Genderreveal burnout

30-08-2019 13:04 165 berichten
Alle reacties Link kopieren
Is er iemand die een genderreveal heeft gedaan via een burn out met de auto? Dat er roze of blauwe poeder vrij komt?
Ik zoek wat informatie van hoe of wat want ja er niet veel over vinden.
Wat tegengeluid: wij hebben een gender reveal gedaan tijdens de zwangerschap van onze zoon en het was zo ontzettend leuk. Wij hebben het gedaan met van die shooters waar gekleurd poeder uitkwam. Vrienden en familie erbij, erna met z'n allen taart gegeten, cadeautjes gekregen. Was echt een hele leuke middag.
:loveys:
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
lilalinda schreef:
30-08-2019 14:40
je kunt ook 1500 duiven een week lang alleen blauwe of roze bessen voeren en dan de lucht in jagen
Ja, of gewoon zoals ze bij die duiven in de Efteling hebben gedaan, ff busje verf eroverheen, hoewel blauwe/roze duivenpoep ook een geinig idee is
forumfossiel schreef:
30-08-2019 14:40
Dan heer je kind geen Kim of Anne. Die namen zijn in principe genderneutraal.

De tweede naam kan eventuele twijfels vrij makkelijk wegnemen in ons geval :D
mcsteamy schreef:
30-08-2019 14:43
Wat tegengeluid: wij hebben een gender reveal gedaan tijdens de zwangerschap van onze zoon en het was zo ontzettend leuk. Wij hebben het gedaan met van die shooters waar gekleurd poeder uitkwam. Vrienden en familie erbij, erna met z'n allen taart gegeten, cadeautjes gekregen. Was echt een hele leuke middag.

Jullie vonden het leuk. Maar al die gasten die het niks boeit of je een jongen/meisje/hondje krijgt ook?
En weer cadeautjes moeten geven... na de geboorte uiteraard nog een keer.
Ik zou er niet blij van worden.
BO2punt0 schreef:
30-08-2019 13:34
Ik dacht dat je een burnout kreeg van alle genderreveals in je omgeving - wat ik me volledig zou kunnen voorstellen. Ik heb hier verder gelukkig geen inhoudelijke bijdrage.

Dit dacht ik ook en ik ben nota bene zwanger!!!
Ik vind genderreveals totaal onzinnig!
PoesinBoots schreef:
30-08-2019 14:51
Jullie vonden het leuk. Maar al die gasten die het niks boeit of je een jongen/meisje/hondje krijgt ook?

Al die gasten die het niets boeit? Mijn ouders, broers, schoonfamilie, iedereen vond het super leuk.
Je zou de foto moeten zien, op het moment dat dat blauwe poeder uit die shooter komt. De blik op mijn ouders' gezicht, dat ze een kleinzoon kregen. Alleen van dit typen krijg ik alweer kippenvel.
mcsteamy schreef:
30-08-2019 14:43
Voor jullie vast wel.
Ik heb door zo’n geweldig idee de hele nacht niet geslapen door de benauwdheid (spul bleef hangen onder de overkapping en de deur naar binnen open doen is ook zowat) snap niet dat een zwangere vrouw in die rotzooi gaat staan.
En dat poeder geeft af; 2 goede feestelijke setjes onder de rode (want dat roze ziet eruit als rood) vegen en vlekjes.
Top hoor, echt zo leuk.
En de toegevoegde waarde dat ik nu weet wat het wordt? Zero.
PoesinBoots schreef:
30-08-2019 14:51
En dan nog een cadeautje voor de babyshower.
Sowieso vind ik net als iedereen zo'n genderreveal nogal onnodig, maar als je het doet.. Wat is er dan mis met een gewone taart? Dan krijgen de mensen tenminste nog wat lekkers. Zo'n burn-out vind ik echt idioot!! Het milieu en de buurt zo belasten met jullie egotrip. :wtf:
drominique schreef:
30-08-2019 14:55
Voor jullie vast wel.
Ik heb door zo’n geweldig idee de hele nacht niet geslapen door de benauwdheid (spul bleef hangen onder de overkapping en de deur naar binnen open doen is ook zowat) snap niet dat een zwangere vrouw in die rotzooi gaat staan.
En dat poeder geeft af; 2 goede feestelijke setjes onder de rode (want dat roze ziet eruit als rood) vegen en vlekjes.
Top hoor, echt zo leuk.
En de toegevoegde waarde dat ik nu weet wat het wordt? Zero.

Wij hadden ecologisch verantwoord kleurpoeder en hebben de shooters afgeschoten in een open veld. Jammer dat jij er zo'n last van hebt gehad, maar wij hadden nergens last van.
mcsteamy schreef:
30-08-2019 14:54
Al die gasten die het niets boeit? Mijn ouders, broers, schoonfamilie, iedereen vond het super leuk.
Je zou de foto moeten zien, op het moment dat dat blauwe poeder uit die shooter komt. De blik op mijn ouders' gezicht, dat ze een kleinzoon kregen. Alleen van dit typen krijg ik alweer kippenvel.

Ik zou ook mijn nepglimlach opzetten hoor. Maar toch echt met veel tegenzin gaan. En gezien de reacties in dit topic ben ik niet de enige die dit dikke kul vindt.
Maar jouw familie en vrienden waren echt allemaal oprecht blij dat ze bij dat bijzondere moment aanwezig mochten zijn. Ik snap het.

En ik ben trotse tante hoor. Maar of er een roze of een blauw mutsje op de baby zit vind ik totaal onbelangrijk. En nóg onbelangrijker om dat al van te voren moeten weten met een cadeau als entreegeld.
mcsteamy schreef:
30-08-2019 14:54
Het is dat je dit niet kan testen, maar de foto had er bij een meisje echt ongeveer hetzelfde uitgezien. Met een ouderwetse vader is stamboomhouder misschien nog een dingetje, maar voor de rest?
Ik vind deze manier van genderrevealen echt stom, onnodig en vervuilend.

Doe gewoon een taart met roze of blauwe vulling voor de mensen die het dichtst bij je staan.
drominique schreef:
30-08-2019 14:56
En dan nog een cadeautje voor de babyshower.

Vind ik niet vergelijkbaar. Wij waren oprecht verbaasd dat we cadeautjes kregen op onze gender reveal (kregen we ook niet van iedereen), hadden we echt niet verwacht. Op een babyshower is dat wel logisch/wordt dat wel verwacht. Wat je overigens zo gek kunt maken als je zelf wilt natuurlijk. Een rompertje kost echt vrijwel niets.
Gut....ik meende dat je een burn out had door al het gender neutrale gedoe.

Maar leuk dat je een jongen of meisje krijgt maar het interesseert niet echt iemand. Het is alleen voor jullie als ouders leuk om te weten. De rest boeit het echt niet.
drominique schreef:
30-08-2019 14:58
Het is dat je dit niet kan testen, maar de foto had er bij een meisje echt ongeveer hetzelfde uitgezien. Met een ouderwetse vader is stamboomhouder misschien nog een dingetje, maar voor de rest?

Maar daar gaat het toch niet om? Natuurlijk waren die blikken hetzelfde geweest bij roze poeder. Dan had het heuglijke feit dat ze een kleindochter kregen ze zo blij gemaakt. En het was fantastisch om die blikken te zien en op foto te hebben.
Genderrevealparty's waren sowieso al niets voor mij.
Toen wij met de 20 weken echo hoorden dat onze kleine het ws niet ging halen, gingen we de grootouders af om dit nieuws te brengen.
Toen we weggingen zeiden we nog even jankend op de drempel: oja, t is trouwens een jochie...

Nu ons mannetje het wel gehaald heeft en praktisch gezond is kunnen we wel lachen om onze 'genderrevealparty' :biggrin:
Nog een tegen geluid. Binnen de naaste familie/beste vriendinnenkring vind ik het oprecht leuk om naar een “genderreveal feestje” te gaan.

Die poespas met een auto hoeft van mij dan weer niet.
Welkom trouwens op het forum TO! :cheer:
De enige tip die ik je kan geven is om het niet te doen. Zit helemaal niemand te wachten op deze poppenkast.
mcsteamy schreef:
30-08-2019 15:00
Maar daar gaat het toch niet om? Natuurlijk waren die blikken hetzelfde geweest bij roze poeder. Dan had het heuglijke feit dat ze een kleindochter kregen ze zo blij gemaakt. En het was fantastisch om die blikken te zien en op foto te hebben.
Tuurlijk gaat het daar wel om; of het een jongen of een meisje is, de foto wordt op de kleur van het poeder ongeveer hetzelfde: oftewel het interesseerd echt niemand wat je krijgt.
Zo’n party voegt echt niks toe.

Voor mijn gevoel wordt het steeds gekker. Eerst had je gewoon een geboortekaartje en kraamvisite / kraamfeest.
Toen kwam daar nog de babyshower bij en nu wordt daar nog een revealparty aan toegevoegd.

En een rompertje kost bijna niks, klopt. Met lege handen aankomen is ook een optie: maar dan nog: ik zie het nut er niet van.
CeruleanCharm schreef:
30-08-2019 15:01
Genderrevealparty's waren sowieso al niets voor mij.
Toen wij met de 20 weken echo hoorden dat onze kleine het ws niet ging halen, gingen we de grootouders af om dit nieuws te brengen.
Toen we weggingen zeiden we nog even jankend op de drempel: oja, t is trouwens een jochie...

Nu ons mannetje het wel gehaald heeft en praktisch gezond is kunnen we wel lachen om onze 'genderrevealparty' :biggrin:
O, wat fijn dat het allemaal op zijn pootjes terecht is gekomen!
Kindje helemaal gezond tegen verwachting in?
Gelukkig willen mijn dochter en schoonzoon het geslacht niet weten
Zou toch wat zijn als op de foto’s van he genderreveal je (schoon) ouders duidelijk teleurgesteld staan te wezen vanwege het geslacht van je kind?
vivaratje schreef:
30-08-2019 15:12
Gelukkig willen mijn dochter en schoonzoon het geslacht niet weten

Tenzij jij mijn moeder bent. Dan weet ik het wel, maar ben ik al weken keihard tegen jou -en de rest van de wereld- aan het liegen dat we er voor hebben gekozen het niet te weten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven