Viva la mama

04-02-2009 12:47 1602 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het verderleutertopic voor de eindelijk aan de slag mama's

naamAnanADLReginaRebelsJanneJessieLieveLieveBloemParelH5BiebMHRoosEllenDiamondReginaBloempjeKrissieMarielle (Miss W)AnAnADLElesMH

BiebRebelsJanne
Marielle, gefeliciteerd met je nieuwe baan!
Marielle gefeliciteerd met je nieuwe baan! Klinkt super. En ik weet uit ervaring, die reistijd scheelt inderdaad erg in je energie.

Rebels, ik had niet zozeer het gevoel dat ik weer graag wilde werken. Maar vooral omdat ik nog erg moe was en het zo ver reizen was. Ik vond het wel heerlijk om weer even de deur uit te zijn. Maar ik was al vanaf 6 weken of zo weer 1 middag/avond naar school en dat vond ik heerlijk. Mijn schoonouders hebben ook met 2 weken al voor het eerst opgepast, zodat wij even 2 uurtjes konden winkelen (of vooral even samen de deur uit konden). En nu is ze 4 dagen in de week weg. Ik heb 2 dagen stage (dan is ze van 7.30 tot 16.45 op het kdv) en 2 dagen om thuis aan de studie te gaan (anders red ik het nooit om het af te krijgen), daarvan gaat ze 1 dag naar opa en oma en 1 dag naar het kdv (van 9.00 tot 16.30 of soms wat eerder of later). Ik heb ook wel eens de opmerking gehad dat het zielig was en wel erg veel. Ach ja, ons gezin vaart er wel bij. Ik denk zelfs wel eens als ik straks klaar ben, dan vind ik 2 dagen werken echt te weinig. Het liefste wil ik uiteindelijk allebei 4 dagen gaan werken. Als ze dan straks naar school gaat dat ze dan de woensdag- en vrijdagmiddag thuis is. En ja dan zien we dan wel of ons dat bevalt. Ik hoop het wel. Uiteindelijk wil ik ook weer verder gaan studeren, dus dan zal ik wel minder gaan werken en dan kan ik de studie uren proberen zo veel mogelijk onder schooltijd te plannen (hoop ik).

Wat slapen betreft. Inge slaapt in principe nog wel tussen de middag. Alleen heeft ze er af en toe geen zin in. Op het kdv gebeurt dat vaker dan thuis. ik leg haar altijd wel op bed en als ze dan na 1 tot 2 uur (afhankelijk van hoe ze is) nog niet slaapt haal ik haar er maar weer uit. Anders slaapt ze te laat en is het `s avonds mis. Als ze verder wel een drukke dag heeft gehad weet ik dat ze `s avonds nog een keer wakker wordt van het dromen, tja het is niet anders. Als ze wel slaapt slaapt ze vaak nog 1 a 1,5 uur. Soms wel langer, maar na 2 uur maak ik haar wel wakker, anders dan is het `s avonds (of `s ochtends meestal allebei) een drama. Wil ze pas veel te laat slapen en is ze om 6 uur weer wakker. Ach en ik merk ook dat het hier per periode verschilt. Soms heeft ze gewoon even een paar dagen iets meer slaap nodig en daarna weer veel minder.

Het verschilt ook heel erg per kind is mijn ervaring. Waar de ene met 1,5 al niet meer wil slapen en de boel op stelten zet slaapt de ander met bijna 4 nog 3 uur en heeft dit nodig.

De overgangsfase is vaak wel lastig. Om en om werkt idd nog wel eens en dan later 2 dagen niet 1 dag wel of zo of na een uur wakker maken. Inge wil dan ook nog wel eens moe zijn, maar na even hangen op de bank is dat meestal wel weer over. Of als we naar buiten gaan, dan is ze altijd heel snel weer vrolijk.

Wij zijn vanmiddag ook lekker naar buiten geweest. En hebben uiteindelijk gezellig met het broertje van mijn man en zijn vriendin op het terras gegeten. Was heel gezellig. Ik akn zo genieten van dit soort spontane acties. Echt heerlijk dit weer. Maakt het allemaal meteen een stuk gezelliger. Jammer dat ik de rest van de dag achter de computer bezig moest, maar ja. Hopen dat het morgen ook een beetje mooi wordt. Gaan we lekker even in de tuin aan de slag en lekker naar de speeltuin. Dat is altijd heerlijk met dit weer. Zo lekker weer zonder jas naar buiten.
Bieb en MH, jullie hebben op de kamer van jullie meiden raamstickers toch? Waar hebben jullie die gekocht of op welke site kan ik ze bestellen? Lijkt me leuk om Fenja's slaapkamerraam ook op te fleuren!!
AnAn volgens mij zijn die stickers van Raffi.

Ze hebben een online shop op www.raffi.com geloof ik

http://raffi.com/raffi_Ju-shop.html

Krijg de link er niet in maar moet je even copy/paste doen...

Errug leuke dingen!
Hihi wel dus......
Hey meiden, kom me ook weer eens melden.

Mijn meisje is gelukkig weer beter, is erg ziek geweest zoals ik had geschreven (volgens mij is daar een beetje overheen gelezen), maar dat was de reden waarom ik hier niet kwam.

Naast werken, plannen hoe we het allemaal moesten opvangen, kots, nog meer kots en diarree ruimen had ik geen tijd en puf om hier te komen.

Marielle, gefeliciteerd met je nieuwe baan! Top zeg! Misschien kun je er op onze prive hyves meer over vertellen?

En ja.....waar is die zon nu he?

Gisteren was het zo heerlijk.....
Anan, ik had ze bij ons vorige huis besteld via de site van Ellen. En toen we verhuisd waren zag ik dat ze ze ook bij de Karwei verkocht werden. Zijn erg leuk en handig. Je kunt ze eraf halen als je de ramen wast en dan weer opplakken.

Marielle gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Roos, fijn dta meis weer beter is.

Ga snel even verder met de was. Vanmiddag komen er 2 oude vriendinnen langs.
Roosje, sorry ik had het wel gelezen maar er nog niet op gereageerd geloof ik. Alleen in gedachten. Dat is het nadeel als je bijleest en niet gelijk reageert.

Maar wat fijn dat het nu weer wat beter me Mupke gaat. Zal wel schrikken zijn geweest. Zeker als ze eigenlijk nooit ziek is en dan gelijk in 1 keer zo heftig. Gelukkig ben je wel vrij nuchter volgens mij en niet snel in paniek. Maar wat is het dan zielig he zo`n klein ziek hummeltje. En voor iedereen in huis erg vermoeiend, zeker als ze zo veel spugen en je dus zo veel moet schoonmaken, je je bed uit moet `s nachts etc. Ik ben altijd liever zelf ziek dan dat Inge ziek is. En idd een geplan met opvang, want kdv kan natuurlijk niet (en wil je zelf ook niet). Nu maar hopen dat ze er voorlopig weer vanaf is en het weer een jaar op zich laat wachten (of langer) tot ze weer ziek wordt. Maar als kinderen net naar een kdv gaan zijn ze wel vaak meer ziek, ze pikken daar toch wel meer virussen op. Voordeel is wel dat ze het dan gehad hebben als ze naar school gaan. Andere kinderen krijgen het vaak als ze naar school gaan, net als mijn nichtje.

Ja, jammer he van het weer. Ik hoop stiekem (tegen beter weten in) nog dat het vanmiddag nog wat mooier wordt. Ben wel blij dat ik gister nog op het terras heb gegeten, want vandaag had dat er niet ingezeten ben ik bang.
quote:Bieb schreef op 04 april 2009 @ 12:29:

Anan, ik had ze bij ons vorige huis besteld via de site van Ellen. En toen we verhuisd waren zag ik dat ze ze ook bij de Karwei verkocht werden. Zijn erg leuk en handig. Je kunt ze eraf halen als je de ramen wast en dan weer opplakken.

Marielle gefeliciteerd met je nieuwe baan!

Roos, fijn dta meis weer beter is.

Ga snel even verder met de was. Vanmiddag komen er 2 oude vriendinnen langs.

Hoe oud zijn ze dan? De 70 al gepasseerd??

Beetje flauw! Sorry!

Maar Raffi is het idd, thanks (ook Ellen) want ik kon er niet opkomen.
Gister nog iets leuks meegemaakt met Fenja: ze zat te jokken dus ik begin te zingen "je bent een liegbeest, een jokkebrok van achter en van voren...". Zegt Fenja: "Ik ben geen liegbeest, en ook geen joggingbroek!!!!" Hahahaha. Geweldig!!!

Later gingen we de spullen in de tuin opruimen en ze komt met haar bodywarmer aanlopen, zegt ze: "Mama ik doe deze even aan die vind ik zooooo lekker zitten!"

Onder het opruimen grijpt ze me ineens bij m'n been en ze zegt: "Ik vind jou lief mama." Heerlijk smeltmoment weer!
Anan, wat een leuke en lieve opmerkingen heeft Fenja weer gemaakt! Lijkt me echt een leuke leeftijd!

Ben nu al voor de 2e dag bezig met wijzigingen door te geven voor de kinderopvangtoeslag. Wat een een idioot systeem dat je maar 1 wijziging per dag mag doorgeven. Ben nu zo'n beetje een week bezig! Makkelijker kunnen ze het dus ook al niet maken....

Gelukkig weer mooi weer hier!

Met Felix gaat het nog steeds niet helemaal lekker. Zoooo zielig. Gelukkig kunnen we morgen al bij de kinderarts terecht. Want dit is voor niemand leuk! Hij is nu gelukkig aan het slapen. Ook wel lekker voor hem. Hoop wel dat de kinderarts morgen meteen iets heeft wat (enigszins) helpt.

Slapen komt er hier ook weinig van de laatste tijd. Hou het nu haast al niet vol. Pfffff..... En dan hoef ik nog niet eens te werken of erg sociaal te doen.
Dus de medicijnen slaan niet aan bij Felix?

Sneu hoor, waarom gaat het nooit gelijk eens goed met die kleintjes? Felix dit, Bram KMA, Kaj problemen met z'n zuigreflex en de nodige ziektes, Elise KMA, Bloemenmeisje huilt 's avonds veel om onverklaarbare redenen. Niet leuk meer...

Ik hoop dat ze morgen wat voor jullie kunnen betekenen in het ziekenhuis, maar daar gaan we vanuit!

We kregen net weer een slecht nieuws bericht, het houdt niet op bij ons. Ik zet het wel ff op de hyves ivm eventuele herkenbaarheid.

Dan nog een leuke opmerking van Fenja. Ik heb voor haar een legergroene zomerjas gekocht. Vond ik wel stoer, en eens wat anders dan altijd maar die rozetinten.

Dus ik liet haar vanmorgen de jas passen, zegt ze: "Ik vind 'm niet zo mooi mama, ik wil zo graag een roze!" Hahaha, nu al een eigen wil en eigen smaak.

Ik ga 'm ook echt ruilen, want ze trekt 'm dan echt niet aan hoor!!
Hahaha, dat is dus precies de reden dat ik nu nog hele rare maar wel leuke dingen aantrek bij kabouter, nu kan het namelijk nog, hihi.

Wat een gedoe inderdaad met al die kleintjes zeg.....

Hoop dat jullie snel weten hoe en wat met Felix!
hahahaha Anan, die fenja is wel een bijdehamde tante! Nova heeft een knalroze jas! Nu wil ze nog...

Zal zo eens op Hyves kijken.
Dat is dan het voordeel van een jongetje: die zeuren niet over kleur (de mijne in ieder geval niet!), ha ha

Bieb, sterkte met Felix. Hoop dat het mannetje snel geholpen wordt.
Vandaag weer voor het eerst gewerkt. Lekker hoor

We zijn het hele weekend ziek geweest. Vriendje uitbesteed aan mijn ouders (alleen zaterdag middag hoor) en vannacht heeft vriendje dus lopen spoken. Elk uur kwam hij, en de nacht voordat ik weer mocht gaan werk
Zal je net zien dat hij dan lekker gaat spoken ja.... Hoop dat het vannacht wat beter gaat! Hoeveel dagen werk je eigenlijk?
Wil even praten over Maaike op hyves. Heb een lang berichtje geplaatst. Willen jullie lezen?
ADL, ik heb gereageerd op hyves. Hier ook nog even een dikke

AnAn, wat een heerlijk uitspraken van Fenja. Wat praat ze ongelooflijk goed. Ik kan me voorstellen dat je ervan smelt, wat een lekker ding en wat is ze heerlijk bijdehand.

Bieb, jemig wat naar dat het met Felix nog steeds niet zo lekker gaat. Goed dat je morgen al bij de kinderarts terecht kunt. Ik hoop dat die je goed kan helpen. Misschien dan toch KMA?

Inge is weer lekker aan het hoesten en heeft een mooie rode wang (volgens mij krijgt ze weer een kiesje), maar verder gaat het goed met haar. Ze is ook heerlijk aan het kletsen en kan steeds beter alles vertellen. Ze kan steeds beter vertellen wat ze heeft gedaan en wat er is gebeurd op het kdv. dat is zo leuk. En ze is nu echt in een mama-fase, smelt. "Papa, niet doen, mama doen." "Papa, niet zingen." "mama, ik vind je lief." "IK hou van JOU!" Als ik zeg dat ik van haar hou. En als we knuffelen en ik heb haar vast en mijn man komt erbij en omhelst ons allebei dan duwt ze hem weg. "Nee papa, weg. Is mijn mama." Heerlijk zo`n mama-fase na een hele lange papa-fase. Nadeel is wel dat ze `s nachts ook per se mama wil als ze wakker wordt en helemaal overstuur is. O ja, en ze heeft het steeds over trouwen. Haar leidster gaat binnenkort trouwen. De nieuwste variant was dat ze samen met haar vriendinnetje met een jongetje van de groep zou trouwen, haha. Leuke driehoeksverhouding zal dat worden.
Marielle gefeliciteerd met je nieuwe baan, wat leuk dat je toch nog onverwacht een droombaan hebt gevonden en dat in deze tijd.

MH ik ben jou nog een update schuldig, schaam, schaam, schaam.

Het was niet zo'n super leuke aflevering, het ging om een klusjesman die altijd alle klusjes in Wisteria lane opknapte en hij stierf aan het begin van de aflevering tijdens een klus op het dak van Susanne's huis. Daarna gingen de dames pokeren en toen bleek dat ze allemaal een aparte herinnering aan hem hadden.

Bree wilde in het begin van haar huwelijk met haar eerste man een kookboek schrijven, maar haar man deed daar nogal lacherig over en daarom gooide ze haar recepten weg. Op dat moment was toevallig ook die klusjesman bezig aan haar gootsteen, later bleek dat hij haar recepten uit de prullenbak had gevist en hij heeft die haar weer teruggegeven toen haar eerste man net was overleden en het resultaat ken je...Bree heeft inmiddels een succesvol kookboek geschreven.

Lynette wilde weer gaan werken na de geboorte van haar vierde kind, haar dochter. Tom was het hier niet mee eens maar Lynnette zette haar zin door. Net de dag voor dat ze aan haar nieuwe baan zou beginnen was ze telefonisch druk in gesprek met haar nieuwe baas en ze was zo druk dat ze haar dochtertje in een snikhete auto liet zitten, die klusjesman heeft haar eruit gehaald en bij Lynnette afgeleverd die toen besloot om dus voorlopig niet gaan te werken.

Edi was net aan de kant gezte door haar homosexuele echtgenoot toen hij bij haar in huis aan het klussen was, hij vertelde haar dat ze wel aantrekkelijk was, etc. etc. uiteindelijk hebben ze volgens mij ook een nummertje gemaakt.

Hij was bij Gabrielle aan het werken toen zij net met Carlos in Wisteria lane woonde, Gabrielle gaf nogal af op het leven in de buitenwijk en vond dat het niet kon tippen aan het leven in de stad met haar modellenvriendinnen. Die klusjesman regelde toen dat ze met die andere vrouwen kon gaan pokeren, daar gedroeg ze zich nogal hautain met het gevolg dat die andere dames niets meer met haar te maken wilde hebben. Die klusjesman kreeg daar lucht van en heeft Gabrielle toen flink de waarheid gezegd over haar arrogante gedrag, waarna zij haar excuses heeft aangeboden en het gevolg was dus dat ze nu hartsvriendinnen is met die andere vrouwen.

Bij Susanne moest hij altijd de sloten vervangen wanneer zij weer eens aan de kant was gezet door de man in haar leven. Zo ook die dag (zijn sterfdag) moest hij haar sloten vervangen vanwege haar breuk met Jackson en hij moest het dak repareren, dat zou ook zijn laatste klus zijn want hij ging met pensioen. Susanne vertelde hem dat hij de enige man was waar ze haar hele leven op had kunnen bouwen en ze nodigde hem uit om die avond samen met haar een wijntje te drinken om zijn pensioen te vieren, die uitnodiging nam hij aan maar het heeft dus niet zover mogen komen.

tot slotte de herinnering van die vrouw die zich in het begin van de serie van het leven beroofde, zij had hem veel klussen bezorgd in Wisteria Lane, ze was de waar hij bij aanklopte toen hij helemaal berooid in Wisteria Lane aankwam. Ze heeft toen, omdat ze medelijden met hem had, een paar klusjes bezorgd waaronder het repareren van een vaas, die vaas deed ze hem kado vlak voordat ze zelfmoord pleegde, hij ging weg en zij schoot zich door haar hoofd en toen heeft hij zich voorgenomen om altijd iemand te helpen wanneer dat nodig was.....en vandaar de herinneringen van die andere dames.

Hoop dat het een beetje duidelijk was en excuses voor de late reactie, maar trubbels op het werk, waarover ik hier echt niets kan zeggen want dat zou niet fair zijn tegenover bepaalde mensen, maar ik sta ermee op en ga ermee naar bed.
Roos, wat fijn dat Mupke weer is opgeknapt. Zo te lezen is ze wel heel erg ziek geweest. Heftig hoor. Dikke knuffel!
Roos, fijn dat Mupke weer beter is. Is wel heftig geweest he. wat kun je je dan zorgen maken om zo'n kleintje als ze niks binnen wil houden.

Zitah, zwaai zwaai!

Marielle, gefeliciteerd!! Lekker joh! Heb je t al verteld op je huidige werk en wat was de reactie?

Lieve, sterkte met de werkgerelateerde trubbels. Is t economisch gerelateerd? Ik hoop voor je dat je snel weer rustig kunt slapen.

Eles, heerlijk die kinderen he. Of ze t erom doen. Vannacht beter gegaan met vriendje? En hoe ging t op het kdv? Hoefde hij niet zo te huilen als de laatste keer?

ADL, ik heb op hyves gereageerd.

Ik ben weeeeeer verkouden. Ik word er niet goed van. Vanaf november één lange rij met ziektes en verkoudheden. Maar goed, ik negeer het gewoon ofzo.

Verder is het druk, maar gaat t goed. Gisteren is de vloer boven gelegd in het nieuwe huis en het is erg mooi geworden.

Iris loopt enorm te spoken de laatste weken 's nachts (regelmatig drie keer wakker per nacht). Die krijgt toch een hoop van de onrust mee helaas. Nog maar een maandje en dan zijn we verhuisd en zal zo langzamerhand de rust wel weer terugkomen bij ons allemaal.

Heb er erg veel zin in!
@Lieve; thanx!!!! Ik had al gekeken bij net5.nl maar daar hadden ze geen herhaling omdat ze daar nog geen rechten van hebben gekocht, wel foto's van de aflevering en dus steeds foto's met die klusjesman erop. Snapte er al niets van maar was dus gewoon een domme 'tussendoor'-aflevering. Maar heel erg bedankt voor je verhaal, zeker nu je kop[ er niet zo naar staat!

@Roos; ohoh, ik had het ook gelezen van Mupke maar ook niet gereageerd.... Wel echt heel erg ziek he? Dat arme kind! Maar gelukkig nu dus weer een heel stuk beter!

Vrijdag is mijn man jarig en als het goed is zijn die foto's van dikke buik net op tijd binnen.... Ben zoooo benieuwd naar zijn reactie!
Vriendje heeft gisteren op t kdv ook veel gehuild, ik denk dat hij ook een beetje met ons mee ziek is geweest, want vannacht ging het al weer beter. Nog niet super, maar wel beter. Ben benieuwd wat hij vandaag doet op het kdv.

Ik werk trouwens 3,5 dag.
H5, inderdaad economische gerelateerde trubbels, kan er wegens herkenbaarheid niets over kwijt en ik vind dat ook niet eerlijk t.o.v. de mensen die het betreft want die weten nog van niets.

Maar ik mag dus wel die gesprekken gaan voeren en de heleboel in gang gaan zetten. Ik moet zeggen dat ik daar inderdaad slapeloze nachten van krijg en een constant aanhoudende hoofdpijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven