Irritaties in het OV

04-10-2018 08:37 1302 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga dagelijks met het openbaar vervoer naar mijn werk en ik erger me aan veel dingen. Waar erger jij je aan in het openbaar vervoer?

To trapt af met een top 3:

1) Mensen die op het perron voor de ingang van de trein staan, zodat je niet kunt uitstappen en als een rugbyspeler tegen de mensen aan moet lopen, omdat ze weigeren aan de kant te gaan. :frusty:
2) Mensen die vinden dat hun koffers, tassen en trolley's een zitplaats nodig hebben. En altijd in de spits.
3) Mensen die al instappen, terwijl er nog mensen aan het uitstappen zijn.
We’re all mad here
Alle reacties Link kopieren
Cheshire-cat schreef:
17-09-2019 17:12
Waar is het fatsoen in het ov gebleven?
.
Alleen in het OV ?
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren
Nitflex schreef:
17-09-2019 18:12
Ik red het heel vaak precies met rennen op de roltrap. En vaak nèt niet met treuzelaars. Ik ren op de roltrap als ik weet dat mijn trein daar klaar staat. Niet als ik zeeën van tijd heb.

Iedereen moet lekker doen wat ‘ie zelf wil met fietsen en koffers breeduit op de roltrap. Dit topic gaat over ergernissen en mensen die links niet vrijhouden zijn mijn ergernis. Verder overleef ik het allemaal heus wel en is het geen ramp natuurlijk.
Hier net zo! Vooral als je haast hebt is alles mega irritant. Als ik zeeën van tijd heb kan ik een stuk meer tolereren. Op één of ander (koud) station een half uur of 2x een half uur op twee verschillende stations is nou niet bepaald mijn favoriete bezigheid. De (rol)trap op rennen op het station (vooral met spullen) overigens ook niet . Maar het voelt wel heel lekker om net voor het fluitsignaal de trein binnen te zijn: zelfs als een hijgend paard. :-D Dat geef ik eerlijk toe.
Alle reacties Link kopieren
Lorah schreef:
17-09-2019 20:58
Hier net zo! Vooral als je haast hebt is alles mega irritant. Als ik zeeën van tijd heb kan ik een stuk meer tolereren. Op één of ander (koud) station een half uur of 2x een half uur op twee verschillende stations is nou niet bepaald mijn favoriete bezigheid. De (rol)trap op rennen op het station (vooral met spullen) overigens ook niet . Maar het voelt wel heel lekker om net voor het fluitsignaal de trein binnen te zijn: zelfs als een hijgend paard. :-D Dat geef ik eerlijk toe.
:rofl: Dat is zo herkenbaar.. Vooral dat hijgende paard...
Seriously?
MeredithGrey schreef:
17-09-2019 21:02
:rofl: Dat is zo herkenbaar.. Vooral dat hijgende paard...
Ja, ik spot ook altijd meteen waar de conducteur staat, dan kan ik daar nog heen rennen als het nodig is, of in ieder geval oogcontact mee maken. Dan wel bedanken natuurlijk als ze de deur voor je openhouden.

Er zit gewoon een groot mentaliteitsverschil tussen een vakantieganger of recreant met een fiets en de dagelijkse reiziger.
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen Vrijdag in de trein richting München. In Keulen stapten 8 mensen in die een verjaardagsfeestje gingen bouwen. Met bier, taart en veel gelal. We konden de omroeper niet verstaan die belangrijke informatie had in verband met vertraging en een alternatieve overstap.
„Ik ben goddank helemaal niets” (Japi)
Nitflex schreef:
17-09-2019 21:08
Er zit gewoon een groot mentaliteitsverschil tussen een vakantieganger of recreant met een fiets en de dagelijkse reiziger.

Klopt, 9 van de 10 van mijn ergernissen gaan over dagjesmensen en vakantiegangers. De tiende over scholieren die filmpjes kijken zonder koptelefoon, maar ik reis gelukkig bijna nooit op de tijdstippen dat zij reizen.
Poppy_del_Rio schreef:
17-09-2019 22:24
Klopt, 9 van de 10 van mijn ergernissen gaan over dagjesmensen en vakantiegangers. De tiende over scholieren die filmpjes kijken zonder koptelefoon, maar ik reis gelukkig bijna nooit op de tijdstippen dat zij reizen.
Inderdaad, en meer dan dat is het ook niet; een ergernis. Natuurlijk mogen dagjesmensen ook met de trein, met fiets en fietstas links op de roltrap, stilstaan bij de poortjes om je saldo te lezen, met je koffers in het gangpad (want ze zullen maar gestolen worden) en ga zo maar door. Maar ik erger me wel.
Alle reacties Link kopieren
Waar ik enorm aan erger is aan restanten etensresten bij haltes en op perrons.
Op het busstation waar ik dagelijks kon zijn een soort tribunes als wachtplekken/hangplekken gecreeerd, met streetart beschilderd. Fleurig en handig.
Zojuist lagen daar 5 zakjes half opgegeten frites met saus te stinken, vergezeld van lege petflesjes.
Er staat een prullebak naast!
Is het zooooveel moeite om je troep daar in te mikken?
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
22-08-2019 12:51
Net als mensen die bang zijn voor de roltrap en dus even wachten voor ze er op stappen zodat je tegen ze aan loopt.
Ah, dan ben je vast wel eens tegen mij aangelopen :lol: Ik vermijd roltrappen als het even kan, maar soms is het niet anders. Ik heb ook geen idee waarom ik daar last van heb, waarschijnlijk heeft het te maken met mijn vertigo.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
amarna schreef:
18-09-2019 08:08
Waar ik enorm aan erger is aan restanten etensresten bij haltes en op perrons.
Op het busstation waar ik dagelijks kon zijn een soort tribunes als wachtplekken/hangplekken gecreeerd, met streetart beschilderd. Fleurig en handig.
Zojuist lagen daar 5 zakjes half opgegeten frites met saus te stinken, vergezeld van lege petflesjes.
Er staat een prullebak naast!
Is het zooooveel moeite om je troep daar in te mikken?
Of in de bagagerekjes aan een stoel, op de klaptafeltjes, op de grond of op de stoelen in de trein. Je hebt het toch ook mee naar binnen genomen, dan lijkt het me geen hogere wiskunde dat je het ook mee naar buiten kunt nemen en daar in de prullenbak te gooien.
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
De snackbar lucht die op dit moment in de coupe hangt.

Edit: verkast naar het balkon, daar zitten een paar hippies bakjes Chinees te eten.

Kunnen mensen ook reukloos eten meenemen?
anoniem_pje_x wijzigde dit bericht op 18-09-2019 17:12
Reden: Toevoeging
54.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
anoniem_pje_x schreef:
18-09-2019 17:02
De snackbar lucht die op dit moment in de coupe hangt.

Edit: verkast naar het balkon, daar zitten een paar hippies bakjes Chinees te eten.

Kunnen mensen ook reukloos eten meenemen?
Ja, of gewoon niet eten in de trein.... Een boterhammetje met kaas, een banaantje, oké, maar halve maaltijden; doe dat lekker thuis....
anoniem_pje_x schreef:
18-09-2019 17:02
De snackbar lucht die op dit moment in de coupe hangt.

Edit: verkast naar het balkon, daar zitten een paar hippies bakjes Chinees te eten.

Kunnen mensen ook reukloos eten meenemen?
Ja, bah, die geur van Whoppers, Julia’s, döner en Smullers is walgelijk.

Maar soms eet ik ook wel onderweg, als ik laat uit werk kom, maar dan eet ik op het balkon. Nog steeds vervelend en asociaal, maar daar gaat de deur tenminste nog wel open.
Eten op het balkon? Waarom. Vind dat dan wel weer ver gaan in het rekening houden met mede reizigers.
Het is gewoon toegestaan om te eten in de trein, heel rottig dat het soms ruikt. Ben ook niet altijd happy als er iemand met een patat speciaal binnen stapt. Maar ja, het mag gewoon.
Alle reacties Link kopieren
De geur van pindakaas in de ochtend word ik ook niet echt vrolijk van.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
SombraOnline schreef:
18-09-2019 20:06
De geur van pindakaas in de ochtend word ik ook niet echt vrolijk van.
Of mensen die paprika eten..
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Ik stap aan het eind van een traject in, zit dan soms tien minuten in een stille, stilstaande trein. Als mensen dan gaan eten dan hoor je dat gesmak en geschraap zo goed, brrrrr.
Oh man, vooral in de ochtend kan ik daar ook echt niet tegen. Lang leve mijn muziek! Dat zet ik dan heel rap op.
SombraOnline schreef:
18-09-2019 20:06
De geur van pindakaas in de ochtend word ik ook niet echt vrolijk van.
Of een sinaasappel... Jakkes.
Alle reacties Link kopieren
Van eetgeuren word ik niet vrolijk, maar van eetgeluiden ook niet.
Het luide geknaag aan een appel, komkommer of wortel gaat me door merg en been.
Ja, ik lijd aan misofonie :proud:
Vanochtend ook weer. Zit je lekker rustig te zitten, komt er naast je iemand zitten die luid in een telefoon aan het praten is, drie tassen met zich meesleept, tijdens het telefoneren haar jas tracht uit te trekken zodat je een elleboog tegen je arm krijgt, en als klap op de vuurpijl een stinkende kaascroissant gaat zitten eten. Echt, doe dat soort dingen gewoon thuis.
Alle reacties Link kopieren
Nou, lekker dan... Ik heb dus mijn voordeelurenabonnement omgezet naar een flex abonnement. Pas nu blijkt mij dat ik met dit abonnement geen 40% korting meer heb in de middag/avondspits en daar baal ik dus gruwelijk van! Ik ben echt een stuk duurder uit nu. Volgens de klantenservice kan ik niet terug naar mijn oude abonnement, want dat wordt niet meer aangeboden. Dit is dus met afstand mijn grootste OV-ergernis! Wat een sof...
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Yella78 schreef:
19-09-2019 15:33
Nou, lekker dan... Ik heb dus mijn voordeelurenabonnement omgezet naar een flex abonnement. Pas nu blijkt mij dat ik met dit abonnement geen 40% korting meer heb in de middag/avondspits en daar baal ik dus gruwelijk van! Ik ben echt een stuk duurder uit nu. Volgens de klantenservice kan ik niet terug naar mijn oude abonnement, want dat wordt niet meer aangeboden. Dit is dus met afstand mijn grootste OV-ergernis! Wat een sof...
Ja, daar zitten ze mij ook steeds over op te porren. Maar ik heb er niets mee gedaan omdat ik het echt even uit moet rekenen. Ik moet even kijken wanneer ik het meest reis.
Ik ben overigens ook iemand die ‘s ochtends in de trein ontbijt met koffie, make-up op doet en daarna ga ik nog wat slapen. Terug slaap ik sowieso de hele route. Ik zie niet in waarom ik al die dingen thuis zou moeten doen. Is toch weer extra slaap.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan het niet meer, slapen in de trein of bus. Toen ik studeerde, 30 jaar geleden, sliep ik altijd in de bus. Geen goed idee, want ik werd altijd wakker als een wrak. Inmiddels weet ik hoe dat komt, je moet of ongeveer 20 minuten slapen, dus wakker worden voor je in de diepere slaap komt, of minstens 2 uur, zodat je een volledige slaapcyclus doorloopt. Ik zat meestal 45 tot 60 minuten in de bus.

Overigens kom ik veel sneller dan pas na zo'n 20 minuten in de diepe slaap, een powernap heeft voor mij daarom ook geen zin.

Maar al zou ik willen, het lukt mij echt niet meer om te slapen in een vervoermiddel, auto, trein, bus, vliegtuig, maakt niet uit. Soms erg jammer, zeker bij een lange reis.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven