Bewust kindvrij sinds 2010, deel 25

09-05-2019 18:55 3036 berichten
Ja! Daar zijn we weer! Deel 25 alweer! :cheer:

(voorheen ook wel bekend als Vanaf oktober 2010 kindvrij).

Voor iedereen die er voor kiest om geen kinderen te krijgen.

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Wat een bijzondere denkbeelden houd jij er toch op na. Oppas regelen om boodschappen te kunnen doen? Niet serieus toch?
Als ik het niet serieus meende, zou ik het uiteraard niet zeggen, Jip-en-Janneke. In mijn optiek horen kinderen echt niet thuis in supermarkten. Nederland barst al uit zijn voegen, en een supermarkt is er voor ALLE mensen om in hun levensonderhoud te voorzien. Ouders zorgen voor het levensonderhoud van hun kinderen. En kleine kinderen (onder 5 jaar) hebben dus niets te zoeken in supermarkten. Ouders die kleine kinderen meenemen naar een supermarkt staan er niet bij stil hoeveel onnodige ergernis dit kan meebrengen voor andere mensen (schreeuwen, rennen, overal aankomen met vieze vingers, driftbuien omdat ze niet krijgen wat ze willen, overal tegenop botsen met die kleine karretjes, voor opstoppingen zorgen, en last but not least: snauwende ouders op hun eigen kinderen omdat ze zich misgedragen. Als ik getuige ben van ouders die hun kinderen hard aanpakken in een supermarkt, heb ik daar overlast van. Het voelt ongemakkelijk. En als ik booschappen doe in een fysieke winkel maak ik ALTIJD wel een van bovenstaande dingen mee.
puz_n_boots wijzigde dit bericht op 01-09-2019 14:15
0.17% gewijzigd
@ V1k1ng en tonkje: De laatste jaren laat ik inderdaad al elke week mijn boodschappen thuisbezorgen (Heerlijk!) om dit soort ergernissen te voorkomen. Ik kom nog maar heel zelden in fysieke supermarkten, alleen als ik iets vergeten ben of er geen vrije bezorgmomenten meer zijn.
Kindvrije supermarkten hoeft voor mij niet. Maar heb wel heel veel nood aan kindvrije lange afstandsvluchten!
O nee, wij zitten nu in het vliegtuig klaar voor vertrek, 3 jankkinders in de buurt, dat wordt een lange vlucht :-x Kunnen ze geen afgesloten ruimtes voor kinders pakken
Poker schreef:
01-09-2019 15:20
Kindvrije supermarkten hoeft voor mij niet. Maar heb wel heel veel nood aan kindvrije lange afstandsvluchten!
Dat zou zeker niet verkeerd zijn!
Hebben jullie ook bewust gekozen voor een huis in een buurt met weinig kinderen? Ik zit hierover nu een beetje in dubio over wat ik wil. De meeste huizen met tuin hier in de buurt zijn in wijken waar het stikt van de gezinnen met jonge kinderen. De extra ruimte ten opzichte van een apartement lijkt me wel fijn, het eventuele geschreeuw en gejank echter iets minder :cry:
Doubletree20 schreef:
01-09-2019 15:23
O nee, wij zitten nu in het vliegtuig klaar voor vertrek, 3 jankkinders in de buurt, dat wordt een lange vlucht :-x Kunnen ze geen afgesloten ruimtes voor kinders pakken
Sterkte, Doubletree20! Geen geluidswerende koptelefoon meegenomen? :idee:
Chrome11 schreef:
01-09-2019 15:27
Hebben jullie ook bewust gekozen voor een huis in een buurt met weinig kinderen? Ik zit hierover nu een beetje in dubio over wat ik wil. De meeste huizen met tuin hier in de buurt zijn in wijken waar het stikt van de gezinnen met jonge kinderen. De extra ruimte ten opzichte van een apartement lijkt me wel fijn, het eventuele geschreeuw en gejank echter iets minder :cry:
Gaan voor vrijstaand als dat te betalen is?

Hier rijhuizen, maar wel een gemengde buurt.
De buurman langs links heeft een jong kind, de buurvrouw langs rechts is de 80 voorbij.

En 2 huizen verder hebben we bijvoorbeeld iemand die aan co-housing doet.
Man van in de 30 die 3 kamers van zijn huis verhuurd.
Resultaat: Elke week wel een feestje, een barbecue, ... in zijn tuin tot een gat in de nacht.
Om over tafeltennis in zijn tuin tot 11u 's avonds door de week maar te zwijgen.
(En 3 jaar verbouwingsleed om dat huis te verbouwen om extra ruimte te hebben.)

Het zijn dus niet altijd alleen kinderen die last verkopen.
Chrome11 schreef:
Helaas niet voldoende! Toen we het huis kochten viel het nogal mee (vooral gezinnen met oudere kinderen, dus dat zat wel goed dachten we), maar paar jaar verder is er een ware babyboom gaande hier in de buurt. Geen aanrader kan ik je vertellen als je niet tegen geschreeuw en gejank kan. De zomer lijkt nu langzaam tot zijn eind gekomen, maar veel heb ik er niet van meegekregen. Komt enerzijds ook door mijn erg drukke baan, en anderzijds omdat buiten zitten hier geen pretje is. De decibellen staan op sommige momenten op de dag gelijk aan alsof je naast een drukke speeltuin woont. Gelukkig zijn de scholen nu weer begonnen! :yes:
Gaan voor vrijstaand als dat te betalen is?

Hier rijhuizen, maar wel een gemengde buurt.
De buurman langs links heeft een jong kind, de buurvrouw langs rechts is de 80 voorbij.

En 2 huizen verder hebben we bijvoorbeeld iemand die aan co-housing doet.
Man van in de 30 die 3 kamers van zijn huis verhuurd.
Resultaat: Elke week wel een feestje, een barbecue, ... in zijn tuin tot een gat in de nacht.
Om over tafeltennis in zijn tuin tot 11u 's avonds door de week maar te zwijgen.
(En 3 jaar verbouwingsleed om dat huis te verbouwen om extra ruimte te hebben.)

Het zijn dus niet altijd alleen kinderen die last verkopen.
Wij wonen vrijstaand, maar als je omringd wordt door gezinnen met veel te veel kinderen, maakt dat geen enkel verschil in de zomer. Buiten zitten is soms een ware beproeving met buren die hun tuin tot speeltuin hebben omgebouwd, en als jij binnen blijft zitten, hoor je toch overal het gegil, zeker bij de directe (over)buren. Ramen openzetten is dan al lastig. In de winter is het gelukkig wel redelijk rustig.
Yep, zeker rekening mee gehouden! Ik woon nu in een appartement in de binnenstad. Dus geen kids om me heen. En ik ga straks verhuizen naar een appartementencomplex net iets buiten de binnenstad, maar met woningen die te klein zijn voor gezinnen.

Ik heb jaren terug in een rijtjeswoning gewoond in een zeer kinderrijke buurt. In het weekend was uitslapen er niet bij omdat de buurtkinderen om 8.00 uur al buiten aan het spelen (lees: gillen) waren. Dat wil ik dus nooit weer!
Kissie30 schreef:
01-09-2019 17:15
Yep, zeker rekening mee gehouden! Ik woon nu in een appartement in de binnenstad. Dus geen kids om me heen. En ik ga straks verhuizen naar een appartementencomplex net iets buiten de binnenstad, maar met woningen die te klein zijn voor gezinnen.

Ik heb jaren terug in een rijtjeswoning gewoond in een zeer kinderrijke buurt. In het weekend was uitslapen er niet bij omdat de buurtkinderen om 8.00 uur al buiten aan het spelen (lees: gillen) waren. Dat wil ik dus nooit weer!
Ik zei het al vaker geloof ik, maar wij hebben een buurt met van alles wat. En dat is wel fijn. Er zijn baby's, kinderen, pubers, kindvrijen en ouderen met volwassen kinderen (en kleinkinderen). Ik vond de zwembadjes-periode wel een beproeving, dat leverde een hoop herrie op in de achtertuin. Maar we zitten ook heel dicht bij allerlei speeltuintjes en vaak spelen de kinderen aan de voorkant van het huis op de stoep, zodat ze met elkaar kunnen spelen. Dus in de tuinen is het meestal toch best rustig.

In mijn kleine appartementje hiervoor was het erger: het was crisis en iedereen kreeg maar baby's in die gehorige mini-appartementjes. De buren hadden op een gegeven moment 3 jongens onder de 5. Dat was echt verschrikkelijk. Helemaal geen plek die geschikt was voor kinderen.
Luistervink schreef:
01-09-2019 18:46
Ik zei het al vaker geloof ik, maar wij hebben een buurt met van alles wat. En dat is wel fijn. Er zijn baby's, kinderen, pubers, kindvrijen en ouderen met volwassen kinderen (en kleinkinderen). Ik vond de zwembadjes-periode wel een beproeving, dat leverde een hoop herrie op in de achtertuin. Maar we zitten ook heel dicht bij allerlei speeltuintjes en vaak spelen de kinderen aan de voorkant van het huis op de stoep, zodat ze met elkaar kunnen spelen. Dus in de tuinen is het meestal toch best rustig.

In mijn kleine appartementje hiervoor was het erger: het was crisis en iedereen kreeg maar baby's in die gehorige mini-appartementjes. De buren hadden op een gegeven moment 3 jongens onder de 5. Dat was echt verschrikkelijk. Helemaal geen plek die geschikt was voor kinderen.
Ik zit in een appartement met maar 1 slaapkamer, dus hier geen babystichters :cheer2:

Maar kan me wel voorstellen dat dat de horror is @(
Vrijstaand staat helaas niet gelijk aan stil. De oma's van hier naast hebben regelmatig hun krijsjes te logeren. Maar goddank is dat dus niet dagelijks, je zou maar ergens wonen waar de buren zelf 24/7 jong hebben.
Chrome11 schreef:

Hoe goed kan je tegen kindergeluiden? Als je daar moeite mee hebt zou ik niet in een gezinsbuurt gaan wonen. Heb je de mogelijkheid dan kan je buiten een dorp gaan wonen, met buren op een paar honderd meter afstand. Als je daar van houdt.

Of ben je een stadsmens? Want dan kan je het beste in de binnenstad gaan wonen. Daar zijn vast kinderen, maar wel stukken minder. En kijk ook naar de gehorigheid van huizen. Ik heb in een 1 pers appartement gewoond, maar het was zeer gehorig.
redbulletje schreef:
01-09-2019 19:19
Vrijstaand staat helaas niet gelijk aan stil. De oma's van hier naast hebben regelmatig hun krijsjes te logeren. Maar goddank is dat dus niet dagelijks, je zou maar ergens wonen waar de buren zelf 24/7 jong hebben.

Dit is zo. Het hangt heel erg van je buren af. En ook al is een buurt min of meer kindvrij, het kan binnen een jaar weer heel anders zijn door verhuizingen enzo. Je hebt het nooit helemaal in de hand.
Puz_n_Boots schreef:
01-09-2019 14:04
Als ik het niet serieus meende, zou ik het uiteraard niet zeggen, Jip-en-Janneke. In mijn optiek horen kinderen echt niet thuis in supermarkten. Nederland barst al uit zijn voegen, en een supermarkt is er voor ALLE mensen om in hun levensonderhoud te voorzien. Ouders zorgen voor het levensonderhoud van hun kinderen. En kleine kinderen (onder 5 jaar) hebben dus niets te zoeken in supermarkten. Ouders die kleine kinderen meenemen naar een supermarkt staan er niet bij stil hoeveel onnodige ergernis dit kan meebrengen voor andere mensen (schreeuwen, rennen, overal aankomen met vieze vingers, driftbuien omdat ze niet krijgen wat ze willen, overal tegenop botsen met die kleine karretjes, voor opstoppingen zorgen, en last but not least: snauwende ouders op hun eigen kinderen omdat ze zich misgedragen. Als ik getuige ben van ouders die hun kinderen hard aanpakken in een supermarkt, heb ik daar overlast van. Het voelt ongemakkelijk. En als ik booschappen doe in een fysieke winkel maak ik ALTIJD wel een van bovenstaande dingen mee.
Dat mag je vinden hoor. Ik lees alleen wel een boel “ik, ik, ik” en weinig inlevingsvermogen in een ander in jouw verhaal.
Ik zou echt willen dat ik ergens kon wonen waar zo weinig mogelijk koters zijn en eigenlijk het liefst gewoon zo weinig mogelijk mensen. Wij hebben al drie jaar buren die aan het verbouwen zijn en aan de andere kant buren die overal voor moeten zagen. Ik word er echt knettergek van. Wil gewoon wat rust, maar ook niet in the middle of nowhere wonen, want dat vind ik dan ook weer een beetje eng.
Barnabas schreef:
02-09-2019 11:55
Ik zou echt willen dat ik ergens kon wonen waar zo weinig mogelijk koters zijn en eigenlijk het liefst gewoon zo weinig mogelijk mensen. Wij hebben al drie jaar buren die aan het verbouwen zijn en aan de andere kant buren die overal voor moeten zagen. Ik word er echt knettergek van. Wil gewoon wat rust, maar ook niet in the middle of nowhere wonen, want dat vind ik dan ook weer een beetje eng.
@( Klinkt klote! Ik snap je gedachten wel. Ik overweeg ook wel eens hoe fijn het zou zijn om geen buren te hebben, maar aan de andere kant vind ik de levendigheid ook wel heel fijn ;)
Goeie tips allemaal! Ergens buitenaf zou niet gek zijn met het oog op overlast van buren en buurkinderen, maar helaas bij mij in de buurt te duur. Dan misschien toch maar wat meer kijken naar een appartement of wonen in (de buurt van) het centrum, en in ieder geval de huizen met tuin maar laten schieten als ze in al te kindvriendelijke wijken staan. Een paar kinderen die buiten spelen vind ik niet erg, maar elk weekend om 8 uur al een hele meute gillende kinderen buiten zou ik echt niet tof vinden @(
Barnabas schreef:
02-09-2019 11:55

Heel herkenbaar, Barnabas! Ik voel met je mee! :hug: Hier ook buren die gewoonweg TE veel kinderen hebben, en vaak voor veel overlast zorgen. Bovendien heeft buurman naast zijn reproductieve hobby, ook een grote liefde voor zijn gemotoriseerd tuingereedschap, dat voor ieder wissewasje op de meest gekke momenten weer van stal wordt gehaald. :hamer:
Jip-en-Janneke schreef:
01-09-2019 21:00
Dat mag je vinden hoor. Ik lees alleen wel een boel “ik, ik, ik” en weinig inlevingsvermogen in een ander in jouw verhaal.
Wat dat betreft kan ik je gelukkig helemaal geruststellen, Jip-en-Janneke! IRL omschrijven mensen mij als een van de “meest rekening houdende” en “medelevende” personen die ze kennen. Dat is ook precies mijn “issue” waar ik als individu steeds tegenaan loop. Als je mensen moeilijk "nee" durft te verkopen en het hele leven alles in het werkt stelt om het andere mensen maar naar de zin proberen te maken, wordt er uiteindelijk dwars over je heen gewalst.

Even on-topic: In jouw situatie (ik citeer even) “met drie kinderen, waaronder een tornado-dreumes” (bron: Topic: "Hoe opgeruimd is jouw huis?") kan ik me uitermate goed inleven hoe het voor jou kan zijn om even boodschappen te halen. Hier hou ik dan ook ook graag rekening mee, vandaar dat ik mijn boodschappen zoveel mogelijk thuis laat bezorgen.
Kissie30 schreef:
01-09-2019 19:11
Ik zit in een appartement met maar 1 slaapkamer, dus hier geen babystichters :cheer2:

Maar kan me wel voorstellen dat dat de horror is @(
Mijn buren woonden op 45m2 met maar een slaapkamer, maar wisten er een mouw aan te passen met schuifgordijntjes en weet ik wat.
Voortplantingsdrang gaat boven alles in crisistijd blijkbaar :nut:
Blijenvrij schreef:
01-09-2019 19:32
Hoe goed kan je tegen kindergeluiden? Als je daar moeite mee hebt zou ik niet in een gezinsbuurt gaan wonen. Heb je de mogelijkheid dan kan je buiten een dorp gaan wonen, met buren op een paar honderd meter afstand. Als je daar van houdt.

Of ben je een stadsmens? Want dan kan je het beste in de binnenstad gaan wonen. Daar zijn vast kinderen, maar wel stukken minder. En kijk ook naar de gehorigheid van huizen. Ik heb in een 1 pers appartement gewoond, maar het was zeer gehorig.
Dat zou ik nog slechter trekken dan een paar kinderen. Die gaan op een gegeven moment naar bed, de stad slaapt (bijna) nooit.
Doubletree20 schreef:
01-09-2019 15:23

En, heb je de vlucht overleefd? Hoe ging het? En nu lekker aan het vakantie vieren of was het juist de terugreis?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven