Vast lopen na scheiding.

04-09-2019 10:17 111 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
anoniem_390206 wijzigde dit bericht op 17-05-2020 18:18
Reden: Herkenbaarheid
99.94% gewijzigd
maddyD schreef:
06-09-2019 09:51
Ik krijg ook vaak opmerkingen van vrienden en familie van zijn kant dat ik uit ben op zijn geld, dat ze het laag vinden dat ik mij wil laten uitkopen, dat hij alles betaald heeft de afgelopen jaren.

Reken eens uit wat kinderopvang had gekost al die jaren. En een schoonmaakster. En tafeltje dekje. En de wasserette. En een tuinman. En een glazenwasser. En al die andere werkzaamheden die jij gedaan hebt en waar hij zonder jou iemand voor had moeten inhuren.
Maddy ga naar een advocaat, vraag aan die advocaat of het klopt wat die familie zegt, wedden dat die lui ongelijk krijgen.
Ga alsjeblieft voor jezelf en daarmee voor je kinderen zorgen, kap al het contact met die lui af ze maken jou onterecht onzeker.
Wedden dat je ex overal aan het rondstrooien is dat jij 'hem een poot probeert uit te draaien' en 'het onderste uit de kan wil' en meer van zulks? Past helemaal bij zijn type. Zijn familie en vrienden zullen hem geloven. Je zult zien, hij is straks helemaal een slachtoffer van jouw hebzucht.

Maar who cares?
Jullie hebben gezamenlijke keuzes gemaakt met consequenties voor een langere termijn dan het huwelijk standgehouden heeft.
En nu moeten jullie deze consequenties ook gezamenlijk dragen. Dus niet jij de lasten, hij de lusten. Jij in armoe (met de kinderen) en hij een luizenleventje. Zo werkt dat niet.
Er zijn 2 dingen die ik vaak jammer vind van vrouwen en 1 is dat vrouwen liever geen advocaat willen want ze willen geen vechtscheiding. Dat ze daarmee hun eigen toekomst(en die van de kinderen) een stuk moeilijker maken is blijkbaar niet van belang en ook niet dat ex partner er alles aan doet om je een oor aan te naaien. Je eerste stap nu is voor jezelf opkomen en je eigen toekomst en dat begint met voor je rechten opkomen en niet met je laten ompraten voor een goede omgang (en zo te horen vindt hij dat helemaal geen prioriteit. Nummer 2. 50/50 co-ouderschap, je zult flink wat moeten inhalen op de arbeidsmarkt dus ook een parttime baan is niet meer genoeg als je kinderen hetzelfde wil bieden als hun vader en die kan meteen proeven hoe het is om van hot naar her te springen naast zijn werk. Je bent nu een jaar of 30 en als je alimentatie afloopt 42 jaar en als je dan wil starten met een carriere ben je dus te laat.

Kijk op de lange termijn, wat als je kinderen het huis uit gaan, je geen alimentatie meer ontvangt en de rest van je leven op een minimum inkomen blijft hangen?
YagaBaba schreef:
04-09-2019 22:45
Jaaaaa, dat zei mijn ex ook: ik wil dat mijn geld weer van mij is. Grapjas.
Ja als de liefde over is gaat dat vaak zo. Schandalig.
the_Wicked_Witch schreef:
04-09-2019 23:13
Het draaide alsnog op een vechtscheiding uit. Als iemand wil vechten gebeurd dat toch wel.
Als het over geld gaat (scheiding of overlijden) zie je dat vaak. Mannen die het netjes willen regelen met vrouw en kinderen hebben dat niet zo snel.
Hi Maddy is het niet iets om naast de advocaat iets voor je mindset te doen? Psycholoog/ coach/ POH bij de huisarts?
Dat kan jou misschien helpen om met een beter gevoel goed voor jezelf en de kinderen te zorgen!
SjakS schreef:
06-09-2019 18:23
Ja als de liefde over is gaat dat vaak zo. Schandalig.
Vooral omdat hij even negeerde dat ik ook fulltime werk, niet onaanzienlijk verdien, maar wel heb ingeboet aan carrière omdat WIJ er samen voor kozen om ook ruimte voor de kinderen te hebben.

Hij verweet mij in één adem dat ik per se wilde blijven werken en dat ik best meer carrière had kunnen maken als ik dat echt gewild had.

Ik was graag vrienden gebleven maar niet tot elke prijs.

TO, je ex op een houtje laten bijten met drie kinderen en voor het gemak maar even negeren dat ze niet werkte als gevolg van samen gemaakte keuzes is niet vriendschappelijk. Kom voor jezelf op.
En voor wat betreft die vrienden/familie:
Weet dat er tientallen Viva vrouwen dit klinkklare onzin vinden.
#mafklappers
:pukey: oordelen van zijn familie, bah

Sterkte TO, geloof in jezelf!!

En zakelijk blijven!!!

Je hebt toch nu wel een advocaat?
Volgens de richtlijnen van veel gemeenten die ik ken zou je een kans op urgentie maken. Op welke grond zou je niet voor urgentie in aanmerking komen? Je gaat scheiden met inwonende, minderjarige kinderen en je bent financieel niet zelfredzaam.

En: zoek aub een advocaat! Geen mediator! Het is zaak dat je nu dingen afspreekt, en dan ook dingen waar je recht op hebt. Niet afspraken net als doel een goede relatie met je ex. Dan maar even ‘hard’ zijn en een advocaat inschakelen ipv den mediator.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven