Financële ongelijkheid
maandag 9 september 2019 om 19:05
Hoi allemaal,
ik wil graag vragen of jullie objectief advies kunnen geven. Ik weet niet zeker meer of mijn standpunt gerechtvaardigd is en wat ik nou precies wil zelfs.
Ik zit in een situatie waarin ik eigenlijk supergelukkig ben. Ik heb een lieve vriend, drie gezonde kinderen en we wonen samen. Maar waar ik al maanden, bijna een jaar al, tegenaan loop en vriend en ik niet in uit komen, is hoe het bij ons geregeld is qua financiën.
Eigenlijk is er niets geregeld.
Feiten: ik werk 8 uur. Waarvan ik zwemles, kleding, schoenen, kapper, kinderfeestcadeautjes en boodschappen, rekeningen bv tandarts en overblijven, clubje oudste en mijn zorgpremie en benzine betaal. Dat is het gros. Met 8 uur per week red ik dit niet en sta ik geregeld honderden euro's rood.
Mijn oudste zoon is van een eerdere relatie, ik kreeg jaren geen kinderalimentatie, inmiddels 116 euro per maand. De kosten voor mijn oudste zijn volledig voor mij.
Ik betaal niet mee aan het koophuis van mijn vriend. Hij woonde eerder bij mij in mijn huurhuis waar hij af en toe boodschappen deed. En hij vond dit voldoende. Ik kon het toen financieel ook niet goed redden maar vooruit.
Waar ik tegenaan loop, is dat ik voor ons gezin boodschappen doe en zo een week werk voor de boodschappen (die 8 uur) en mijn geld op is. We hebben geen en/of rekening want dat vindt vriend niet nodig. Als het op is, is het op en leen ik wat van mijn moeder.
Mijn moeder is onze lieve gratis oppas, ze doet het graag maar past zo'n vier keer per week dagdelen op. Ik kan haar niets geven financieel.
Ook mijn vriend doet dat niet.
Dan is mijn vriend loonwerker en is vaak lang van huis, ook 's avonds en in het weekend en heb ik dus mijn moeder die op onze andere twee jongsten past, zij zijn één jaar. Ze verrijdt benzine hiervoor en ook dat kan ik niet vergoeden.
Ik heb geen inzicht in zijn financiën want hij zit in een maatschap met zijn ouders en de boekhouding is bij zijn ouders thuis.
Hij weet wel precies wat ik verdien en wat mijn kosten zijn.
Hij heeft het testamentair zo geregeld dat onze twee jongste kinderen zijn koophuis erven en dat als hem iets overkomt ik tot hun 21e het vruchtgebruik heb, hier betaal ik maandelijks premie voor. Mijn oudste doet niet mee en daar zal ik voor sparen (bijv. voor studie, hij is nu 7).
Maar vriend heeft straks de overwaarde en ik niets. Ik kan proberen meer werken en dán pas wil hij de kinderopvangkosten delen. En dat overweeg ik nu. Maar hij wil financieel alles gescheiden houden en zijn argument is dat ik gratis onderdak heb. Letterlijk die woorden. Maar dat ik mijn hele salaris aan boodschappen en de kinderen geef, lijkt hem niet te storen. Ik bouw niets op voor later. Eerst dacht ik, we doen het samen en doordat ik zo veel zorg voor de kinderen en al het geregel, school, clubjes, et cetera, ontlast ik hem want hij werkt erg veel uur en kan op stel en sprong vertrekken omdat ik thuis ben. Hier krijg ik echter niets voor terug.
Hij wil niets regelen verder financieel en spaardoelen die ik voorstel doet hij ook niet aan mee. Het geld wat hij verdient investeert hij in zijn bedrijf zegt hij. Dan least hij dure tractoren et cetera. Terwijl ik momenteel de overblijfrekening en de kapper voor de kinderen niet kan betalen.. En dan heb ik pech. Zijn argument is ook dat hij vaak voor 200 euro ong boodschappen doet. Maar ik voor meer, een gezin van vijf heeft meer nodig. Verder ben ik zelf 10 jaar niet op vakantie geweest, niet erg, maar ik dacht, als ik werk, nu we samenwonen, kan ik voor de extra's werken en kunnen we hiervan leuke dingen doen.
Hij zegt dat de meerwaarde van het huis voor hem is en dat begrijp ik, maar ik kan soms geen boodschappen genoeg halen, omdat ik bijvoorbeeld zwemles moet betalen. En dan heb ik gewoon echt een dichte deur bij hem.
Hij noemt me ondankbaar maar je moet toch voor elkaar zorgen? Hij kan gaan en staan waar hij wil met werk en ik vang alles maar op thuis.
Er is voor mij een enorme kloof bij ons ontstaan in het voor elkaar zorgdragen. Trouwen wil hij eventueel op huwelijkse voorwaarden wat ik best begrijp maar een en/of rekening is toch een begin? Zonder onze jongsten zou ik de hele week kunnen werken en ik zorg toch voor ook zijn kinderen?
Ik zou graag objectief advies wil, misschien is het verhaal warrig. Ik ben er ook zo moe van. Ik was net bij de supermarkt en ik nam de helft mee van wat nodig is omdat ik het gewoon niet heb en hij is laat thuis en eet elders. Begrijpen jullie mijn frustratie?
Wat moet ik hiermee of ben ik echt ondankbaar? Ik zou graag willen sparen...
ik wil graag vragen of jullie objectief advies kunnen geven. Ik weet niet zeker meer of mijn standpunt gerechtvaardigd is en wat ik nou precies wil zelfs.
Ik zit in een situatie waarin ik eigenlijk supergelukkig ben. Ik heb een lieve vriend, drie gezonde kinderen en we wonen samen. Maar waar ik al maanden, bijna een jaar al, tegenaan loop en vriend en ik niet in uit komen, is hoe het bij ons geregeld is qua financiën.
Eigenlijk is er niets geregeld.
Feiten: ik werk 8 uur. Waarvan ik zwemles, kleding, schoenen, kapper, kinderfeestcadeautjes en boodschappen, rekeningen bv tandarts en overblijven, clubje oudste en mijn zorgpremie en benzine betaal. Dat is het gros. Met 8 uur per week red ik dit niet en sta ik geregeld honderden euro's rood.
Mijn oudste zoon is van een eerdere relatie, ik kreeg jaren geen kinderalimentatie, inmiddels 116 euro per maand. De kosten voor mijn oudste zijn volledig voor mij.
Ik betaal niet mee aan het koophuis van mijn vriend. Hij woonde eerder bij mij in mijn huurhuis waar hij af en toe boodschappen deed. En hij vond dit voldoende. Ik kon het toen financieel ook niet goed redden maar vooruit.
Waar ik tegenaan loop, is dat ik voor ons gezin boodschappen doe en zo een week werk voor de boodschappen (die 8 uur) en mijn geld op is. We hebben geen en/of rekening want dat vindt vriend niet nodig. Als het op is, is het op en leen ik wat van mijn moeder.
Mijn moeder is onze lieve gratis oppas, ze doet het graag maar past zo'n vier keer per week dagdelen op. Ik kan haar niets geven financieel.
Ook mijn vriend doet dat niet.
Dan is mijn vriend loonwerker en is vaak lang van huis, ook 's avonds en in het weekend en heb ik dus mijn moeder die op onze andere twee jongsten past, zij zijn één jaar. Ze verrijdt benzine hiervoor en ook dat kan ik niet vergoeden.
Ik heb geen inzicht in zijn financiën want hij zit in een maatschap met zijn ouders en de boekhouding is bij zijn ouders thuis.
Hij weet wel precies wat ik verdien en wat mijn kosten zijn.
Hij heeft het testamentair zo geregeld dat onze twee jongste kinderen zijn koophuis erven en dat als hem iets overkomt ik tot hun 21e het vruchtgebruik heb, hier betaal ik maandelijks premie voor. Mijn oudste doet niet mee en daar zal ik voor sparen (bijv. voor studie, hij is nu 7).
Maar vriend heeft straks de overwaarde en ik niets. Ik kan proberen meer werken en dán pas wil hij de kinderopvangkosten delen. En dat overweeg ik nu. Maar hij wil financieel alles gescheiden houden en zijn argument is dat ik gratis onderdak heb. Letterlijk die woorden. Maar dat ik mijn hele salaris aan boodschappen en de kinderen geef, lijkt hem niet te storen. Ik bouw niets op voor later. Eerst dacht ik, we doen het samen en doordat ik zo veel zorg voor de kinderen en al het geregel, school, clubjes, et cetera, ontlast ik hem want hij werkt erg veel uur en kan op stel en sprong vertrekken omdat ik thuis ben. Hier krijg ik echter niets voor terug.
Hij wil niets regelen verder financieel en spaardoelen die ik voorstel doet hij ook niet aan mee. Het geld wat hij verdient investeert hij in zijn bedrijf zegt hij. Dan least hij dure tractoren et cetera. Terwijl ik momenteel de overblijfrekening en de kapper voor de kinderen niet kan betalen.. En dan heb ik pech. Zijn argument is ook dat hij vaak voor 200 euro ong boodschappen doet. Maar ik voor meer, een gezin van vijf heeft meer nodig. Verder ben ik zelf 10 jaar niet op vakantie geweest, niet erg, maar ik dacht, als ik werk, nu we samenwonen, kan ik voor de extra's werken en kunnen we hiervan leuke dingen doen.
Hij zegt dat de meerwaarde van het huis voor hem is en dat begrijp ik, maar ik kan soms geen boodschappen genoeg halen, omdat ik bijvoorbeeld zwemles moet betalen. En dan heb ik gewoon echt een dichte deur bij hem.
Hij noemt me ondankbaar maar je moet toch voor elkaar zorgen? Hij kan gaan en staan waar hij wil met werk en ik vang alles maar op thuis.
Er is voor mij een enorme kloof bij ons ontstaan in het voor elkaar zorgdragen. Trouwen wil hij eventueel op huwelijkse voorwaarden wat ik best begrijp maar een en/of rekening is toch een begin? Zonder onze jongsten zou ik de hele week kunnen werken en ik zorg toch voor ook zijn kinderen?
Ik zou graag objectief advies wil, misschien is het verhaal warrig. Ik ben er ook zo moe van. Ik was net bij de supermarkt en ik nam de helft mee van wat nodig is omdat ik het gewoon niet heb en hij is laat thuis en eet elders. Begrijpen jullie mijn frustratie?
Wat moet ik hiermee of ben ik echt ondankbaar? Ik zou graag willen sparen...
dinsdag 10 september 2019 om 08:41
TO schrijft dat als ze meer gaat werken ze huur moet gaan betalen aan hem.
Plus dat hij nu wel zegt dat ie mee gaat betalen aan de kinderopvang als TO meer gaat werken, maar ik zou er als TO weinig vertrouwen in hebben. Ook heeft ze geen idee hoeveel kot ze gaat krijgen omdat e geen inzicht in de financiën geeft. ( en hij betaalt dan vast alleen voor zijn kinderen en TO mag opdraaien voor BSo van haar oudste). Dan gaat er dus zomaar elke maand 3000 euro naar de kinderopvang, als TO 4 dagen gaat werken.
Met twee kleine kinderen en een man die 6 dagen per week van s ochtends vroeg tot s avonds laat werkt, snap ik best dat TO maar 8 uur betaald werk doet. Ik denk dat manlief er niet op vooruit gaat als TO meer gaat werken, en als hij besluit dat ie zijn hand op de knip blijft houden of idd huur gast vragen aan TO zit zij binnen notime diep in de schulden.( en het onzin vind dat er een schoonmaakster komt want TO kan dat toch best ff erbij doen, zij werkt immers altijd minder dan hij, ook als ze wel 32 uur zou werken).
Ik snap niet waarom mensen zo vallen over het feit dat TO masr 8 uur werkt, naast zorg en huishouden. Ik snap ook niet waarom TO toestaat dat zij en haar oudste zo slecht behandeld worden en dat ze niet allang geleden vertrokken is.
Plus dat hij nu wel zegt dat ie mee gaat betalen aan de kinderopvang als TO meer gaat werken, maar ik zou er als TO weinig vertrouwen in hebben. Ook heeft ze geen idee hoeveel kot ze gaat krijgen omdat e geen inzicht in de financiën geeft. ( en hij betaalt dan vast alleen voor zijn kinderen en TO mag opdraaien voor BSo van haar oudste). Dan gaat er dus zomaar elke maand 3000 euro naar de kinderopvang, als TO 4 dagen gaat werken.
Met twee kleine kinderen en een man die 6 dagen per week van s ochtends vroeg tot s avonds laat werkt, snap ik best dat TO maar 8 uur betaald werk doet. Ik denk dat manlief er niet op vooruit gaat als TO meer gaat werken, en als hij besluit dat ie zijn hand op de knip blijft houden of idd huur gast vragen aan TO zit zij binnen notime diep in de schulden.( en het onzin vind dat er een schoonmaakster komt want TO kan dat toch best ff erbij doen, zij werkt immers altijd minder dan hij, ook als ze wel 32 uur zou werken).
Ik snap niet waarom mensen zo vallen over het feit dat TO masr 8 uur werkt, naast zorg en huishouden. Ik snap ook niet waarom TO toestaat dat zij en haar oudste zo slecht behandeld worden en dat ze niet allang geleden vertrokken is.
dinsdag 10 september 2019 om 08:42
TO misschien wordt het tijd om antwoord te geven op deze vragen die meerdere keren zijn gesteld
- waarom werk je maar 8 uur en hoe is dit zo gekomen
- hoezo past je moeder 4 dagdelen op als je zelf maar 8 uur werkt?
Heb je psychische problemen waardoor dit zo is? Of is er een andere reden die wellicht de situatie wat nuanceert?
Heb je psychische problemen waardoor dit zo is? Of is er een andere reden die wellicht de situatie wat nuanceert?
dinsdag 10 september 2019 om 08:47
We lezen ook nergens dat hij bij TO aangeeft dat zij meer moet gaan werken en haar daarin stimuleert. Ook is negens iets te lezen over zijn gedachten mbt bijdragen aan het huishouden, opvoeding kids etc. als er wel gepraat wordt. Hij betaalt alleen af en toe wat boodschappen. Ik vermoed zomaar dat vriend heel veel uren maakt, de aard van zijn beroep suggereert dit. Daar kan de andere ouder vaak niet fulltime naast werken, dat zie ik ook in mijn eigen omgeving die op het land werken. Ik denk dat het hem goed uitkomt dat TO het huishouden draaiende houdt ten koste van verdomd weinig voor hemzelf: dat huis moet toch betaald alsmede de vaste lasten gekoppeld aan dat huis. Anders had hij allang zijn mond effectiever opengedaan, dan haar laten betalen voor zo'n beetje alle bijkomende kosten voor de kids en de boodschappen. Het komt ook wel lekker uit dat als TO dan werkt schoonmoeder gratis en voor niks komt. Welke partner vindt zo'n verdeling normaal en betaalt niks voor de kinderen en de thuisblijfouder die het hele huishouden draaiende houdt, onder het mom 'Ik betaal het dak boven je hoofd'? (Wat sowieso al moet met of zonder partner.) Ik ken ze niet.SjakS schreef: ↑10-09-2019 08:14Ik lees nergens dat ze om medische redenen thuis is (voor de kinderen of haarzelf). Ik lees ook nergens dat man het eens was met 8 uur werken. Uit zijn gedrag blijkt heel duidelijk dat hij het er helemaal niet mee eens is.
Ik ga het steeds minder begrijpen eigenlijk. To werkt amper en leunt maximaal op haar moeder. Ik vind het echt een bijzondere situatie hoor. Ze zorgt voor de kinderen. Net als miljoenen mensen. Ze werkt amper en haar moeder moet oppassen en geld geven. Misschien mis ik iets. Maar ik vind het echt bizar om je man en je moeder op te zadelen met de kosten. To is toch degene die een relatie aangaat met een man die niet voor haar oudste kind wil betalen, niet zorgt dat de financiën goed geregeld zijn evenals de erfenis. De man heeft er geen trek in. Daar kun je wat van vinden. Maar zij is daarmee akkoord gegaan. Ik snap niet dat je je eigen kind zo benadeeld en vervolgens nog 2 kinderen krijgt en niets regelt en amper werkt.
Normaal zou ik het met je eens zijn, als een vrouw weinig werkt, staan we allemaal te roepen dat ze met moet werken, maar ik lees juist meer signalen dat het de man prima uitkomt zo, terwijl de vrouw wel meer wil werken en meer gelijkheid wil, maar het niet lukt dit voor elkaar te krijgen door vreemde argumenten van zijn kant (dat ze het laat gebeuren vind ik ook triest). Iets in mij zegt dan ook dat als zij meer werken, samen betalen aan kinderopvang en andere gerelateerde kinder kosten, herverdeling zorg, huishouden en betalen aan vaste lasten, hij niet huilend van geluk aan haar voeten valt en zegt "eindelijk zie je het licht, dit is wat ik altijd al wilde".
dinsdag 10 september 2019 om 08:51
Dit heeft ze al verteld. Ging ook om oppassen tijdens zwemles en dat soort activiteiten. Dus 2 dagdelen voor werk, een keer zwemles en wie weet nog een andere afspraak met tweeling of met oudste.Maída schreef: ↑10-09-2019 08:42TO misschien wordt het tijd om antwoord te geven op deze vragen die meerdere keren zijn gesteld
dinsdag 10 september 2019 om 08:52
Dit. Hij vindt het ook wel prima zo, zolang het hem maar geen geld kost. Ik vind het van beiden echt onbegrijpelijk.Violet-Nebula schreef: ↑10-09-2019 08:47We lezen ook nergens dat hij bij TO aangeeft dat zij meer moet gaan werken en haar daarin stimuleert. Ook is negens iets te lezen over zijn gedachten mbt bijdragen aan het huishouden, opvoeding kids etc. als er wel gepraat wordt. Hij betaalt alleen af en toe wat boodschappen. Ik vermoed zomaar dat vriend heel veel uren maakt, de aard van zijn beroep suggereert dit. Daar kan de andere ouder vaak niet fulltime naast werken, dat zie ik ook in mijn eigen omgeving die op het land werken. Ik denk dat het hem goed uitkomt dat TO het huishouden draaiende houdt ten koste van verdomd weinig voor hemzelf: dat huis moet toch betaald alsmede de vaste lasten gekoppeld aan dat huis. Anders had hij allang zijn mond effectiever opengedaan, dan haar laten betalen voor zo'n beetje alle bijkomende kosten voor de kids en de boodschappen. Het komt ook wel lekker uit dat als TO dan werkt schoonmoeder gratis en voor niks komt. Welke partner vindt zo'n verdeling normaal en betaalt niks voor de kinderen en de thuisblijfouder die het hele huishouden draaiende houdt, onder het mom 'Ik betaal het dak boven je hoofd'? (Wat sowieso al moet met of zonder partner.) Ik ken ze niet.
Normaal zou ik het met je eens zijn, als een vrouw weinig werkt, staan we allemaal te roepen dat ze met moet werken, maar ik lees juist meer signalen dat het de man prima uitkomt zo, terwijl de vrouw wel meer wil werken en meer gelijkheid wil, maar het niet lukt dit voor elkaar te krijgen door vreemde argumenten van zijn kant (dat ze het laat gebeuren vind ik ook triest). Iets in mij zegt dan ook dat als zij meer werken, samen betalen aan kinderopvang en andere gerelateerde kinder kosten, herverdeling zorg, huishouden en betalen aan vaste lasten, hij niet huilend van geluk aan haar voeten valt en zegt "eindelijk zie je het licht, dit is wat ik altijd al wilde".
dinsdag 10 september 2019 om 09:01
Maar we weten toch ook niet of dat zo is. Misschien vond man het eerst wel prima en nu opeens niet meer, wie weet. Misschien is ze haar baan kwijt geraakt door complicaties in de zwangerschap. Een tweelingzwangerschap en bevalling is vaak niet zo makkelijk als van 1 kind. Het zijn toch ook zijn kinderen, als de moeder van je kinderen door complicaties van de zwangerschap van jouw kinderen haar baan kwijt raakt dan zorg je voor haar? Hypothetisch he.
Maar buiten dat, wordt het zorgen voor 3 baby's gezien als een volledige baan, dat is namelijk de norm die er voor kinderdagverblijven geldt, 3 baby's op 1 leidster, nou ok zij had er 2 (maar mogelijk wel met extra zorg) en nog 8 uur werken ernaast en een schoolgaand kind. Wat is daar zo verfoeilijk aan? Als het vreemde kinderen zijn doe je het goed en als het je eigen kinderen zijn krijg je pek en veren over je heen. Dan heeft ze ook nog eens een man die er nooit is, dus zou ze meer werken dan is zij op zeker degene die de kinderen altijd naar en van kdv moet brengen en halen, op stel en sprong alles uit haar handen moet laten vallen als er eentje ziek is etc en het volledige huishouden ernaast mag doen. Dan kan ze net zo goed alleenstaande moeder zijn, wat ik haar trouwens ook aan raadt. Roep de hulp van je moeder in en ga meer uren werken, aan die vent heb je niks.
Die vent heeft het lekker voor elkaar. Gratis oppas, gratis huishoudster, gratis seks, gratis eten. Het enige dat het hem kost is zijn huis, maar wonen moet je toch, ook als je vrijgezel bent. Maar als ze meer gaat verdienen, dan wil hij wel meebetalen aan de de opvang, alleen betaalt ze dan wel huur, waarschijnlijk toevallig net hetzelfde bedrag. Is hij nog geen cent meer kwijt.
dinsdag 10 september 2019 om 09:05
Precies, hij is alleen uit op voordeel voor zichzelf. Een profiteur noem je dat ook wel. En nu komt het argument van 8 uur werken hem goed uit om TO naar zijn pijpen te laten dansen, gaat ze meer werken verzint hij wel wat anders. Of dat heeft hij eigenlijk al gedaan: dan moet ze huur gaan betalen. Wat vind je moeder eigenlijk van deze situatie TO? Zegt die er nooit wat over?Violet-Nebula schreef: ↑10-09-2019 08:47Iets in mij zegt dan ook dat als zij meer werken, samen betalen aan kinderopvang en andere gerelateerde kinder kosten, herverdeling zorg, huishouden en betalen aan vaste lasten, hij niet huilend van geluk aan haar voeten valt en zegt "eindelijk zie je het licht, dit is wat ik altijd al wilde".
Ik zou als moeder raar staan te kijken als mijn dochter geld kwam lenen voor boodschappen terwijl haar vent zat verdient.
dinsdag 10 september 2019 om 09:06
dinsdag 10 september 2019 om 09:07
Nou inderdaad, mijn moeder zou daar ook wel wat serieuze vragen over stellen..lattemachiato schreef: ↑10-09-2019 09:05Wat vind je moeder eigenlijk van deze situatie TO? Zegt die er nooit wat over?
Ik zou als moeder raar staan te kijken als mijn dochter geld kwam lenen voor boodschappen terwijl haar vent zat verdient.
dinsdag 10 september 2019 om 09:10
Hoezo?
dinsdag 10 september 2019 om 09:16
Roept eigenlijk alleen maar nog meer vragen op. Hoe hadden ze dat van tevoren bedacht? Ik zou me eerlijk gezegd best schamen on dit van (schoon)moeder te vragen, die er nog geld op toelegt ook.
dinsdag 10 september 2019 om 09:27
We lezen over de financiële keuzes van je vriend, inclusief bot gedrag.
Maar hoe zit het met jouw eigen financiële keuzes?
Je zegt dat je niet rond komt en al niet kwam (ook voor deze relatie) en je leent soms van je moeder.
Maar hoe zorg je dan dat dat geld weer terugkomt?
Is een deel van het probleem jouw niet goed kunnen omgaan met de middelen die je hebt en dat je inmiddels dan behoorlijke schulden (ook elders?) zou moeten hebben?
Jouw moeder houdt je onzelfstandigheid ook (onbedoeld) wel in stand.
Of deze relatie ooit nog gelijkwaardig kan gaan worden, vraag ik me af. Maar begin, binnen of buiten die relatie met hulp zoeken om zelfstandig te kunnen zijn.
Ik zou niet overhaast besluiten om deze relatie te beindigen, met name voor je oudste kind, die zich mogelijk al gehecht heeft.
Maar het hangt vooral af van jouw vermogen om zelf een gelijkwaardige partner te zijn, ook in financieel opzicht en van het vermogen van je vriend om ook te houden van jouw kind en een vader voor hem te zijn.
Maar hoe zit het met jouw eigen financiële keuzes?
Je zegt dat je niet rond komt en al niet kwam (ook voor deze relatie) en je leent soms van je moeder.
Maar hoe zorg je dan dat dat geld weer terugkomt?
Is een deel van het probleem jouw niet goed kunnen omgaan met de middelen die je hebt en dat je inmiddels dan behoorlijke schulden (ook elders?) zou moeten hebben?
Jouw moeder houdt je onzelfstandigheid ook (onbedoeld) wel in stand.
Of deze relatie ooit nog gelijkwaardig kan gaan worden, vraag ik me af. Maar begin, binnen of buiten die relatie met hulp zoeken om zelfstandig te kunnen zijn.
Ik zou niet overhaast besluiten om deze relatie te beindigen, met name voor je oudste kind, die zich mogelijk al gehecht heeft.
Maar het hangt vooral af van jouw vermogen om zelf een gelijkwaardige partner te zijn, ook in financieel opzicht en van het vermogen van je vriend om ook te houden van jouw kind en een vader voor hem te zijn.
dinsdag 10 september 2019 om 09:29
Zonder fulltime baan ben je zijn gratis slaafje en met fulltime baan wordt je daarnaast ook nog zijn verdienmodel. Romantisch wel.
TO, zoals iemand anders je al voorrekende, je bent echt stukken beter af als alleenstaand moeder. Dit gaat niet goed komen, kies voor jezelf en je kinderen.
TO, zoals iemand anders je al voorrekende, je bent echt stukken beter af als alleenstaand moeder. Dit gaat niet goed komen, kies voor jezelf en je kinderen.
Creativity is intelligence having fun
dinsdag 10 september 2019 om 09:33
S-Groot schreef: ↑10-09-2019 06:04En zo hoor het! Maar dat doe je al lang niet meer. Al sinds je jaren geleden je hormonen achterna gegaan en dat is heel treurig.
Het is fijn dat je een beetje het licht begint te zien maar jouw beschuldiging van egoïsme hoort niet alleen aan het adres van je vriend hè.
Nogmaals, je hebt ontzettend veel steken laten vallen door ondoordacht je oudste mee te nemen deze relatie in. Door niet na te denken over een stabiele basis voor hem, door maar bij een ander in te trekken zonder stabiele basis. Zonder nadenken, zonder dat je over alles goed kunt communiceren met die ander, zonder dat je de belangrijkste dingen goed doorgesproken hebt. En het ergste: in dat drijfzand heb je niet alleen je oudste meegenomen maar ook nog twee nieuwe kinderen ingebracht (bewust). Het verleden kun je niet veranderen maar om het vanaf nu beter te doen zul je wel moeten inzien dat en welke essentiële steken je hebt laten vallen. Zolang je dat ontkent zorg je niet een stabiele basis voor je kinderen.
Voel je jezelf beter door een ander zó naar beneden te halen?
dinsdag 10 september 2019 om 09:35
Wij hebben op dit moment ook zo'n verdeling qua werk. Man werkt heel veel en we hebben ervoor gekozen dat ik ivm een ziek kind op dit moment maar 8 uur werk. Het verschil is dat ik maandelijks een hele bak geld van hem op mijn rekening krijg, want van het salaris van 8 uur per week kan ik natuurlijk bij lange na niet alles betalen. Ik doe momenteel het hele huishouden, bijna alles met de kinderen en veel regeldingetjes, waardoor hij alle tijd heeft om te werken en hij zorgt dat het ons allemaal financieel gezien aan niets ontbreekt.
Over een tijdje wil ik weer meer werken, het is voor dit moment even de beste oplossing zo, maar ik ben blij dat ik dit zonder zorgen zo kan doen.
TO, als jouw vriend niet meer bijdraagt, dan zou ik een baan voor 32 uur gaan zoeken en dan zorgt hij voor zijn deel van het huishouden en zorg voor de kinderen. Willen jullie het allebei zo houden als het nu is, dan zal hij meer moeten betalen. Ik neem aan dat hij ook niet wil dat jij zwaar in de schulden komt.
Over een tijdje wil ik weer meer werken, het is voor dit moment even de beste oplossing zo, maar ik ben blij dat ik dit zonder zorgen zo kan doen.
TO, als jouw vriend niet meer bijdraagt, dan zou ik een baan voor 32 uur gaan zoeken en dan zorgt hij voor zijn deel van het huishouden en zorg voor de kinderen. Willen jullie het allebei zo houden als het nu is, dan zal hij meer moeten betalen. Ik neem aan dat hij ook niet wil dat jij zwaar in de schulden komt.
dinsdag 10 september 2019 om 09:44
dinsdag 10 september 2019 om 09:54
Dat is wel heel simplistisch. Dan bouwt ze alsnog niets op qua pensioen/huis et cet. Bovendien ligt er toch een probleem aan ten grondslagmamavanvier schreef: ↑10-09-2019 09:44Er is maar 1 oplossing naar mijn mening en dat is dat jouw vriend alle boodschappen betaald. Jij zwemmen, kapper etc. Echt een afknapper dat hij dat niet inziet. En wat betreft kinderbijslag, ik neem aan dat je het geld gebruikt voor kleding, luiers etc.
dinsdag 10 september 2019 om 09:55
Agrarisch loonwerkers werken heel veel voor heel weinig. De concurrentie is moordend. Het machinepark moet continu vernieuwd worden omdat de klanten en het werk dat vereisen, dat vergt veel investeringen.
Als de vriend van TO en zijn ouders uit dat bedrijf hun inkomsten moeten halen, kan ik me voorstellen dat er vrij weinig overblijft om van te leven.
Ik vind de houding van de partner van TO niet juist, maar ik begrijp TO zelf ook niet. Dit had allemaal van te voren al besproken moeten worden voordat er überhaupt samengewoond ging worden, laat staan dat er kinderen kwamen.
Nu is het te laat. Ik denk dat de partner van TO ook in moeilijkheden gaat komen als hij meer moet gaan bijdragen. Niet dat dit iets rechtvaardigt, maar ik denk dat het verhaal wat verder gaat dan TO hier verteld.
Als de vriend van TO en zijn ouders uit dat bedrijf hun inkomsten moeten halen, kan ik me voorstellen dat er vrij weinig overblijft om van te leven.
Ik vind de houding van de partner van TO niet juist, maar ik begrijp TO zelf ook niet. Dit had allemaal van te voren al besproken moeten worden voordat er überhaupt samengewoond ging worden, laat staan dat er kinderen kwamen.
Nu is het te laat. Ik denk dat de partner van TO ook in moeilijkheden gaat komen als hij meer moet gaan bijdragen. Niet dat dit iets rechtvaardigt, maar ik denk dat het verhaal wat verder gaat dan TO hier verteld.
dinsdag 10 september 2019 om 09:58
Naast dat dit een invulling is, vind ik het een vreemde stelling dat de partner van TO in moeilijkheden gaat komen. Je bent toch een gezin? Als er te weinig geld is, dan kom je toch als gezin in moeilijkheden, niet de een of de ander?
dinsdag 10 september 2019 om 10:00
Hij zou op zijn minst inzage kunnen geven zodat TS nog meer inziet dat ze echt beter kan gaan werken.lise1985 schreef: ↑10-09-2019 09:55Agrarisch loonwerkers werken heel veel voor heel weinig. De concurrentie is moordend. Het machinepark moet continu vernieuwd worden omdat de klanten en het werk dat vereisen, dat vergt veel investeringen.
Als de "grootverdiener" zo weinig verdient en de ander maar 8 uur werkt, kun je natuurlijk moeilijk een gezin met 3 kinderen onderhouden. Zeker als je je toch bepaalde luxes wilt permitteren (kapper, auto) .
dinsdag 10 september 2019 om 10:01
Een oplossing voor nu bedoel ik. Meer werken zou ideaal zijn. Ik heb ook een tweeling en heb altijd gewerkt. Werk nu 28 uur per week. Volgens mij heeft TO nog niet verteld waarom zij maar 8 uur werkt. Ben benieuwd
dinsdag 10 september 2019 om 10:04
Precies. Buiten dat, hij heeft het wel voor elkaar gekregen om een hypotheek af te sluiten. Normaal gesproken lukt dat alleen bij voldoende inkomsten en dan het liefst met een vast inkomen.
Creativity is intelligence having fun
dinsdag 10 september 2019 om 10:15
Jullie hebben er samen voor gekozen.pamelacourson schreef: ↑10-09-2019 09:35Wij hebben op dit moment ook zo'n verdeling qua werk. Man werkt heel veel en we hebben ervoor gekozen dat ik ivm een ziek kind op dit moment maar 8 uur werk. Het verschil is dat ik maandelijks een hele bak geld van hem op mijn rekening krijg, want van het salaris van 8 uur per week kan ik natuurlijk bij lange na niet alles betalen. Ik doe momenteel het hele huishouden, bijna alles met de kinderen en veel regeldingetjes, waardoor hij alle tijd heeft om te werken en hij zorgt dat het ons allemaal financieel gezien aan niets ontbreekt.
Ik vraag me af hoe dat in het geval van TO is gegaan.