Jemig mens, laat gaan! Ja, natuurijk is het balen, maar door al dit gepieker mis je de mooie herinneringen aan je bruiloft! En echt, ik snap je heus wel (al was het bij mij een dure newbornshoot waarbij ik op werkelijk elke foto belachelijk lelijk stond, terwijl ik er in het echt best florisant uitzag die dag. Heb er gigantisch om gehuild, was zo teleurgesteld in de fotograaf en dat ik nu geen prachtige foto's zou hebben met mijn net geboren kind. Ik baal nog steeds wel een beetje wanneer ik de foto's zie (het is ondertussen alweer een tijd geleden), maar kan nu ook wel zien hoe man en kind er wél heel leuk opstaan en wat een leuke ervaring het was) en de teleurstelling zal moeten slijten, maar je doet jezelf en je bruiloft tekort door je zo vast te bijten in het negatieve.

Joh, het zijn juist de dingen die niet gaan zoals gepland die zorgen voor de verhalen en lessen in dit leven. Ik wens jullie een gelukkig huwelijk.
Oh Up4More, doe even jouw horrorverhaal? Gewoon voor de ramptoeristen zoals ik?
En zijn jullie wel onsterfelijk gelukkig samen?

TO, kun je iets bedenken om je tegenvallers een beetje te relativeren? Misschien iets leuks verzinnen om te vieren dat je straks een half jaar getrouwd bent?
Wat eten we vanavond?
Tja, ik vind bruiloften sowieso vreselijk en mensen die er zo'n waarde aan hechten en echt geloven dat dit de mooiste dag van leven moet zijn, ook.

Als dit je 'problemen' zijn. Wees blij.
eens kijken of er valt te relativeren...

je hebt geen gat getrapt in je jurk, hoera!
het waren maar vliegjes en geen wespen
de dj kwam opdagen en de geluidsinstallatie deed het
de gasten hadden kennelijk geen honger anders was er wel iemand heel hard gaan zoeken naar de broodjes
heel veel mensen zijn gekomen en de meesten hebben wel in dat (kut) boek geschreven en de rest kun je het de volgende keer dat je ze ziet onder hun neus douwen, maar dikke kans dat het boek binnenkort stof ligt te verzamelen... zoals dat hoort :hihi:
Lorem Ipsum
Oh joh. Bij ons was de muziek kwijt en moest mijn schoonvader inspringen om taxi’s te betalen omdat ik dacht dat man daarvoor zou zorgen en hij dat ik daarvoor zou zorgen.

En ik moest spontaan een speech houden want daar bleek men opeens behoefte aan te hebben, maar ik had eigenlijk al wat enthousiast in het champagneglas gekeken dus laten we zeggen dat ik blij ben dat die speech niet is opgenomen ;)
Oh en mijn schoenen zaten verschrikkelijk dus ik heb de hele avond op blote voeten rondgelopen. EN ik scheurde onderkant van mijn jurk trouwens, klein stukje, maar toch. Nog voor de ceremonie! Geloof niet dat het iemand is opgevallen.

Ik heb er geen moment onder geleden en had een fantastisch leuke dag. En de rest ook, kreeg ik te horen. Maar de mooiste dag van mijn leven? Gelukkig niet. Dat werd dan wel karig de rest van mijn leven. Want ik hoop heel oud te worden.
Statistics are used much like a drunk uses a lamppost: for support, not illumination.
Ik ben benieuwd of een van de gasten in dit topic komt schrijven:

overig/afschuwelijke-bruiloften-en-ande ... s/3125/120
Ik snap dat jij (nog) niet zover bent TO, maar ik moest zo lachen om je verhaal! Ik hoop dat je je humor hervindt en over een paar maanden kan lachen om vliegjes op je jurk en uit de maat dansen...
Ik snap best dat het niet leuk is. Maar het is niet het einde van de wereld. Onze bruiloft hadden we ook zorgvuldig gepland en ik had me ook een perfecte dag voorgesteld. Maar helaas gaan er altijd dingen mis. Ik werd ziek, gelukkig pas na de ceremonie. Maar leuk was anders. En toch kijk ik er met veel plezier op terug. Want al met al was het een mooie dag geweest en zijn we getrouwd, daar draait het om.
En hoe jij erover schrijft is het allemaal wel heel dramatisch. Raap jezelf bij elkaar en ga wat leuks doen met je man.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven