Napraattopic deel 116

22-08-2019 08:52 3013 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598. . Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Het nieuwe deel: overig/napraattopic-deel-117/list_messa ... #p30381627

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Betty_Slocombe schreef:
07-09-2019 22:09
Dat bedoel ik. Dat is echt plezier voor iedereen. Maar hee, je kind leert er wel iets van.
Wat ik van mijn 5 jaar teamsport vooral geleerd heb is dat ik dat mijn kinderen niet ging aandoen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
07-09-2019 22:03
Of in een kudt-baantje op je 15e.
Niets zo leerzaam inderdaad als een paar jaar lang folders sorteren en rondbrengen voor 3,50 euro per week. Echt heel goed voor je arbeidsethos ook.
Solomio schreef:
07-09-2019 22:03
Of in een kudt-baantje op je 15e.

O ja, ook al zo'n must.
Lady*Voldemort schreef:
07-09-2019 22:13
Niets zo leerzaam inderdaad als een paar jaar lang folders sorteren en rondbrengen voor 3,50 euro per week. Echt heel goed voor je arbeidsethos ook.
Nou ja, ik heb er wel van geleerd dat ik later nooit fulltime folderbezorger wilde worden. En ik haat de kwantum nog steeds, want die had van die ellendige grote krantenpapieren folders, vroeger. Sneed ik mijn vingers altijd aan bij het insteken.
Betty_Slocombe schreef:
07-09-2019 22:18
Nou ja, ik heb er wel van geleerd dat ik later nooit fulltime folderbezorger wilde worden. En ik haat de kwantum nog steeds, want die had van die ellendige grote krantenpapieren folders, vroeger. Sneed ik mijn vingers altijd aan bij het insteken.
Ik heb grof geld verdiend met het Binnenhof en de Haagse. Ik tikte 200 gulden per maand af voor een half uur werk per dag. En met extra insteek nog meer.
Betty_Slocombe schreef:
07-09-2019 21:39
Oh man. Ik heb al de hele dag zo'n mal gevoel, maar nu weet ik waarom. Ze zijn er dus weer. En op tijd ook, want de lucht ruikt anders, de herfst is er en ik heb de hele dag zin mijn muil vol te proppen met voedsel.
In feite begint het pas als je de suikerfabriek ruikt, maar oké, de pepernotenwinkel is open.
Later is nu
Lady*Voldemort schreef:

Kan hij dan mooi de contributie van betalen, want je geeft je in mei op en dan zit je er voor een (half) jaar aan vast.
Later is nu
Suðri schreef:
07-09-2019 22:19
Ik heb grof geld verdiend met het Binnenhof en de Haagse. Ik tikte 200 gulden per maand af voor een half uur werk per dag. En met extra insteek nog meer.
Wauw. Mijn pakketje folders (kwantum, seats and sofa's, ook nog echt de b-categorie, zeg maar) leverde me met 440 huizen (daar was ik elke week vijf uur mee bezig) per maand echt veel minder op. Maar goed, ik had een walkman met leuke liedjes, dus ik verveelde me niet echt.
Mijn leukste bijbaan was bij het tankstation. Lekker in m'n eentje precies ronde getallen tanken en de caballeroboxen bijvullen.
Dreamer schreef:
07-09-2019 22:20
In feite begint het pas als je de suikerfabriek ruikt, maar oké, de pepernotenwinkel is open.
Ik woon te ver weg van de suikerfabriek en de aardappelzetmeelfabriek ruik je altijd, dus daar heb je ook niets aan in dat opzicht.
Mijn dochter deed een folderwijk en die leverde in het begin acht euro op per week. Later kreeg ze er ook het suffertje bij en dan moest ze daar dus de folders insteken, daarbij rekening houdende met de mensen die een ja-nee sticker op hun brievenbus hadden. En gek genoeg gingen de verdiensten toen omlaag naar voornoemde 3,50 per week.

Ik heb toen de foldermeneer gebeld met de mededeling dat ie voortaan die folders zelf maar ging rondbrengen en mijn zoon ten enen male verboden zich ooit te verbinden aan welke folderbeweging dan ook. Dochter was vanzelf al genezen.
Betty_Slocombe schreef:
07-09-2019 22:24
Wauw. Mijn pakketje folders (kwantum, seats and sofa's, ook nog echt de b-categorie, zeg maar) leverde me met 440 huizen (daar was ik elke week vijf uur mee bezig) per maand echt veel minder op. Maar goed, ik had een walkman met leuke liedjes, dus ik verveelde me niet echt.
Mijn leukste bijbaan was bij het tankstation. Lekker in m'n eentje precies ronde getallen tanken en de caballeroboxen bijvullen.
Betaalde ook wel echt ziek hoor. De man van de krant had keurig adhv een plattegrond de routetijd berekend op 1,5. Alleen kon je met de fiets overal tussendoor en was het wat sneller :P En de boeren bracht ik dan aan huis en dat was ook nog eens een paar tientjes per maand extra.
Heerlijk toch, dat het zo goed betaalde. Dat mag ook wel eens.
Ja, kranten bij boeren bezorgen was hier ook erg populair.
Betty_Slocombe schreef:
07-09-2019 22:43
Was het zeker :) Toen ik mijn wijk overdeed hadden ze al een tijdje door dat er een rekenfout was gemaakt en zakte het salaris flink. Toch ruim 5 jaar veel plezier van gehad (ook als student gewoon blijven doen).
Betty_Slocombe schreef:
07-09-2019 22:43
Oh dat heb ik ook nog een tijdje gedaan als volwassene. Op de fiets. Met de benzinevergoeding erbij (het was een autowijk) betaalde dat echt heel goed ja, voor een krantenwijk :D
Ik moet nu zo erg op mijn handen gaan zitten om geen verhandeling te beginnen over übervrijwilligers die in hun vrijwilligerswerk compensatie zoeken voor hun gebrek aan succes of erkenning of weet ik veel wat buiten hun vrijwilligersbestaan.
Lady*Voldemort schreef:
07-09-2019 23:43
Ik moet nu zo erg op mijn handen gaan zitten om geen verhandeling te beginnen over übervrijwilligers die in hun vrijwilligerswerk compensatie zoeken voor hun gebrek aan succes of erkenning of weet ik veel wat buiten hun vrijwilligersbestaan.
Wat een gejank.
Suðri schreef:
07-09-2019 23:59
Wat een gejank.
Verschrikkelijk. Hoe belangrijk kan iemand zichzelf maken zeg.
En ik ben gewoon te lui om te multiquoten om alle uitspraken onder elkaar te zetten.
Suðri schreef:
07-09-2019 22:19
Ik had alleen twee wijken de Haagsche en ik weet nog heel goed dat het Binnenhof beter betaalde!!
Suðri schreef:
08-09-2019 00:04
En ik ben gewoon te lui om te multiquoten om alle uitspraken onder elkaar te zetten.
Gelijk heb je. Forummen is een leuke hobby maar het moet geen werk worden.
broekrok schreef:
08-09-2019 00:05
Ik had alleen twee wijken de Haagsche en ik weet nog heel goed dat het Binnenhof beter betaalde!!
Haagse en Binnenhof was in mijn tijd al gecombineerd. Maar mss daarom ook al het hogere salaris.
Lady*Voldemort schreef:
07-09-2019 23:43

Ik heb vanavond vrijwillig zo'n 1300 biertjes getapt.
Wat zegt dat?
Ah topic gevonden. Laat zo'n jochie lekker stoppen als hij niet meer wil.
Het leven gaat er wel om door. Ook voor de zwaar gekwetste vrijwilligers.
PoesinBoots schreef:
08-09-2019 02:30
Ah topic gevonden. Laat zo'n jochie lekker stoppen als hij niet meer wil.
Het leven gaat er wel om door. Ook voor de zwaar gekwetste vrijwilligers.
Welk topic?
Lady*Voldemort schreef:
:rofl:

Hoe vaker ik hier lees, hoe vaker ik denk dat Nederland een of ander ontwikkelingsland is dat teert op kinderarbeid.

Uurloon voor een verkoopster van 16 ligt bij ons op 9 euro en nog wat; en dat is dan netto omdat ze hierop nog geen belastingen moeten betalen.

3.5 euro per week? Hopelijk spreek je dan over gedetineerden of dwangarbeiders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven