Bord-en kaartspellentopic voor iedereen

09-05-2017 19:10 3006 berichten
Alle reacties Link kopieren
deel 2: entertainment/bord-en-kaartspellen-voor ... ges/470601

Dit topic is voor spelliefhebbers, van zeer verslaafd tot och wel een keertje leuk.

Van Wauw, kennen jullie dat nieuwe spel al tot ik stond in de winkel en ik wist niet wat ik moest kiezen want ik wist niet dat er zoveel waren

Van aankondigingen tot beurzen of vragen daarover of wat er maar op spelgebied is.

Je mag best zeggen dat je een bepaald spel niks vindt, want dat wil niet zeggen dat je de liefhebber van dat spel niks vindt

Hoop dat we er een leuk topic van kunnen maken, hoeft geen top 3 te worden, maar wel een dat niet helemaal verdwijnt in het grote geheel

Je top 3 spellen mogen ook genoemd worden natuurlijk

veel plezier allemaal
nlies wijzigde dit bericht op 14-11-2020 20:21
8.50% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Aalbes schreef:
06-09-2019 23:08
:high5:
grappig trouwens dat je als eerst met WGG komt, de meesten denken eerst aan 999
(zouden ze dat snappen op geheimtaal? ;)

Als je zin hebt om je voorkeuren of aversies uit te spreken tegen alle mogelijke spellen, ga je gang
Met zoveel spelervaring in dit topic wil ik hier graag een vraag stellen.
Welk spel raden jullie aan voor 7 spelers?
boekenlegger0 schreef:
07-09-2019 12:39
Met zoveel spelervaring in dit topic wil ik hier graag een vraag stellen.
Welk spel raden jullie aan voor 7 spelers?
Met 7 spelers kom je al snel in de richting van de partyspellen, maar er is toch nog wel wat :
Camel up, geen diepgaand spel, gewoon gokken op welke kameel als eerste of als laatste over de finish gaat. Met dobbelstenen of kaartjes kun je proberen invloed te hebben.
Dixit , en dan de odyssey uitvoering, die kan tot 10 personen gespeeld worden
Mysterium, zoek uit dmv kaarten die je van de spelleider krijgt wie de moord waarmee en waar gepleegd heeft.
met 2 setjes rail road ink kun je ook goed vooruit met 7 spelers (koop dan een blauwe en een rode set)
er zullen vast nog wel meer dobbelspelletjes zijn die met 7 kunnen, als ik die bedenk vul ik nog wel aan
En dan nog wat groepsspellen
Codenames , woorden raden
trapwords ook zoiets
en natuurlijk weerwolven (ben ik zelf geen fan van, maar moet ook in het lijstje
aanvulling:
Machiavelli
regenwormen
saboteur
vlotte geesten
nlies wijzigde dit bericht op 07-09-2019 13:14
Reden: aanvulling
2.91% gewijzigd
Voor 7 man vind ik zelf Boonanza (moet je basisspel plus uitbreiding hebben) ook een heel leuke!
Gisteren liep ik met mijn zesjarige langs een kringloopwinkel. Ik stel natuurlijk voor om even naar binnen te gaan, om te zien of ze nog leuke spellen hebben. Zegt hij: "Ik vind dat we wel genoeg spellen hebben, mama."
:O
:'(
Pozzebok schreef:
07-09-2019 14:43
Gisteren liep ik met mijn zesjarige langs een kringloopwinkel. Ik stel natuurlijk voor om even naar binnen te gaan, om te zien of ze nog leuke spellen hebben. Zegt hij: "Ik vind dat we wel genoeg spellen hebben, mama."
:O
:'(
:hug: arme jij, laat hem voortaan maar thuis als je naar de kringloper gaat.
Wat blijft Saboteur toch een leuk spel. Ik speel het graag met mijn vijfjarige. We hebben dan wel wat aangepaste regels. Om te beginnen kiezen we uit de gedekte stapel een kabouter, wat kan betekenen dat er geen saboteur is of juist iedereen een saboteur is. En we spelen met open kaarten (behalve de kabouterkaart dus). Ik moet zeggen: juist de kleuter in het gezelschap heeft vaak (onbewust) de beste strategie, want hij houdt van saboteren, zelfs als hij niet de saboteur is. Met als gevolg dat je hem afschrijft als goede kabouter, waarna hij de winnende kaart neerlegt en het goud opgraaft. Al met al een garantie voor een gezellige middag.
Speel je saboteur dan met z'n tweeën?
Wij zijn bezig met Aeon's end, kennen jullie dat? Superleuk, elke nemesis heeft weer andere regels en dat maakt de manier van spelen steeds weer anders.
Hoi! Ik ben nieuw hier, wat een leuk topic!
Vriend en ik zijn sinds kort helemaal verslaafd aan spelletjes spelen. Hij is weg van Dominion en nu wil ik hem een uitbreiding geven. Er zijn er wel een hoop! Heeft iemand een aanrader?
Olifantenpoot schreef:
08-09-2019 17:52
Vriend en ik zijn sinds kort helemaal verslaafd aan spelletjes spelen. Hij is weg van Dominion en nu wil ik hem een uitbreiding geven. Er zijn er wel een hoop! Heeft iemand een aanrader?
Hi Olifantenpoot, welkom hier. Aanrader voor Dominion heb ik niet daar ken ik de verschillende uitbreidingen niet goed genoeg voor. Zou alleen de alchimist afraden, dat is de minst leuke
Pozzebok schreef:
08-09-2019 17:47
Speel je saboteur dan met z'n tweeën?
Het basisspel is voor meer spelers en met de uitbreiding zelfs voor nog meer personen voor zover ik weet.
Er is wel een 2-spelers versie uitgekomen, Saboteur duel
Saboteur: Buurmeisje van ons blokkeert iemand die ze ervan verdenkt Saboteur te zijn.
Een beurt later de-blokkeert ze hem weer, want 'de saboteur heeft zijn lesje wel geleerd'.
Ik kan zelf wel vaststellen of ik een hypochonder ben.
SteunEndeToeverlaet schreef:
08-09-2019 18:46
Saboteur: Buurmeisje van ons blokkeert iemand die ze ervan verdenkt Saboteur te zijn.
Een beurt later de-blokkeert ze hem weer, want 'de saboteur heeft zijn lesje wel geleerd'.
Die wordt/is veel te lief voor deze wereld :)
Olifantenpoot schreef:
Ik heb 1 van de eerste edities van het spel. Daar was de uitbreiding Intrige zowel als uitbreiding als standalone spel te spelen. Dan schijnt met de tweede editie niet meer te kunnen.
De uitbreiding Intrige is vooral de andere speler pesten met acties
Olifantenpoot schreef:
Als ik moet kiezen zou ik voor Dominion Welvaart gaan. Daar krijg je niet alleen 25 nieuwe koninkrijkkaarten, maar ook Platinum erbij als extra geldkaart (5 munten), en de Kolonie als extra overwinningspunt-kaart (10 overwinningspunten). Dat levert veel extra opties op. Je kunt dan ook bijvoorbeeld een set kaarten uit alleen het basisspel spelen met de kolonies & platinum erbij, wat direct weer een heel ander spelletje oplevert.
Het derde, en laatste spel van Centery is New world.
Persoonlijk vind ik 1 de leukste. Deze speelt ook het snelst. Daarna nummer 3. De 2de vind ik veel te druk en onoverzichtelijk.

De 3de Azul zal op Spiel te spelen en kopen zijn. Ik ben erg benieuwd. 1 en 2 allebei top.

Met 7 personen raad ik absoluut 7 wonders aan. Spel blijf ik superleuk vinden vanaf 4 personen.

Dominion Imtrige zou mijn tip zijn voor een 'nieuwe' Dominion. Dit is eigenlijk ook een basisspel maar ook te combineren met het baisspel.

Edit: ik lees net in de reactie hierboven dat er w.b.t. Dominion Intrige een wijziging heeft plaatsgevonden. Mijn versie is ook al ouder. Dit dus even checken en afwegen of je dan alsnog deze wil of wellicht Welvaart. Deze heb ik zelf niet maar is wel erg populair.
anoniem_642433f9e7e2c wijzigde dit bericht op 14-09-2019 02:15
21.02% gewijzigd
Bedankt voor de tips! Ik heb besloten om intrige en welvaart te kopen :-D
Olifantenpoot schreef:
13-09-2019 13:37
Bedankt voor de tips! Ik heb besloten om intrige en welvaart te kopen :-D
Veel plezier er mee
Graag gedaan.
Have fun!
Ik heb mijn broer voor zijn verjaardag Patchwork en Lama gegeven en dit gisteren met hem gespeeld. Was allebei wel leuk voor tussendoor. Lama met zijn drieën gespeeld, maar is met meer misschien leuker.
Verder nog twee kaartspelletjes gespeeld, Revoltaa (mwah) ,en Sticky Dungeon (wel oké).
Wat is het rustig hier. Ik heb op de uitverkoop van de spellenclub Aquasphere gekocht. Nooit gespeeld, dus hoop dat het geen miskoop was. Zag er wel leuk uit
Kent iemand Everdell? Wat een supermooi uitgevoerd spel, ik speel het graag.
Macarinata schreef:
25-09-2019 13:35
Kent iemand Everdell? Wat een supermooi uitgevoerd spel, ik speel het graag.
nee, wel van naam, nooit gespeeld. Toevallig werd het wel genoemd gisteren op de club. ook wel een spel voor een paar uur toch?
Heeft iemand van jullie Rifugio al eens gespeeld? Is het leuk?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven