Ervaring jonge bonusmoeders

08-09-2019 20:44 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi

Sinds een halfjaar woon ik (23) samen met mijn vriend (29). Wij hebben al 1,5 jaar een relatie. Hij heeft twee dochters (4&6)uit zijn vorige huwelijk dat 3,5 jaar geleden strandde. De kinderen zijn bij ons om het weekend.
Het zijn 2 heerlijke meiden.
Zijn er hier nog meer dames die net zoals ik op jonge leeftijd 'bonusmoeder' zijn geworden? Het lijkt me leuk om samen wat ervaringen uit te wisselen.

X sateprikkertje
Ja, allemaal. Alsof die kinderen dat echt kunnen bevatten. Als hun mening er al toe doet natuurlijk.
Dus hij was 25 toen hij al ging scheiden? :@@: die was er vroeg bij.

Ik zou er persoonlijk niet aan moeten denken, uberhaupt niet aan een man met kinderen, maar op die leeftijd al helemaal niet. Er komt een dag dat je gewoon weer jong wilt zijn.
Karl_Marx schreef:
08-09-2019 21:13
Komt slechts door de sprookjes met 'de boze stiefmoeder' heeft het al gelijk een andere klank. Maar kom op, bonus moeder... TO, het lijkt nu allemaal rozengeur en manenschijn, maar op een gegeven moment wil je ook kinderen... Samengestelde gezinnen gaan nooit goed. Dochters voelen zich dan rot want achtergesteld etc om dat ze er alleen om t weekend zijn. Binnen een paar jaar een topic dat er niet genoeg slaapkamers zijn voor de drie kinderen (en dan is er nog een vierde op komst) het is een recept voor drama. En je bent nog zo jong!!!
Sommige vrouwen willen geen kinderen hoor. Ook niet als ze stiefmoeder zijn.
Alle reacties Link kopieren
Snowpink schreef:
08-09-2019 23:08
Dus hij was 25 toen hij al ging scheiden? :@@: die was er vroeg bij.

Ik zou er persoonlijk niet aan moeten denken, uberhaupt niet aan een man met kinderen, maar op die leeftijd al helemaal niet. Er komt een dag dat je gewoon weer jong wilt zijn.
Dat klopt, hij was er erg vroeg bij.
Alle reacties Link kopieren
Ach, om het weekend twee dagen. Dat stelt zo weinig voor dat het wel zal lukken.
Karl_Marx schreef:
08-09-2019 21:25
Jij noemt het drama, ik noem het de andere negatieve kant van het verhaal ook belichten. En oprecht fijn dat het bij jou is goed gegaan!
Ik denk dat dit volledig afhangt van de manier waarop de ouders met elkaar omgaan. Als ze elkaar niets verwijten en de ex-partner geluk gunt kan het gewoon goed gaan, want dan is er voor de kinderen geen loyaliteitsconflict en voelt het sneller alsof ze twee volwaardige gezinnen hebben ipv dat ze vervangen zijn door nieuwe gezinsleden.

Mooi voorbeeld: Vriendin van me vierde altijd de feestdagen met haar hele gezin. Dus ouders, nieuwe partners, half-broers en -zussen. Zij voelde dat ze juist overal bij hoorde ipv nergens.
Karl_Marx schreef:
08-09-2019 21:21
Ach gut... Heb te doen met die meiden, vanuit 2 kanten halfbroertjes en halfzusjes :(

Ja triest he, en dan nooit een écht gezin vormen en écht broer/zus kunnen zijn.
Soms is het ook gewoon niet meer bij te houden wie nu wie is van welke ouder. Weg veilige basis!
TijdvoorTaart schreef:
09-09-2019 07:15
Mooi voorbeeld: Vriendin van me vierde altijd de feestdagen met haar hele gezin. Dus ouders, nieuwe partners, half-broers en -zussen. Zij voelde dat ze juist overal bij hoorde ipv nergens.

Mooi voorbeeld, maar in de praktijk meestal onmogelijk. Dit is dan een uitzondering helaas.

Bekijk de docu 'stiefkind van de rekening' maar eens, hier is de link:
https://www.gezinspraktijkgestel.nl/inf ... umentaire/
relaties/stiefkind-van-de-rekening-docu ... ges/397531
Alle reacties Link kopieren
Als de relatie voor to goed voelt wie zijn 'wij' dan om te schreeuwen dat het niet goed is wat ze doet.

Alsof ze door deze reacties weggaat bij haar vriend, tuurlijk niet en dat hoeft ook niet.
LAgirl82 schreef:
09-09-2019 09:40
Mooi voorbeeld, maar in de praktijk meestal onmogelijk. Dit is dan een uitzondering helaas.

Bekijk de docu 'stiefkind van de rekening' maar eens, hier is de link:
https://www.gezinspraktijkgestel.nl/inf ... umentaire/
Nee, ook dat zie ik om me heen. En in bijna alle gevallen is dat de schuld van het egoïsme van (een van de) de ouders. Eigen belang, woede, verdriet, boven het geluk van je kinderen
Erg jammer

Edit: Maar we weten niet in welke situatie de kinderen van TO's vriend zitten
Sateprikkertje schreef:
08-09-2019 21:34
Wat lief van je marigold, dat hebben ze zeker.
:cencored:
Alle reacties Link kopieren
Karl_Marx schreef:
08-09-2019 21:09
Oh je bent nog jonger dan dat ik ben... Niet doen! en kom op, bonus moeder? Kom je bij de AH vandaan?
Wij noemen het ook bonusmoeder. Een ander noemt het plusmoeder, stiefmoeder, extramoeder. Maakt het wat uit? We hebben dat met de kinderen besproken en die vonden bonusmoeder/vader de beste optie. Het gaat om de rol die je hebt, niet of je gebaard hebt of geadopteerd hebt.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
Mijn ex-man werd op zijn 19e stiefvader van mijn oudste twee kinderen. Ik was toen zelf 21. De vader van de oudste twee is 9 jaar ouder dan ik ben en we hebben altijd goed contact gehad en nog steeds, nu ze volwassen zijn. We zijn twaalf jaar bij elkaar geweest waarvan 7 jaar getrouwd. We hebben nooit echt last gehad van opvoedissues. Wel hebben we eerst vier jaar niet samengewoond. Het liep uiteindelijk niet stuk op het gezin maar op zijn psychische problemen en de daarmee samenhangende issues.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren
suzyqfive schreef:
09-09-2019 11:11
Wij noemen het ook bonusmoeder. Een ander noemt het plusmoeder, stiefmoeder, extramoeder. Maakt het wat uit? We hebben dat met de kinderen besproken en die vonden bonusmoeder/vader de beste optie. Het gaat om de rol die je hebt, niet of je gebaard hebt of geadopteerd hebt.
Welke rol dan? Die 2 dagen maken je echt geen moeder, welke term je er ook van wil maken.
De term maakt dat dat je je eigen rol zwaar gaat overschatten. Laat de vader die 2 dagen fijn zelf voor zijn kinderen zorgen en ga wat voor jezelf doen.
Alle reacties Link kopieren
delicious35 schreef:
09-09-2019 11:34
Welke rol dan? Die 2 dagen maken je echt geen moeder, welke term je er ook van wil maken.
De term maakt dat dat je je eigen rol zwaar gaat overschatten. Laat de vader die 2 dagen fijn zelf voor zijn kinderen zorgen en ga wat voor jezelf doen.
Nee natuurlijk niet, maar een term als 'stiefmoeder' oid is voor kinderen (en omgeving) soms gewoon makkelijker en/of duidelijker dan "vriendin van papa".
Want papa heeft wel meer vriendinnen, dus hoe maak je dan het onderscheid duidelijk tussen partner-vriendin en gewoon-vriendin? Dit was de redenatie van mijn stiefkinderen, kinderen van mijn ex. Zij vonden 'stiefmoeder' het best de lading dekken, ook al was ik absoluut hun moeder niet.

En over dat andere: mijn stiefkinderen vonden het fantastisch als ik er was, vonden het echt heel jammer als ik andere plannen had. Die hadden het echt niet leuk gevonden als ik 'vader die 2 dagen fijn zelf voor zijn kinderen liet zorgen'. Achteraf had ik dat misschien wel wat meer moeten doen, maar dat had meer met mijn relatie te maken dan met de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
delicious35 schreef:
09-09-2019 11:34
Welke rol dan? Die 2 dagen maken je echt geen moeder, welke term je er ook van wil maken.
De term maakt dat dat je je eigen rol zwaar gaat overschatten. Laat de vader die 2 dagen fijn zelf voor zijn kinderen zorgen en ga wat voor jezelf doen.
Ja God, mijn volwassen stiefkinderen noemden mijn moeder stiefoma. Niet omdat mijn moeder de omarol had/heeft, maar omdat ‘de moeder van de vriendin van mijn vader’ gewoon net niet lekker bekt.
Voor onbekenden is stiefoma gewoon lekker makkelijk. En maakte het een hoop duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
Normaal gesproken hebben we de Kids 2 dagen idd.
Maar er zijn geregeld uitzonderinggen waardoor ze langer bij ons zijn.
En nee ik ben hun moeder zeker niet.
Maar mijn vriend werkt veel, en dus komen de taken wel op mij neer die hun moeder ook doet. En dat is voor mij geen enkel probleem :cheer:
Ik wist van te voren wat de situatie was, en ik heb er geen spijt van dat ik hier aan begonnen ben. :cheer2:
Hoe zou je vriend het dan doen als jij er niet was? 2 van de 14 dagen en dan werkt hij ook op die 2 dagen?!

Wil je zelf ook nog kinderen?
Alle reacties Link kopieren
Sateprikkertje schreef:
09-09-2019 14:56
Normaal gesproken hebben we de Kids 2 dagen idd.
Maar er zijn geregeld uitzonderinggen waardoor ze langer bij ons zijn.
En nee ik ben hun moeder zeker niet.
Maar mijn vriend werkt veel, en dus komen de taken wel op mij neer die hun moeder ook doet. En dat is voor mij geen enkel probleem :cheer:
Ik wist van te voren wat de situatie was, en ik heb er geen spijt van dat ik hier aan begonnen ben. :cheer2:
Ik vind dat altijd zo bijzonder. Waarom zijn de kinderen dan niet gewoon bij hun eigen moeder als pa het laat afweten.
Ik zou hier echt nooit akkoord mee gaan. Niet als moeder en niet als vriendin van pa.
Alle reacties Link kopieren
SjakS schreef:
09-09-2019 18:20
Hoe zou je vriend het dan doen als jij er niet was? 2 van de 14 dagen en dan werkt hij ook op die 2 dagen?!

Wil je zelf ook nog kinderen?
Op die 2 dagen is hij standard vrij.
Hoe die het zonder mij zou doen? Geen idee.
Voor ik mijn vriend kende leek hij weinig naar de kinderen om.
Gelukkig is dat nu anders. :-)-)
Zelf willen we beiden ooit nog kinderen ja. Maar dat is iets voor later.
Sateprikkertje schreef:
09-09-2019 18:42
Op die 2 dagen is hij standard vrij.
Hoe die het zonder mij zou doen? Geen idee.
Voor ik mijn vriend kende leek hij weinig naar de kinderen om.
Gelukkig is dat nu anders. :-)-)
Zelf willen we beiden ooit nog kinderen ja. Maar dat is iets voor later.
Wat een flapdrol zeg. Op zijn 25ste al een huwelijk achter de rug en nooit naar zijn koters omkijken. Klinkt echt als fantastisch relatiemateriaal! En om nog een paar kinderen mee te krijgen :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Sateprikkertje schreef:
09-09-2019 18:42
Op die 2 dagen is hij standard vrij.
Hoe die het zonder mij zou doen? Geen idee.
Voor ik mijn vriend kende leek hij weinig naar de kinderen om.
Gelukkig is dat nu anders. :-)-)
Zelf willen we beiden ooit nog kinderen ja. Maar dat is iets voor later.
Ach dit meen je toch niet echt he. Ik begon met lezen en hoewel de alarmbellen al afgingen wilde ik nog jouw verhaal het voordeel van de twijfel geven. Maar een man die uit zichzelf weinig naar zijn eigen, zo jonge kinderen omkijkt, dat is geen leuke man hoor. En zulk gedrag is heel schadelijk voor die meisjes.

Vraag jij je niet af waarom hij niet naar ze om keek?
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Sateprikkertje schreef:
09-09-2019 14:56
Normaal gesproken hebben we de Kids 2 dagen idd.
Maar er zijn geregeld uitzonderinggen waardoor ze langer bij ons zijn.
En nee ik ben hun moeder zeker niet.
Maar mijn vriend werkt veel, en dus komen de taken wel op mij neer die hun moeder ook doet.


Sateprikkertje schreef:
09-09-2019 18:42
Op die 2 dagen is hij standard vrij.
Hoe die het zonder mij zou doen? Geen idee.
Voor ik mijn vriend kende leek hij weinig naar de kinderen om.

Gelukkig is dat nu anders. :-)-)
Zelf willen we beiden ooit nog kinderen ja. Maar dat is iets voor later.


Even eerlijk: wat vind je hier nou zelf van? Los van dat je van je vriend houdt, wat vind je van een vader die zijn kinderen slechts om het weekend heeft en zelfs dán nog amper naar ze omkijkt en voor ze zorgt? Is dat een vader die jij je kinderen gunt?
Zelfs nu hij naar jouw zeggen meer naar ze omkijkt moet jij nog voor ze zorgen omdat hij het te druk voor ze heeft, vind je dat niet ongelofelijk triest? Ik begrijp heus dat je het graag doet en het fijn vindt dat zijn kinderen je misschien graag zien (en dat is fijn voor ze!), maar ze zien hun vader al zo ontzettend weinig en zelfs dan heeft hij het te druk om goed voor ze te zorgen terwijl die kinderen juist hun vader nodig hebben. Als je hier echt over nadenkt, wat vind je daar dan van?
Ik denk dat jij een ontzettend lief meisje bent. Echt waar. Maar je vriend is geen leuke man. Sorry. Ik hoop dat je op tijd wakker word. Als jij weggaat kijkt hij wederom niet naar zijn kinderen om. Zeg eens heel eerlijk, doe jij eigenlijk wat moeder de andere 12 dagen doet? Eten maken, verzorging (douchen/ haren etc), knutselen, kadootjes kopen, de was?

Beeld je even in dat jullie 2 meisjes krijgen, jullie gaan uit elkaar. Hij ziet ze 2 van de 14 dagen en zijn nieuwe vriendin gaat doen wat jij nu doet. Zou jij dat prettig vinden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven