Wij leven met chronische pijn - vervolg

zaterdag 27 juli 2019 om 21:50
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

vrijdag 6 september 2019 om 22:26
vrijdag 6 september 2019 om 22:39
Al een paar weken niet heel veel pijn. Op aanvaardbaar niveau zeg maar.
Maar nu...pfff
Vast teveel gestresst vandaag denk ik.
Heb niet gewerkt dus daar kan het niet aan liggen.
Blijkbaar heeft spanning toch ook veel invloed op de pijn bij mij.
Hoop maar dat ik redelijk slaap, dan zal het morgen wel weer gaan.
Maar nu...pfff
Vast teveel gestresst vandaag denk ik.
Heb niet gewerkt dus daar kan het niet aan liggen.
Blijkbaar heeft spanning toch ook veel invloed op de pijn bij mij.
Hoop maar dat ik redelijk slaap, dan zal het morgen wel weer gaan.
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
vrijdag 6 september 2019 om 22:40
Goedenavond.
Fijn dat je weer een beetje regelmaat vindt, Kwebbel. Hoop dat het nog goed blijft gaan met je vader (over vergeetachtigheid gesproken, net gelezen en eigenlijk ben ik het nu alweer kwijt) sterkte daarmee
Severus, die vergeetachtigheid hoort er ook bij he, zeker als je het ineens zo druk hebt met werk weer na de vakantie en dan nog 'eventjes' revalidatie erbij. Dat is gewoon veel. Maar ook dat meten zal wel gewenning worden?
Lise, ik moet voor de achillespees maar weer naar het sportmedisch centrum. Ben ik dus al eens geweest, heb een behandeling gehad, maar centrum is opgedoekt, dus nu ga ik naar een ander. Kijken wat daar de visie is.
Fijn dat je schoonvader thuis is. Balen van de bijwerkingen.
Nartjie, ik hoop dat mijn kaartje op tijd is, het was vanmiddag 'ineens' bijna 5 uur, dus toen ben ik nog naar de brievenbus gesprint. Alles lag gelukkig wel klaar
Moeilijk Doro, want 'alleen maar een uurtje' klinkt ook niet heel inspannend, natuurlijk. Maar voor jou is het dat wel.
Fijn dat je weer een beetje regelmaat vindt, Kwebbel. Hoop dat het nog goed blijft gaan met je vader (over vergeetachtigheid gesproken, net gelezen en eigenlijk ben ik het nu alweer kwijt) sterkte daarmee

Severus, die vergeetachtigheid hoort er ook bij he, zeker als je het ineens zo druk hebt met werk weer na de vakantie en dan nog 'eventjes' revalidatie erbij. Dat is gewoon veel. Maar ook dat meten zal wel gewenning worden?
Lise, ik moet voor de achillespees maar weer naar het sportmedisch centrum. Ben ik dus al eens geweest, heb een behandeling gehad, maar centrum is opgedoekt, dus nu ga ik naar een ander. Kijken wat daar de visie is.
Nartjie, ik hoop dat mijn kaartje op tijd is, het was vanmiddag 'ineens' bijna 5 uur, dus toen ben ik nog naar de brievenbus gesprint. Alles lag gelukkig wel klaar

Moeilijk Doro, want 'alleen maar een uurtje' klinkt ook niet heel inspannend, natuurlijk. Maar voor jou is het dat wel.
Later is nu
zaterdag 7 september 2019 om 00:01
Doro, gewoon je eigen plan trekken?
Als jij dus van 11 t/m 13 wat gaat ondernemer, zwemmen bv. Dan staan ze voor een dichte deur.
Helaas hebben jullie elkaar dan gemist.
Een andere tip is om morgen ochtend te appen. Wij hebben of ik heb besloten dat.... En daarna een kort besluit. Dat wij met het gezin de dag willen doorbrengen. Jullie ook een fijne dag gewenst. Wij hebben besloten dat het bezoek ons vandaag niet schikt. Nog een fijne dag.
Het woord besloten, geeft geen ruimte voor discussie of onduidelijkheden.
Aah, je hebt al geappt. Toppie! Verdrietig dat het niet lukt spontaan bezoek, maar stoer dat je voor jezelf zorgt!
Als jij dus van 11 t/m 13 wat gaat ondernemer, zwemmen bv. Dan staan ze voor een dichte deur.
Helaas hebben jullie elkaar dan gemist.
Een andere tip is om morgen ochtend te appen. Wij hebben of ik heb besloten dat.... En daarna een kort besluit. Dat wij met het gezin de dag willen doorbrengen. Jullie ook een fijne dag gewenst. Wij hebben besloten dat het bezoek ons vandaag niet schikt. Nog een fijne dag.
Het woord besloten, geeft geen ruimte voor discussie of onduidelijkheden.
Aah, je hebt al geappt. Toppie! Verdrietig dat het niet lukt spontaan bezoek, maar stoer dat je voor jezelf zorgt!

zaterdag 7 september 2019 om 09:06
Staat er niet meer op de brievenbus of ie geleegd is?Dreamer schreef: ↑06-09-2019 22:40Goedenavond.
Fijn dat je weer een beetje regelmaat vindt, Kwebbel. Hoop dat het nog goed blijft gaan met je vader (over vergeetachtigheid gesproken, net gelezen en eigenlijk ben ik het nu alweer kwijt) sterkte daarmee![]()
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
zaterdag 7 september 2019 om 09:08

zaterdag 7 september 2019 om 09:33
Het gaat juist niet goed met hem..

zaterdag 7 september 2019 om 11:22
Oh wat erg, sorry
Lees terug en zie dat ik gewoon het woordje niet over het hoofd heb gezien...

Slap excuus natuurlijk maar mijn hoofd zit nog wat vol vanwege de overleden jongere.
Zit redelijk dicht bij het vuur en hoor eea wat best wat emoties opwekt .
Maar ik heb gewoon niet goed gelezen, sorry.
Wat heeft hij voor klachten? En hoe ver weg wonen je ouders bij je vandaan?
zaterdag 7 september 2019 om 11:30
Ik hoop ook dat mijn kaartje op tijd is, Nartjie!
Moet zeggen dat ik het erg leuk vond om een kaartje uit te zoeken en te schrijven :p
Heb een hele zware nacht en avond gehad, wil er niet echt verder op in gaan, maar het werd me allemaal even te veel.
Moet zeggen dat ik het erg leuk vond om een kaartje uit te zoeken en te schrijven :p
Heb een hele zware nacht en avond gehad, wil er niet echt verder op in gaan, maar het werd me allemaal even te veel.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
zaterdag 7 september 2019 om 12:25
zaterdag 7 september 2019 om 12:26
Die dingen verdwijnen ook steeds meer! Ooit kon ik gewoon het rondje met de hond een beetje uitbreiden en ik was bij een brievenbus. Tegenwoordig moet ik zo'n grote ronde lopen, dat de hond niet meer meewil! (helemaal niet in de regen

Later is nu
zaterdag 7 september 2019 om 12:29
En goedemiddag iedereen
sterkte Kohaku
Jij ook met je vader, Kwebbel
Ik ben de hele morgen al ziek. Zat vanmorgen rond 5 uur in de kamer, misselijk maar niet over kunnen geven. Dat kon, nadat ik een glaasje water had gedronken, wel. Drink ik een keer geen alcohol bij een etentje, word ik ziek

sterkte Kohaku

Jij ook met je vader, Kwebbel

Ik ben de hele morgen al ziek. Zat vanmorgen rond 5 uur in de kamer, misselijk maar niet over kunnen geven. Dat kon, nadat ik een glaasje water had gedronken, wel. Drink ik een keer geen alcohol bij een etentje, word ik ziek

Later is nu

zaterdag 7 september 2019 om 13:13
Kohaku, sterkte!
Ik ben op een maandag jarig dit jaar.
Maar ik geef niet zoveel om verjaardagen, liefst sla ik over.
Zéker dit jaar.
Maar dat heeft met een voor mezelf gestelde psychische grens te maken.( iets met oud voelen en mid-life zeg maar)
Ook vandaag meer pijn hier dan normaal.
Of dat nou toch grotendeels psychisch is kan ik niet zeggen maar ik denk wel dat de afgelopen paar dagen er zeker mee te maken hebben.
Morgen 2 condoleances, de ene ga ik wel heen, de jongere sla ik over.
Ik ken de familie niet( de jongere zelf wel) en voel me daar dan teveel, heb wel een persoonlijke boodschap achtergelaten in een boek dat op een bepaalde plek voor dat doel was neergelegd.
Ik hoor steeds meer details en hoewel ik ze enerzijds wel wil horen ( want de grote vraag waarom toch blijft spoken in je hoofd) maakt het me ook vreselijk verdrietig.
Ik ben op een maandag jarig dit jaar.
Maar ik geef niet zoveel om verjaardagen, liefst sla ik over.
Zéker dit jaar.
Maar dat heeft met een voor mezelf gestelde psychische grens te maken.( iets met oud voelen en mid-life zeg maar)
Ook vandaag meer pijn hier dan normaal.
Of dat nou toch grotendeels psychisch is kan ik niet zeggen maar ik denk wel dat de afgelopen paar dagen er zeker mee te maken hebben.
Morgen 2 condoleances, de ene ga ik wel heen, de jongere sla ik over.
Ik ken de familie niet( de jongere zelf wel) en voel me daar dan teveel, heb wel een persoonlijke boodschap achtergelaten in een boek dat op een bepaalde plek voor dat doel was neergelegd.
Ik hoor steeds meer details en hoewel ik ze enerzijds wel wil horen ( want de grote vraag waarom toch blijft spoken in je hoofd) maakt het me ook vreselijk verdrietig.

zaterdag 7 september 2019 om 14:50
Mijn “nieuwe buren” die al 1,5 jaar aan het klussen zijn en zich nog niet eens fatsoenlijk hebben voorgesteld moeten wel echt een kut leven hebben. Hebben ze die hele 20 bij 5 leeggetrokken en dicht getegeld. En ik heb in principe niks tegen de schutting zelf. Ik maak overal netjes een rek voor. Maar de bonen waren toch over gesprongen naar de schutting en een klein stuk erover heen gegroeid. Voor 1 meter ofzo. Zag er super mooi uit, die bloemen en die boontjes. Nou vonden hun niet toen ze langs kwamen want ik kom er net achter dat heel mijn plant gesloopt is.
En ja dit is zeiken. Maar mijn plantjes zijn mijn leven. En aangezien ze er niet woont kan ik geen viswijf tegen haar spelen. Dus waarom moet die plant überhaupt kapot?
En ja dit is zeiken. Maar mijn plantjes zijn mijn leven. En aangezien ze er niet woont kan ik geen viswijf tegen haar spelen. Dus waarom moet die plant überhaupt kapot?
zaterdag 7 september 2019 om 14:52
Dat zegt iedereen ja. Maar waarom voel ik het dan niet zo?
Nou Ja, loop natuurlijk niet voor de lol bij de psycholoog.