Heb ik trust issues?
zondag 1 september 2019 om 11:22
Dames...
Misschien het zoveelste topic over moeite met vertrouwen.
Sinds pakweg 10 maanden heb ik een nieuwe vriend. Een enorme lieverd die me erg waardeert en veel leuke dingen voor me doet. Ik merk alleen dat ik er erg moeite mee heb hem te vertrouwen. Ik laat dit niet aan hem merken, maar toch is het zo.
Een voorbeeld: vlak voordat wij een relatie kregen had hij contact afgesloten met zijn fwb omdat zij gevoelens voor hem kreeg en dat voor hem niet wederzijds was. Al snel toen hij mij tegenkwam maakte hij me duidelijk dat hij echt voor mij wilde gaan en vroeg ik een relatie met hem wilde. Met de fwb sprak hij af te kijken of ze een vriendschap konden opbouwen na een periode van rust. Ondertussen appen ze soms en recent zijn ze iets gaan drinken. Ik mag alle appjes lezen en daar staat niks spannends in. Soms spreken we ook met ons drieën af, dat is dan wel gezellig. Maar toch ben ik bang dat er weer iets opleeft tussen hun. Hij vond haar namelijk wel aantrekkelijk genoeg om mee naar bed te gaan. Waarom wil je dan perse contact met iemand blijven houden? mijn vriend zegt tegen mij heel duidelijk dat hij het niet voor niets met haar heeft afgesloten: als hij haar echt zou zien zitten zou hij wel met haar zijn en niet bij mij. Ik ben degene die hij wilt.
Nu was hij vorige week bij een reünie van zijn middelbare school, en daarna ging hij met die vriendengroep naar de kroeg. Het was in een stad verweg, en hij zou er een hotelletje boeken. Rond 11u kreeg ik een superlief appje van hem, dat hij gigantisch veel van me houdt en nooit meer kwijt wil. Als ik dan een half uur later reageer, dan zie ik dat hij online is, maar hij reageerde niet meer op mijn appje (iets van 'hou ook van jou, slaap lekker').
Ook de volgende ochtend krijg ik geen reactie. Terwijl ik zou hebben gestuurd 'jij ook schat' ofzo. Of de volgende ochtend een 'goedemorgen' Maar hij is wel op insta en fb. Hij had het er ook over dat er een meid was die hem vroeger leuk had gevonden. Dan maak ik me dus zorgen: misschien is hij wel met iemand of haar naar bed geweest. Ik vind dit zo moeilijk! Hij is zo ontzettend lief en goed voor me, maar hij heeft ook een 'ruig' verleden, heeft veel scharrels gehad en veel vriendinnen. Veel meiden die hem leuk vinden en hopen dat hij hun ook leuk vind. Soms vind ik dat lastig. Ik weet ook niet goed of ik 'overdreven' bezorgd ben of dat andere vrouwen ook zo zouden reageren.
Wel ben ik realistisch en weet ik dat dit altijd voor mij een probleem is. (bang dat iemand me bedonderd) ook in de vorige relaties die ik heb gehad. En dat zijn er best wat.
Misschien het zoveelste topic over moeite met vertrouwen.
Sinds pakweg 10 maanden heb ik een nieuwe vriend. Een enorme lieverd die me erg waardeert en veel leuke dingen voor me doet. Ik merk alleen dat ik er erg moeite mee heb hem te vertrouwen. Ik laat dit niet aan hem merken, maar toch is het zo.
Een voorbeeld: vlak voordat wij een relatie kregen had hij contact afgesloten met zijn fwb omdat zij gevoelens voor hem kreeg en dat voor hem niet wederzijds was. Al snel toen hij mij tegenkwam maakte hij me duidelijk dat hij echt voor mij wilde gaan en vroeg ik een relatie met hem wilde. Met de fwb sprak hij af te kijken of ze een vriendschap konden opbouwen na een periode van rust. Ondertussen appen ze soms en recent zijn ze iets gaan drinken. Ik mag alle appjes lezen en daar staat niks spannends in. Soms spreken we ook met ons drieën af, dat is dan wel gezellig. Maar toch ben ik bang dat er weer iets opleeft tussen hun. Hij vond haar namelijk wel aantrekkelijk genoeg om mee naar bed te gaan. Waarom wil je dan perse contact met iemand blijven houden? mijn vriend zegt tegen mij heel duidelijk dat hij het niet voor niets met haar heeft afgesloten: als hij haar echt zou zien zitten zou hij wel met haar zijn en niet bij mij. Ik ben degene die hij wilt.
Nu was hij vorige week bij een reünie van zijn middelbare school, en daarna ging hij met die vriendengroep naar de kroeg. Het was in een stad verweg, en hij zou er een hotelletje boeken. Rond 11u kreeg ik een superlief appje van hem, dat hij gigantisch veel van me houdt en nooit meer kwijt wil. Als ik dan een half uur later reageer, dan zie ik dat hij online is, maar hij reageerde niet meer op mijn appje (iets van 'hou ook van jou, slaap lekker').
Ook de volgende ochtend krijg ik geen reactie. Terwijl ik zou hebben gestuurd 'jij ook schat' ofzo. Of de volgende ochtend een 'goedemorgen' Maar hij is wel op insta en fb. Hij had het er ook over dat er een meid was die hem vroeger leuk had gevonden. Dan maak ik me dus zorgen: misschien is hij wel met iemand of haar naar bed geweest. Ik vind dit zo moeilijk! Hij is zo ontzettend lief en goed voor me, maar hij heeft ook een 'ruig' verleden, heeft veel scharrels gehad en veel vriendinnen. Veel meiden die hem leuk vinden en hopen dat hij hun ook leuk vind. Soms vind ik dat lastig. Ik weet ook niet goed of ik 'overdreven' bezorgd ben of dat andere vrouwen ook zo zouden reageren.
Wel ben ik realistisch en weet ik dat dit altijd voor mij een probleem is. (bang dat iemand me bedonderd) ook in de vorige relaties die ik heb gehad. En dat zijn er best wat.
suzykjoew wijzigde dit bericht op 01-09-2019 11:26
7.14% gewijzigd
zondag 1 september 2019 om 14:12
Dat geloof ik niet eigenlijk. Het is iets wat hij eigenlijk van het begin af aan soms heeft. Hij zegt dan dat hij zich zo fijn en veilig bij me voelt en dat zijn gevoel voor mij hem dan als het ware overspoelt. Het is niet dat hij echt tranen laat, maar wel vochtige ogen krijgt.Someonenew schreef: ↑01-09-2019 14:07Daar dacht ik ook gelijk als eerste aan toen ik net alles heb gelezen..
zondag 1 september 2019 om 14:23
Het klinkt eerlijk gezegd allemaal nogal onvolwassen en puberaal.
Emotionele incontinentie, met zijn drieën op date, telefoons controleren, hele analyses over appgedrag....jullie klinken eerder als middelbare scholieren dan als mensen die al aan een reünie toe zijn.
Begin geen relatie met iemand die je niet vertrouwt. Leuk als scharrel maar geen relatiemateriaal.
Emotionele incontinentie, met zijn drieën op date, telefoons controleren, hele analyses over appgedrag....jullie klinken eerder als middelbare scholieren dan als mensen die al aan een reünie toe zijn.
Begin geen relatie met iemand die je niet vertrouwt. Leuk als scharrel maar geen relatiemateriaal.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zondag 1 september 2019 om 14:48
Suzykjoew schreef: ↑01-09-2019 14:12Dat geloof ik niet eigenlijk. Het is iets wat hij eigenlijk van het begin af aan soms heeft. Hij zegt dan dat hij zich zo fijn en veilig bij me voelt en dat zijn gevoel voor mij hem dan als het ware overspoelt. Het is niet dat hij echt tranen laat, maar wel vochtige ogen krijgt.
Voelde je je dan niet ongemakkelijk?
Dacht je niet bij jezelf of ik ga lachen of ik ga serieus meepraten.
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
zondag 1 september 2019 om 15:04
Ja. Maar ik dacht ok, zo werkt het bij hem blijkbaar. En ergens vond ik het dus ook bijzonder dat hij zo emotioneel wasEslarealidad schreef: ↑01-09-2019 14:48Voelde je je dan niet ongemakkelijk?![]()
Dacht je niet bij jezelf of ik ga lachen of ik ga serieus meepraten.
zondag 1 september 2019 om 15:07
My god.. weer deze discussie.. waarom hij vriendinnen heeft? Omdat het los va hun vagina leuke mensen zijn? Omdat hij het beter kan vinden met vrouwen dan met mannen, of gewoon even goed?
Als ik geen contact meer met andere mannen mocht hebben dan werd ik doodongelukkig. Ik heb bijna geen vriendinnen en kan het met de meeste vrouwen niet zo goed vinden. Met mannen heb ik veel sneller een klik. Ik deel met hen meer interesses, ze zijn directer en duidelijker.
Is seks een factor bij man-vrouw vriendschappen? Ja. Mits beide hetero is het in het begin van een vriendschap een factor. Wil je seks met elkaar, of niet? Meestal is dat al snel uit de lucht als het duidelijk is dat beide gewoon vrienden willen zijn. Van sommige vrienden weet ik dat ze me niet uit bed zouden schoppen, maar er is teveel respect voor mijn relatie en voor de vriendschap. Na verloop van tijd is er echt geen seksuele factor meer.
Mijn ex is een hele goede vriend van man en mij. Ik kan me echt niet meer voorstellen dat wij ooit seks hadden en dat is wederzijds.
Uiteindelijk is trouw een keuze, je zult je vriend moeten vertrouwen. Ook voor je eigen rust. Hij is duidelijk een hele sociale jongen en ik neem aan dat je daar ook op valt. Dan zul je hem moeten nemen zoals hij is, ook als jij anders in elkaar zit.
Als ik geen contact meer met andere mannen mocht hebben dan werd ik doodongelukkig. Ik heb bijna geen vriendinnen en kan het met de meeste vrouwen niet zo goed vinden. Met mannen heb ik veel sneller een klik. Ik deel met hen meer interesses, ze zijn directer en duidelijker.
Is seks een factor bij man-vrouw vriendschappen? Ja. Mits beide hetero is het in het begin van een vriendschap een factor. Wil je seks met elkaar, of niet? Meestal is dat al snel uit de lucht als het duidelijk is dat beide gewoon vrienden willen zijn. Van sommige vrienden weet ik dat ze me niet uit bed zouden schoppen, maar er is teveel respect voor mijn relatie en voor de vriendschap. Na verloop van tijd is er echt geen seksuele factor meer.
Mijn ex is een hele goede vriend van man en mij. Ik kan me echt niet meer voorstellen dat wij ooit seks hadden en dat is wederzijds.
Uiteindelijk is trouw een keuze, je zult je vriend moeten vertrouwen. Ook voor je eigen rust. Hij is duidelijk een hele sociale jongen en ik neem aan dat je daar ook op valt. Dan zul je hem moeten nemen zoals hij is, ook als jij anders in elkaar zit.
zondag 1 september 2019 om 16:37
Sommige vrienden zouden jou niet uit bed schoppen.PlayingTheAngel schreef: ↑01-09-2019 15:07My god.. weer deze discussie.. waarom hij vriendinnen heeft? Omdat het los va hun vagina leuke mensen zijn? Omdat hij het beter kan vinden met vrouwen dan met mannen, of gewoon even goed?
eslarealidad wijzigde dit bericht op 02-09-2019 02:25
0.14% gewijzigd
Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.
zondag 1 september 2019 om 20:51
wat een dweilSuzykjoew schreef: ↑01-09-2019 14:12Dat geloof ik niet eigenlijk. Het is iets wat hij eigenlijk van het begin af aan soms heeft. Hij zegt dan dat hij zich zo fijn en veilig bij me voelt en dat zijn gevoel voor mij hem dan als het ware overspoelt. Het is niet dat hij echt tranen laat, maar wel vochtige ogen krijgt.
dat is toch onaantrekkelijk?
zondag 1 september 2019 om 21:48
Waarom nog contact met zijn voormalig fwb? Tja, ik ben ook een fwb van iemand en als hij een vriendin krijgt zal onze vriendschap niet stoppen als het aan hem ligt. We hebben een fijne band opgebouwd en waarom zou dat ineens moeten stoppen als de een dan een partner krijgt? Ik zou uiteraard wel stoppen met de seks maar elkaar als vrienden blijven zien is niet raar vind ik. Dat de nieuwe partner dat een probleem vindt is toch echt zijn/haar probleem.S-Meds schreef: ↑01-09-2019 12:34ik weet het niet, soms is een onderbuikgevoel gebaseerd op signalen die je oppikt. Hij heeft dus nog contact met zijn seksvriendin (waarom?)
hij laat niks van zich horen terwijl hij in een hotel overnacht en wel op de andere socials aanwezig is
ik vind het ook best vreemd dat er binnen 10 maanden al gesproken wordt over de ware en samenwonen, hardlopers zijn doodlopers
zondag 1 september 2019 om 21:50
Zo ontzettend mee eens!PlayingTheAngel schreef: ↑01-09-2019 15:07My god.. weer deze discussie.. waarom hij vriendinnen heeft? Omdat het los va hun vagina leuke mensen zijn? Omdat hij het beter kan vinden met vrouwen dan met mannen, of gewoon even goed?
zondag 1 september 2019 om 23:32
Mee eens... wat een gezever hier zeg dat iedereen loopt te roepen dat ze een droge kut zouden krijgen van zo een vrouwelijke man... En dat huilen niet gezond is etc (want dat mogen alleen vrouwen? En homo's?). Echt onwijs gender typerend en respectloos naar to vind ik dit. Dit is haar vriend. En zij valt er op.
En ja deze vrouwelijke man heeft veel vriendinnen. Het past wel bij het hokje waar hij in valt denk ik. En hij klinkt betrouwbaar.
Ja hij kon daar vreemd gaan maar hier kan iemand ook vreemd gaan. Als iemand wil kan je hem toch niet tegenhouden... allemaal wantrouwige vrouwtjes hier... die jongen is gewoon een nachtje weg... En niet bezig met zijn telefoon.
Dus t antwoord op de titel is ja. En de rest is ruis en kwetsende opmerkingen over iemands persoonlijkheid.
zondag 1 september 2019 om 23:35
Mijn ex man was trouwens ook een beetje vrouwelijk (Maar wel minder dan tos vriend) en hij had ook vriendinnen en hij ging ook wel eens een weekendje weg. Hij was er gewoon de man naar waarmee vrouwen makkelijk praten enzo.
Ik heb hem nog nooit gewantrouwd... nog geen seconde heb ik getwijfeld aan zijn trouw. Hij was wie hij was en ik vond dat juist leuk aan hem. Dat beetje vrouwelijke.
Je kan iemand wantrouwen... maar deze man heeft waarschijnlijk niks fout gedaan.
Ik heb hem nog nooit gewantrouwd... nog geen seconde heb ik getwijfeld aan zijn trouw. Hij was wie hij was en ik vond dat juist leuk aan hem. Dat beetje vrouwelijke.
Je kan iemand wantrouwen... maar deze man heeft waarschijnlijk niks fout gedaan.
maandag 2 september 2019 om 00:14
Als je zulke goede vrienden bent en je hebt ook seks, dan heb je toch gewoon een relatieMisaMi schreef: ↑01-09-2019 21:48Waarom nog contact met zijn voormalig fwb? Tja, ik ben ook een fwb van iemand en als hij een vriendin krijgt zal onze vriendschap niet stoppen als het aan hem ligt. We hebben een fijne band opgebouwd en waarom zou dat ineens moeten stoppen als de een dan een partner krijgt? Ik zou uiteraard wel stoppen met de seks maar elkaar als vrienden blijven zien is niet raar vind ik. Dat de nieuwe partner dat een probleem vindt is toch echt zijn/haar probleem.
anoniem_287855 wijzigde dit bericht op 02-09-2019 09:03
Reden: er stond geen seks
Reden: er stond geen seks
0.73% gewijzigd
maandag 2 september 2019 om 04:56
Nou, ik vind dit geen trustissues.
Ten eerste mijn vriend hoeft met niemand nog contact te hebben waarmee hij ooit seks gehad heeft anders gaat ie met hen maar lekker een relatie nemen. Ik zie er geen meerwaarde in!
In mijn inzien zijn dat openingen die een man houdt daar ben ik echt niet van gediend helemaal niet met een wijffje die haar kansen nog niet verschoten ziet en stiekem nog een oogje op hem heeft. Zou daar geen bal van vertrouwen.
Dat van dat appje vind ik ook vreemd meestal als je zoiets typt en je meent wat je zegt “ik hou van jou” leg je daar spanning in als die andere dan typt ik ook van jou en slaap lekker en je reageert er niet op maar staat wel online dat zou in mijn ogen al niet kloppen want blijkbaar is er iets wat op dat moment zijn volle aandacht heeft een ander leuk of geil gesprek met een meisje of iets.
En dat gejank zou me laten twijfelen of ik hem wel voor vol kan aannemen.
Ten eerste mijn vriend hoeft met niemand nog contact te hebben waarmee hij ooit seks gehad heeft anders gaat ie met hen maar lekker een relatie nemen. Ik zie er geen meerwaarde in!
In mijn inzien zijn dat openingen die een man houdt daar ben ik echt niet van gediend helemaal niet met een wijffje die haar kansen nog niet verschoten ziet en stiekem nog een oogje op hem heeft. Zou daar geen bal van vertrouwen.
Dat van dat appje vind ik ook vreemd meestal als je zoiets typt en je meent wat je zegt “ik hou van jou” leg je daar spanning in als die andere dan typt ik ook van jou en slaap lekker en je reageert er niet op maar staat wel online dat zou in mijn ogen al niet kloppen want blijkbaar is er iets wat op dat moment zijn volle aandacht heeft een ander leuk of geil gesprek met een meisje of iets.
maandag 2 september 2019 om 06:48
Moet je 'wennen' aan zijn vrouwelijke kantjes dan durf ik te stellen dat je die liever niet zou zien bij hem. Dat je dat onanntrekkelijk vindt.
Mijn man zou het niet zijn, hoeveel rekening houd hij echt met jou als hij het nodig vindt om dikke vriendjes te blijven met een ex fwb die verliefd op hem is?
Schrijf eens zijn pro's en contra's op.
Jullie lijken geen goede match.
Mijn man zou het niet zijn, hoeveel rekening houd hij echt met jou als hij het nodig vindt om dikke vriendjes te blijven met een ex fwb die verliefd op hem is?
Schrijf eens zijn pro's en contra's op.
Jullie lijken geen goede match.
maandag 2 september 2019 om 08:48
Nee die snap ik ook niet helemaal.
anoniem_307399 wijzigde dit bericht op 02-09-2019 08:54
18.77% gewijzigd
maandag 2 september 2019 om 09:01
Een relatie is toch niet iets dat je afspreekt? Als je seks hebt en je bent elkaars vriend, dan heb je gewoon een liefdesrelatie. Hoe denk je dat andere relaties eruit zien?AnitaW1987 schreef: ↑02-09-2019 08:53Nee die snap ik niet helemaal. Leg eens uit S-med? Waarom er dan sprake is van een relatie?
Oh ik snap het al ik had geen seks geschreven maar het moest natuurlijk seks zijn
maandag 2 september 2019 om 09:24
Gelukkig maar dat jouw mening niet de norm is. Wat een ongezelligheid.Desperatewomen schreef: ↑02-09-2019 04:56Nou, ik vind dit geen trustissues.
BROCCOLI IS OOK GEEN SPINAZIE AL IS HET WEL ALLEBEI GROENTE PEJEKA -- S-Meds
maandag 2 september 2019 om 09:35
Nu is het duidelijker.
Als er sex in spel blijft heb of een liefdes relatie, affaire, huwelijk.
En zonder sex, dan ben je gewoon vrienden. Ik dacht al, relatie zonder Sex? Kan nooit gezond zijn toch?