Muis in huis
donderdag 1 augustus 2019 om 00:02
We hebben een ongewenste gast in huis en ik vind het zo vies. En ik vind het gewoon geen prettig idee en ik moet toegeven dat ik toch wel een beetje bang voor ze ben of in ieder geval een schrik reactie ga krijgen als ik er een zie. En ik ben gewoon bang dat ze m'n eten, meubels, kleding, en kabels etc aanvreten.
Ga morgen een grote schoonmaak houden en eten zoveel mogelijk opbergen zodat ze er niet bij kunnen en hopelijk snel naar de buren ofzo vertrekken.
Ik wil dadelijk gaan slapen maar ben echt zo gefixeerd op geluidjes die van muizen kunnen komen nu dat ik vrees dat het niet gaat lukken
Ga morgen een grote schoonmaak houden en eten zoveel mogelijk opbergen zodat ze er niet bij kunnen en hopelijk snel naar de buren ofzo vertrekken.
Ik wil dadelijk gaan slapen maar ben echt zo gefixeerd op geluidjes die van muizen kunnen komen nu dat ik vrees dat het niet gaat lukken
donderdag 1 augustus 2019 om 23:56
TsumTsum schreef: ↑01-08-2019 23:16Nog even een vraag over al je eten in afsluitbare bakken, potten, blikken. Moet dat voor al je eten tenzij het al in een pot of blik zit? En is dat niet erg onhandig al die bakken in je keukenkastjes als je er al kan vinden die goed passen. Ik heb namelijk ook best veel doosjes en zakjes.
Als er nu niks aangevreten is zou ik het lekker laten. Dikke kans dat dit een eenmalige bezoeker was.
Zoals gezegd heb ik ze met enige regelmaat in huis, maar nog nooit hebben ze door verpakkingen van etenswaren heen gegeten. Wel door plastic tassen, nou die mogen ze hebben.
.
vrijdag 2 augustus 2019 om 00:26
vrijdag 2 augustus 2019 om 00:29
TsumTsum schreef: ↑02-08-2019 00:26Ik ga morgen even kijken of ze in het centrum ergens ultrasone bestrijding verkopen. Ik weet alleen niet meer of ze nou perse in het stopcontact moeten in de wand of dat een verlengsnoer ook goed is. Hier zitten de wand stopcontacten soms wel erg onlogisch waardoor ik veel met verlengkabels werk.
Maar waarom zou je daar nu geld aan uit geven? Doe eerst eens die deur open en kijk of hij uit zichzelf verdwijnt?
.
vrijdag 2 augustus 2019 om 10:20
Die van mij heb ik gewoon aangesloten op een verlengsnoer en staat in de hal.TsumTsum schreef: ↑02-08-2019 00:26Ik ga morgen even kijken of ze in het centrum ergens ultrasone bestrijding verkopen. Ik weet alleen niet meer of ze nou perse in het stopcontact moeten in de wand of dat een verlengsnoer ook goed is. Hier zitten de wand stopcontacten soms wel erg onlogisch waardoor ik veel met verlengkabels werk.
Seriously?
vrijdag 2 augustus 2019 om 10:23
Ik heb alles in bakken, maar ben dan ook extreem panisch voor muizen. Onhandig vind ik het niet, als ik wat nodig heb haal ik de pak uit de kast en gebruik het.TsumTsum schreef: ↑01-08-2019 23:16Nog even een vraag over al je eten in afsluitbare bakken, potten, blikken. Moet dat voor al je eten tenzij het al in een pot of blik zit? En is dat niet erg onhandig al die bakken in je keukenkastjes als je er al kan vinden die goed passen. Ik heb namelijk ook best veel doosjes en zakjes.
Seriously?
zaterdag 3 augustus 2019 om 21:17
Ik vraag me af hoe lang het duurt voordat muizen dood gaan door het gif (Frap). De vallen zijn nog onaangeraakt, gif ligt door de kelder omdat de muis er waarschijnlijk een paar keer doorheen is gerent. En er ligt verder geen eten in de kelder nu op een blikje ananas stukjes na die ik eigenlijk wil eten maar nu maar laat. Maar who knows vind ie andere dingen in de kelder ook wel lekker, hoop het niet...
Toen ik vanmiddag even bij de deur ging luisteren hoorde ik nog wel geritsel.
Zit er aan te denken om muis naar buiten te laten jagen maar straks schiet dat beest onder de keuken ofzo. Dus toch maar hopen dat muis snel het lootje legt.
Toen ik vanmiddag even bij de deur ging luisteren hoorde ik nog wel geritsel.
Zit er aan te denken om muis naar buiten te laten jagen maar straks schiet dat beest onder de keuken ofzo. Dus toch maar hopen dat muis snel het lootje legt.
zaterdag 31 augustus 2019 om 23:21
De muis in de kelder is in de kelder overleden. Helaas was er vorige week weer een muis gespot dus die ultrasone dingen doen nog niet veel. Die muis heeft ook van het gif gegeten en is sinds die gespot is ook niet meer gezien of gehoord.
Heb nu in alle kamers en keuken een schaaltje met pepermunt olie staan en extra bij de achterdeur en gaten die ik niet kan dichten.
Ook daarbij zijn de meningen verdeeld. De een zegt het werkt, de ander zegt het werkt niet. Ik heb zoiets van het valt te proberen.
Gisteren de keukenkastjes weer eens nagekeken en geen sporen gezien.
Heb nu in alle kamers en keuken een schaaltje met pepermunt olie staan en extra bij de achterdeur en gaten die ik niet kan dichten.
Ook daarbij zijn de meningen verdeeld. De een zegt het werkt, de ander zegt het werkt niet. Ik heb zoiets van het valt te proberen.
Gisteren de keukenkastjes weer eens nagekeken en geen sporen gezien.
zaterdag 31 augustus 2019 om 23:43
zaterdag 31 augustus 2019 om 23:54
Maar waar zit die muis dan? Ik heb er ook meer maar eentje heb ik dus letterlijk voor de meterkast gezet. Zo’n ding gaat volgens mij niet echt door alle muren heen dus ik dacht voor de zekerheid zodat ie heel snel vlucht en hier nooit meer wil zijn
Seriously?
zaterdag 31 augustus 2019 om 23:57
zondag 1 september 2019 om 00:04
Ik zeg ook niet dat jij dat ding voor de meterkast moet zetten. Ik heb m voor de meterkast gezet omdat de muis daar vandaan komt.TsumTsum schreef: ↑31-08-2019 23:57Die muis is het laatst gespot in een hoek onder een kast in de woonkamer. Een ultrasone ding zit er naast in het stopcontact.
En hier kunnen ze niet uit de meterkast komen want die deur hangt laag en anders komen ze niet verder dan de hal aangezien daar borstels onder de deur zitten ivm tocht.
Seriously?
zondag 1 september 2019 om 15:34
Die doet zijn werk dus goed.Doubletree20 schreef: ↑01-09-2019 15:21Je mag mijn kat wel lenen, gister 3 muizen gevangen in een uur tijd![]()
Ik hoop dat de muis gewoon is vertrokken maar dat zal wel anders zou ik het toch moeten horen of ergens keuteltjes of andere sporen moeten vinden.
maandag 2 september 2019 om 23:52
Zal ik maar niet vertellen dat er midden in de nacht wel eens een muis onder onze kussens door wandelde? 
Gevangen door de kat, meegenomen en op de slaapkamer losgelaten (so far de optie kat lenen). Daarna schoot ie tussen de matrassen door en was ie verdwenen. Toen we hem niet konden vinden zijn we maar weer gaan slapen
Later in de nacht hoorden we beneden bij de achterdeur geritsel, daar zat meneer /mevrouw, was ie de trap op een of andere manier afgekomen. Toen heeft vriend de deur maar geopend en is muis de tuin weer in gewandeld. Dapper beestje
Gevangen door de kat, meegenomen en op de slaapkamer losgelaten (so far de optie kat lenen). Daarna schoot ie tussen de matrassen door en was ie verdwenen. Toen we hem niet konden vinden zijn we maar weer gaan slapen
Later in de nacht hoorden we beneden bij de achterdeur geritsel, daar zat meneer /mevrouw, was ie de trap op een of andere manier afgekomen. Toen heeft vriend de deur maar geopend en is muis de tuin weer in gewandeld. Dapper beestje
Het is beter om een kaars aan te steken dan de duisternis te vervloeken
In memoriam AnnA_C
In memoriam AnnA_C
dinsdag 3 september 2019 om 23:29
wauw, wat een drukte bij jouw .Doubletree20 schreef: ↑01-09-2019 15:21Je mag mijn kat wel lenen, gister 3 muizen gevangen in een uur tijd![]()
in mijn oude huis, had ik ook vaak laatst van muizen, maar mijn kat deed zijn werk zo goed dat we hoog eens in de 3 maanden een muis zagen.
gelukkig legt hij ze niet meer bed, heeft hij 1x geflikt daarna gelukkig nooit meer.
Alleen de crime scene opruimen moet hij nog leren
Relax we're all crazy, it's not a competition