Hoe verliep de inleiding bij jou? Feitelijk
zondag 8 september 2019 om 00:08
De kans is groot dat ik komende week word ingeleid. Nu ben ik eigenlijk nieuwsgierig naar hoe dat in zn werk gaat.
Wat was de procedure bij jouw inleiding/bevalling?
Ik hoor het graag! Toch spannend allemaal.
Jullie mogen ook voor me duimen dat ons kleine aapje gewoon uit zichzelf komt
Dank jullie wel voor jullie antwoorden!
Wat was de procedure bij jouw inleiding/bevalling?
Ik hoor het graag! Toch spannend allemaal.
Jullie mogen ook voor me duimen dat ons kleine aapje gewoon uit zichzelf komt
Dank jullie wel voor jullie antwoorden!
zondag 8 september 2019 om 06:07
zondag 8 september 2019 om 06:21
tara82 schreef: ↑08-09-2019 01:09Het lijkt mij eigenlijk wel fijn dat om het van tevoren te weten dat het een inleiding word. Ik was echt in de veronderstelling dat het wel vanzelf zou starten toen ik op die maandagochtend vruchtwater langs mijn been voelde stromen. We waren ook echt verbaasd toen de verloskundige in het ziekenhuis vertelde dat het nog dagen kon duren. Uiteindelijk is het allerbelangrijkste dat de baby geboren word en als daar een inleiding of keizersnede voor nodig is, dan is dat maar zo. Dat was mijn instellingen. Ik kon zelf ook verder niet zo veel doen.
Nou, om heel eerlijk te zijn mij niet. Wat dat betreft sta ik best in lijn met wat Redhat zegt. Het is een onnatuurlijk begin van je bevalling. Ik heb meerdere vriendinnen bij wie het niet soepel verliep, daar niet gevraagd naar de procedure (dat kwam nu in mij op), maar dat ik wel dacht waarom doen ze dat nou? Laat de baby nu rustig zitten. Met 41-42 weken vind ik het een ander verhaal of als je zwangerschapsvergiftiging hebt.
Bij de gyn komt de wens om mij in te leiden voort uit angst voor een zeldzame complicatie bij de uitdrijving. Alleen de grap is, een inleiding zelf kan de kans erop ook vergroten... Ze wilden me al met 38 weken inleiden, maar dat wilde ik écht niet! Nu ben ik inmiddels voorbij mijn uitgerekende datum en begint de gyn wat zenuwachtiger te worden. De grootte van de baby beïnvloedt de kans nl ook.
Mijn man is heel erg pro inleiden en zegt vertrouw op de artsen en hun medische kennis, terwijl ik eerder in mijn zwangerschap ook met twee vk’s heb gesproken erover (zij verzorgen mij in het kraambed) en zij zeiden: het is dat je nu tijdens de zwangerschap complicaties hebt (ik ben heel erg ziek geweest), maar anders had je wat mij betreft zo over gekund op controles bij ons en in thuis bevallen zien wij ook geen probleem. Ik heb me ook ingelezen en vooral je houding/positie tijdens de uitdrijving doet ertoe. Op je rug liggen is iig een slecht idee. Dus daarom wil ik het allemaal niet, maarrr de 41 weken nadert dus het is allemaal lastig.
Nog steeds beval ik liever spontaan. Ik hou in dit geval niet van planning, maar omdat die kans nu groter wordt wil ik wel graag weten wat er nu eigenlijk gebeurt bij een inleiding. Welke stappen worden gezet in welke volgorde etc etc. Kreeg je de kans goed je weeën op te vangen? Of juist niet?
Kreeg je er meteen pijnstilling bij of niet? Dat soort dingen.
zondag 8 september 2019 om 06:30
Ruim 41 weken zwanger. Was in shock toen ze vroegen of ik wist dat het ook 3 dagen kon duren, voordat ik de eerste 3 cm ontsluiting had. Mijn vliezen braken bij het plaatsen van de ballon. Daarom kreeg ik pillen om het week te maken. Dag lang niks, tot die avond wat pijnlijke krampen, geen ontsluiting dus ik moest gaan slapen. Uur later 3 cm > verloskamer. 6 uur later is ons kind geboren. Ik heb dus geen weeën opwekkers gehad.
Hopelijk krijg je een spontane bevalling!
zondag 8 september 2019 om 06:36
Ik ben ingeleid met 38+5.
‘s Ochtends om 11 uur pilletjes in baarmoedermond. En toen begon het lange wachten. De volgende ochtend om 11 uur nog een keer pilletjes.
‘s Nachts om 00.12 had ik een wee, die overging in een tweede, derde, etc. Er zat nauwelijks pauze tussen. Na twee uur was ik uitgeput (na al een loodzware zwangerschap vanaf 8 weken).
De verloskundige heeft toen aangegeven dat ik een ruggenprik zou krijgen omdat ik anders het einde van de bevalling niet meer kon doen. Die is rond 2.30 gezet.
Ik raakte er heel erg door in mezelf gekeerd (wat ik als fijn heb ervaren). Nog wel bewust van de omgeving en mensen, maar volledig in mijzelf. Je voelt dat er iets gebeurt daar beneden, maar het voelde niet meer als pijn.
Rond 11.45 werd me verteld dat het op basis van ontsluiting nog een uurtje of twee zou duren.
Om 12.00 ging haar hartslag raar doen en moest ze met spoed komen. Na een flinke knip en met de vacuümpomp kreeg ik om 12.08 nog één kans om haar vaginaal te laten komen, anders spoedkeizersnee.
Om 12.10 - precies 12 uur na de eerste wee - is ze geboren.
‘s Ochtends om 11 uur pilletjes in baarmoedermond. En toen begon het lange wachten. De volgende ochtend om 11 uur nog een keer pilletjes.
‘s Nachts om 00.12 had ik een wee, die overging in een tweede, derde, etc. Er zat nauwelijks pauze tussen. Na twee uur was ik uitgeput (na al een loodzware zwangerschap vanaf 8 weken).
De verloskundige heeft toen aangegeven dat ik een ruggenprik zou krijgen omdat ik anders het einde van de bevalling niet meer kon doen. Die is rond 2.30 gezet.
Ik raakte er heel erg door in mezelf gekeerd (wat ik als fijn heb ervaren). Nog wel bewust van de omgeving en mensen, maar volledig in mijzelf. Je voelt dat er iets gebeurt daar beneden, maar het voelde niet meer als pijn.
Rond 11.45 werd me verteld dat het op basis van ontsluiting nog een uurtje of twee zou duren.
Om 12.00 ging haar hartslag raar doen en moest ze met spoed komen. Na een flinke knip en met de vacuümpomp kreeg ik om 12.08 nog één kans om haar vaginaal te laten komen, anders spoedkeizersnee.
Om 12.10 - precies 12 uur na de eerste wee - is ze geboren.
zondag 8 september 2019 om 06:40
Ik draag lang, dus ik wilde pas na 42 weken ingeleid worden. Dat gaf me de tijd voor spontane bevallingen. Die had ik ook, met 41:3 en met 41:5. Bij de tweede ben ik staand bevallen. Dat is ook de reden dat ik de elektrode heb geweigerd; hij viel er bij mijn eerste bevalling al steeds uit en die was liggend, het leek me nodeloos gepruts om hem er staand steeds weer in te moeten laten zetten. Was achteraf een goede zet, zoon was er met twee keer persen
zondag 8 september 2019 om 06:40
NorthCape schreef: ↑08-09-2019 06:30Ruim 41 weken zwanger. Was in shock toen ze vroegen of ik wist dat het ook 3 dagen kon duren, voordat ik de eerste 3 cm ontsluiting had. Mijn vliezen braken bij het plaatsen van de ballon. Daarom kreeg ik pillen om het week te maken. Dag lang niks, tot die avond wat pijnlijke krampen, geen ontsluiting dus ik moest gaan slapen. Uur later 3 cm > verloskamer. 6 uur later is ons kind geboren. Ik heb dus geen weeën opwekkers gehad.
Die drie dagen dat had een vriendin van me dus... dan denk ik stuur me gewoon naar huis en laat me zelf afwachten, maar ja..
Dank voor je lieve wens!
zondag 8 september 2019 om 06:42
Is er, los van je termijn, een reden dat ze je perse willen inleiden? Hebben ze je ook al geprobeerd te strippen? Zo nee, informeer daar eens naar.. als dat een optie is en het lukt heb je toch nog een natuurlijke bevalling.
Mijn inleiding stond ook ingepland voor afgelopen 3 september. 31 augustus 2x gestript (10u en 13u) en toen is m’n bevalling spontaan begonnen.
Mijn inleiding stond ook ingepland voor afgelopen 3 september. 31 augustus 2x gestript (10u en 13u) en toen is m’n bevalling spontaan begonnen.
zondag 8 september 2019 om 06:42
Maar je bent dus niet ingeleid?Pandax schreef: ↑08-09-2019 06:40Ik draag lang, dus ik wilde pas na 42 weken ingeleid worden. Dat gaf me de tijd voor spontane bevallingen. Die had ik ook, met 41:3 en met 41:5. Bij de tweede ben ik staand bevallen. Dat is ook de reden dat ik de elektrode heb geweigerd; hij viel er bij mijn eerste bevalling al steeds uit en die was liggend, het leek me nodeloos gepruts om hem er staand steeds weer in te moeten laten zetten. Was achteraf een goede zet, zoon was er met twee keer persen![]()
zondag 8 september 2019 om 06:46
Ergens schrijf je: ik vind het een onnatuurlijk begin van je bevalling.
Ja, dat klopt. Maar soms is het nodig. Vanwege mogelijke complicaties. En die kans wordt nou eenmaal vergroot als je kind lang blijft zitten.
Hier twee verschillende kennissen (redelijk nabij, ken ze goed) zijn allebei hun volledig gezonde kind verloren omdat hun verloskundige het niet nodig vond om ze met 41 weken in te leiden. Laat de natuur zijn werk doen, was het advies. En dat deden ze. Resultaat: placenta insufficiëntie. Kind dood.
No way dat ik door wilde lopen na 40 weken en daarop een groter risico hebben.
Ik had medisch gezien een zeer zware zwangerschap en zou tussen 38 en 39 weken bevallen. Prima.
Ja, dat klopt. Maar soms is het nodig. Vanwege mogelijke complicaties. En die kans wordt nou eenmaal vergroot als je kind lang blijft zitten.
Hier twee verschillende kennissen (redelijk nabij, ken ze goed) zijn allebei hun volledig gezonde kind verloren omdat hun verloskundige het niet nodig vond om ze met 41 weken in te leiden. Laat de natuur zijn werk doen, was het advies. En dat deden ze. Resultaat: placenta insufficiëntie. Kind dood.
Ik had medisch gezien een zeer zware zwangerschap en zou tussen 38 en 39 weken bevallen. Prima.
zondag 8 september 2019 om 07:02
EHR schreef: ↑08-09-2019 06:46Ergens schrijf je: ik vind het een onnatuurlijk begin van je bevalling.
Dank voor je aanvulling, maar net als Pandax draag ik lang. Maar niet langer dan 41 weken.
Natuurlijk zit ik niet op placenta-insufficiëntie te wachten! Of op de mogelijke uitkomst die je daarbij noemt.
Alleen ik ben niet over tijd, mijn situatie is niet eenduidig. Zelfs de richtlijn van de NVOG zegt over mijn situatie dan inleiden niet per definitie verstandig is. De inleiding kan bij mijn complicatie de kans erop zelfs vergroten met óók als risico een doodgeboren kindje. Dus wat is dan wijsheid????
Dat na 41 weken de kansen van een baby afnemen daarvan ben ik me bewust. Ik wil ook niet voorbij de 41 weken gaan, dus de kans op inleiding wordt steeds groter.
Ik ben nl bijna zo ver. Maandag heb ik weer een afspraak in het zkh. Daarom wilde ik ook weten wat er nu eigenlijk gebeurt bij een inleiding.
En dat er veel variatie is qua hoe de inleiding wordt ervaren, daarvan ben ik me bewust
zondag 8 september 2019 om 07:03
Pandax schreef: ↑08-09-2019 06:07De elektrode is min of meer standaard bij een bevalling in het ziekenhuis, ook als je niet ingeleid wordt. De elektrode is geen plakker maar een klein schroefje. Ze kunnen ook een buikband gebruiken; die is minder nauwkeurig maar ook minder invasief voor je kind.
Succes met de bevalling!
Dit. Het is geen plakkertje maar een schroefje die in het vlees van je baby’s hoofd wordt gedraaid. In het ziekenhuis waar ik beviel deden ze er heel nonchalant over en tijdens de rondleiding gingen ze op alles in maar niet specifiek hierop. Dus ik vroeg het maar ‘klopt het dat het een schroef is en geen sticker?’ toen hoorde ik een zachte ‘oh?’ door de zaal gaan.
Monitoring is fantastisch maar laten we niet doen als of het een sticker is. Onze peuter heeft er een lidtekentje van want ze hebben het schroefje in zijn voorhoofd gedraaid
Verder is de draagtijd van een mensenbaby 42 weken. Niet 40 zoals veel mensen denken. Omdat er medisch gezien minder mis kan gaan zien dokteren graag dat je voor die 42 weken bevalt. Je mag ook na 42 weken bevallen. Je moet niks. Doe wat veilig is.
zondag 8 september 2019 om 07:05
Vanwege een zeldzame complicatie bij de uitdrijving. Alleen in de NVOG-richtlijn hierover staat ook dat inleiding de kans hierop kan vergroten.LUV91 schreef: ↑08-09-2019 06:42Is er, los van je termijn, een reden dat ze je perse willen inleiden? Hebben ze je ook al geprobeerd te strippen? Zo nee, informeer daar eens naar.. als dat een optie is en het lukt heb je toch nog een natuurlijke bevalling.
Ik ben niet gestript, de gyn heeft afgelopen week wel gekeken of ik ontsluiting had, maar geen ontsluiting.
zondag 8 september 2019 om 07:07
GlitterCupcake schreef: ↑08-09-2019 07:03Dit. Het is geen plakkertje maar een schroefje die in het vlees van je baby’s hoofd wordt gedraaid. In het ziekenhuis waar ik beviel deden ze er heel nonchalant over en tijdens de rondleiding gingen ze op alles in maar niet specifiek hierop. Dus ik vroeg het maar ‘klopt het dat het een schroef is en geen sticker?’ toen hoorde ik een zachte ‘oh?’ door de zaal gaan.
Monitoring is fantastisch maar laten we niet doen als of het een sticker is. Onze peuter heeft er een lidtekentje van want ze hebben het schroefje in zijn voorhoofd gedraaid![]()
Verder is de draagtijd van een mensenbaby 42 weken. Niet 40 zoals veel mensen denken. Omdat er medisch gezien minder mis kan gaan zien dokteren graag dat je voor die 42 weken bevalt. Je mag ook na 42 weken bevallen. Je moet niks. Doe wat veilig is.
Mijn oudste is ook gemonitord op die wijze, gelukkig in de buurt van de kruin, maar de eerste weken leek het alsof ie door een vampier was gebeten met twee gaatjes in zn hoofd vlak naast elkaar.
En wat die draagtijd betreft, ik heb begrepen dat het uitmaakt tot welk ‘ras’ (wat een k*twoord is dat, wil niet rasistisch overkomen) je behoort. Dat vrouwen van het een eerder bevallen dan van een ander ras en dat hoe ‘blanker’ hoe later.
Maar draagtijd is bij mij geen primaire reden voor inleiding.
zondag 8 september 2019 om 07:31
Ik ben niet ingeleid, wel bijgestimuleerd tijdens de bevalling. Het stagneerde even rond de 6 cm en bij een stuitbevalling is dat niet gewenst, dus werd er een infuus geprikt en daarmee bijgestimuleerd. Weeën kwamen daardoor sneller achter elkaar. Ik heb ze daardoor niet als pijnlijker ervaren, maar ik zat dus al inde natuurlijk gestartte bevalling.
Baby is gemonitord door band om mijn buik. Ik weet niet of dat schroefje ook in de billen van het kind kan en zin heeft, maar dat is dus niet gebeurd en via de banden lukte ook, hoewel ze er wel regelmatig aan kwamen rommelen. Ik was volledig op mezelf gericht, niet op de hartslag en zo, dus ik heb er geen last van gehad.
Baby is gemonitord door band om mijn buik. Ik weet niet of dat schroefje ook in de billen van het kind kan en zin heeft, maar dat is dus niet gebeurd en via de banden lukte ook, hoewel ze er wel regelmatig aan kwamen rommelen. Ik was volledig op mezelf gericht, niet op de hartslag en zo, dus ik heb er geen last van gehad.
zondag 8 september 2019 om 07:40
2e kindje en het was noodzaak dat hij kwam. Ik was nogal ongastvrij.zwanger010 schreef: ↑08-09-2019 00:16Dank je wel voor je heldere antwoord! Was dat van je eerste? Of tweede of volgend kindje?
Over de elektrode: bij de oudste wel 1 gehad, bij de jongste alleen de buikband, want die bevalling verliep op rolletjes en kind was goed te volgen via de buik zelf.
Zo’n bevalling wil ik nog wel 10x.
Maar nu had ik ook de meest capabele en lieve klinisch verloskundige die mij exact begreep zonder woorden. En een goede begeleiding aan je bed is ook wat waard.
Gisteren paniek gezaaid, vandaag staat het al een meter hoog
zondag 8 september 2019 om 07:49
Gel of ballon is om de baarmoedermond te verweken. Infuus (met weeenopwekkers neem ik aan?) heeft pas zin als er iets van ontsluiting. Waarschijnlijk had jij al ontsluiting en was gel of een ballon dus niet nodig.
vergeetachtigejan wijzigde dit bericht op 08-09-2019 07:50
1.22% gewijzigd
zondag 8 september 2019 om 07:50
6 jaar geleden, 1e kind, ingeleid met 42 weken.
S ochtends opgenomen, intake, ctg. Daarna ballon geplaatst. Wachten. S middags nog ctg.
Volgende ochtend weer ctg, controle, bleek ik 3 cm ontsluiting te hebben.
Door naar verloskamer, vliezen gebroken, electroden geplaatst. Vliezen breken had geen effect. Infuus gezet met weeenopwekkers. Dosis werd iedere 20 minuten verhoogd. Weeenactiviteit. Ruggeprik gevraagd en gekregen. Hartslag baby werd te laag, weeenopwekkers uit. Hartslag weer goed. Weeenopwekkers weer aan, zelfde verhaal.
In middels in de middag en pas 4 cm ontsluiting. Keizersnede gekregen, want ze wilden dat kind geboren werd op de dag dat vliezen werden gebroken.
S ochtends opgenomen, intake, ctg. Daarna ballon geplaatst. Wachten. S middags nog ctg.
Volgende ochtend weer ctg, controle, bleek ik 3 cm ontsluiting te hebben.
Door naar verloskamer, vliezen gebroken, electroden geplaatst. Vliezen breken had geen effect. Infuus gezet met weeenopwekkers. Dosis werd iedere 20 minuten verhoogd. Weeenactiviteit. Ruggeprik gevraagd en gekregen. Hartslag baby werd te laag, weeenopwekkers uit. Hartslag weer goed. Weeenopwekkers weer aan, zelfde verhaal.
In middels in de middag en pas 4 cm ontsluiting. Keizersnede gekregen, want ze wilden dat kind geboren werd op de dag dat vliezen werden gebroken.
zondag 8 september 2019 om 07:51
1e kind. Januari jl.
In de nacht van donderdag op vrijdag braken thuis mijn vliezen.
Vrijdag: geen weeën, controle verloskundige bij mij thuis, (hartje luisteren)
Zaterdag: geen weeën, controleren ziekenhuis (standaard) aan het ctg en vruchtwater check (bleef maar lopen....)
Zondag: melden voor inleiding (was ik héél blij mee want ik wilde graag in 't ziekenhuis bevallen en met weeën de auto in leek/lijkt mij de hel....)
08:00 ziekenhuis
09:00 ctg
10:00 nog steeds aan t ctg (druk op afdeling)
11:00 infuus aan
12:30 lunch, nog geen weeën
12:45 tijdens de soep de eerste gelijk gemene weeën
14:00 drie centimeter ontsluiting
14:45 verzoek ruggenprik want vind er niks aan, die weeën.
15:45 ruggenprik zit, voel wel al veel druk (na 14:00 uur niet meer getoucheerd)
16:45 ik voel DRUK, tegelijkertijd druk op de afdeling dus nog even geen verloskundige ter beschikking. (Geen pijn overigens, alleen druk)
17:20 start persen (kon de persweeën goed voelen dus ruggenprik bleef aan)
17:52 dochter geboren
18:30 gehecht en wel uitrusten met dochter
21:00 familie (zo mooi, opa en oma en broers en zussen met kersverse baby in hun armen!
Lekker nachtje gebleven, ontbijtje op bed en 10 uur ontslagen!
Ik teken ervoor! Ik mag februari a.s weer
In de nacht van donderdag op vrijdag braken thuis mijn vliezen.
Vrijdag: geen weeën, controle verloskundige bij mij thuis, (hartje luisteren)
Zaterdag: geen weeën, controleren ziekenhuis (standaard) aan het ctg en vruchtwater check (bleef maar lopen....)
Zondag: melden voor inleiding (was ik héél blij mee want ik wilde graag in 't ziekenhuis bevallen en met weeën de auto in leek/lijkt mij de hel....)
08:00 ziekenhuis
09:00 ctg
10:00 nog steeds aan t ctg (druk op afdeling)
11:00 infuus aan
12:30 lunch, nog geen weeën
12:45 tijdens de soep de eerste gelijk gemene weeën
14:00 drie centimeter ontsluiting
14:45 verzoek ruggenprik want vind er niks aan, die weeën.
15:45 ruggenprik zit, voel wel al veel druk (na 14:00 uur niet meer getoucheerd)
16:45 ik voel DRUK, tegelijkertijd druk op de afdeling dus nog even geen verloskundige ter beschikking. (Geen pijn overigens, alleen druk)
17:20 start persen (kon de persweeën goed voelen dus ruggenprik bleef aan)
17:52 dochter geboren
18:30 gehecht en wel uitrusten met dochter
21:00 familie (zo mooi, opa en oma en broers en zussen met kersverse baby in hun armen!
Lekker nachtje gebleven, ontbijtje op bed en 10 uur ontslagen!
Ik teken ervoor! Ik mag februari a.s weer
zondag 8 september 2019 om 07:55
Oh ja ik was stipt 41 weken en inleiden was dus noodzakelijk wegens langdurig gebroken vliezen en geen weeën activiteit.
Dochter kreeg ook een schroefje op haar hoofd. Geen problemen mee, buikband was irritanter. Nu wilde ik uiteindelijk toch niet lopen en in bad kon ik sowieso vergeten vanwege infectie gevaar. Gelezen over al die houdingen en uiteindelijk kermend over het bed heen gehangen tot aan de ruggenprik!
Dochter kreeg ook een schroefje op haar hoofd. Geen problemen mee, buikband was irritanter. Nu wilde ik uiteindelijk toch niet lopen en in bad kon ik sowieso vergeten vanwege infectie gevaar. Gelezen over al die houdingen en uiteindelijk kermend over het bed heen gehangen tot aan de ruggenprik!
zondag 8 september 2019 om 07:55
Ingeleid met 42wk
7u smorgens melden in ziekenhuis
1u ctg
Geen ontsluiting dus start met tabletten die vaginaal worden ingebracht
De hele dag weeën, helaas geen ontsluiting
Snachts prik in been als pijnstilling
3u snachts toch 2 cm en aan de monitor en infuus: opwekkers
5u snachts: 3cm en vliezen breken en elektrode. Baby had in vruchtwater gepoept zo bleek ook
7u ruggenprik
12.30 volgende dag: nog steeds maar 6cm en omdat hartslag daalde spoedkeizersnede
13u baby
Houd er rekening mee dat het lang kan duren. En bedenk voor jezelf waar de grens ligt. Achteraf gezien had ik nooit zo lang willen klooien met urenlang pijnlijke weeën wat uiteindelijk nergens toe leidde en nog een ks werd. Het is nog heel spannend geweest voor baby of ze het haalde en mijns inziens kwam dat mede doordat ik pas met 42wk naar ziekenhuis mocht. Neem daar geen risico in zoals al meerdere hebben gezegd
7u smorgens melden in ziekenhuis
1u ctg
Geen ontsluiting dus start met tabletten die vaginaal worden ingebracht
De hele dag weeën, helaas geen ontsluiting
Snachts prik in been als pijnstilling
3u snachts toch 2 cm en aan de monitor en infuus: opwekkers
5u snachts: 3cm en vliezen breken en elektrode. Baby had in vruchtwater gepoept zo bleek ook
7u ruggenprik
12.30 volgende dag: nog steeds maar 6cm en omdat hartslag daalde spoedkeizersnede
13u baby
Houd er rekening mee dat het lang kan duren. En bedenk voor jezelf waar de grens ligt. Achteraf gezien had ik nooit zo lang willen klooien met urenlang pijnlijke weeën wat uiteindelijk nergens toe leidde en nog een ks werd. Het is nog heel spannend geweest voor baby of ze het haalde en mijns inziens kwam dat mede doordat ik pas met 42wk naar ziekenhuis mocht. Neem daar geen risico in zoals al meerdere hebben gezegd
zondag 8 september 2019 om 07:56
Ik durf zelfs te beweren dat dat nog belangrijker is dan de inleiding an sich. Volgens mij helpt het als je je relaxed voelt bij degenen die voor je zorgen.Sue-Heck schreef: ↑08-09-2019 07:402e kindje en het was noodzaak dat hij kwam. Ik was nogal ongastvrij.
Over de elektrode: bij de oudste wel 1 gehad, bij de jongste alleen de buikband, want die bevalling verliep op rolletjes en kind was goed te volgen via de buik zelf.
Zo’n bevalling wil ik nog wel 10x.
Maar nu had ik ook de meest capabele en lieve klinisch verloskundige die mij exact begreep zonder woorden. En een goede begeleiding aan je bed is ook wat waard.
Mijn eerste bevalling was vrij gecompliceerd, maar toch kijk ik er goed op terug. Dat heeft er alles mee te maken dat ik me steeds in goede handen voelde.
zondag 8 september 2019 om 07:58
Ook goed om te weten! Dank!VergeetachtigeJan schreef: ↑08-09-2019 07:49Gel of ballon is om de baarmoedermond te verweken. Infuus (met weeenopwekkers neem ik aan?) heeft pas zin als er iets van ontsluiting. Waarschijnlijk had jij al ontsluiting en was gel of een ballon dus niet nodig.
zondag 8 september 2019 om 08:03
1e kindje: op controle bij gyn net 37.2: veel te hoge bloeddruk ( 180 / 115 ). In de rolstoel naar de medium care, was alleen dus snel man gebeld dat 'ie moest komen. Kreeg van die pillen om de baarmoeder week te maken. Duurde 2 dagen (waarin mijn bloeddruk prima was!) en met 37.4 kreeg ik 's avonds om 23u een infuus met opwekkers. Vrij snel weeen, om 6.30u persweeen maar druk op de afdeling. Om 7u persen, 7.12u geboren met vacuumpomp (ivm hartafwijking kind mocht persen niet te lang duren). Achteraf 2 weken een catheter gehad omdat mijn blaas een opdonder gehad had van kind die een half uur er op lag omdat ik nog niet mocht persen.
2e kind: 41w, gyn wilde inleiden. Had al 4cm ontsluiting. 11u vliezen breken & aan infuus, direct weeenstorm dus infuus weer uit. 13.17u geboren na 2x persen.
3e kind: 15.00u thuis vliezen gebroken door de verloskundige, 18.00u weeen, 21.39u geboren.
2e kind: 41w, gyn wilde inleiden. Had al 4cm ontsluiting. 11u vliezen breken & aan infuus, direct weeenstorm dus infuus weer uit. 13.17u geboren na 2x persen.
3e kind: 15.00u thuis vliezen gebroken door de verloskundige, 18.00u weeen, 21.39u geboren.
anoniem_227343 wijzigde dit bericht op 08-09-2019 08:05
5.47% gewijzigd