Ervaring jonge bonusmoeders

08-09-2019 20:44 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi

Sinds een halfjaar woon ik (23) samen met mijn vriend (29). Wij hebben al 1,5 jaar een relatie. Hij heeft twee dochters (4&6)uit zijn vorige huwelijk dat 3,5 jaar geleden strandde. De kinderen zijn bij ons om het weekend.
Het zijn 2 heerlijke meiden.
Zijn er hier nog meer dames die net zoals ik op jonge leeftijd 'bonusmoeder' zijn geworden? Het lijkt me leuk om samen wat ervaringen uit te wisselen.

X sateprikkertje
Alle reacties Link kopieren
Sateprikkertje schreef:
09-09-2019 18:42
Op die 2 dagen is hij standard vrij.
Hoe die het zonder mij zou doen? Geen idee.
Voor ik mijn vriend kende leek hij weinig naar de kinderen om.
Gelukkig is dat nu anders. :-)-)
Zelf willen we beiden ooit nog kinderen ja. Maar dat is iets voor later.

Je bedoelt dat jij nu de zorgrol hebt. Hij ziet zijn kinderen nu omdat jíj dat faciliteert door al het werk te doen dat komt kijken bij kleine kinderen, anders zou hij nog steeds ‘weinig naar ze omkijken’. Wat intens triest.
Alle reacties Link kopieren
Hoe ziet dat ‘we zitten helemaal op 1 lijn’ er dan uit voor jullie? Hoe kan het dat je vriend eerder niet naar zijn kinderen om keek en nu wel? Is dat omdat jij er nu bent en hem er toe zet of omdat jij hem in zijn zorgtaken ontlast? 2 weekenden in de maand is echt niks. Echt liefdevolle en betrokken ouders nemen geen genoegen met zo weinig dagen per maand en zelfs dat was al teveel voor jij er was, begrijp ik.

Je klinkt als een lieve meid maar je hebt overduidelijk geen enkel idee van wat kinderen echt nodig hebben. En dat is oprechte liefde, zorg, en interesse van hun ouders. Krijgen ze dat niet, dan kan dat levenslange gevolgen hebben. Het is lief dat jij zo gek op ze bent en graag voor ze zorgt maar dat is niet wat ze echt nodig hebben.
Ik zou nog maar eens heel goed nadenken of deze man wel geschikt is om samen kinderen mee te krijgen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Als je samen kinderen gaat krijgen, zul je ontdekken hoe veel werk kinderen zijn die er altijd zijn. En hoe oneerlijk het voelt als je die last niet kunt delen met de vader, omdat hij er geen trek in heeft. Je toekomst is de situatie van de moeder van je bonuskinderen. Ik hoop voor je dat jouw kinderen ook een lieve jonge bonusmoeder krijgen, dan zien ze hun vader nog en kun jij de zorg met haar delen.
Alle reacties Link kopieren
SjakS schreef:
10-09-2019 06:55
Ik denk dat jij een ontzettend lief meisje bent. Echt waar. Maar je vriend is geen leuke man. Sorry. Ik hoop dat je op tijd wakker word. Als jij weggaat kijkt hij wederom niet naar zijn kinderen om. Zeg eens heel eerlijk, doe jij eigenlijk wat moeder de andere 12 dagen doet? Eten maken, verzorging (douchen/ haren etc), knutselen, kadootjes kopen, de was?

Beeld je even in dat jullie 2 meisjes krijgen, jullie gaan uit elkaar. Hij ziet ze 2 van de 14 dagen en zijn nieuwe vriendin gaat doen wat jij nu doet. Zou jij dat prettig vinden?
Ja dat doe ik zeker.
We hebben ze kort geleden 3 weken lang gehad.
En dan doe ik zeker de alle bovenstaande dingen.
Alle reacties Link kopieren
Maleficent schreef:
10-09-2019 07:03
Hoe ziet dat ‘we zitten helemaal op 1 lijn’ er dan uit voor jullie? Hoe kan het dat je vriend eerder niet naar zijn kinderen om keek en nu wel? Is dat omdat jij er nu bent en hem er toe zet of omdat jij hem in zijn zorgtaken ontlast? 2 weekenden in de maand is echt niks. Echt liefdevolle en betrokken ouders nemen geen genoegen met zo weinig dagen per maand en zelfs dat was al teveel voor jij er was, begrijp ik.

Je klinkt als een lieve meid maar je hebt overduidelijk geen enkel idee van wat kinderen echt nodig hebben. En dat is oprechte liefde, zorg, en interesse van hun ouders. Krijgen ze dat niet, dan kan dat levenslange gevolgen hebben. Het is lief dat jij zo gek op ze bent en graag voor ze zorgt maar dat is niet wat ze echt nodig hebben.
Ik zou nog maar eens heel goed nadenken of deze man wel geschikt is om samen kinderen mee te krijgen.
Ik weet niet hoe dat komt.
Ik weet alleen dat een halfjaar voordat hij mij leerde kennen het contact weer beter ging met hem en de kinderen.
Ik weet niet wat er vooraf gespeeld heeft. Dus dat heeft niet met mijn komst te maken.
En oprechte liefde? Geloof me dat krijgen ze echt wel van hun ouders, ze komen niks tekort.
Ja 2 dagen in de zoveel tijd klinkt weinig. Maar daar hebben mijn vriend en ze ex zelf voor gekozen.
Als ze een dagje extra bv willen komen kan dat ook.
Alle reacties Link kopieren
Een man die er al voor kiest zelf om zijn kinderen maar 4 dagen per maand te zien, ook al is dat allemaal in goed overleg, vind ik een dweil. En wat er ook allemaal gebeurd is, je kinderen mogen daar niet de dupe van worden.

Maar goed, ik spreek als moeder en dat ben jij zelf nog niet. Zou je dat wel zijn, dan snap je wat ik bedoel.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Maleficent schreef:
10-09-2019 11:04
Een man die er al voor kiest zelf om zijn kinderen maar 4 dagen per maand te zien, ook al is dat allemaal in goed overleg, vind ik een dweil. En wat er ook allemaal gebeurd is, je kinderen mogen daar niet de dupe van worden.

Maar goed, ik spreek als moeder en dat ben jij zelf nog niet. Zou je dat wel zijn, dan snap je wat ik bedoel.
Ik snap wat je wel bedoeld, daar hoef je geen kind voor hebben gebaard.
Ik ben het zeker met je eens dat 4 dagen weinig zijn.
Maarja dat is wat hun besproken hebben.
Alle reacties Link kopieren
Sateprikkertje schreef:
10-09-2019 12:34
Ik snap wat je wel bedoeld, daar hoef je geen kind voor hebben gebaard.
Ik ben het zeker met je eens dat 4 dagen weinig zijn.
Maarja dat is wat hun besproken hebben.
TO, volgens mij wil je het niet zien, welke man gaat daar nou mij akkoord? Welke man die ECHT op zijn kids geeft, gaat met 4 dagen per maand akkoord? Ik hoor graag van je.
Karl_Marx schreef:
10-09-2019 12:39
TO, volgens mij wil je het niet zien, welke man gaat daar nou mij akkoord? Welke man die ECHT op zijn kids geeft, gaat met 4 dagen per maand akkoord? Ik hoor graag van je.
Een man die veel te jong kinderen heeft gekregen en het liever niet had gehad en er daarom ook niet naar om keek.

Oh, je zei die echt om zijn kids geeft :sherlock:
Alle reacties Link kopieren
tja hij dus,ik snap het ook niet. :nooo:
Sateprikkertje schreef:
10-09-2019 12:54
tja hij dus,ik snap het ook niet. :nooo:
En je hebt tijdens je opvoeding niet mee gekregen dat waardeloze ouders ook waardeloze mensen zijn? En dus géén relatiemateriaal en zeker geen materiaal om zich nog verder voort te planten?
Alle reacties Link kopieren
Sateprikkertje schreef:
10-09-2019 12:54
tja hij dus,ik snap het ook niet. :nooo:

En in die vier schamele dagen dat hij zijn kinderen ziet, kamt hij hun haren niet, kookt hij niet, leest ze niet voor, dat doe jij. In die vier dagen ben jíj hun ouder. Zo’n vader is je partner, eentje die alles uitbesteed en dus effectief nog steeds niet naar zijn kinderen omkijkt.
Alle reacties Link kopieren
Sateprikkertje schreef:
10-09-2019 12:34
Ik snap wat je wel bedoeld, daar hoef je geen kind voor hebben gebaard.
Ik ben het zeker met je eens dat 4 dagen weinig zijn.
Maarja dat is wat hun besproken hebben.
Nou jij zegt dat het aan niks ontbreekt en dat ze genoeg liefde krijgen.
Dat waag ik te betwijfelen en ik denk oprecht dat je daarvoor eerst moeder moet zijn om te moeten zien hoe pijnlijk dit is voor die meisjes.
Ik denk dat JIJ ze in jullie huis veel liefde geeft en dat je vriend het ook wel leuk vindt om lief te doen als een ander maar de zorgtaken overneemt. En dat is niet zoals het zou moeten zijn.

Je bent volgens mij heel lief, en is het ook fijn voor de meisjes dat jij er voor ze bent, maar je denkt te rooskleurig over je vriend.
maleficent wijzigde dit bericht op 10-09-2019 14:06
5.50% gewijzigd
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Als je dit allemaal zo leest, vind je dan écht dat jullie op 1 lijn zitten?
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Maleficent schreef:
10-09-2019 14:05
Als je dit allemaal zo leest, vind je dan écht dat jullie op 1 lijn zitten?
.
Ja wij zitten op 1 lijn.

Fijne dag :popcorn:
Sateprikkertje schreef:
10-09-2019 19:31
.
Ja wij zitten op 1 lijn.

Fijne dag :popcorn:
Serieus?
Alle reacties Link kopieren
Uhh als je niet op 1 lijn zit zou 't voor geen meter werken?.
En raad eens?het werkt.
:bye:
Sateprikkertje schreef:
10-09-2019 19:39
Uhh als je niet op 1 lijn zit zou 't voor geen meter werken?.
En raad eens?het werkt.
:bye:
Tuurlijk meid.

En over een paar jaar ben jij het moeketje spelen helemaal zat, maar zit je helaas met de kotsvlekken van je eigen koter op je shirt op de bank terwijl je ex kind nr 3 ook de rug heeft toegekeerd. Terwijl je leeftijdsgenootjes van hun onbezorgde leventje genieten.

Maar goed, ieder zo zijn toekomstwensen.
Alle reacties Link kopieren
De ervaringen die ik zie zijn weinig positief. Anders dan bij een standaard gezin heb je blijvend te maken met 2 ex partners die invloed hebben op jullie leven als gezin en de kinderen. En daarnaast vaak met half siblings en je eigen (biologische) kinderen die toch een streepje voor hebben.

Officieel heb je niets te zeggen over een stiefkind. Maar je moet er wel voor zorgen en je leven erop aanpassen. Daar zou ik met 23 jaar weinig zin in hebben.
Alle reacties Link kopieren
evelien2010 schreef:
11-09-2019 08:39


Officieel heb je niets te zeggen over een stiefkind. Maar je moet er wel voor zorgen en je leven erop aanpassen. Daar zou ik met 23 jaar weinig zin in hebben.
Daar heeft TO geen moeite mee hoor, die speelt graag 4 dagen in de maand 'moedertje', zo te lezen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Sateprikkertje schreef:
10-09-2019 19:39
Uhh als je niet op 1 lijn zit zou 't voor geen meter werken?.
En raad eens?het werkt.
:bye:
Natuurlijk werkt het. Jij doet alles en hij vindt het best.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Sateprikkertje schreef:
10-09-2019 19:39
Uhh als je niet op 1 lijn zit zou 't voor geen meter werken?.
En raad eens?het werkt.
:bye:
Het werkt omdat jij alles doet. Hij hoeft er alleen maar te zijn. Jij kookt, wast en poetst. Je zit niet op 1 lijn. Doe het maar eens helemaal anders. Vind hij het ook best... Als hij er maar geen last van heeft.

Je begrijpt zelf niet waarom maar 4 dagen maar je wil wel kinderen met hem? Denk je dat het dan wel een betrokken vader word? Dat dacht zijn ex denk ook. Mijn exman zou mij keihard uitlachen als ik 4 dagen per maand voorstel. Vraagt hij of ik een gaatje in mijn hoofd heb.. Hij werkt ook veel, maar ze zijn er toch 50% van de tijd. Hij heeft geen nieuwe partner die alles overneemt. Gelukkig. Niet voor die nieuwe partner hoor. Maar voor de kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat je je wel laat betalen voor je diensten, TO?
Alle reacties Link kopieren
Eens met de anderen. Hij kijkt nog steeds amper naar ze om. Hij schuift zijn verantwoordelijkheid af op jou. Hoezo, 'hij werkt veel, dus het komt op mij neer', het is toch zíjn verantwoordelijkheid? Dan zorgt hij maar dat hij op de dagen dat zijn kinderen er zijn minder werkt.

Echt triest dat jij, met je 23 jaar, zijn gezin draaiende moet houden en dat hij dat nog normaal vindt ook.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Susan schreef:
11-09-2019 09:14
Eens met de anderen. Hij kijkt nog steeds amper naar ze om. Hij schuift zijn verantwoordelijkheid af op jou. Hoezo, 'hij werkt veel, dus het komt op mij neer', het is toch zíjn verantwoordelijkheid? Dan zorgt hij maar dat hij op de dagen dat zijn kinderen er zijn minder werkt.

Echt triest dat jij, met je 23 jaar, zijn gezin draaiende moet houden en dat hij dat nog normaal vindt ook.

TO heeft geschreven dat hij vrij is als de kinderen er zijn. En dan nog laat hij haar alles doen. Onbegrijpelijk. TO, als jullie een kind krijgen, verandert hij niet hoor. Dan ben jij volledig verantwoordelijk voor de zorg en het huishouden (net als nu). Dus niet (of heel beperkt) werken en je wordt volledig financieel afhankelijk. Ik kan me niet voorstellen dat je dat wil voor de rest van je leven.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven