Eind 2006/begin 2007

18-03-2009 16:14 3001 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve Thijmen,

van harte met je eerste verjaardag!!
Hahaha, Fluf, goede wraakactie!

Tsja, Mmmoi, wat je allemaal te wachten staat. Nou, weet je nog dat tanden krijgen niet zo gemakkelijk gaat? Hahaha, dat ondervinden we hier nu. Sverre heeft er nu 2 (onderin), gelukkig al lang geen last meer van luieruitslag. Eenkennigheid is een fase die we bij Sverre nog niet langs hebben zien komen. Maar eigenlijk is het zo dat het allemaal al heel snel weer veel makkelijker wordt. Sverre is een vrolijk menneke en je ziet mijn 2 banjers steeds vaker echt samen lol hebben (ik weet niet altijd waarom, maar ze lijken een soort telepatisch gebrabbel met elkaar uit te voeren die zij beiden begrijpen en wat erg hilarisch schijnt te zijn)
hier ben ik!!

niet forum moe hoor, maar t is mooi weer en dan ben ik met Mees en Bram veel buiten. daarnaast, werken, zwemmen, sporten enzovoort. en weinig te melden ;)
@Annie: O ja, tanden, die krijgen we ook nog...zucht...hihi.

@Fluf: Goede actie van die meester, lief dat hij ook even naar huis belt, hij denkt er tenminste over na. Ook leuk dat jullie zo gereageerd hebben, volgend jaar zelf een 1 april grap bij hem uithalen!!! Ik kreeg een mail van mijn werk dat woensdag op de cursus (waar ik dus lekker niet heen hoef) prinses Laurentien langs zou komen, en dat we een soort van toegangsbewijzen extra konden bestellen voor familieleden Alsof die Laurentien zouden willen zien als ze écht zou komen! NoT!

Jasmijn is vanochtend lekker naar de psz geweest, en hoewel het een heel logistiek gedoe is om haar daar op tijd te krijgen, vond ik het heerlijk, die tijd met Thijmen alleen! Heb de po en de bedverhogers weer terug gebracht bij de thuiszorg en het mannetje op het werk van de grote man laten zien...leuk! Vanmiddag komt mijn schoonmoeder helpen schoonmaken ?!!? Ze kwam zelf met dat aanbod, dus heb ik het maar aangenomen natuurlijk!!!

Ik heb last van een knallende borst, Thijmen heeft drie uur geleden alleen links gedronken en viel toen in een diepe slaap. Meestal wil hij wel een 'toetje' aan de andere borst, maar dus niet altijd. Hoe was dat bij jullie borstvoedende moeders?

Verder weet ik het ff niet meer...ben door mijn zoogcompres (koffiepad, noemen we ze hier wel eens ) en 2 shirts en bh heen gelekt, dus moet Thijm nu écht wakker gaan maken voor die ene borst! Het is ook alweer drie uur, dus hij mag...

Groetjes!
We krijgen 5 mei de sleutels!!! Het duurt allemaal wat langer (uiteraard), maar 5 mei is het dan officieël zo ver. Onze persoonlijke bevrijdingsdag zullen we maar zeggen. Ik krijg toch al echt de verhuiskriebels ondertussen.
@mmmoi, afkolven met je hand boven de wasbak om de druk te verlichten.......noem ze hier tietenpads.....combi van zeg maar.

@pebbs bedankt voor de doek!!!! hij is vandaag binnengekomen....doe je me nog ff je rekeningnr?

verder ff een piep dag....We zijn eigenlij allemaal een beetje uit ons hum.....Vanochtend ook de fysio voor Fenna thuisg ehad en die komt volgende week dinsdag weer om een hoofdmeting te doen en meer oefeningen aan te leren...het is nog niet heel erg, maar ze wil ook even kijkn of d'r nekspiertjes wel helemaal goed zijn want dar mocht ze vanochtend niet aan komen, bleren geblazen....ben benieuwd.

ga ff verder in piepzak zitten....
anoniem_24589 wijzigde dit bericht op 02-04-2009 16:03
Reden: was de w vergeten.....
% gewijzigd
iedereen aan het genieten van het mooie weer?

Ik zo wel. Roan ligt nu lekker te maffen. Straks even naar de speeltuin als hij wakker is.

Groetjes!
Jeetje, wat is het hier rustig dan?!?

Ben vanochtend naar het centrum geweest met mijn vriendin en haar zoontje, nog een leuk stelletje bij de Hema gekocht voor Jasmijn. Broodje gegeten, heel gezellig. Jasmijn sliep tussen de middag heeeeerlijk in de nieuwe wagen, ze ligt daar nog lekkerder in dan de oude. Mooi! Thijmen heeft er helemaal niks van meegekregen

Vanmiddag ging mijn vader op de fiets naar het strand met Jasmijn en ik ging met mijn moeder en Thijmen naar de markt, lekker veel groenten en fruit ingeslagen. Daarna bij hen patatjes gegeten. Nu ligt Jasmijn in bed, Thijmen gevoed bij papa op schoot en ik ga lekker douchen en Xfactor kijken!

Fijne avond meiden!
Zo, effe in de pauze van X-factor...

Niks genoten van het mooie weer, ja, in een half uurtje pauze even snel naar de markt om loempia's te eten.

Zonet de paastak versierd, Mats vind het maar raar. Eitjes zijn toch om te eten?
hier ook heerlijk buiten geweest met het mooie weer gisteren. Mayte heeft met buurmeisje heerlijk zitten/staan/liggen ravotten in de achtertuin met zand en water, zag er uit als een beest (letterlijk) maar heerlijk om te zien dat ze zich zo goed vermaken en daarna heerlijk in bad (water was zwart) meisjes hebben nog geholpen met viooltjes in bakken zetten en na het eten nog tot 23.00 met de buren achterhuis zitten borrelen...wat een dag....doe mij maar meer van dit soort dagen (en nog graag in mijn verlof aub)
Hoi meiden,

ik ben er ook nog..

Ringel, rot van je pols zeg! Kan me voorstellen dat zoiets een enorme domper is.

Mmmoi, nog heerlijk aan het genieten geloof ik? Vindt Jasmijn haar broertje nog steeds geweldig?

Ris, hoe gaat het met Gijs? Ben je nog bezorgd om zijn ontwikkeling?

Pebbles, snapt Eva de nachten al een beetje? Gebroken nachten kunnen je echt opbreken he..:(

Fluffy, al druk met inpakken? Meteen een goede mogelijkheid om dingen weg te doen he.

Pepiet, hoe gaat het met B? Is hij al verder onderzocht? Of had je nu al een definitieve uitslag van het onderzoek?

Niniane, hoe gaat het met jou en de mannen? Loopt Myrddin al bijna?

Babba, waar hang je uit (haha, moet je horen wie het zegt)? Alles goed met Aimee?

Krokus, mag jij komende week voor je eerste echo? Spannend toch weer he. Hoe voel je je trouwens? Niet al te misselijk/humeurig?

Annie, heerlijk he, dat je jongens zo op elkaar reageren en met elkaar communiceren. Twee handen op een buik zo te horen, echt genieten.

Hier gaat alles goed. Hanna eet en drinkt slecht maar dat eerste (slecht eten dus) zal de peuterpuberteit wel zijn, en dat slechte drinken hoort gewoon bij haar.. Ik heb nog geen werk maar ben wel druk bezig met een tijdelijke baan (vervanging van zwangerschapsverlof). En dan wil ik vanaf september/oktober weer voor een "echte" baan gaan, als ik meer kinderopvang heb. Dan gaat Hanna misschien 3 dagen naar het kdv, dat vind ik dan wel kunnen (ze is dan ruim 2,5 immers en ze vindt het geweldig "bij de kindjes"), zodat ik weer wat meer kan werken. Voor de echt leuke/interessante banen in mijn vakgebied moet je toch wel minstens 28/32 uur beschikbaar zijn.

Fijn weekend iedereen!
Hoe was het weer bij jullie? Ik heb de hele dag zitten wachten op de beloofde zon maar ik heb het nu maar opgeven.

En we zouden nog wel gaan bbq-en.

Van de week heb ik nog een nieuwe puzzel voor Floor gehaald. Een 5+ van 49 kleine stukjes. Tot mijn stomme verbazing legt ze die na 1 keer samen gedaan te hebben ook zo in elkaar.

@pebbs, je hebt een echt puzzelwondertje dus. Roan snapt nog geen moer van puzzels. Hahaha. Zelfs die boekjes met stukjes van 6 krijgt hij niet goed in elkaar.

Het weer was hier ook niet denderend. Wel gewoon droog, maar geen zon idd. Was toch ook voorspeld? Ik heb vrijdag heerlijk in het park gezeten in mijn hemdje en de boel de boel gelaten omdat ik wist dat het zaterdag weer minder zou worden.

Gisteren verjaardag van mijn schoonvader. Hele familie aanwezig dus knetterdruk. We waren om een uur of acht thuis en zijn tot een uur of tien met Roan bezig geweest. Vanochtend moeten we weer present zijn want dan komt het andere deel van de familie. Pfff, heb al gezegd dat we alleen op de koffie komen want anders is het me veel te druk voor mijn stuiterballetje.
@krokus: die boekjes met 6 stukjes zijn ook niet echt fijne puzzels. Alles past ook op alles. Je kan beter zo'n doos met 4-6-9-16 stukjes halen. Die puzzelstukjes hebben ook duidelijk een andere vorm.

Druk zeg, 2 keer naar dezelfde verjaardag.

@mmmoi: welk setje heb je bij de Hema gekocht? Ik heb voor Floor van de week ook nog wat gekocht. Een roze shirtje met geruite korte mouwtjes en een blauw setje maar dat was nog van de babyafdeling, dat past ze nog net.

Hoe gaat het met Thijmen? Ik wil hem heel graag zien, we moeten nog even een afspraak maken.

Wij kunnen alleen in het weekend omdat manlief meegaat, heb je daar nog plekjes vrij

Ik liep trouwens heel lang met 2 zoogcompressen op elkaar, ander lekte ik ook steeds door.

@mirjam: Eva maakt nog geen aanstalten om door te slapen. Er zit nu wel steeds meer tijd tussen en af en toe een nacht dat ze van 12 tot 5 slaapt dus het wordt wel langzaam steeds beter.

Dat eten en drinken van Hanna blijft wel een probleem he?

@annie: hier ook een paastak, en Floor snapt maar niet waarom die lekkere chocola in een boom moet hangen.

X-factor nog afgekeken. Ik vond het wel jammer dat die leuke jongen weg moest (ook al kon hij niet zo heel bijzonder zingen).

@ringel: hopelijk valt het met het hoofd en de spieren van Fenna mee. Ik kan me voorstellen dat het je bezig houdt.

En wanneer moet jij in het gips?

@fluffy: dat komt al snel dichterbij zeg, die verhuizing. Dat wordt nog een drukke maand met inpakken, schilderen, verhuizen, uitpakken. Maar allemaal voor het goede doel.

Eva ligt lekker te slapen nadat ze een banaantje heeft vermorzeld tussen haar handjes en haar kaken.

Het is echt een ekstertje, alles probeert ze te grijpen.

Floor is tussen het spelen door steeds wat stukjes van haar puzzel aan het maken.
Het is museumweekend, dus zijn we naar het DAF museum gegaan. (Het was nu met korting, heel handig met zes man). Max heeft er de tijd van zijn leven gehad. Auto, auto, auto en auto. De kinders kregen een petje en sleutelhanger van DAF. Speurtocht gedaan. helemaal leuk. Dat moeten ze vaker organiseren.
Klinkt leuk Fluf! Ik hou ook wel van dat soort uitjes.

Ik ben vrijdagavond nog even in mijn eentje naar de stad gegaan om wat nieuwe kleren te kopen en een paar laarzen dat ze in een andere winkel niet in de goede maat hadden.

Het paar laarzen hadden ze hier helaas ook niet dus dat wordt nog even verder zoeken.

Ik heb wel 2 rokken en een shirtje gekocht, dus ik kan weer een beetje behoorlijk gekleed naar het werk. Al dat winter spul was ik echt zat.
hier zaterdag idd pet weer, vandaga gelukkig een stuk beter....

Alleen wat een rustig weekend zou worden, is toch wel druk geweest....vrijdagavond borrelen met de buren (werd laat) gisteravond kwamen zwager en vriendin langs en zijn we gaan catannen (ik heb gewonnen en het werd weer laat) vandaag is Lief met de voortuin aan de slag gegaan, ik ben met Mayte naar de beestjes geweest om brood te brengen )zit ze me te kietelen terwijl ze achterop zit het gekke wicht) Fenna lekker tukken. schoonouders langs en buurmeisje eigenlijk het hele weekendom huis gehad, lekker samen banjeren....heerlij om dan die vuile toetjes te zien, dood vermoeid (want nee niet slapen ikke buiten spelen!) lavloos op de bank voor de jellabees en vervolgens lekker met papa onder de douche een shampoofles gevecht....doe mij meer van dit soort weekenden!
Hoi meiden,

Weer wat meegemaakt vandaag, ik ben met Thijmen naar de dokterspost geweest...zucht... Hij kreeg vanochtend om zes uur een voeding en heeft vanaf die voeding de hele dag ontroostbaar onafgebroken gebrúld. Hij liep helemaal paars aan en soms bleef hij er gewoon in. Omdat hij echt noooooit huilt, wisten we niet wat ons overkwam! We zijn naar oma gaan wandelen, tijdens de wandeling sliep hij wel maar zodra we daar stil stonden, was het weer brullen. Op de terugweg sliep hij weer een halfuurtje, om thuis weer te beginnen met schreeuwen. Vanmiddag kregen we nog kraamvisite van de oppas van Jasmijn, en ook zij zei dat het niet normaal was, het klonk duidelijk alsof hij pijn had. Zelfs aan de borst liet hij meerdere keren los om dan in schreeuwen uit te barsten. Ook heeft Thijmen al een tijd last van prut uit zijn oogjes, maar nu was het wel heeeeel erg. Als hij huilde, zette hij natuurlijk druk op zijn hoofd, waardoor de pus gewoon uit zijn ooghoeken stroomde, heel eng! Dus heb ik toen de visite weg was toch even de dokterspost gebeld en die wilden dat we even langskwamen. De arts daar vond dat hij ook duidelijk veel pijn had maar kon verder geen oorzaak vinden, behalve: darmkramp. Er was heel veel gepruttel in zijn darmen te horen, dat was het enige. Nou liet hij ook wel veel windjes vandaag maar ik vind dit wel erg veel pijn voor krampjes. Dat was de dokter met me eens, dus mag ik hem paracetamol geven en hij heeft ook wat voor die prutogen voorgeschreven. Op de terugweg van de arts viel Thijmen in slaap en nu durf ik hem niet uit de maxi cosi te halen, want dan wordt hij vast weer wakker. Zelfs in zijn slaap jengelt hij af en toe. Zo dadelijk gaan we hem lekker badderen, zijn medicijntjes geven en voeden en dan hoop ik dat hij er vannacht niet zoveel last meer van heeft!

Goed, dat was weer even ego over vandaag. Gisteren ben ik trouwens wezen winkelen voor mezelf en ik ben heeeeel goed geslaagd. Ik had helemaal geen kleren meer, alles van voor de zwangerschap was te groot of te oud geworden. Ik heb heel veel gekocht:

- Een spijkerbroek

- Een 3/4 spijkerbroek

- Een spijkerrokje

- Een nette, zwartgrijzige broek

- Een wit gehaakt 'half' vestje met daaronder een grijs hemdje

- Een grijze gehaakte trui met daaronder een wit shirt

- Een bloesje met een druk roze printje met daaronder een roze hemdje

- Witte leren laarzen

- Zwarte lage schoentjes (voor onder een rokje enzo)

- Een zwarte, een witte en een grijze legging

Alles is lekker te combineren dus ik kan weer vooruit!

Zo, dat was mijn ego, nu even op jullie reageren.

@Pebbles: Het is gewoon eng, maar dat is ook het shirtje dat ik voor Jasmijn heb gekocht. Ik heb er een korte broek bij gekocht in hetzelfde ruitje als het mouwtje. Leuk stelletje samen! Enneh, je bent van harte welkom hier hoor. Als je man mee komt is een zondag denk ik het handigst. Op zaterdag is mijn man altijd aan het klussen. Gisteren heeft hij bijv. een nieuwe schutting geplaatst, toen ik aan het winkelen was. Ik heb voorlopig nog niets in de agenda staan dus: shoot me!

@Fluf: Leuk zo'n uitje naar het museum. Ben je voor weinig geld lekker onder de pannen en de kids hebben zich zeker wel vermaakt! Wij zijn een aantal jaar geleden ook gratis naar Naturalis geweest met de oppaskindjes, toen was ik zwanger van Jasmijn.

@Krokus: Hier ook zo eentje die van visite en verjaardagen enzo mega druk wordt. En hoe moeier Jasmijn wordt, hoe drukker...ze is dan ook niet makkelijk het bed in te krijgen, dan moet ze echt een rustig ritueel hebben. En vaak wordt het op zulke dagen juist laat waardoor je het bedritueel wilt afraffelen. Dat kan hier dus ook absoluut niet.

@Mirjam: Ja, Jasmijn vindt haar broertje nog steeds leuk. Ik heb nog geen lelijk woord gehoord ofzo tegen hem. Ze wil steeds 'helpen', luier verschonen, badderen, speen geven...ze doet het natuurlijk allemaal veel te hardhandig maar wel lief. Wel is ze naar ons toe moeilijker geworden. Ze luistert de laatste week erg slecht. Iedere keer het randje opzoeken; heel vermoeiend. Gelukkig gaat het slapen nog prima, ook overdag. Heerlijk!

@Ringel: Sinds het mooie weer is Jasmijn ook bezig met buitenspelen. In de tuin alleen of voor in de opgebroken straat met alle buurkindjes; heel gezellig. De step (met 2 wielen achter) is echt een tip; superfavoriet hier. Ze kan ook echt al steppen en hard ook, echt knap! Fietsen op haar 3wieler kan ze dan weer niet; kunnen jullie kindjes dat? Ze vertikt het gewoon te trappen!

@Annie: Haha, paaseitjes zíjn toch ook om op te eten? Hier geen paasversieringen, wel eitjes, maar die leven steeds niet lang Drie keer raden wie ze op eet...

@Pepiet, Babba, Niniane en wie ik nog vergeet: Waar zijn jullie?!?! Wel gezellig mee kletsen hoor!!!

Ik ga alles gereed maken voor Thijmens badderbeurt. Vanavond er zelf ook vroeg in, want ik zal wel niet veel slaap krijgen...groetjes!
Mmmoi, wat vervelend van Thijmen! Zo'n klein menneke nog.. Gaat het nu beter met hem? En leuk, al die kleren! Ik zou ook weer "moeten" shoppen voor mezelf, eens kijken wat ik kan scoren binnenkort.

Fluffy, klinkt als een leuke dag! Vond Tesje het ook interessant? Zit ze dan braaf in de wagen of wil ze er steeds uit?

Pebbles, ja, het eten en de groei van Hanna blijven me bezig houden. Ze weegt nu al 3 maanden hetzelfde (11,3 kilo). Qua lengte is ze volgens mij wel iets gegroeid. Maar hopen dat ze binnenkort weer een groeispurtje krijgt qua gewicht. En 5 uur is wel een rottijd he, om wakker te worden..hopelijk snapt Eva heel binnenkort dat 2 uur later echt beter is..
@ringel: heerlijk klinkt je weekend. Altijd goed om daar even bewust bij stil te staan.

@mmmoi: arme Thijmen. Zo lang en zo erg last hebben van darmkrampjes vind ik niet normaal. Je hebt niet toevallig heel veel melkproducten gegeten ofzo, dat hij niet goed tegen koemelk kan? Compleet wilde gok hoor maar mijn zusje had (en heeft) dat dus daar moest ik meteen aan denken.

Het broekje onder dat shirtje heb ik ook naar gekeken maar die was er niet meer in haar maat.

Wat voor witte laarzen heb je? Die wil ik namelijk ook hebben en ik heb ze ook al gezien maar ik kan ze niet in mijn maat vinden.

Volgende week zondag zal wel niet zo handig zijn ivm pasen. Voor ons maakt dat niks uit maar ik neem aan dat jullie wel wat met pasen doen. Volgende week zaterdag of eventueel tweede paasdag kunnen wij wel.

De week daarop wordt lastig dus dan wordt het alweer een week later (en dan is Thijmen alweer zoveel groter).
@driewieler: hier wordt dus wel als een gek rondgescheurd met de driewieler. Ze zit bijna vastgeplakt op dat ding. En dan al zittend haar puzzels maken.

@mirjam: 11,3 kilo is inderdaad niet veel maar ze ziet er op de foto's wel gezond uit.
Hee meiden,

Heerlijk dat zonnetje van vandaag! We hebben visite gehad van vrienden met hun 2 jarige banjer. Mats en hij zijn erg aan elkaar gewaagd, het zijn wel makkertjes maar ze zijn een beetje rivaaltjes van elkaar. leuk om te zien hoe Mats verschillend om kan gaan met kinderen.

Mmmoi, sjee, kan me voorstellen dat je je zorgen maakte om Thijmen. Ik hoop dat jullie een rustige nacht hebben!

Fluf, leuke dag gehad dus. Lijkt me ook zo leuk om over een poos dat soort dingen met mijn jongens te ondernemen, naar open dagen van de brandweer enzo! Leuk!
quote:pebbles10 schreef op 05 april 2009 @ 21:31:

@mirjam: 11,3 kilo is inderdaad niet veel maar ze ziet er op de foto's wel gezond uit.[/fgcolor]Dat gewicht maakt me ook niet zoveel uit, wel het feit dat het al 3 maanden hetzelfde is. Maar goed, er zal vast weer een keer een groeispurtje komen.
Heeft Floor ook wel, dat het gewicht niet of nauwelijks toeneemt.

Vorig jaar juli was ze 12,4 kilo en nu is ze de 13 kilo nog niet voorbij.

goedemorgen!!!

Sjee mmmmoi wat een gedoe....sneu voor Thijmen, hoe is de nacht gegaan. Je zou ook evt infacol kunnen probereren tegen darmkrampjes, werkt hartstikke goed. wel na een paar weken stoppen met geven......omte kijken hoe hij het zelf doet, maar tot die tijd eengeweldig spulletje...maar jeetje mekreetje watmoet dat een ellende zijn geweestom je mannetje zo te horen huilen.

verder alles z'n gangetje hier.....Fenna is alleen ontzettend onrustig als ik haar aan wil leggen (sprongetjes tijd? ze is morgen 9 weken) wil alles zien en meemaken lijkt het wel. Plus dat ze ook nog eens snip en snip verkouden is (iknoem haar miss snorks, zo klinkt ze als ze haar neus ophaalt) best sneu, maar meer dan met het snotopslobberding kan ik momenteel niet doen...

ga ff stofzuigen, dikke baggerbende hier in huis na gisteren....Mayte en buurmeis in de zandbak spelen en dan met zandlaarzen huis in en huis uit......yeeeeeeeh.
Nou, vannacht heeft Thijmen lekker geslapen na het bad van 22.00 tot 0.30 uur, toen kreeg hij een voeding en ging verder tot 3.30 uur. Na die voeding was het weer huilen. Gelukkig niet helemaal ontroostbaar en hij heeft ook nog even geslapen, tot 6.00 uur ofzo. Toen weeeer huilen. Hij heeft in mijn armen verder geslapen. Hij is nu dus wel te troosten, maar als je hem dan neerlegt wordt hij weer wakker en gaat weer brullen. Om acht uur heb ik hem wakker gemaakt voor een voeding, want mijn borsten begonnen pijn te doen vanaf half vier! Hij kan dus in principe heel goed wat langer zonder voeding, als hij die @*$&#*&kramp maar niet had! Na de voeding van acht uur was het weer brullen dus heb ik hem paracetamol gegeven en weg gelegd. Hij sliep gelijk heerlijk. Nu slaapt hij nog dus ga ik hem maar wakker maken voor een voeding, ik wil er overdag max. 3 uur tussen laten zodat hij 's nachts langer weg blijft. Hoop dat het werkt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven