Ervaring jonge bonusmoeders
zondag 8 september 2019 om 20:44
Hoi hoi
Sinds een halfjaar woon ik (23) samen met mijn vriend (29). Wij hebben al 1,5 jaar een relatie. Hij heeft twee dochters (4&6)uit zijn vorige huwelijk dat 3,5 jaar geleden strandde. De kinderen zijn bij ons om het weekend.
Het zijn 2 heerlijke meiden.
Zijn er hier nog meer dames die net zoals ik op jonge leeftijd 'bonusmoeder' zijn geworden? Het lijkt me leuk om samen wat ervaringen uit te wisselen.
X sateprikkertje
Sinds een halfjaar woon ik (23) samen met mijn vriend (29). Wij hebben al 1,5 jaar een relatie. Hij heeft twee dochters (4&6)uit zijn vorige huwelijk dat 3,5 jaar geleden strandde. De kinderen zijn bij ons om het weekend.
Het zijn 2 heerlijke meiden.
Zijn er hier nog meer dames die net zoals ik op jonge leeftijd 'bonusmoeder' zijn geworden? Het lijkt me leuk om samen wat ervaringen uit te wisselen.
X sateprikkertje
woensdag 11 september 2019 om 09:36
Je vriend is een slappe lamzak.
Ik verwijt het je niet hoor, wat ik al schreef in het begin van dit topic ik ben toen ik zou oud was als jij in dezelfde val getrapt. Had ik toen maar hier een topic geopend en gelezen wat jij nu leest. Want het heeft me veel gekost: tijd, geld, tranen.
Dit soort man is géén leuke man, echt niet.
Ik verwijt het je niet hoor, wat ik al schreef in het begin van dit topic ik ben toen ik zou oud was als jij in dezelfde val getrapt. Had ik toen maar hier een topic geopend en gelezen wat jij nu leest. Want het heeft me veel gekost: tijd, geld, tranen.
woensdag 11 september 2019 om 11:32
Zou jij er wel wat mee gedaan hebben? Vaak denken mensen toch dat het bij hen helemaal anders is/ zal zijn. Zelden is dat het geval.... Maar goed je zal maar net die uitzondering zijn he. Veel vrouwen doen het ook zelf. Alles op zich nemen voor andermans kinderen. Die mannen vinden het allang best. Een beetje paaien en manipuleren: jij kan het veel beter en naar jou luisteren ze wel! Dan vliegen ze weer.ClumsyNinja schreef: ↑11-09-2019 09:36Je vriend is een slappe lamzak.
woensdag 11 september 2019 om 11:32
Het droevige is dat hoe langer je in deze situatie blijft, hoe moeilijker het wordt om er uit te komen. Tot het moment dat je er helemaal niet meer uit komt. Deze relatie is een fuik. Want je gaat houden van zijn kinderen, als je dat al niet doet. En je relatie verbreken met hun vader, betekent ook je relatie verbreken met de kinderen. Op het moment dat je je realiseert dat je partner een onbetrokken lamzak van een vader is, dat je je realiseert dat je hem niet wil, geen leven met hem wil, geen kinderen van hem wil, of later en erger: je kinderen en jezelf zijn constante desinteresse wil besparen, ben je te laat. Want weggaan betekent zijn kinderen achterlaten. Betekent zijn kinderen nog meer verdriet doen, meer dan ze al hebben. Het betekent ze niet meer zien. Het betekent dat hun vader weer verantwoordelijk is en je hebt inmiddels door wat dat betekent. En die keus is nog veel moeilijker te maken dan de keus om je relatie te beëindigen.
Het is een fuik.
Het is een fuik.
donderdag 12 september 2019 om 06:55
De inmiddels ex-vriendin van mijn ex-partner die was vrij jong toen ze 'deze rol' hoe oud exact weet ik niet meer wat ik wel weet is dat ze 'maar' twaalf jaar ouder dan onze dochter is. Inmiddels zijn ex en betreffende dame een klein jaartje uit elkaar en dochter en dame zien elkaar nog elke maand (zijn super goede vriendinnen en eerlijk is eerlijk ik zou niets anders wensen want ze is echt een lieverd!).
Ze heeft denk ik geen viva account dus daar kan ik je dan weer niet aan helpen.
Ze heeft denk ik geen viva account dus daar kan ik je dan weer niet aan helpen.
donderdag 12 september 2019 om 07:37
Waarom is dat grote bullshit?
Het is tegenwoordig veel gebruikelijker om te kiezen voor Co-ouderschap. Of om dichtbij elkaar te wonen zodat kinderen makkelijker de andere ouder kunnen zien zodra de behoefte er is.
De reacties hier zijn sowieso gebaseerd op de info die geschreven is dat deze vader in het begin niet eens naar de kinderen omkeek.
Stressed is just desserts spelled backwards
donderdag 12 september 2019 om 07:44
hij heeft een hele fijne lijn, voor zichzelfSateprikkertje schreef: ↑10-09-2019 19:39Uhh als je niet op 1 lijn zit zou 't voor geen meter werken?.
En raad eens?het werkt.
![]()
En jij zit daar wankelend boven op
Jullie hebben niet samen 1 lijn hoor
donderdag 12 september 2019 om 07:45
nou! dat doet toch pijn, als je dat leest???Maleficent schreef: ↑12-09-2019 07:37
De reacties hier zijn sowieso gebaseerd op de info die geschreven is dat deze vader in het begin niet eens naar de kinderen omkeek.
Je zal een man daten, die aangeeft wel ergens een paar koters te hebben, maar zo nooit te zien. Zo'n man wil je toch geen toekomst mee??
donderdag 12 september 2019 om 07:52
Dus jij vindt dat ouders met een weekendregeling te weinig om hun kinderen geven? Je weet niet waar je over praat. Kijk voor de lol eens om je heen. Co-ouderschap komt niet zo vaak voor als je denkt hoor. Natuurlijk is dat de ideale situatie, maar het is niet in alle gevallen haalbaar.Maleficent schreef: ↑12-09-2019 07:37Waarom is dat grote bullshit?
Het is tegenwoordig veel gebruikelijker om te kiezen voor Co-ouderschap. Of om dichtbij elkaar te wonen zodat kinderen makkelijker de andere ouder kunnen zien zodra de behoefte er is.
...
donderdag 12 september 2019 om 07:58
jij vult veel inAnárion schreef: ↑12-09-2019 07:52Dus jij vindt dat ouders met een weekendregeling te weinig om hun kinderen geven? Je weet niet waar je over praat. Kijk voor de lol eens om je heen. Co-ouderschap komt niet zo vaak voor als je denkt hoor. Natuurlijk is dat de ideale situatie, maar het is niet in alle gevallen haalbaar.
donderdag 12 september 2019 om 08:26
Er zijn vast goede redenen waarom een ouder niet meer dan vier dagen per maand voor zijn kinderen kan zorgen. Dat hoeft inderdaad weinig te zeggen voor de liefde die die ouder voor zijn kinderen voelt.
Ik denk wel dat ouders die hun kinderen vier dagen per maand zien en in die vier dagen hun zorgtaak uitbesteden aan een derde, falen in hun rol als ouder. Dat staat niet per se in relatie tot de liefde die ze voelen voor hun kinderen. Ik denk wel dat ze daarmee in de praktijk geen ouder meer zijn. Ze dragen die naam, maar zijn het niet.
donderdag 12 september 2019 om 08:36
Dit klopt helemaal, en het erge is, nu streelt het misschien je ego. Dat je zo belangrijk bent, dat je het zo goed doet. Het kan heel fijn voelen, je bent onmisbaar. Maar uiteindelijk begrijp je dat het maar zoethoudertjes zijn en dat ook die kinderen graag de erkenning en liefde van hun ouder willen, meer dan van jou. En dan sta je er naast en kunt niks. Je faciliteert eigenlijk zijn falen.Pandax schreef: ↑11-09-2019 11:32Het droevige is dat hoe langer je in deze situatie blijft, hoe moeilijker het wordt om er uit te komen. Tot het moment dat je er helemaal niet meer uit komt. Deze relatie is een fuik. Want je gaat houden van zijn kinderen, als je dat al niet doet. En je relatie verbreken met hun vader, betekent ook je relatie verbreken met de kinderen. Op het moment dat je je realiseert dat je partner een onbetrokken lamzak van een vader is, dat je je realiseert dat je hem niet wil, geen leven met hem wil, geen kinderen van hem wil, of later en erger: je kinderen en jezelf zijn constante desinteresse wil besparen, ben je te laat. Want weggaan betekent zijn kinderen achterlaten. Betekent zijn kinderen nog meer verdriet doen, meer dan ze al hebben. Het betekent ze niet meer zien. Het betekent dat hun vader weer verantwoordelijk is en je hebt inmiddels door wat dat betekent. En die keus is nog veel moeilijker te maken dan de keus om je relatie te beëindigen.
Het is een fuik.
Dat zeg ik, want ik heb het ook gedaan.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
donderdag 12 september 2019 om 08:51
Mee eensPandax schreef: ↑12-09-2019 08:26Er zijn vast goede redenen waarom een ouder niet meer dan vier dagen per maand voor zijn kinderen kan zorgen. Dat hoeft inderdaad weinig te zeggen voor de liefde die die ouder voor zijn kinderen voelt.
Ik denk wel dat ouders die hun kinderen vier dagen per maand zien en in die vier dagen hun zorgtaak uitbesteden aan een derde, falen in hun rol als ouder. Dat staat niet per se in relatie tot de liefde die ze voelen voor hun kinderen. Ik denk wel dat ze daarmee in de praktijk geen ouder meer zijn. Ze dragen die naam, maar zijn het niet.
...
donderdag 12 september 2019 om 09:09
Noem dan eens een heel goede reden? Als moeders ook die reden heeft, hebben de kinderen dan 8 dagen per maand ouders?Anárion schreef: ↑12-09-2019 07:52Dus jij vindt dat ouders met een weekendregeling te weinig om hun kinderen geven? Je weet niet waar je over praat. Kijk voor de lol eens om je heen. Co-ouderschap komt niet zo vaak voor als je denkt hoor. Natuurlijk is dat de ideale situatie, maar het is niet in alle gevallen haalbaar.
donderdag 12 september 2019 om 09:39
Ik weet zeker wel waar ik over praat, doe eens even rustig aan joh.Anárion schreef: ↑12-09-2019 07:52Dus jij vindt dat ouders met een weekendregeling te weinig om hun kinderen geven? Je weet niet waar je over praat. Kijk voor de lol eens om je heen. Co-ouderschap komt niet zo vaak voor als je denkt hoor. Natuurlijk is dat de ideale situatie, maar het is niet in alle gevallen haalbaar.
Raakt dit onderwerp je persoonlijk ofzo?
De meeste stellen in mijn omgeving die gescheiden zijn hebben een co-ouderschap en dat gaat goed.
De stellen die uit elkaar gaan en waarbij de omgang minimaal is, daarvan zijn de vaders vaak heel erg gericht op hun eigen leven.
mijn man is een kind van zo'n vader, die na de scheiding het contact op minimaal zette, en ook derden inzette om zijn verantwoordelijkheden te ontlopen, en mijn man heeft er serieus klachten aan over gehouden. Want kinderen kunnen niet altijd plaatsen waarom dat zo gaat en zoeken dat dan vaak bij zichzelf. Als je volwassen bent dan kun het wel plaatsen maar dan is er (soms) al schade.
donderdag 12 september 2019 om 09:46
Als ouders niet meer met elkaar door 1 deur kunnen dan is co-ouderschap inderdaad niet de meest ideale oplossing, dat ben ik zeker met je eens. Want het vraagt nogal wat communicatie onderling en je blijft de opvoeding wel samen doen.
En ook dan zal het soms best nog wel botsen, want je gaat niet voor niks uit elkaar.
Maar voor de kinderen is het uiteindelijk wel het meest ideaal als ze beide ouders nog evenveel kunnen zien. Dat lijkt me toch een no-brainer? Ik zou het niet eens kunnen verdragen om mijn kinderen zo weinig te zien.
En ook dan zal het soms best nog wel botsen, want je gaat niet voor niks uit elkaar.
Maar voor de kinderen is het uiteindelijk wel het meest ideaal als ze beide ouders nog evenveel kunnen zien. Dat lijkt me toch een no-brainer? Ik zou het niet eens kunnen verdragen om mijn kinderen zo weinig te zien.
donderdag 12 september 2019 om 09:48
Dit. Sjezus zeg.
Ik blijf me er echt over verbazen met wat voor waardeloze mannen/partners/vaders vrouwen tegenwoordig genoegen nemen.
Zo'n man werd bij mij echt direct bij het grofvuil gezet.
-
donderdag 12 september 2019 om 09:53
Ach meis toch.. Je begaat de grootste fout van je leven. Zet je oogkleppen eens af.Sateprikkertje schreef: ↑10-09-2019 19:39Uhh als je niet op 1 lijn zit zou 't voor geen meter werken?.
En raad eens?het werkt.
![]()
-
donderdag 12 september 2019 om 14:44
Ik werd op mijn 21e stiefmoeder: inmiddels zijn we acht jaar verder. We hebben co-ouderschap, mijn stiefzoon was een baby toen ik in zijn leven kwam en zijn biologische ouders (mijn vriend en ex) hebben weinig geschiedenis. Zelfs met die helpende factoren trekt het met regelmaat een grote wissel op mijn (emotionele) gestel.
De band met mijn stiefzoon is erg goed en hij is voor mij even zoveel kind als mijn jongste, die biologisch ook van mij is. Maar de uitdaging van samen zorgen voor een kind met twee gezinnen, de (voor)oordelen in de maatschappij over stiefouders en het altijd niet-zijn van een kerngezin vind ik erg pittig.
Oh en dan is mijn vriend ook nog eens een ontzettend goede, betrokken vader. Ben ook wel eens in de valkuil gestapt veel dingen op te pakken, maar dat heb ik recentelijk weer allemaal teruggedraaid en dat gaat ook weer prima. Communicatie is daarin wel echt alles.
Kan er uren over praten, maar weet niet of dit er het juiste draadje voor is. Mocht je door gaan met je vriend: stel grenzen en bewaak deze. Wordt niet een tweede moeder voor zijn kinderen en voor hem. Ik heb inmiddels binnen ons gezin wel een echte moederlijke rol, maar ben nooit een vervanging voor zijn moeder én dit is echt door de jaren heen gegroeid. Niet na een jaar.
De band met mijn stiefzoon is erg goed en hij is voor mij even zoveel kind als mijn jongste, die biologisch ook van mij is. Maar de uitdaging van samen zorgen voor een kind met twee gezinnen, de (voor)oordelen in de maatschappij over stiefouders en het altijd niet-zijn van een kerngezin vind ik erg pittig.
Oh en dan is mijn vriend ook nog eens een ontzettend goede, betrokken vader. Ben ook wel eens in de valkuil gestapt veel dingen op te pakken, maar dat heb ik recentelijk weer allemaal teruggedraaid en dat gaat ook weer prima. Communicatie is daarin wel echt alles.
Kan er uren over praten, maar weet niet of dit er het juiste draadje voor is. Mocht je door gaan met je vriend: stel grenzen en bewaak deze. Wordt niet een tweede moeder voor zijn kinderen en voor hem. Ik heb inmiddels binnen ons gezin wel een echte moederlijke rol, maar ben nooit een vervanging voor zijn moeder én dit is echt door de jaren heen gegroeid. Niet na een jaar.
donderdag 12 september 2019 om 16:05
Zeker mee eens. Maar soms is het niet anders dan het zo te regelen. Dat betekent niet dat je niks om je kind geeft of een waardeloze ouder bent. Ik reageerde ook op de personen die dit vinden. Soms is de situatie niet zo zwart-wit en is co-ouderschap niet mogelijk.Maleficent schreef: ↑12-09-2019 09:46Als ouders niet meer met elkaar door 1 deur kunnen dan is co-ouderschap inderdaad niet de meest ideale oplossing, dat ben ik zeker met je eens. Want het vraagt nogal wat communicatie onderling en je blijft de opvoeding wel samen doen.
Dit raakt me overigens niet persoonlijk.
...
donderdag 12 september 2019 om 16:08
Jeetje, wat een indringende documentaire. Vooral het laatste gedeelte met dat meisje wat zo verdrietig was.LAgirl82 schreef: ↑09-09-2019 09:40Mooi voorbeeld, maar in de praktijk meestal onmogelijk. Dit is dan een uitzondering helaas.
Bekijk de docu 'stiefkind van de rekening' maar eens, hier is de link:
https://www.gezinspraktijkgestel.nl/inf ... umentaire/
Eigenlijk moet iedereen hier even naar kijken die van plan is samen te gaan wonen met een man/vrouw met kinderen.
Zeker TO die alles nog als een feestje ziet.
donderdag 12 september 2019 om 20:28
Ik vroeg een goede reden? Ik zeg overigens niet dat ze niets om kinderen geven hoor. Maar net iets meer om zichzelf. Vaak waren ze ook al tijdens de relatie niet heel actief betrokken. Ziekte of uitzendingen kan een reden zijn. Maar dat is echt zeldzaam hoor.Anárion schreef: ↑12-09-2019 16:05Zeker mee eens. Maar soms is het niet anders dan het zo te regelen. Dat betekent niet dat je niks om je kind geeft of een waardeloze ouder bent. Ik reageerde ook op de personen die dit vinden. Soms is de situatie niet zo zwart-wit en is co-ouderschap niet mogelijk.
donderdag 12 september 2019 om 22:41
Je leest behoorlijk selectief en dat is wel erg vreemd als het je niet persoonlijk raakt. Het feit dat hij z'n kinderen 4 dagen per maand heeft is niet het enige. Hij keek voorheen uberhaupt niet naar ze om en als ze er nu zijn laat hij zijn vriendinnetje het oplossen. Dán ben je dus wél een waardeloze ouder. Daarom reageerden mensen (o.a. ik) zo. Dus voordat je in de verdediging schiet is het wel handig om alles te lezen.Anárion schreef: ↑12-09-2019 16:05Zeker mee eens. Maar soms is het niet anders dan het zo te regelen. Dat betekent niet dat je niks om je kind geeft of een waardeloze ouder bent. Ik reageerde ook op de personen die dit vinden. Soms is de situatie niet zo zwart-wit en is co-ouderschap niet mogelijk.