Werk & Studie alle pijlers

Contract

03-09-2019 17:11 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Morgen start ik bij mijn nieuwe werkgever, maar heb nog steeds geen contract gezien. Begin jullie wel een arbeidsvoorwaarde gesprek gehad, maar ze moest nog bij de directeur navragen of het salaris akkoord was.

Bij navraag (was afgelopen vrijdag pas terug van vakantie en ging er vanuit dat het bij thuiskomst bij de post zou zitten) kreeg ik vandaag te horen, dat ik het bij aanvang van mijn werkzaamheden krijg. Vind dit best raar want weet dus helemaal niet of het salaris akkoord is en ben eigenlijk bang dat ik opeens een contract voor veel minder onder mijn neus krijg.

Iemand dit weleens meegemaakt?
Such a beautiful place to be with Friends.
Nu wordt er dus van je verwacht dat je morgenochtend gelijk tekent en aan de bak gaat? Heel slordig.. Je hebt dus geen idee waar je voor tekent.
Neem morgen echt even goed de tijd om het contract door te nemen hoor, niet laten opjagen. Je moet wel weten waar je je handtekening onder zet..
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Bamboo_90 schreef:
03-09-2019 21:58
Nu wordt er dus van je verwacht dat je morgenochtend gelijk tekent en aan de bak gaat? Heel slordig.. Je hebt dus geen idee waar je voor tekent.
Neem morgen echt even goed de tijd om het contract door te nemen hoor, niet laten opjagen. Je moet wel weten waar je je handtekening onder zet..
Dat ben ik ook zeker van plan, wil eerst weten hoe of wat.
LoveDobby schreef:
03-09-2019 21:53
Gezien de tak, kinderopvang, vind ik dat niet kunnen, zo op het laatste moment.

Zij hebben daar zelf dus geen probleem mee.
Je gaat toch niet daar on the point tekenen? Of aan het werkt zonder contract te hebben getekend?
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 03-09-2019 22:31
0.17% gewijzigd
Bamboo_90 schreef:
03-09-2019 21:58

Gewoon niet tekenen morgen. Mee naar huis nemen en goed doorlezen/laten lezen. Liefst iemand die goed leest en/of HR ervaring heeft.
Ik was ook niet gaan werken maar als je het risico wil en kan nemen om een aantal dagen onverzekerd en onbetaald aan de bak te gaan dan moet je het zelf weten.

Ik zou lekker een werkgever zoeken die wel normaal zaken doet. Zeker in die branche is er vast wel eentje te vinden te zijn.
Lucifer2018 schreef:
03-09-2019 22:26
Zij hebben daar zelf dus geen probleem mee.
Je gaat toch niet daar on the point tekenen? Of aan het werkt zonder contract te hebben getekend?
Je moet niet van hun probleem jouw probleem laten maken.
Je hebt gevraagd of ze het per mail willen opsturen, willen ze niet. Zij hebben er zelf blijkbaar ook geen problemen mee om jou op het laatste moment dit voor te schotelen.
Je echt niet laten opjagen hoor, neem je tijd om het goed door te nemen. Dit zijn dan de gevolgen helaas voor hen als ze hun zaken niet op orde hebben.
Robinson schreef:
03-09-2019 22:53
Je moet niet van hun probleem jouw probleem laten maken.
Je hebt gevraagd of ze het per mail willen opsturen, willen ze niet. Zij hebben er zelf blijkbaar ook geen problemen mee om jou op het laatste moment dit voor te schotelen.
Je echt niet laten opjagen hoor, neem je tijd om het goed door te nemen. Dit zijn dan de gevolgen helaas voor hen als ze hun zaken niet op orde hebben.
Als het niet bevalt, ben ik ook niet van plan te beginnen.
Zat net nog de brief na te lezen, over mijn eerste werkdag, daar staat in:”Zorg dat je contract geregeld is.” Wel vreemd dat ik het dan niet eerder heb ontvangen.
LoveDobby schreef:
04-09-2019 08:09
Zat net nog de brief na te lezen, over mijn eerste werkdag, daar staat in:”Zorg dat je contract geregeld is.” Wel vreemd dat ik het dan niet eerder heb ontvangen.

Nou, dan neem je die mee en zeg je ‘mijn contract is nog niet geregeld, dus ik kan/mag/wil nog niet werken.’
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Hoe is het gegaan vandaag?
Drink water. Get sunlight. You're basically a houseplant with more complicated emotions.
Contract was er nog niet, degene die het had, was op een andere locatie, voor een onvoorziene situatie. Kwam pas na een uur een keer. Toch gebleven, omdat ik echt nodig was en mijn nieuwe collega’s niet met een probleem op wilde schepen.

Contract even vluchtig bekeken, op belangrijke dingen en mee naar huis genomen om op mijn gemak te lezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven