Napraattopic deel 116
donderdag 22 augustus 2019 om 08:52
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Het nieuwe deel: overig/napraattopic-deel-117/list_messa ... #p30381627
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Het nieuwe deel: overig/napraattopic-deel-117/list_messa ... #p30381627
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

zondag 8 september 2019 om 12:07
Niet alleen op de Veluwe. Hier (in het oosten) is ook een garage met zelfbedienings tankstation erbij waar je op zondag ook niet kan tanken.
zondag 8 september 2019 om 12:14
Ik zie het probleem niet. Niemand heeft er last van als een reformatorische krant de wensen van zijn doelgroep honoreert door de zondagsrust te eerbiedigen.yasmijn schreef: ↑08-09-2019 11:50Ik googlde iets en kwam hier terecht:
Zondag
Fijn dat u belangstelling hebt voor RD.nl, de nieuwssite van het Reformatorisch Dagblad.
Vandaag is het zondag. Een wekelijkse rustdag, die wij houden op de zondag, is een opdracht en een geschenk van God. We wijden deze dag in het bijzonder aan de dienst van God. Daarbij is de zondag voor christenen ook een wekelijkse echo van de Paaszondag, waarop Jezus Christus opstond uit de dood. Redenen voor ons om vandaag onze site niet te actualiseren.
Staat het nieuws dan stil op zondag? Nee, dat niet - we leven in een jachtige tijd waarin het verschil tussen zondagen en werkdagen helaas steeds kleiner wordt.
Morgen brengen we u graag weer op de hoogte van de dagelijkse gebeurtenissen, voorzien van achtergronden, commentaar en opiniërende artikelen. Zoals u dat van ons gewend bent.
Informatie over kerkelijke gemeenten, kerkdiensten en predikanten kunt u desgewenst vinden op onze site www.kerktijden.nl.
Kerkelijke en theologische publicaties kunt u raadplegen op www.digibron.nl.
Hoofdredactie Reformatorisch Dagblad
Anno 2019???![]()
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
(HL Mencken)
zondag 8 september 2019 om 12:18
Ik heb iets gemist denk ik. Maar sterkte.
Puritanism:
(HL Mencken)
(HL Mencken)

zondag 8 september 2019 om 12:21
Ze zouden niet de moeite hoeven doen om de site dicht te gooien op zondag, hun doelgroep ziet die mededeling namelijk zelf niet. Ze zouden ook gewoon de site kunnen laten staan en niets nieuws toevoegen.

zondag 8 september 2019 om 12:23
En toch...yasmijn schreef: ↑08-09-2019 11:50Ik googlde iets en kwam hier terecht:
Zondag
Fijn dat u belangstelling hebt voor RD.nl, de nieuwssite van het Reformatorisch Dagblad.
Vandaag is het zondag. Een wekelijkse rustdag, die wij houden op de zondag, is een opdracht en een geschenk van God. We wijden deze dag in het bijzonder aan de dienst van God. Daarbij is de zondag voor christenen ook een wekelijkse echo van de Paaszondag, waarop Jezus Christus opstond uit de dood. Redenen voor ons om vandaag onze site niet te actualiseren.
Staat het nieuws dan stil op zondag? Nee, dat niet - we leven in een jachtige tijd waarin het verschil tussen zondagen en werkdagen helaas steeds kleiner wordt.
Morgen brengen we u graag weer op de hoogte van de dagelijkse gebeurtenissen, voorzien van achtergronden, commentaar en opiniërende artikelen. Zoals u dat van ons gewend bent.
Informatie over kerkelijke gemeenten, kerkdiensten en predikanten kunt u desgewenst vinden op onze site www.kerktijden.nl.
Kerkelijke en theologische publicaties kunt u raadplegen op www.digibron.nl.
Hoofdredactie Reformatorisch Dagblad
Anno 2019???![]()
Ik vind het ook wel iets goeds hebben.
Een dag rust.
Oké, vroeger dacht ik regelmatig.. Ik mag ook helemaal niks!
Ik zie ook nadelen aan de 24 uurs economie. Dat ik ook op zondag kan winkelen, recreatie kan bezoeken, betekent wel dat er mensen moeten werken.
Dus die zijn die dag bv niet samen als gezin.
Ik ben niet tegen winkels die open zijn op zondag hoor. Haal straks zelf ook nog ff wat. Maar zie het ook niet perse als fout als je daar niet aan meedoet. Los van of dat een religieuze reden heeft.
zondag 8 september 2019 om 12:26
Ik denk dat niemand die site op slot zet. Het is gewoon een scriptje dat draait en op bepaalde tijden de openingspagina vervangt.
Puritanism:
(HL Mencken)
(HL Mencken)

zondag 8 september 2019 om 12:38
Ik wilde juist zeggen dat ik liever heb dat mijn partner helemaal geen boeke leest.PoesinBoots schreef: ↑08-09-2019 12:36Huh?
Ik zou al lang blij zijn als hij überhaupt een boek leest.
Ik wil 24/7 exclusieve aandacht.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zondag 8 september 2019 om 12:39

zondag 8 september 2019 om 12:53

zondag 8 september 2019 om 13:12
Ik kan me blijven verbazen over hoe het soms werkt op dit forum.
TO schrijft slechts 2 berichten die bij mij vooral nieuwsgierigheid oproepen naar de andere kant van het verhaal.
Vervolgens rollen er al bijna 200 berichten overheen vol met aannames en (ver)oordelen op basis van die aannames. Partner van TO is door de meesten vast aan het kruis genageld.
In sommige gevallen kan je best op grond van 1 kant van het verhaal een advies geven, maar juist bij deze TO roepen die 2 berichten heel veel vragen op. Bij mij althans, maar ligt misschien aan mij.
TO schrijft slechts 2 berichten die bij mij vooral nieuwsgierigheid oproepen naar de andere kant van het verhaal.
Vervolgens rollen er al bijna 200 berichten overheen vol met aannames en (ver)oordelen op basis van die aannames. Partner van TO is door de meesten vast aan het kruis genageld.
In sommige gevallen kan je best op grond van 1 kant van het verhaal een advies geven, maar juist bij deze TO roepen die 2 berichten heel veel vragen op. Bij mij althans, maar ligt misschien aan mij.

zondag 8 september 2019 om 13:18
Dat vond ik ook een hele bijzondere conclusieLady*Voldemort schreef: ↑08-09-2019 13:17Dus als je niets hebt met het (voetbal)verenigingsgebeuren en derhalve je kind niet op een teamsport doet ben je dik![]()

zondag 8 september 2019 om 13:21
Lady*Voldemort schreef: ↑08-09-2019 13:17Dus als je niets hebt met het (voetbal)verenigingsgebeuren en derhalve je kind niet op een teamsport doet ben je dik![]()

zondag 8 september 2019 om 13:23
Ik snap je wel Klavertje-4. Het verschil is alleen dat het mij niet meer verbaast.

Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
zondag 8 september 2019 om 13:24
Ah, dat is dus het geheim van obesitas!Lady*Voldemort schreef: ↑08-09-2019 13:17Dus als je niets hebt met het (voetbal)verenigingsgebeuren en derhalve je kind niet op een teamsport doet ben je dik![]()
Puritanism:
(HL Mencken)
(HL Mencken)

zondag 8 september 2019 om 13:37
Bij klopt hetLady*Voldemort schreef: ↑08-09-2019 13:17Dus als je niets hebt met het (voetbal)verenigingsgebeuren en derhalve je kind niet op een teamsport doet ben je dik![]()

zondag 8 september 2019 om 13:39
Lady*Voldemort schreef: ↑08-09-2019 13:17Dus als je niets hebt met het (voetbal)verenigingsgebeuren en derhalve je kind niet op een teamsport doet ben je dik![]()
Maar waarom moest die opmerking nou weer gewist? Lekker laten staan, weet ik meteen met wat voor dom volk ik te maken heb en dat ik daar niet meer op hoef te reageren.