Toeval, zo sterk?
woensdag 4 september 2019 om 15:36
Iemand ooit al eens "unfinished business" op relatiegebied gehad? Je weet wel. Iemand die je toch niet zo 1,2,3 kunt vergeten.
Dat na jaren elkaar niet gezien en gesproken te hebben, die vonk toch weer overslaat wanneer je elkaar weer ergens tegenkomt.
En dat zelfs mensen (oude vriendenkring) in de omgeving hier zenuwachtig van worden.
Je twijfelt of je er iets mee moet doen. Of dat je het onbeantwoord laat.
Zijn er mensen die geloven in "het lot" om weer bij iemand terecht te komen?
Dat na jaren elkaar niet gezien en gesproken te hebben, die vonk toch weer overslaat wanneer je elkaar weer ergens tegenkomt.
En dat zelfs mensen (oude vriendenkring) in de omgeving hier zenuwachtig van worden.
Je twijfelt of je er iets mee moet doen. Of dat je het onbeantwoord laat.
Zijn er mensen die geloven in "het lot" om weer bij iemand terecht te komen?
donderdag 5 september 2019 om 00:30
Dat zijn altijd lastige situaties qua gevoelens. Maar zolang iemand een ander heeft, valt er weinig te kiezen. Mocht zijn relatie ooit uitgaan, heeft hij dan jouw contactgegevens? Ik zou het loslaten. Ik bedoel: nu niks ermee doen, hoewel die gevoelens zullen blijven. Sneu dat die vriendin van hem zo onzeker over hun relatie is. Maar daar kun jij op jouw beurt niets aan doen.
De toekomst zal het leren of jullie ooit beiden vrij zijn en elkaar op dat vlak weer vinden. Mocht je ooit via via horen dat hij vrijgezel is, dan vol erin gaan met opbiechten dat je nog altijd gevoelens voor hem hebt.
De toekomst zal het leren of jullie ooit beiden vrij zijn en elkaar op dat vlak weer vinden. Mocht je ooit via via horen dat hij vrijgezel is, dan vol erin gaan met opbiechten dat je nog altijd gevoelens voor hem hebt.
donderdag 5 september 2019 om 07:05
Allemaal prima hoor, ieder z'n ding. Maar zo'n man die blijkbaar in een slechte relatie zit maar zich laat wegkapen, is toch hartstikke onaantrekkelijk? Laat staan het exemplaar van TS, die blijkbaar tegen jan en alleman klaagt over zijn relatie maar niet de ballen heeft om weg te gaan.Pindakaasjes schreef: ↑04-09-2019 23:56Misschien geldt bij deze dan gewoon: Oude liefde roest niet?
Volgens mij zijn jullie nog jong en kan jullie toekomst nog alle kanten op.. Hij heeft nu 10 maanden verkering, verder geen gezamelijke koopwoningen, huwelijken, kinderen of contracten toch?
Een geen van jullie is uitgehuwelijkt?![]()
Ga er dan gewoon voor.
Mijn man was ook bezet toen ik hem leerde kennen.. dus ja, ik heb hem cru gesproken van een ander afgepakt.. maar zou dat gelukt zijn als die eerdere vriendin het helemaal voor hem was? En het was een verkeringkje hoor, geen heel leven, huwelijk of gezin wat kapot ging..
Go for it TO.
donderdag 5 september 2019 om 07:42
vivautrecht85 schreef: ↑05-09-2019 07:05Allemaal prima hoor, ieder z'n ding. Maar zo'n man die blijkbaar in een slechte relatie zit maar zich laat wegkapen, is toch hartstikke onaantrekkelijk? Laat staan het exemplaar van TS, die blijkbaar tegen jan en alleman klaagt over zijn relatie maar niet de ballen heeft om weg te gaan.
Ik vind dat niet 'je laten wegkapen' dat is gewoon verliefd worden op een ander.
Nogmaals, hele levens en gezinnen vernielen vanwege een verliefdheid vind ik heel erg.
Maar dit is bij de t.o toch niet het geval?
donderdag 5 september 2019 om 08:00
donderdag 5 september 2019 om 08:12
donderdag 5 september 2019 om 08:42
die man had toch 10 maanden geleden toen hij nog vrij was ook bij TO aan kunnen kloppen. heeft hij niet gedaan.Pindakaasjes schreef: ↑05-09-2019 07:42Ik vind dat niet 'je laten wegkapen' dat is gewoon verliefd worden op een ander.
Nogmaals, hele levens en gezinnen vernielen vanwege een verliefdheid vind ik heel erg.
donderdag 5 september 2019 om 08:43
Nee dat is niet het geval.Pindakaasjes schreef: ↑05-09-2019 07:42Ik vind dat niet 'je laten wegkapen' dat is gewoon verliefd worden op een ander.
Gaat me er bij TS meer in dat die man helemaal niet leuk klinkt. Hij praat slecht over zijn vriendin/relatie tegen anderen, om maar wat te noemen. TS vindt dat geloof ik wel positief maar in mijn ogen zegt het veel over zijn karakter. En dan die mensen die dit allemaal doorbrieven aan TS...
Nogmaals, mijn zegen heeft ze en ieder zijn ding. Maar het lijkt me wel handig om te beseffen dat zulke mensen ook zo over haar zouden praten als hun eventuele relatie wat minder gaat.
En dat die man dus als het wat minder gaat, zo met haar kan omgaan.
anoniem_228343 wijzigde dit bericht op 05-09-2019 08:47
0.12% gewijzigd
donderdag 5 september 2019 om 08:45
Het gaat denk ik ook een beetje om de toon van TS. Ze reageert giftig en passief agressief op mensen die haar feedback geven en lijkt nogal een hoge dunk van zichzelf te hebben. Ze praat ook wat minachtend over de vriendin van haar ex.Pindakaasjes schreef: ↑05-09-2019 08:12Zoveel boosheid vanwege een verliefdheid.. ik zie het drama er niet van in hoor!
Verkeringen gaan wel eens uit!
Om honderden redenen, 1 ervan is een ander tegenkomen. Tja, t'zal menselijk zijn?
En nogmaals, geen financielle drama's, verscheurde gezinnen etc, aan de hand toch?
donderdag 5 september 2019 om 09:10
Tja, 'als, als, als' is een koe in zijn kont kijken. Tuurlijk had het allemaal beter of handiger gekund. Maar ja, het leven loopt soms zo.. je verliest elkaar uit het oog en uit het hart.
En dan kom je elkaar plots weer tegen.. en dan kunnen de omstandigheden net effe wat minder ideaal zijn.
Verder weet ik het ook niet hoor. Ik ken t.o, de man in kwestie en hun situaties geenszins.
Ik heb ook wel sterk de indruk dat t.o zoveel tegengas hier krijgt vanwege haar zelfbeeld die ze hier etaleert. Dat ze erg aantrekkelijk,
gewild en intelligent is etc.
donderdag 5 september 2019 om 09:13
vivautrecht85 schreef: ↑05-09-2019 08:45Het gaat denk ik ook een beetje om de toon van TS. Ze reageert giftig en passief agressief op mensen die haar feedback geven en lijkt nogal een hoge dunk van zichzelf te hebben. Ze praat ook wat minachtend over de vriendin van haar ex.
Dit bedoel ik.
Edit: al vond ik haar toon ik niet geheel onbegrijpelijk hoor.. ze werd op momenten best hard aangepakt.
Tuurlijk, je kunt het verwachten als je een topic als deze begint, maar het kon heus een tandje minder.
T'is toch 1 tegen... heel veel.
anoniem_6666bc6591591 wijzigde dit bericht op 05-09-2019 09:20
26.85% gewijzigd
donderdag 5 september 2019 om 09:17
Nou ja,laat ik het zo zeggen: de situatie is natuurlijk niet ideaal en dat is niet per se iemands fout. Maar mijn type man zou dan gewoon kappen met die ander en dan een hengeltje uitgooien bij zijn grote liefde. Dat doet hij niet. Dus misschien is TS niet zijn grote liefde of is hij gewoon een slapjanus. De concrete situatie is namelijk dat hij op dit moment toch die vreselijke jaloerse ander verkiest boven TS.Pindakaasjes schreef: ↑05-09-2019 09:10Tja, 'als, als, als' is een koe in zijn kont kijken. Tuurlijk had het allemaal beter of handiger gekund. Maar ja, het leven loopt soms zo.. je verliest elkaar uit het oog en uit het hart.
En dan kom je elkaar plots weer tegen.. en dan kunnen de omstandigheden net effe wat minder ideaal zijn.
Verder weet ik het ook niet hoor. Ik ken t.o, de man in kwestie en hun situaties geenszins.
Ik heb ook wel sterk de indruk dat t.o zoveel tegengas hier krijgt vanwege haar zelfbeeld die ze hier etaleert. Dat ze erg aantrekkelijk,
En met jezelf intelligent noemen is niet zoveel mis, maar als je dan in zo'n beetje elk bericht een stijl- of taalfout maakt, riekt dat naar zelfoverschatting.
donderdag 5 september 2019 om 09:21
Maar TO, als jij echt DE partner voor elkaar zijn, waarom heeft hij dan nog geen contact met je opgenomen?
Waarom heeft hij nog geen hengeltje uitgegooid, luchtig berichtje (via social media) met: Was leuk je weer eens te zien.
Lees jij niet heel veel in zijn blik, wat je gewoon zelf verzint? Pas je echt op, dat je jezelf niet laat kwetsen?
Waarom heeft hij nog geen hengeltje uitgegooid, luchtig berichtje (via social media) met: Was leuk je weer eens te zien.
Lees jij niet heel veel in zijn blik, wat je gewoon zelf verzint? Pas je echt op, dat je jezelf niet laat kwetsen?
donderdag 5 september 2019 om 09:40
Niemand kon met mij contact opnemen. Toen het een aantal jaren geleden uitging, heb ik hem en de andere uit onze vriendengroep van social media verwijderd. Ook contactgegevens zoals het telefoonnummer. Ik kon het gewoon niet. Ook al was dit voor mij een moeilijke beslissing. Ik wilde niks van hem zien, en hij kon op die manier ook niks van mij zien. Maar door deze beslissing was ik wel opeens veel vriendschappen kwijt. Met enkele heb ik nog sporadisch contact gehad en ook af en toe mee afgesproken.
Doordat er jaren overheen zijn gegaan is het nu allemaal anders. Inmiddels heb ik dit ook allemaal uitgelegd. Dat is denk ik ook waarom die goede band met de groep, er nog steeds is. Ze nemen mij niks kwalijk en snappen de hele situatie.
Hij heeft dan ook 10 maanden geleden geen contact met mij kunnen opnemen. Al hoorde ik wel, dat hij hiervan spijt heeft. Zelf was ik toen ook aan het daten met iemand, waarvan ik dacht dat het de serieuze kant opging.
Ik suggereer ook echt niet dat hij zijn huidige relatie moet beëindigen. Ik zeg alleen dat die gevoelens van beide kanten nooit zijn weggeweest. Daarom vind ik het nu lastig, omdat ik niet had verwacht dat ik zo overrompeld werd toen ik hem zag.
Doordat er jaren overheen zijn gegaan is het nu allemaal anders. Inmiddels heb ik dit ook allemaal uitgelegd. Dat is denk ik ook waarom die goede band met de groep, er nog steeds is. Ze nemen mij niks kwalijk en snappen de hele situatie.
Hij heeft dan ook 10 maanden geleden geen contact met mij kunnen opnemen. Al hoorde ik wel, dat hij hiervan spijt heeft. Zelf was ik toen ook aan het daten met iemand, waarvan ik dacht dat het de serieuze kant opging.
Ik suggereer ook echt niet dat hij zijn huidige relatie moet beëindigen. Ik zeg alleen dat die gevoelens van beide kanten nooit zijn weggeweest. Daarom vind ik het nu lastig, omdat ik niet had verwacht dat ik zo overrompeld werd toen ik hem zag.
donderdag 5 september 2019 om 09:42
nu ja dat opgeklopte zelfbeeld dat ze om de haverklap etaleert is wel een alarmsignaal voor een minderwaardigheidscomplexje. Wellicht dat daar ook de problemen zitten met het aangaan van relatiesPindakaasjes schreef: ↑05-09-2019 09:10Tja, 'als, als, als' is een koe in zijn kont kijken. Tuurlijk had het allemaal beter of handiger gekund. Maar ja, het leven loopt soms zo.. je verliest elkaar uit het oog en uit het hart.
donderdag 5 september 2019 om 09:43
Nee klopt. Dit is nog niet het geval. We hebben wel altijd gezegd samen een gezin te willen starten.Pindakaasjes schreef: ↑05-09-2019 07:42Ik vind dat niet 'je laten wegkapen' dat is gewoon verliefd worden op een ander.
donderdag 5 september 2019 om 09:43
ja hij wist natuurlijk ook niet waar je woonde of waar je ouders wonen. Als jij zijn Unfinished Business bent had hij allang op je stoep gestaansocialgoodwoman schreef: ↑05-09-2019 09:40Niemand kon met mij contact opnemen. Toen het een aantal jaren geleden uitging, heb ik hem en de andere uit onze vriendengroep van social media verwijderd. Ook contactgegevens zoals het telefoonnummer. Ik kon het gewoon niet. Ook al was dit voor mij een moeilijke beslissing. Ik wilde niks van hem zien, en hij kon op die manier ook niks van mij zien. Maar door deze beslissing was ik wel opeens veel vriendschappen kwijt. Met enkele heb ik nog sporadisch contact gehad en ook af en toe mee afgesproken.
donderdag 5 september 2019 om 09:46
pas op hoor, dat is een aannamesocialgoodwoman schreef: ↑05-09-2019 09:40
daar komt straks je pijn
donderdag 5 september 2019 om 09:46
donderdag 5 september 2019 om 09:51
Tuurlijk wist hij waar ik woonde. Maar als iemand mij overal van verwijderd, ga ik er ook niet achteraan als een verloren puppy.
De breuk is gewoon heel emotioneel geweest. En ik vind het juist fijn, dat we elkaar met rust hebben gelaten. Zo kun je het tenminste een beetje loslaten.
Voorheen deden we dit namelijk niet. Dan bleven we contact houden en elkaar ook zien.
donderdag 5 september 2019 om 09:55
Sorry voor de verwarring..Pindakaasjes schreef: ↑05-09-2019 09:54Ik snap het nu even niet..
Die ontmoeting op dat feest was dus 10 maanden geleden?
De ontmoeting op het feest, was afgelopen zaterdag.
Hij heeft inmiddels ongeveer 10 maanden een nieuwe relatie.
donderdag 5 september 2019 om 09:56
Maar als hij zou willen, zou hij nu weer contact kunnen opnemensocialgoodwoman schreef: ↑05-09-2019 09:51Tuurlijk wist hij waar ik woonde. Maar als iemand mij overal van verwijderd, ga ik er ook niet achteraan als een verloren puppy.
De breuk is gewoon heel emotioneel geweest. En ik vind het juist fijn, dat we elkaar met rust hebben gelaten. Zo kun je het tenminste een beetje loslaten.
Voorheen deden we dit namelijk niet. Dan bleven we contact houden en elkaar ook zien.
en dat doet hij niet
Daar is een reden voor
donderdag 5 september 2019 om 10:00