Napraattopic deel 116

22-08-2019 08:52 3013 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Het nieuwe deel: overig/napraattopic-deel-117/list_messa ... #p30381627

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Solomio schreef:
08-09-2019 11:57
Je bent niet de enige die graag in het verleden blijft hangen......

Sorry, hij was TE makkelijk......

:proud:
En dan ook al 10 jaar mist dat hier op Viva naar verwezen wordt. Net als de babydump oid.
Marana schreef:
08-09-2019 11:59
Probeer eens te tanken op zondag op de Veluwe. Zelfs veel zelfbedieningsstations zijn gesloten op zondag, want er mag geen handel gedreven worden of zo.

Niet alleen op de Veluwe. Hier (in het oosten) is ook een garage met zelfbedienings tankstation erbij waar je op zondag ook niet kan tanken.
yasmijn schreef:
08-09-2019 11:50
Ik googlde iets en kwam hier terecht:

Zondag
Fijn dat u belangstelling hebt voor RD.nl, de nieuwssite van het Reformatorisch Dagblad.

Vandaag is het zondag. Een wekelijkse rustdag, die wij houden op de zondag, is een opdracht en een geschenk van God. We wijden deze dag in het bijzonder aan de dienst van God. Daarbij is de zondag voor christenen ook een wekelijkse echo van de Paaszondag, waarop Jezus Christus opstond uit de dood. Redenen voor ons om vandaag onze site niet te actualiseren.

Staat het nieuws dan stil op zondag? Nee, dat niet - we leven in een jachtige tijd waarin het verschil tussen zondagen en werkdagen helaas steeds kleiner wordt.

Morgen brengen we u graag weer op de hoogte van de dagelijkse gebeurtenissen, voorzien van achtergronden, commentaar en opiniërende artikelen. Zoals u dat van ons gewend bent.

Informatie over kerkelijke gemeenten, kerkdiensten en predikanten kunt u desgewenst vinden op onze site www.kerktijden.nl.

Kerkelijke en theologische publicaties kunt u raadplegen op www.digibron.nl.

Hoofdredactie Reformatorisch Dagblad

Anno 2019??? 😱🤣
Ik zie het probleem niet. Niemand heeft er last van als een reformatorische krant de wensen van zijn doelgroep honoreert door de zondagsrust te eerbiedigen.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
Suðri schreef:
08-09-2019 12:00
En dan ook al 10 jaar mist dat hier op Viva naar verwezen wordt. Net als de babydump oid.
En dat idd.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
08-09-2019 09:07
Vandaag is het alweer een jaar geleden dat Jootje (Jonari) overleed.
Ik weet wel dat ze niet alsmaar genoemd wilde worden, maar 1x per jaar vindt ze mss wel ok. :rose:
Ik heb iets gemist denk ik. Maar sterkte.
Puritanism:
(HL Mencken)
oudebaas schreef:
08-09-2019 12:14
Ik zie het probleem niet. Niemand heeft er last van als een reformatorische krant de wensen van zijn doelgroep honoreert door de zondagsrust te eerbiedigen.

Ze zouden niet de moeite hoeven doen om de site dicht te gooien op zondag, hun doelgroep ziet die mededeling namelijk zelf niet. Ze zouden ook gewoon de site kunnen laten staan en niets nieuws toevoegen.
yasmijn schreef:
08-09-2019 11:50
Ik googlde iets en kwam hier terecht:

Zondag
Fijn dat u belangstelling hebt voor RD.nl, de nieuwssite van het Reformatorisch Dagblad.

Vandaag is het zondag. Een wekelijkse rustdag, die wij houden op de zondag, is een opdracht en een geschenk van God. We wijden deze dag in het bijzonder aan de dienst van God. Daarbij is de zondag voor christenen ook een wekelijkse echo van de Paaszondag, waarop Jezus Christus opstond uit de dood. Redenen voor ons om vandaag onze site niet te actualiseren.

Staat het nieuws dan stil op zondag? Nee, dat niet - we leven in een jachtige tijd waarin het verschil tussen zondagen en werkdagen helaas steeds kleiner wordt.

Morgen brengen we u graag weer op de hoogte van de dagelijkse gebeurtenissen, voorzien van achtergronden, commentaar en opiniërende artikelen. Zoals u dat van ons gewend bent.

Informatie over kerkelijke gemeenten, kerkdiensten en predikanten kunt u desgewenst vinden op onze site www.kerktijden.nl.

Kerkelijke en theologische publicaties kunt u raadplegen op www.digibron.nl.

Hoofdredactie Reformatorisch Dagblad

Anno 2019??? 😱🤣
En toch...
Ik vind het ook wel iets goeds hebben.
Een dag rust.
Oké, vroeger dacht ik regelmatig.. Ik mag ook helemaal niks!
Ik zie ook nadelen aan de 24 uurs economie. Dat ik ook op zondag kan winkelen, recreatie kan bezoeken, betekent wel dat er mensen moeten werken.
Dus die zijn die dag bv niet samen als gezin.
Ik ben niet tegen winkels die open zijn op zondag hoor. Haal straks zelf ook nog ff wat. Maar zie het ook niet perse als fout als je daar niet aan meedoet. Los van of dat een religieuze reden heeft.
Marana schreef:
08-09-2019 12:21
Ze zouden niet de moeite hoeven doen om de site dicht te gooien op zondag, hun doelgroep ziet die mededeling namelijk zelf niet. Ze zouden ook gewoon de site kunnen laten staan en niets nieuws toevoegen.
Ik denk dat niemand die site op slot zet. Het is gewoon een scriptje dat draait en op bepaalde tijden de openingspagina vervangt.
Puritanism:
(HL Mencken)
Voor iedereen die Jonari mist :hug: :redrose:

Ik kom hier al jaren maar haar naam doet geen belletje rinkelen.
Zijn hier dames die liever niet hebben dat hun partner boeken leest waar vrouwen in voorkomen?
Puritanism:
(HL Mencken)
oudebaas schreef:
08-09-2019 12:32
Zijn hier dames die liever niet hebben dat hun partner boeken leest waar vrouwen in voorkomen?

Huh?

Ik zou al lang blij zijn als hij überhaupt een boek leest.
PoesinBoots schreef:
08-09-2019 12:36
Huh?

Ik zou al lang blij zijn als hij überhaupt een boek leest.
Ik wilde juist zeggen dat ik liever heb dat mijn partner helemaal geen boeke leest.
Ik wil 24/7 exclusieve aandacht.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
oudebaas schreef:
08-09-2019 12:32
Weer een gekke Belg? ;-)
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Nouschi schreef:
08-09-2019 12:39
Weer een gekke Belg? ;-)

Ooh Belgbashen!
oudebaas schreef:
08-09-2019 12:26
Ik denk dat niemand die site op slot zet. Het is gewoon een scriptje dat draait en op bepaalde tijden de openingspagina vervangt.
Ik vind het echt raar dat een site niet benaderbaar is op zondag.

Maar oké, schijnt oud nieuws te zijn 😇
Geen bijzonderheden
Solomio schreef:
08-09-2019 12:38
Ik wilde juist zeggen dat ik liever heb dat mijn partner helemaal geen boeken leest.
Ik wil 24/7 exclusieve aandacht.
Mir!!
Ik kan me blijven verbazen over hoe het soms werkt op dit forum.
TO schrijft slechts 2 berichten die bij mij vooral nieuwsgierigheid oproepen naar de andere kant van het verhaal.
Vervolgens rollen er al bijna 200 berichten overheen vol met aannames en (ver)oordelen op basis van die aannames. Partner van TO is door de meesten vast aan het kruis genageld.

In sommige gevallen kan je best op grond van 1 kant van het verhaal een advies geven, maar juist bij deze TO roepen die 2 berichten heel veel vragen op. Bij mij althans, maar ligt misschien aan mij.
yasmijn schreef:
08-09-2019 12:53
Ik vind het echt raar dat een site niet benaderbaar is op zondag.

Maar oké, schijnt oud nieuws te zijn 😇

Ik hoor toevallig net van mijn kind dat je niet kunt inloggen op het CBR, ze zijn gesloten.
Dat vind ik wél heel raar.
Dus als je niets hebt met het (voetbal)verenigingsgebeuren en derhalve je kind niet op een teamsport doet ben je dik :rofl:
Lady*Voldemort schreef:
08-09-2019 13:17
Dus als je niets hebt met het (voetbal)verenigingsgebeuren en derhalve je kind niet op een teamsport doet ben je dik :rofl:
Dat vond ik ook een hele bijzondere conclusie @(
Lady*Voldemort schreef:
:whut: waar ?
Ik snap je wel Klavertje-4. Het verschil is alleen dat het mij niet meer verbaast. ;-D
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Lady*Voldemort schreef:
Ah, dat is dus het geheim van obesitas!
Puritanism:
(HL Mencken)
Lady*Voldemort schreef:
Bij klopt het :rofl:
Lady*Voldemort schreef:

Maar waarom moest die opmerking nou weer gewist? Lekker laten staan, weet ik meteen met wat voor dom volk ik te maken heb en dat ik daar niet meer op hoef te reageren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven