Gone Flying, Dubai

12-12-2018 17:57 2119 berichten
Welkom in mijn vervolgtopic! :cheer:

Begin Januari verhuis ik naar Dubai om aan een spannend, nieuw hoofdstuk te beginnen. Ik deel hier graag met jullie hoe het mij vergaat in die hete, zanderige smeltkroes van culturen.

Maar eerst... inpakken en afscheid nemen. :there:

Dit topic slechts heeft 1 regel: mijn werkgever mag niet worden genoemd. ;-)
anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 06-01-2020 15:47
79.16% gewijzigd
Is leuk voor je salaris natuurlijk, maar is dat nog ergens anders handig voor? Wordt het ergens opgeslagen/bijgehouden hoeveel je vliegt?
anoniem_360094 wijzigde dit bericht op 30-08-2019 14:27
Reden: Foutjes
6.15% gewijzigd
Maelstrom schreef:
30-08-2019 14:26
Is leuk voor je salaris natuurlijk, maar is dat nog ergens anders handig voor? Wordt het ergens opgeslagen/bijgehouden hoeveel je vliegt?
Verder zitten er geen leuke bijkomstigheden aan. Ze houden wel bij hoeveel ik vlieg om ervoor te zorgen dat ik niet over het max aantal vlieguren ga (120). Maar daar zit ik nog lang niet aan. Deze maand zit ik op 93h.
anoniem_380051 wijzigde dit bericht op 03-09-2019 16:00
0.23% gewijzigd
Leuke tip voor Hongkong de volgende keer: Non Ping Big Buddha. Die ligt midden op een groene berg op Lantau Island (waar ook het vliegveld zit) dus dan hoef je niet naar het drukke Kowloon of HK Island te reizen. Is denk een goed half uur van het vliegveld.
Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
TrolleyDolly schreef:
22-08-2019 14:27
Nee hoor. Dat zijn gelukkig gewoon off days. Net zoals jij weekenddagen krijgt. :-)

Oh gelukkig :proud:

Krijg je die elke week? Voor mijn gevoel heb jij erg weinig vrije dagen...
"It does not do to dwell on dreams, and forget to live."
Een stille lezer, maar zou ik je IG account mogen? 😊
https://www.nu.nl/buitenland/5986149/du ... gkong.html

Gelukkig ben jij alweer terug Dolly!
Grappig: ik krijg op instagram de hele tijd een gesponsorde post te zien van Emirates. Of ik me wil melden op de open dag in Izmir (woont mijn schoonfamilie). Denk dat ze niet zitten te wachten op een 41 jarige juriste, moeder van 2 kinderen haha. Zal wel door het volgen van dit topic komen zeker :)
if we all light up, we can scare away the dark...
Ik ben al een tijdje stille meelezer, maar nu ik een account heb, zou ik ook graag je insta willen.
redbulletje schreef:
31-08-2019 08:48
Leuke tip voor Hongkong de volgende keer: Non Ping Big Buddha. Die ligt midden op een groene berg op Lantau Island (waar ook het vliegveld zit) dus dan hoef je niet naar het drukke Kowloon of HK Island te reizen. Is denk een goed half uur van het vliegveld.
Afbeelding
Dat is inderdaad perfect voor een layover. Heb ik volgens mij ook al eens voorbij zien komen op de layover tip fb pagina. Ga ik zeker eens doen!
LunchLover schreef:
31-08-2019 09:50
Oh gelukkig :proud:

Krijg je die elke week? Voor mijn gevoel heb jij erg weinig vrije dagen...
Ja hoor! Vaak na elke vlucht. Vandaag kwam ik aan om 08h20. Dus ik had de rest van de dag om uit te rusten. Ik heb van 12h tot 19h geslapen. Ik kruip zometeen weer in bed. Ik voel me een zombie. Vanaf morgen heb ik 3 dagen vrij. Maar aan het einde van dag drie heb ik een nachtvlucht. En daarna weer 2 dagen vrij. Ik moet deze periode even gebruiken om uit te blazen.

Want deze maand heb ik een aantal vluchten back to back. Dus zonder vrije dag ertussen. Layover + turnaround + turnaround. Maar dat heb ik zelf zo geregeld om die 5 vrije dagen mogelijk te maken. Voor die 2 turnarounds wil ik 2 dagen vakantie inzetten.

Na die 5 vrije dagen (hopelijk 7) heb ik 2 turnarounds na elkaar, 1 dag vrij en dan ga ik naar Brussel op mijn verjaardag.
Zanahoria schreef:
01-09-2019 14:35
https://www.nu.nl/buitenland/5986149/du ... gkong.html

Gelukkig ben jij alweer terug Dolly!
Ik had het ook gezien. Blijkt die passagier dus gelijk te hebben. Die rellen komen vooral in het weekend voor.

---

Ik ben mijn elektrische tandenborstel vergeten in Johannesburg :facepalm: Gelukkig had ik nog een hoteltandenborstel in mijn toiletzak. IGvolgers weten waar ik het over heb. :proud:

Morgen komt er een nieuwe aan. Ik wilde toch upgraden naar een duurder model.

Morgenvoormiddag staat er een kappersbezoek op de planning en ik moet 1 nagel opnieuw in de gellac laten zetten. Die containers aan boord zijn een nachtmerrie voor mijn manicure. :P

Ik moet ook nog naar de bank, de wasserij en de Mall. Druk druk druk. Maar ik heb een paar dagen.
Ik zit nu bij kapster. Aangezien ik hier zo'n 3h zal zitten besloot ik maar eens te bieden voor leuke layovers volgende maand.

Op mijn rooster voor oktober (die nog niet uit is) zag ik al een duty staan. Na wat zoekwerk blijkt het waarschijnlijk om mijn eerste opdracht voor het Business promotion team te gaan! Het zal 2 dagen in beslag nemen en daarna een dag vrij. Meer weet ik pas een paar dagen vooraf.

Ik had het zo snel niet verwacht! Spannend!
3 uur bij de kapper?. Dat is wel lang zeg.
Leuk dat je al ingepland bent voor het promo team, ben benieuwd wat/waar.
Wat leuk en spannend dat er nu al een opdracht is voor het Business promotion team.
Maar wat is de reden dat je pas paar dagen vooraf weet hoe/wat/waar.
dolfje schreef:
03-09-2019 11:11
3 uur bij de kapper?. Dat is wel lang zeg.
Leuk dat je al ingepland bent voor het promo team, ben benieuwd wat/waar.
Ik heb een nanoplasty treatment laten doen. Vandaar. :-D
Merel7 schreef:
03-09-2019 11:22
Wat leuk en spannend dat er nu al een opdracht is voor het Business promotion team.
Maar wat is de reden dat je pas paar dagen vooraf weet hoe/wat/waar.
Ik heb geen idee eerlijk gezegd. Misschien omdat ze de info pas willen delen als alles op punt staat?
Ik heb geen idee wat dat is :)
Nanoplasty is een verzorgingstreatment met als bijkomend voordeel een straightening effect van 70% tot 90%.

Ik moet nu 24h rondlopen met dat product in mijn haar. Ik ga blij zijn als ik het eindelijk mag uitspoelen want het voelt echt vies. Maar wat een verschil al! Het effect zou 6 maanden in mijn haar blijven. Je wast het er geleidelijk aan uit.

Op Instagram zie je mij doorgaans met lange, stijle, glanzende manen maar dat is het resultaat nadat ik het te lijf ben gegaan met een föhn en stijltang. Zonder hulp van mijn 2 trouwe bondgenoten heb ik een enorme bos golvend pluishaar. Met deze behandeling zou ik enkel nog een föhn nodig hebben. Ben benieuwd! Het zou me veel tijd schelen.

Mijn haar ziet er nu alvast gezonder en glanzender uit.
Word jij dat altijd met je uiterlijk bezig zijn wel eens zat? Als je moe bent door een chronisch slaaptekort en je hebt een jetlag dan lijkt het mij erg vermoeiend om bezig te moeten zijn met een beetje gellak wat van je nagel af is.
anoniem_360094 wijzigde dit bericht op 03-09-2019 13:31
Reden: Typo
0.21% gewijzigd
Maelstrom schreef:
03-09-2019 13:29
Word jij dat altijd met je uiterlijk bezig zijn wel eens zat? Als je moe bent door een chronisch slaaptekort en je hebt een jetlag dan lijkt het mij erg vermoeiend om bezig te moeten zijn met een beetje gellak wat van je nagel af is.
Inderdaad! Ik baalde als een stekker toen ik het zag. Het stukje dat eraf is, is te groot om het zo te laten. Zelfs na wat vijlwerk. :frusty:

Die 3h durende behandeling van vanochtend deed ik ook om 6 maanden lang wat tijd te winnen en om minder haarlak te verspillen. Nu doe ik het in een dot wanneer het nog nat is. Dat blijft beter zitten en zorgt voor minder kroes wanneer het droogt. Maar het haar in de dot zelf blijft nat tot ik het los doe na de vlucht. Ook niet gezond.
TrolleyDolly schreef:
03-09-2019 13:41
Inderdaad! Ik baalde als een stekker toen ik het zag. Het stukje dat eraf is, is te groot om het zo te laten. Zelfs na wat vijlwerk. :frusty:

Die 3h durende behandeling van vanochtend deed ik ook om 6 maanden lang wat tijd te winnen en om minder haarlak te verspillen. Nu doe ik het in een dot wanneer het nog nat is. Dat blijft beter zitten en zorgt voor minder kroes wanneer het droogt. Maar het haar in de dot zelf blijft nat tot ik het los doe na de vlucht. Ook niet gezond.
Oh wat irritant zeg van die nagel.
Hier ook een stille meelezer! Wat schrijf je ontzettend leuk :cheer2:

Mag ik ook je insta? ;-D
Nog een meelezer, mag ik ook je insta td?
Hello, can you hear me?
Wat is jouw haar mooi! Ben er jaloers op. :$ Maar de behandeling was een succes zo te zien!
leolux schreef:
04-09-2019 07:45
Wat is jouw haar mooi! Ben er jaloers op. :$ Maar de behandeling was een succes zo te zien!
We gaan het zo weten. Ik mag eindelijk dat spul uit mijn haar spoelen. Ik heb de hele nacht moeten slapen als een prinses om ervoor te zorgen dat er geen "kreuken" in mijn haar komen. Maar dat is prima gelukt. Ik heb het regelmatig geborsteld en een paar keer bijgewerkt met een stijltang.
Ben benieuwd! Was je voor deze job ook veel met je uiterlijk bezig?
Ik ben reuze benieuwd of je haar is geworden wat je ervan verwacht.
Wat ik me wel afvraag, is of het nu ook slapper is geworden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven