Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - vervolg

27-07-2019 21:50 2810 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Oh de horror Cesium, zon enge dikke spin.

Lientje pb terug.
Nartjie Gefeliciteerd! :heart:

Afbeelding
Alle reacties Link kopieren
Gelezen kwebbeltje.
En tsja, ik vertel hier veel, maar niet alles. Op een gegeven moment word ik zo herkenbaar hè . Als ik dat al niet ben :proud:
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Ik heb twee wassen gedraaid en maar in huis opgehangen. Vertrouw het weer niet helemaal helaas. Wasdroger is nog steeds stuk, denk nu al een half jaar of langer.
Man gaat er , ooit een keer , naar kijken. Wat mij betreft gaat hij helemaal weg, zo erg mis ik hem eigenlijk niet.
Hij staat in het cv hok, dan kunnen we daar wellicht een wc maken ( sanibroyeur oid) zodat ik boven ook een toilet heb. Zou wel fijn zijn. We hebben er nu een beneden in de badkamer en dat vind ik mega vervelend
Ik blij dat ik een gelijkvloerse woning heb :proud: Ik heb trouwens geen droger hier. Mis het ook totaal niet. De was is hier na 1 of 2 dagen droog. En als ik echt iets in de droger wil doen, kan het ook in het algemeen washok hier. Maar daar maak ik hooguit 1 of 2 keer in het jaar gebruik van. Misschien nog niet eens. En hoorde ook dat drogers woningbrand nummer 1 zijn (alhoewel misschien nu nummer 2, opladers zijn nummer 1 dacht ik). En aangezien wij vroeger al eens brand hebben gehad ben ik daar best huiverig voor sindsdien. Dus nee, hier komt er ook geen droger in.

Kohaku, ik maak (nog) geen grote paintings hoor. Alleen kleintjes.
Maar heb wel echt hele mooie exemplaren voorbij zien komen dus wie weet maak ik over een tijdje wel grotere paintings.

Lientje, ik ken het hoor. Ik vertel ook best veel over mezelf maar de situatie met mijn vader betreft wil ik het niet open en bloot op internet gooien.
Ik heb hier best veel was met mijn gezin. Denk zo'n 5 a 6 wassen in de week. En ik heb een trommel met 8 kg inhoud.
Dus een droger is geen overbodige luxe eigenlijk hier.
Met een gezin is het inderdaad heel anders.
YellowLemon schreef:
08-09-2019 13:33
Nartjie Gefeliciteerd! :heart:

Afbeelding

Lieve chin.
Dreamer schreef:
08-09-2019 10:27
Goedemorgen allemaal :sun:

Nartjie Gefelciteerd!
Afbeelding

Ja, hier gaat het weer beter, gelukkig.
Vandaag nog eea opruimen, omdat oudste dinsdag komt met zijn vriend en nog een vriend. zin in!
Lieve baby chin.
lientje69 schreef:
08-09-2019 12:11
Suzy, ik doe de post vaak bij mijn portomonee. Als ik dan boodschappen ga doen en moet betalen, zie ik bij het pakken van mijn portomonee dat ik brieven moet posten. En bij het winkelcentrum is een brievenbus.
Hier op de hoek van de straat trouwens ook overigens, de enige nog in ons kleine dorpje
Ik ben dan nog in staat het te vergeten. Weet niet wat dat is, misschien omdat het gewoon te weinig post is tegenwoordig.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik kan ook echt niet zonder droger. Heb ook niet veel ophangruimte.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
suzyqfive schreef:
08-09-2019 11:53
Leuk gezegd maar toch vind ik het echt erg om straks 40 (2021) te worden (ja ik weet het, daar zijn een aantal van jullie al overheen). Voelt echt alsof ik dan op de helft van mijn leven ben en nog niets bereikt heb...
2 maande voordat ik 40 werd, overleed er een moeder van een vriendje van m'n oudste op 37-jarige leeftijd. Dat zette voor mij wel eea in perspectief, moet ik zeggen. Maarja, ik heb dan ook écht niets met leeftijd en vind jarig zijn heel leuk :proud:

En hoezo heb jij niets bereikt? Net als Lientje, die zei dat ook al. Heb je alleen maar wat bereikt als je een goede baan hebt ofzo? Je houdt in je eentje jouw gezin draaiend én je draait nog een stukje gezin van vriend, als ik dat zo lees. Je doet echt genoeg.
En laat ik wat dat betreft niet beginnen over Lientje :mrgreen:
Later is nu
suzyqfive schreef:
08-09-2019 11:51
Ik ben heel vaak op Moederdag jarig. Vond ik als kind nooit leuk want dan kwamen mijn opa en oma niet. Mijn oudste dochter is een dag voor mij jarig dus voor haar geldt dan een beetje hetzelfde.
Mijn zoon is ooit de dag voor moederdag geboren en 4 dagen voor m'n vader jarig. Ja, dat was ook niet zo'n goede planning. :$
(en ja, hij was gepland in mei :rofl: dat is gelukt)
Later is nu
suzyqfive schreef:
08-09-2019 12:04
Dreamer, ik zat me nog af te vragen hoe het met je oudste gaat?

Wel redelijk. Toch veel uitval en pijn, voor wat ik begrijp. Rolstoel kan toch niet mee dus ik probeerde er één te regelen. Ik weet niet beter of dat is gratis, maar dat had ik verkeerd. Op de site staat wel dat een rolstoel gratis is, maar alleen voor langere periode, niet als het voor een week is. Dus zei ik "doe 'm dan maar een langere periode", ja, dat kon dus ook niet meer.
Nu ga ik dinsdag even langs het ziekenhuis, want niet gratis betekent ook bezorgkosten betalen. Ophalen is natuurlijk gratis, week lenen 17,50 Dat is dan niet anders.
Later is nu
nartjie schreef:
08-09-2019 12:09
Ik heb ook nog een bakje aardbeien. Ga nu even een bus slagroom halen. Bij aarbeien horen slagroom
Heerlijk!
Later is nu
nartjie schreef:
08-09-2019 12:09
Ik heb ook nog een bakje aardbeien. Ga nu even een bus slagroom halen. Bij aarbeien horen slagroom
Dat klinkt dan weer wél heel erg lekker!
Waarom ga je langs het ziekenhuis dan Dreamer? Is een rolstoel lenen daar goedkoper?
Hier is het wel gratis als je lid bent van de thuiszorg. Óók bezorgen en ophalen.

40 worden vond ik nooit zo'n issue. Waarom 50 dat wel bij me is, geen idee.
Zal wel aan mij liggen
De h o r r o r Cesium!! o_o

Ik ben mentaal voorbereid op het monster waarvan je weet dat hij gaat komen. Brrrr.... Zo bang van die beesten.

Momenteel bezig de therapie opties te bekijken. Hopelijk lukt het om minder bang te worden.
Doro75 schreef:
08-09-2019 15:54
De h o r r o r Cesium!! o_o

Ik ben mentaal voorbereid op het monster waarvan je weet dat hij gaat komen. Brrrr.... Zo bang van die beesten.

Momenteel bezig de therapie opties te bekijken. Hopelijk lukt het om minder bang te worden.
Ga je in therapie? *heeft even iets gemist*
Dreamer schreef:
08-09-2019 14:40
2 maande voordat ik 40 werd, overleed er een moeder van een vriendje van m'n oudste op 37-jarige leeftijd. Dat zette voor mij wel eea in perspectief, moet ik zeggen. Maarja, ik heb dan ook écht niets met leeftijd en vind jarig zijn heel leuk :proud:

En hoezo heb jij niets bereikt? Net als Lientje, die zei dat ook al. Heb je alleen maar wat bereikt als je een goede baan hebt ofzo? Je houdt in je eentje jouw gezin draaiend én je draait nog een stukje gezin van vriend, als ik dat zo lees. Je doet echt genoeg.
En laat ik wat dat betreft niet beginnen over Lientje :mrgreen:
Ik vind jarig zijn wel heel leuk hoor, maar sinds mijn dochter is geboren 18 jaar terug is mijn verjaardag altijd een beetje ondergeschoven kindje geworden. Maar ik blijf altijd 36 grap ik al een tijdje ;)
En misschien heb ik ook wel een beetje dat ik dan richting de leeftijd schuif waarop mijn moeder overleed en we lijken in heel veel dingen op elkaar.

En ik wil gewoon nog zoveel doen met mijn leven en zit voor mijn gevoel zo vast in het leven momenteel dat ik geen kant op kan. Heel af en toe schiet het door mijn hoofd om de boel de boel te laten en te vertrekken. Dat doe ik niet hoor.

Ik had gewoon een goede baan, werd jarenlang gezien als veelbelovend en had veel taken en verantwoordelijkheden. Was geliefd bij leerlingen. Had een bepaald aanzien in de sportwereld en een leuk groepje vrienden en dat is er allemaal niet meer. Dus tsja...
Hier ook niks bereikt.
Ik denk ook dat door artsen de invloed van chronisch ziek zijn op de psyche zwaar wordt onderschat.
Het meeste qua behandeling is vaak toch gericht op pijnverlichting of klachtenvermindering.
Maar de invloed op je leven én je geestestoestand is immens groot
Dat gevoel van falen, tekortschieten en bij enkele van ons ( waaronder mezelf) het gevoel " niks " bereikt te hebben herkennen we bijna allemaal. Helaas.
Kwebbeltje91 schreef:
08-09-2019 16:00
Ga je in therapie? *heeft even iets gemist*

Ja, ja, het gaat gebeuren. Mijn angst voor spinnen is niet leuk meer. Ik heb hier nog niet eerder iets over de therapie gezegd geloof ik, maar heb wel een eigen topic geopend waarin ik om tips vraag.

Ik ben heeeel benieuwd of het gaat werken! Maar als ik zie hoe ver mensen met zeer grote psychische problemen kunnen komen, moet het mij -als ik mijn best doe en goede hulp krijg- vast wel lukken (toch? :-? )
Sterkte voor wie het nodig heeft :cat:

Ik kon het de afgelopen dagen niet helemaal meer volgen, zoveel verschillende belevenissen!

Ik heb een leuke dag gehad en vanavond nog expeditie Robinson. Wel heb ik mist in mijn hoofd en leef ik weer op Paracetamol. Hier moet ik mee oppassen, ik krijg daar een kleine boost van en ga dan sneller over mijn grens. Toch iets ondernemen terwijl ik mij niet fit voel.

Ik ben niet ziek maar ook niet fit. Met die mist in mijn hoofd binnen zitten duurt de dag zo lang en voel ik mij beroerd maar iets ondernemen is net iets te intensief. Ik ga er dus maar wat tussen zitten.

Ik hoop dat het over gaat. Vind dit niks. Ben bijna liever gewoon 3 dagen echt ziek en dan weer klaar, dan 2 weken kwakkelen.

Nu eerst maar avondeten, daar krijg ik soms wel even wat energie van.

Dagbesteding mag ik trouwens 2x per maand heen. Er zijn wat zaken afgesproken en het was weer leuk. Hopelijk blijft het zo. Officiëel is het wel minimaal 1x per week, dit moet vanuit de gemeente (weer iemand achter een bureau bedacht zeker)

Met de fysio is ook uitgesproken, moet nog wel kijken of de afspraak ook daadwerkelijk fijn is.

Afgelopen week was vooral dingen opnieuw afstemmen met hulpverlening en regels. Het hoort er af en toe bij maar niet mijn favoriet.
Vinden jullie die reclame van advil trouwens ook zo irritant?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven