Irritaties in het OV
donderdag 4 oktober 2018 om 08:37
Ik ga dagelijks met het openbaar vervoer naar mijn werk en ik erger me aan veel dingen. Waar erger jij je aan in het openbaar vervoer?
To trapt af met een top 3:
1) Mensen die op het perron voor de ingang van de trein staan, zodat je niet kunt uitstappen en als een rugbyspeler tegen de mensen aan moet lopen, omdat ze weigeren aan de kant te gaan.
2) Mensen die vinden dat hun koffers, tassen en trolley's een zitplaats nodig hebben. En altijd in de spits.
3) Mensen die al instappen, terwijl er nog mensen aan het uitstappen zijn.
To trapt af met een top 3:
1) Mensen die op het perron voor de ingang van de trein staan, zodat je niet kunt uitstappen en als een rugbyspeler tegen de mensen aan moet lopen, omdat ze weigeren aan de kant te gaan.

2) Mensen die vinden dat hun koffers, tassen en trolley's een zitplaats nodig hebben. En altijd in de spits.
3) Mensen die al instappen, terwijl er nog mensen aan het uitstappen zijn.
We’re all mad here

vrijdag 13 september 2019 om 13:23
patsy--stone schreef: ↑13-09-2019 12:57Sjongejonge hoe vaak moet ik nog zeggen dat ik juist de hele tijd rekening houd met die andere reizigers, door gauw ruimte te maken in de trein? Maar je leest lekker selectief.
Hier zitten een hoop mensen die zich ergeren tijdens grote drukte en de spits.
Met een fiets reis je per definitie buiten de spits dus wij komen elkaar helemaal niet eens tegen en ik loop niemand in de weg, daar zorg ik wel voor. En de luie mensen die per se de roltrap willen en dan zeuren dat er 10 seconden een fiets voor ze staat, tja nee daar heb ik geen begrip en geduld voor. Neem de gewone trap maar als je echt die 10 seconden niet kan wachten. Daar heb je je benen toch voor? Ik ben overdag echt niet de enige die de roltrap 10 seconden blokkeert, meestal staan daar alléén maar stilstaande mensen naast elkaar op.
Jemig jij hebt echt geen inlevingsvermogen. JIJ maakt een fout door je fiets mee op de roltrap te nemen. Verboden en gevaarlijk en ook nog eens irritant. Ik neem de roltrap en niet omdat ik lui ben, maar omdat ik geen trap kan lopen ivm een medisch probleem. En dan ga jij opmerkingen maken over “luie mensen” en “daar heb je toch je benen voor”. Ik zou eens wat verder kijken dan dat je fiets neus lang is.
vrijdag 13 september 2019 om 13:24
Omdat de roltrap wel bedoeld is om reizigers over te laten lopen en niet om fietsen te vervoeren. Daar zijn liften en fietsgootjes voor.patsy--stone schreef: ↑13-09-2019 13:12Waarom zou ik helemaal met de lift moeten als ik ook 100 x zo snel met de roltrap kan? Ga dan zelf met de lift.
Je bent behoorlijk op je teentjes getrapt, niet?
Kijk uit malloot, een kokosnoot.

vrijdag 13 september 2019 om 13:24
puck-en-hans schreef: ↑13-09-2019 13:16Vanmorgen expres op gelet: naast de roltrap is de gewone trap: met een goot zodat je er met je fiets omhoog en omlaag kunt.
Verdere reactie op je post lijkt met totaal nutteloos .![]()
Als je een discussie goed wilt voeren moet je wel lezen. Ze zegt om 13:03 dat haar fiets met tassen te breed is om langs de gewone trap te kunnen.
Verder wel eens dat een fiets dan in de lift zou moeten.
anoniem_6527270f28ee9 wijzigde dit bericht op 13-09-2019 13:26
6.49% gewijzigd
vrijdag 13 september 2019 om 13:27
Wat dan weer enigszins haar claim dat ze op de roltrap niemand lastig valt, tegenspreekt. En ik ben wel benieuwd hoe breed die tassen dan zijn, want die fietsgootjes zijn prima te doen over het algemeen met een gewone fietstas.

vrijdag 13 september 2019 om 13:28
Treurniet12 schreef: ↑13-09-2019 13:23Jemig jij hebt echt geen inlevingsvermogen. JIJ maakt een fout door je fiets mee op de roltrap te nemen. Verboden en gevaarlijk en ook nog eens irritant. Ik neem de roltrap en niet omdat ik lui ben, maar omdat ik geen trap kan lopen ivm een medisch probleem. En dan ga jij opmerkingen maken over “luie mensen” en “daar heb je toch je benen voor”. Ik zou eens wat verder kijken dan dat je fiets neus lang is.
Maar op jou is dit dan toch niet van toepassing? Als jij geen trap kunt lopen sta je dus stil op de roltrap. Dus hoef je er ook niet langs.

vrijdag 13 september 2019 om 13:31
lollypopje schreef: ↑13-09-2019 13:26Over ergernissen gesproken. Volgens mij zit er iemand gtst te kijken in de trein en de rest mag meegenieten.
Dat komt vast door de reclame die ik gisteren zag, over een app waarmee je overal en altijd GTST terug kunt kijken. Bijvoorbeeld: op het station dus...
vrijdag 13 september 2019 om 13:32
Wat een onzin over het eerder van huis gaan en die overstap ("Beste NS, op station die en die zou ik graag 7-10minuten overstaptijd willen hebben. In plaats van de theoretische 4 minuten, die in de praktijk 2 minuten blijken te zijn, om 6 perrons verderop te komen."). En wat een onzin-argument over dat de roltrap voor luie mensen is. Het is toch een kleine moeite om aan één kant te staan. Ervaring leert dat de trap op rennen één grote illusie van schijncontrole is en vooral een goede conditietraining (dus wellicht heb je een punt dat ik lui ben). De mensen waaieren ook gewoon over de trap heen hoor. Als je de roltrap op loopt heb je nog een beetje meer energie om je eindsprint in te zetten en te finishen net voor het fluitsignaal. Niet overal is trouwens een normale trap, maar volgens mij is dat vooral in het buitenland.
vrijdag 13 september 2019 om 13:32
Mijn collega vertelde laatst dat ze naar een concert van De Toppers was geweest en op de terugweg in de trein in een stiltecoupé had gezeten, vol met dronken Toppers-gangers, en dat daar één vrouw had gezeten (die al in de trein zat voor Team Topper instapte) die zich heel erg had geërgerd aan het harde gepraat, gelach en dronken gezang IN DE STILTECOUPÉ. Mijn collega: "ja, dan moet je ook niet de trein pakken vlak na een toppersconcert."
Alsof je elke keer dat je de trein pakt even de concertagenda van De ArenA erbij gaat pakken, om nog maar niet te spreken van het feit dat zélfs een concert van de Toppers geen reden is om te gaan zitten lallen in een stiltecoupé.
Alsof je elke keer dat je de trein pakt even de concertagenda van De ArenA erbij gaat pakken, om nog maar niet te spreken van het feit dat zélfs een concert van de Toppers geen reden is om te gaan zitten lallen in een stiltecoupé.
dinsdag 17 september 2019 om 16:44
dinsdag 17 september 2019 om 17:12
Je wordt als senior, mindervalide of zwangere als een paria bekeken. Niemand staat op. Je moet echt vragen en dan is het nog vaak moeilijk moeilijk. Postbus 51 zou er eens een reclame aan mogen wijden. Waar is het fatsoen in het ov gebleven?
We’re all mad here
dinsdag 17 september 2019 om 17:15
Als de senior het zelf niet durft te vragen, vraag ik vriendelijk of men de zitplaats vrij wil maken.
Netjes vragen, dat heeft altijd succes.
dinsdag 17 september 2019 om 17:20
Ik sta wel altijd op als ik het zie, maar vaak straat er al iemand anders op.
Gisteren in de spits zat ik in een trein die geen extra treinstel had gekregen. Nou, daar word je ook niet vrolijk van, zeg
Ondanks dat er werd omgeroepen zo ver mogelijk de coupé’s in te lopen, deed amper iemand dat... De balkons stonden daardoor supervol en er konden amper meer mensen bij.
Ach ja, ook weer overleefd
Gisteren in de spits zat ik in een trein die geen extra treinstel had gekregen. Nou, daar word je ook niet vrolijk van, zeg

Ach ja, ook weer overleefd

¡Apagando las luces!
dinsdag 17 september 2019 om 17:28
Al ken ik dan ook weer senioren die beledigd zijn als je het aanbied, want zo oud zijn ze nog nietCheshire-cat schreef: ↑17-09-2019 17:12Je wordt als senior, mindervalide of zwangere als een paria bekeken. Niemand staat op. Je moet echt vragen en dan is het nog vaak moeilijk moeilijk. Postbus 51 zou er eens een reclame aan mogen wijden. Waar is het fatsoen in het ov gebleven?

I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
dinsdag 17 september 2019 om 17:30
Die heb je er al ook tussen zitten ja hahalollypopje schreef: ↑17-09-2019 17:28Al ken ik dan ook weer senioren die beledigd zijn als je het aanbied, want zo oud zijn ze nog niet![]()
We’re all mad here
dinsdag 17 september 2019 om 17:31
Ik vraag het gewoon. Nee is ook een antwoord.. Heb vorig jaar met gescheurde enkelbanden gereisd, duidelijk zichtbaar want krukken en een voet helemaal ingetapet. Maar opstaan doen mensen niet, dan vraag ik het zelf wel..lollypopje schreef: ↑17-09-2019 17:28Al ken ik dan ook weer senioren die beledigd zijn als je het aanbied, want zo oud zijn ze nog niet![]()
Seriously?

dinsdag 17 september 2019 om 18:12
Ik red het heel vaak precies met rennen op de roltrap. En vaak nèt niet met treuzelaars. Ik ren op de roltrap als ik weet dat mijn trein daar klaar staat. Niet als ik zeeën van tijd heb.Lorah schreef: ↑13-09-2019 13:32Wat een onzin over het eerder van huis gaan en die overstap ("Beste NS, op station die en die zou ik graag 7-10minuten overstaptijd willen hebben. In plaats van de theoretische 4 minuten, die in de praktijk 2 minuten blijken te zijn, om 6 perrons verderop te komen."). En wat een onzin-argument over dat de roltrap voor luie mensen is. Het is toch een kleine moeite om aan één kant te staan. Ervaring leert dat de trap op rennen één grote illusie van schijncontrole is en vooral een goede conditietraining (dus wellicht heb je een punt dat ik lui ben). De mensen waaieren ook gewoon over de trap heen hoor. Als je de roltrap op loopt heb je nog een beetje meer energie om je eindsprint in te zetten en te finishen net voor het fluitsignaal. Niet overal is trouwens een normale trap, maar volgens mij is dat vooral in het buitenland.
Iedereen moet lekker doen wat ‘ie zelf wil met fietsen en koffers breeduit op de roltrap. Dit topic gaat over ergernissen en mensen die links niet vrijhouden zijn mijn ergernis. Verder overleef ik het allemaal heus wel en is het geen ramp natuurlijk.

dinsdag 17 september 2019 om 18:20
Nee, in Japan is het omgekeerd omdat het verkeer daar ook links rijdt ipv rechts. Hoewel het in Londen dan juist weer wel links vrijhouden is.Hræsvelgr schreef: ↑13-09-2019 13:18Dat trouwens op schiphol de roltrappen miss genlokkeerd worden door reizigers kan ook liggen aan dat de roltrap regel anders is.
Ben namelijk laatst in japan geweest en daar is het dus rechts staan en links gaan( iedergeval het omgekeerde als hier)
Ben wel eerlijk na daar geweest te zijm vind ik zo wie zo heel het nederlands OV gewoon vreselijk.
Ik ben meermalen per week op Schiphol en daar wordt echt aangegeven om links vrij te houden, dus geen andere regels.

dinsdag 17 september 2019 om 18:32
Ook daar wringt het zich weer dat NS-conducteurs vaak gewoon niet door de trein lopen. Sinds ik terug ben van vakantie heb ik erop gelet. Dat is inmiddels een dikke maand geleden. Ik reis minimaal 8x per week met de trein. Ik ben in die periode één keer gecontroleerd! Één fucking keer per 40 treinreizen.

dinsdag 17 september 2019 om 18:42
Toen er nog niet overal poortjes waren heb ik eens een half jaar met een verouderd abonnement dagelijks op Amsterdam-Den Haag gereisd. 1x een boete gehad.Poppy_del_Rio schreef: ↑17-09-2019 18:32Ook daar wringt het zich weer dat NS-conducteurs vaak gewoon niet door de trein lopen. Sinds ik terug ben van vakantie heb ik erop gelet. Dat is inmiddels een dikke maand geleden. Ik reis minimaal 8x per week met de trein. Ik ben in die periode één keer gecontroleerd! Één fucking keer per 40 treinreizen.
dinsdag 17 september 2019 om 19:45
Ik vraag me ook steeds vaker af waar ze zijn. Ik reis regelmatig lange stukken en zie er zelden een. Ook fijn als je iets wil vragen ofzo..Poppy_del_Rio schreef: ↑17-09-2019 18:32Ook daar wringt het zich weer dat NS-conducteurs vaak gewoon niet door de trein lopen. Sinds ik terug ben van vakantie heb ik erop gelet. Dat is inmiddels een dikke maand geleden. Ik reis minimaal 8x per week met de trein. Ik ben in die periode één keer gecontroleerd! Één fucking keer per 40 treinreizen.
Seriously?