Wij leven met chronische pijn - vervolg

zaterdag 27 juli 2019 om 21:50
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".

maandag 9 september 2019 om 12:27
Die ging goed! Mijn keukentafelgesprek zijn altijd heel Smooth. En de PMT, kort het even af hoor, is een lekkere doorpakker. Kreeg 5 minuten geleden een appje of ik woensdag ochtend kan!
En sterkte met het verlies.

Sorry daar had ik overheen gelezen. Soms denk ik dat ik hersencellen aan het weghyperventileren ben. Word met de dag waziger/dommer.

maandag 9 september 2019 om 12:29
maandag 9 september 2019 om 12:36
We hebben gewoon ons eigen doffe wolkje, wie kan dat nou zeggen? Dat maakt ons gewoon uniek
Zegt mijn vriend vanmorgen dat ie al drie weken met zijn paroxetine gestopt is. Zonder overleg, gewoon pats boem. Hij was er klaar mee. En zich wel afvragen waarom ie zo moe is

Zegt mijn vriend vanmorgen dat ie al drie weken met zijn paroxetine gestopt is. Zonder overleg, gewoon pats boem. Hij was er klaar mee. En zich wel afvragen waarom ie zo moe is

De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

maandag 9 september 2019 om 15:05
maandag 9 september 2019 om 15:47
Nou ja zeg, ik heb gewoon menstruatiepijn
Dat is al 3,5jr geleden. Toen is mijn baarmoederslijmvlies weggehaald waardoor ik eigenlijk niet meer ongesteld ben, (beetje bruinverlies) had de laatste 2x keer al het idee dat het meer werd en nu is het zelfs roze. Het kan idd weer teruggroeien. Nou, hopelijk zet het verder niet door.

Dat is al 3,5jr geleden. Toen is mijn baarmoederslijmvlies weggehaald waardoor ik eigenlijk niet meer ongesteld ben, (beetje bruinverlies) had de laatste 2x keer al het idee dat het meer werd en nu is het zelfs roze. Het kan idd weer teruggroeien. Nou, hopelijk zet het verder niet door.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.

maandag 9 september 2019 om 16:16
Hier vandaag een vriendje uit de villawijk te spelen.
“Wij hebben een veel groter huis!”
“Wij hebben een veel grotere trampoline!”
“Wij hebben een veel groter zwembad! In de grond en met een dak erover.”
Ik laat hem de frambozenstruiken zien en zeg hem dat hij alles wat hij plukt, meteen mag opeten:
“Jullie hebben de leukste tuin van de hele wereld!”
“Wij hebben een veel groter huis!”
“Wij hebben een veel grotere trampoline!”
“Wij hebben een veel groter zwembad! In de grond en met een dak erover.”
Ik laat hem de frambozenstruiken zien en zeg hem dat hij alles wat hij plukt, meteen mag opeten:
“Jullie hebben de leukste tuin van de hele wereld!”

maandag 9 september 2019 om 16:39
Hier ook in het ziekenmandje. Ben weer eens benauwd, veel hoesten en piepen. Volgende week weer opnieuw longfunctietest. Het kon ook morgen, ik zei, dat kan niet want ik heb al gepuft vandaag en mag 24 uur geen puf gebruiken. Dus volgende week dinsdag om 8.40. Lekker vroeg, want als ik in de middag afspraak heb, het enige wat je dan wilt is die puffer pakken, maar mag niet. En vroeg in ochtend, des te eerder mag ik weer aan de puf.
maandag 9 september 2019 om 18:48
Sterkte Lise.
Nartie alsnog gefeliciteerd.
Ik kan het ook allemaal niet echt bijhouden op het moment, vol hoofd. Dreamer op de revalidatie is wel aandacht voor de psyche, maar omdat ik een groepsverband heb gaat het niet heel diep in op je diepste dingen zeg maar. Meer hoe ga je om met de pijn, wat doen gedachten voor je etc. Voor mij prima, heb in de afgelopen jaren al 2 individuele psychologische trajecten gevolgd. Vandaag gestart met hardlopen, nieuwe meetweek dus om mijn beginniveau te bepalen. Verder nog steeds veel gedoe op het werk waar mijn hoofd ook erg vol van zit.
Sterkte voor iedereen die het nodig heeft.
Nartie alsnog gefeliciteerd.
Ik kan het ook allemaal niet echt bijhouden op het moment, vol hoofd. Dreamer op de revalidatie is wel aandacht voor de psyche, maar omdat ik een groepsverband heb gaat het niet heel diep in op je diepste dingen zeg maar. Meer hoe ga je om met de pijn, wat doen gedachten voor je etc. Voor mij prima, heb in de afgelopen jaren al 2 individuele psychologische trajecten gevolgd. Vandaag gestart met hardlopen, nieuwe meetweek dus om mijn beginniveau te bepalen. Verder nog steeds veel gedoe op het werk waar mijn hoofd ook erg vol van zit.
Sterkte voor iedereen die het nodig heeft.
"After all this time?" "Always."

maandag 9 september 2019 om 20:19
Heerlijk he Doro! Frambozen, en om iemand zo te laten zien dat spullen relatief zijn. Ook al is het een kinderbrein. Volgens regenboog zijn frambozen trouwens hersens. Ik pluk meer frambozen dan ik in de supermarkt kan betalen op ‘t moment.
Spullen zijn wat dat betreft echt overrated. Als in opeens wel veel geld zou hebben zou ik het gebruiken om mezelf weg te halen uit de gekte denk ik. Op de rand van off the grid een tiny house fixen. Toedels!
Severus, toen ik revalidatie deed was er wel een op een ‘n psycholoog. Ze kreeg de uitslag van mijn test terug, zwaar depressief, keek naar mij “nee daar ben je te vrolijk voor. Wist je dat mijn dochter dezelfde studie doet als jij! Maar ik zal haar niet vertellen wie je bent hoor”. Dat vatte het eerste gesprek wel goed samen. Je begrijpt wel hoe effectief dat was.

Severus, toen ik revalidatie deed was er wel een op een ‘n psycholoog. Ze kreeg de uitslag van mijn test terug, zwaar depressief, keek naar mij “nee daar ben je te vrolijk voor. Wist je dat mijn dochter dezelfde studie doet als jij! Maar ik zal haar niet vertellen wie je bent hoor”. Dat vatte het eerste gesprek wel goed samen. Je begrijpt wel hoe effectief dat was.

maandag 9 september 2019 om 20:30
YellowLemon schreef: ↑09-09-2019 20:19Heerlijk he Doro! Frambozen, en om iemand zo te laten zien dat spullen relatief zijn. Ook al is het een kinderbrein. Volgens regenboog zijn frambozen trouwens hersens. Ik pluk meer frambozen dan ik in de supermarkt kan betalen op ‘t moment.Spullen zijn wat dat betreft echt overrated. Als in opeens wel veel geld zou hebben zou ik het gebruiken om mezelf weg te halen uit de gekte denk ik. Op de rand van off the grid een tiny house fixen. Toedels!
Ja, ik vond het echt mooi. Hij was helemaal gelukkig met zijn zelfgeplukte frambozen

Ik hou van mooie dingen, maar hoef het echt niet allemaal te hebben. Geld zie ik net als jij vooral als middel tot vrijheid / onafhankelijkheid. Dus ben ik zuinig op mijn geld. Vandaar ook die frambozenstruiken in de tuin

Heb je overigens dit jaar vijgen kunnen oogsten? Ik overweeg ook een vijg te planten.

maandag 9 september 2019 om 20:39
Nee maar ik heb nog maar een heel klein boompje. Je moet je zeg maar voorstellen dat ik vorig jaar een gewortelde tak heb gekocht voor 2 euro ofzo. En die ben ik recht gaan kweken als een boompje. Dus iedere keer als hij een nieuw blad vormde het onderste eraf. En ik heb de vruchten die er in het begin van de zomer inkwamen er dus ook uitgehaald.Doro75 schreef: ↑09-09-2019 20:30Ja, ik vond het echt mooi. Hij was helemaal gelukkig met zijn zelfgeplukte frambozen![]()
Ik hou van mooie dingen, maar hoef het echt niet allemaal te hebben. Geld zie ik net als jij vooral als middel tot vrijheid / onafhankelijkheid. Dus ben ik zuinig op mijn geld. Vandaar ook die frambozenstruiken in de tuin![]()
Heb je overigens dit jaar vijgen kunnen oogsten? Ik overweeg ook een vijg te planten.

De appelboom staat er bij en die is echt een stuk groter zeg maar. Ik ga mijn hortensia er uithalen. Want die trekt het al 2 zomers niet en ik geef echt wel water. En dan heb ik plek voor nog meer fruit. Ik heb dit jaar ook nog aalbessen en een blauwe bes aangeplant. En ik wil eigenlijk nog een Japanse wijnbes en een kiwiplant. En een perzikboom ofzo.
Sorry het ging over tuinen...

maandag 9 september 2019 om 20:43
Hahaha, je enthousiasme werkt aanstekelijk. Ik haat tuinieren, maar van fruit uit de tuin word ik wel vrolijkYellowLemon schreef: ↑09-09-2019 20:39Nee maar ik heb nog maar een heel klein boompje. Je moet je zeg maar voorstellen dat ik vorig jaar een gewortelde tak heb gekocht voor 2 euro ofzo. En die ben ik recht gaan kweken als een boompje. Dus iedere keer als hij een nieuw blad vormde het onderste eraf. En ik heb de vruchten die er in het begin van de zomer inkwamen er dus ook uitgehaald.Ik heb wel mensen met rijpe vijgen op instagram gezien. Zelfs passievruchten dit jaar.
![]()
De appelboom staat er bij en die is echt een stuk groter zeg maar. Ik ga mijn hortensia er uithalen. Want die trekt het al 2 zomers niet en ik geef echt wel water. En dan heb ik plek voor nog meer fruit. Ik heb dit jaar ook nog aalbessen en een blauwe bes aangeplant. En ik wil eigenlijk nog een Japanse wijnbes en een kiwiplant. En een perzikboom ofzo.
Sorry het ging over tuinen...![]()

Is een blauwe bes makkelijk te onderhouden?

maandag 9 september 2019 om 20:48
Je hoeft ze amper te snoeien naar ‘t schijnt. Ze houden alleen wel van een wat zuurdere grond maar ik ga gewoon kijken hoe hij aanslaat. Ik heb geen idee hoe zuur mijn grond is. Je schijnt ze ook in potten te kunnen houden. Vriendin van mij gaat dat proberen.