Gezondheid alle pijlers

Wij leven met chronische pijn - vervolg

27-07-2019 21:50 2810 berichten
Een (redelijk) vast groepje forummers, dat pijn heeft door verschillende oorzaken, praat hier al enige tijd met elkaar over het wel en wee van het leven met pijn. Maar ook over andere dingen: wat we zoal doen, ons gezin en werk.

Iedereen is welkom mee te praten. Sleutelwoorden zijn "niets moet" en "respect voor elkaar".
Ik ben benieuwd naar jouw tuin Yellow! De onze vertoond al steeds meer herfst.

De uitvaart is vrijdag. Ze willen een foto gebruiken die ik gemaakt heb van vriend, dat vind ik wel mooi.
Doet me ook altijd beseffen dat foto’s wel belangrijke herinneringen zijn.
YellowLemon schreef:
09-09-2019 20:48
Je hoeft ze amper te snoeien naar ‘t schijnt. Ze houden alleen wel van een wat zuurdere grond maar ik ga gewoon kijken hoe hij aanslaat. Ik heb geen idee hoe zuur mijn grond is. Je schijnt ze ook in potten te kunnen houden. Vriendin van mij gaat dat proberen.
Dat klinkt goed! Ik wil het ook in een pot gaan proberen inderdaad.
lise1985 schreef:
09-09-2019 20:53

De uitvaart is vrijdag. Ze willen een foto gebruiken die ik gemaakt heb van vriend, dat vind ik wel mooi.
Foto’s zijn inderdaad speciaal. Ik heb destijds het rouwkaartje voor mijn opa gemaakt met een foto van een hertje dat hij in de polder heeft gemaakt.

Ik houd nu ook een fotoboek bij van Regenboog en mij. Ik wil het voor de zekerheid gedrukt hebben en ik vind scrapbooken leuk. Binnenkort gaan we weer foto’s bestellen want het weer word weer minder. Ik ga ook een tuinboek maken. En heb dus heel veel tuinfoto’s. :angel:

Je begint het verschil hier ook wel echt te zien. Heb even een mapje gemaakt van de hele zomer door op Imgur:

Maar dit is 2 maanden verschil vanuit dezelfde hoek:

Afbeelding

Afbeelding

Close-ups en meer voor als je nog van zomer wil genieten:
https://imgur.com/gallery/1fJkdfK

Ik heb ook al doelen voor volgend jaar. Meer structuur en logica! Het is een bloemenjungle. Ik ben ook niet zo goed in kill your darlings.
lise1985 schreef:

Dat is zeker mooi, Lise
YellowLemon schreef:
09-09-2019 21:27

Ik houd nu ook een fotoboek bij van Regenboog en mij. Ik wil het voor de zekerheid gedrukt hebben en ik vind scrapbooken leuk. Binnenkort gaan we weer foto’s bestellen want het weer word weer minder. Ik ga ook een tuinboek maken. En heb dus heel veel tuinfoto’s. :angel:

Je begint het verschil hier ook wel echt te zien. Heb even een mapje gemaakt van de hele zomer door op Imgur:

Maar dit is 2 maanden verschil vanuit dezelfde hoek:

Afbeelding

Afbeelding

Close-ups en meer voor als je nog van zomer wil genieten:
https://imgur.com/gallery/1fJkdfK

Ik heb ook al doelen voor volgend jaar. Meer structuur en logica! Het is een bloemenjungle. Ik ben ook niet zo goed in kill your darlings.
Prachtige tuin!!!

Ik hou wel van dat ongestructureerde. Zeker zoals bij jouw tuin. Het ziet er niet onverzorgd uit ofzo. Mooi juist!
Alle reacties Link kopieren
Doro75 schreef:
09-09-2019 16:16
Hier vandaag een vriendje uit de villawijk te spelen.

“Wij hebben een veel groter huis!”
“Wij hebben een veel grotere trampoline!”
“Wij hebben een veel groter zwembad! In de grond en met een dak erover.”

Ik laat hem de frambozenstruiken zien en zeg hem dat hij alles wat hij plukt, meteen mag opeten:

“Jullie hebben de leukste tuin van de hele wereld!”

:love:
Hahaha!
Doet me denken aan die keer dat een van de kinderen een feestje gaf en ik die kinderen van school haalde. Zegt een kind: “Wat gaan we doen? Naar Ballorig, circus zwembad?”
Ik zei: we hebben een feestje bij ons thuis.
Kind: Hoera! Eindelijk een feestje waarbij we niet weggaan!
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
lise1985 schreef:

Wat een mooi gebaar inderdaad.
suzyqfive schreef:
09-09-2019 22:17
Hahaha!
Doet me denken aan die keer dat een van de kinderen een feestje gaf en ik die kinderen van school haalde. Zegt een kind: “Wat gaan we doen? Naar Ballorig, circus zwembad?”
Ik zei: we hebben een feestje bij ons thuis.
Kind: Hoera! Eindelijk een feestje waarbij we niet weggaan!
Heerlijk!
Hoor op de radio dat het internationale dag ter voorkoming van zelfdoding is.. :|
In het licht bezien van de gebeurtenissen van afgelopen week hier komt dat wel even binnen.
Het is allemaal nogal heftig , er speelt meer dan een " simpele " zelfdoding.
Geen depressie of somberheid of zoiets .
Ik blijf er maar mee in mijn hoofd zitten, het waarom is inmiddels wel duidelijk maar waarom er geen hulp gevraagd is, jongere is echt bedreigd en zag geen uitweg meer blijkbaar.
Het is gewoon zó triest allemaal. Was er maar aangifte gedaan. Maar daar loopt naaste familie en vriendenkring ook mee te worstelen.
Ik ben maar een buitenstaander. Kan me haast niet indenken hoe heftig dit voor de naasten moet zijn. En hoeveel verdriet maar ook boosheid die moeten voelen. :(
Als ik niet kan wat ik wil, dan wil ik wat ik kan!
Op naar het ziekenhuis maar weer. De hele nacht snotteren en kriebelhoest, ik ben echt doodmoe.
cesium24 schreef:
10-09-2019 08:22
Op naar het ziekenhuis maar weer. De hele nacht snotteren en kriebelhoest, ik ben echt doodmoe.
Sterkte cesium! Zo naar als je slecht slaapt.
Sterkte Cesium

:hug: Lientje. Het is ook vreselijk heftig.

Wat een mooie tuin Yellow! Wij hebben ook echt een bloemenmassa in de zomer, heerlijk!

Ik heb vanochtend de laatste antibiotica genomen. Mijn teen is nog niet helemaal zoals het hoort, maar ik geef het nu maar even de tijd. Het is wel een stuk verbeterd bij vorige week.
Antibiotica werkt vaak ook nog 24-48 uur door hè Lise .
Dus misschien nog even afwachten?
En misschien ben je wel net als ik en heb je extra nodig? Ik moet altijd een extra kuurtje of een paar dagen langer. Anders is de klacht zo weer terug bij mij
lientje69 schreef:
10-09-2019 08:50
Antibiotica werkt vaak ook nog 24-48 uur door hè Lise .
Dus misschien nog even afwachten?
En misschien ben je wel net als ik en heb je extra nodig? Ik moet altijd een extra kuurtje of een paar dagen langer. Anders is de klacht zo weer terug bij mij
Daar hoop ik inderdaad op.
En dit was al de tweede kuur, zwaarder ook. Dus ik hoop van harte dat dit voldoende is.
Mijn nagel is wel verruïneerd aan één kant.
:hug: voor iedereen.

Ik zag het Lientje, ik zit te twijfelen om iets te delen in het licht van deze dag, maar veel mensen rond mij weten niet van mijn suïcidaliteit/pogingen dus ben bang dat er ineens vragen komen. Zo blijft er wel een taboe op natuurlijk.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Lastig hè kohaku?
Aan de ene kant goed dat er aandacht voor is maar aan de andere kant zo pijnlijk confronterend. :hug:
Ik snap je dilemma, Kohaku. Er rust zo’n taboe op. Heb je wel goede mensen in je omgeving om er over te praten?
Daarmee bedoel ik mensen anders dan de mensen in je dagelijkse omgeving. Iemand die je in vertrouwen kunt nemen, mocht de gedachte weer opkomen.
lientje69 schreef:
10-09-2019 08:20
Hoor op de radio dat het internationale dag ter voorkoming van zelfdoding is.. :|
In het licht bezien van de gebeurtenissen van afgelopen week hier komt dat wel even binnen.
Het is allemaal nogal heftig , er speelt meer dan een " simpele " zelfdoding.
Geen depressie of somberheid of zoiets .
Ik blijf er maar mee in mijn hoofd zitten, het waarom is inmiddels wel duidelijk maar waarom er geen hulp gevraagd is, jongere is echt bedreigd en zag geen uitweg meer blijkbaar.
Het is gewoon zó triest allemaal. Was er maar aangifte gedaan. Maar daar loopt naaste familie en vriendenkring ook mee te worstelen.
Ik ben maar een buitenstaander. Kan me haast niet indenken hoe heftig dit voor de naasten moet zijn. En hoeveel verdriet maar ook boosheid die moeten voelen. :(
Wat vreselijk is dit zeg. Hoe radeloos kun je zijn?

Kohaku: veel sterkte!
Heb toch iets durven delen :yes:
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Kohaku schreef:
10-09-2019 11:36
Heb toch iets durven delen :yes:
Dapper!
Hier ook even een juichmomentje
Ik heb de toets blijkbaar heel goed gemaakt (verrassend) en mag op gesprek! :yes:
Gefeliciteerd Lientje :cheer2:
Goed zo Kohaku en Lientje!
Ik werd er persoonlijk over opgebeld . Dat ik zulke goede resultaten had
Die had ik niet echt aan zien komen. Dacht dat ik toch zeker het deel ruimtelijk inzicht verprutst had. De rest vertrouwde ik wel op dat het goed was gegaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven