Hulp met grenzen aangeven..
zaterdag 14 september 2019 om 00:54
Heel confronterend, maar helemaal waar.. Heb alles teveel geromantiseerd en gedacht dat de situatie zou kunnen veranderen. Besef nu maar al te goed dat dit niet zo is. Hij is ook een stuk ouder, eind dertig. Gaat niet meer om grenzen aangeven, maar het voor mezelf opkomen en gelukkig maken. Op 1 of andere manier is het eng, omdat het nooit is afgesloten.viva-amber schreef: ↑13-09-2019 19:48To wanneer hij een serieuze relatie met jou had gewild dan had jij dat nu wel geweten. Je hoeft niet altijd alles met woorden uit te spreken om te snappen wat de bedoeling is. JIj houdt jezelf voor de gek door je maar te blijven vast klampen aan iemand die overduidelijk niets vasts met jou wil. Dat heeft niet zoveel met grenzen stellen te maken want je kunt de ander niet dwingen om voor jou te kiezen. Het is meer een kwestie van gezond verstand en tijdig loslaten wanneer iemand jou niet te bieden heeft wat je graag wil.
Wat denk je nou dat je even een gesprekje gaat voeren dat jij graag een relatie wil en dat daarna dit probleem voorbij is?
Waarom wil je een relatie met iemand die zo met jou om gaat?
zaterdag 14 september 2019 om 07:02
Je hoeft niet alles af te sluiten. Er zijn ook mannen die wel voor je gaan, maar die zie je niet omdat je focus hier ligt. Kies voor jezelf, verspil je tijd niet aan de verkeerde. Hij houdt niet van je, anders had hij zich anders opgesteld. Draai het om, zelf doe je toch ook niet zo? Niet iedereen man is lief, sommige mensen gebruiken elkaar.Vivi3338 schreef: ↑14-09-2019 00:54Heel confronterend, maar helemaal waar.. Heb alles teveel geromantiseerd en gedacht dat de situatie zou kunnen veranderen. Besef nu maar al te goed dat dit niet zo is. Hij is ook een stuk ouder, eind dertig. Gaat niet meer om grenzen aangeven, maar het voor mezelf opkomen en gelukkig maken. Op 1 of andere manier is het eng, omdat het nooit is afgesloten.
zaterdag 14 september 2019 om 07:37
Precies dit.viva-amber schreef: ↑13-09-2019 19:48To wanneer hij een serieuze relatie met jou had gewild dan had jij dat nu wel geweten. Je hoeft niet altijd alles met woorden uit te spreken om te snappen wat de bedoeling is. JIj houdt jezelf voor de gek door je maar te blijven vast klampen aan iemand die overduidelijk niets vasts met jou wil. Dat heeft niet zoveel met grenzen stellen te maken want je kunt de ander niet dwingen om voor jou te kiezen. Het is meer een kwestie van gezond verstand en tijdig loslaten wanneer iemand jou niet te bieden heeft wat je graag wil.
Wat denk je nou dat je even een gesprekje gaat voeren dat jij graag een relatie wil en dat daarna dit probleem voorbij is?
Waarom wil je een relatie met iemand die zo met jou om gaat?
Ik zou ook niet het gesprek meer aan gaan hierover. De situatie is duidelijk, hij wil niks serieus. Sluit dit hoofdstuk en hou de eer aan jezelf. Sterkte!
zaterdag 14 september 2019 om 07:53
Ik vind dit toch niet zo.lolly-pop schreef: ↑13-09-2019 19:51Dat is natuurlijk niet zo gek. Jij vindt jezelf totaal niet belangrijk, je geeft je grenzen niet aan, je laat je als een deurmat behandelen. Waarom zou iemand anders dat dan wel doen? Ga eerst eens van jezelf houden, dan heb je in ieder geval geen last meer van mannen die maar op één ding uit zijn, zoals deze parel.
Ik heb fases in mijn leven gehad dat ik letterlijk niks meer in me had dan af en toe lekkere sex en gezelligheid willen en kwam dan mannen tegen met wie dat dan een tijdje heel relaxed en liefdevol kon.
Met deze mannen ging ik ook niet een verandering van baan of huis bespreken, dat was op dat moment voor mij helemaal niet aan de orde en soms zag ik ze wegens drukte ook weleens maanden niet.
Ik ging zo niet met deze mannen om uit narigheid of omdat ik ze niet leuk vond, ik had het gewoon niet in me om meer te geven en zij gaven ook aan dit zo te willen.
Het is een heel prettige manier van 'tussen relaties' inzitten en ik gebruikte hen niet en zij mij ook niet.
Het was precies goed voor alle partijen.
Als zo'n man op een ander moment in mijn leven (dit verhaal van to duurt dus al jaren) zou aangeven meer te willen had ik dit met bepaalde mannen serieus overwogen, want ik vond het wel oprecht leuke mensen en het was met sommigen echt meer dan alleen sex.
Dus ik zie het niet zo zwart wit.
zaterdag 14 september 2019 om 07:55
Wat Viva-Amber zegt. Hij heeft je er altijd bewust voor gebruikt. Als hij maar iets om je gaf, had hij het wel anders aangepakt toen hij ineens naar het buitenland ging. Verspil je tijd niet en doe hetzelfde. Laat hem vallen als een baksteen.
Je mag natuurlijk wel het gesprek aangaan, maar verwacht dan maar antwoorden als dat hij nooit iets serieus had bedoeld en dat ook niet wil. Je gaat er niets uit halen.
Je mag natuurlijk wel het gesprek aangaan, maar verwacht dan maar antwoorden als dat hij nooit iets serieus had bedoeld en dat ook niet wil. Je gaat er niets uit halen.
zaterdag 14 september 2019 om 08:54
Maar in zijn ogen ga jij toch net zo met hem om als hij met jou? Ik geloof vast dat er niet meer in zit, maar als hij niet weet dat je een relatie wil, waarom denk je dat hij er dan over zou beginnen? Hij wil dat wat jullie hebben misschien ook niet kwijtraken, of hij heeft serieus op dit moment niet meer te bieden met zijn buitenland toestanden etc. Vraag het en je weet het.Vivi3338 schreef: ↑14-09-2019 00:54Heel confronterend, maar helemaal waar.. Heb alles teveel geromantiseerd en gedacht dat de situatie zou kunnen veranderen. Besef nu maar al te goed dat dit niet zo is. Hij is ook een stuk ouder, eind dertig. Gaat niet meer om grenzen aangeven, maar het voor mezelf opkomen en gelukkig maken. Op 1 of andere manier is het eng, omdat het nooit is afgesloten.
Jij zit blijkbaar als een prinses in de toren te wachten en te smachten, maar zo werkt het niet in het leven.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
zaterdag 14 september 2019 om 13:39
Met contact opnemen wil ik ook niks lijmen of uitpraten, waarschijnlijk kan ik het antwoord ook wel raden (dat het voor hem niet zo’n big deal is). Toch wil ik wel iets zeggen dat het voor mij op deze manier niet verder kan gaan en het moet stoppen, al is het maar voor mezelf. Hij heeft de afgelopen jaren altijd maar zelf bepaald wanneer het stopte, nu voel ik dat ik die persoon moet zijn.
Hij had overigens destijds voordat hij naar buitenland vertrok wel een bericht gestuurd met zijn plannen en dat hij me wilde spreken om wat uit te leggen. Maar hij is dat toen niet nagekomen en vertrokken..
Merk dat ik nu sinds de laatste keer weer in dezelfde patronen val als eerst, continu alles checken (social media) etc en onzeker voelen. Valt nog steeds zwaar.
Hij had overigens destijds voordat hij naar buitenland vertrok wel een bericht gestuurd met zijn plannen en dat hij me wilde spreken om wat uit te leggen. Maar hij is dat toen niet nagekomen en vertrokken..
Merk dat ik nu sinds de laatste keer weer in dezelfde patronen val als eerst, continu alles checken (social media) etc en onzeker voelen. Valt nog steeds zwaar.
zaterdag 14 september 2019 om 18:58
Je weet wat je aan hem wilt vertellen, dus dan moet je dat nu ook gaan doen. Met uitstellen kom je nergens dus ik zou zeggen: ga ervoor. En ja dat is eng en misschien doet het even pijn, maar geloof me, op langere termijn gaat deze situatie je alleen maar meer pijn doen en het weerhoudt je onwijs van een connectie maken met iemand die wel voor je wil gaan!Vivi3338 schreef: ↑14-09-2019 13:39Met contact opnemen wil ik ook niks lijmen of uitpraten, waarschijnlijk kan ik het antwoord ook wel raden (dat het voor hem niet zo’n big deal is). Toch wil ik wel iets zeggen dat het voor mij op deze manier niet verder kan gaan en het moet stoppen, al is het maar voor mezelf. Hij heeft de afgelopen jaren altijd maar zelf bepaald wanneer het stopte, nu voel ik dat ik die persoon moet zijn.
Dat je het gevoel hebt dat je alles moet checken en er onzeker van wordt is ook een slecht teken! Alsjeblieft, kies voor jezelf en ga meer zelfvertrouwen ontwikkelen. Dit is namelijk niet uit te houden zo.
Succes!
flamingo2019 wijzigde dit bericht op 14-09-2019 18:59
Reden: anders verwoorden
Reden: anders verwoorden
0.94% gewijzigd
zaterdag 14 september 2019 om 19:03
Toen je schreef dat hij je in zijn macht had, had ik een heel ander beeld bij de situatie, maar het komt er gewoon op neer dat je voor hem met een natte vinger te lijmen bent, terwijl het andersom voor hem niet meer is dan wat gescharrel. De oplossing zit in jezelf: niet meer afspreken. Moeilijker is het niet, simpeler ook niet.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
zaterdag 14 september 2019 om 19:08
Wat Susan zegt klopt. Jouw keuze voor jezelf en kans op volwaardige relatie ligt bij jezelf en niet bij hem. Hem blokkeren of wanneer hij contact opneemt aangeven dat je geen interesse hebt in verder contact is eigenlijk genoeg. Ik snap dat je een gevoel wil van afsluiten. Evt kun je hem ook een brief schrijven en deze wanneer je daar aan toe bent verscheuren (dus niet versturen).
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
zaterdag 14 september 2019 om 21:38
Klinkt een beetje als in de film Pretty Woman. Wwrauw!
Ze wou niet een maitresse zijn in een appartement maar ze wou het hele sprookje. Ze speelde het hoog en won.
Vraag me af als het verhaal waar was hoelang ze het zou uithouden naast zo'n harde egoistische rotzak.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zaterdag 14 september 2019 om 21:51
Nee, zó knap als Julia Roberts is er haast niemand (en dan op straat je geld verdienen) en zulke knappe multimiljonairs die redelijk normaal blijven kom je ook maar zelden tegen.
Maar het was erg leuk om bij weg te dromen. Zulke schitterend knappe mensen en zo'n onwaarschijnlijk verhaal.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
zaterdag 14 september 2019 om 23:28
Hoezo je wil hem niet meer als het casual blijft? Wil jij echt een relatie met die man? Hij met jou niet hoor, anders was die er al lang geweest. Het gaat casual blijven. En dan nogmaals: wil jij echt een relatie met zo iemand? Zie jij jezelf niet graag?
Blokkeer die man toch, Gun jezelf iets beter.
zaterdag 14 september 2019 om 23:45
Haha hier zal geen film einde plaatsvinden verwacht ik
Maar waardeer alle reacties zeker, altijd goed als er even een spiegel wordt voorgehouden.
Twijfel nu ook wel om het nog aan te kaarten, er is geen contact meer geweest sinds donderdag. Was eerst overtuigd van wel, maar als ik de reacties lees dan weet ik eigenlijk het antwoord al van hem en is het meer iets waar ik zelf aan moet werken. Op 1 of andere manier denk ik dat door het uit te spreken dat hij dan ziet dat ik voor mezelf op kom en meer respect zal krijgen? Maar dat is weer valse hoop.
Twijfel nu ook wel om het nog aan te kaarten, er is geen contact meer geweest sinds donderdag. Was eerst overtuigd van wel, maar als ik de reacties lees dan weet ik eigenlijk het antwoord al van hem en is het meer iets waar ik zelf aan moet werken. Op 1 of andere manier denk ik dat door het uit te spreken dat hij dan ziet dat ik voor mezelf op kom en meer respect zal krijgen? Maar dat is weer valse hoop.
zaterdag 14 september 2019 om 23:50
Helemaal waar.. Soms vergeet ik dat hij nooit zal veranderen of ineens verliefd op me gaat worden en het idee voor mezelf levendig hou terwijl ik niet happy word van zijn gedrag. Al die avonden is hij vast allang vergeten terwijl ik nog zit te tobben. Wat ik helemaal aan mezelf te danken heb uiteraardAttraverso schreef: ↑14-09-2019 23:28Hoezo je wil hem niet meer als het casual blijft? Wil jij echt een relatie met die man? Hij met jou niet hoor, anders was die er al lang geweest. Het gaat casual blijven. En dan nogmaals: wil jij echt een relatie met zo iemand? Zie jij jezelf niet graag?
woensdag 23 oktober 2019 om 22:42
Ik denk dat je best het contact met hem verbreekt. Hij probeert je nog aan zijn lijntje te houden en dat doet je pijn. Hij voelde wellicht aan dat je je interesse in hem begon te verliezen, vandaar zijn voorstellen om ineens leuke dingen te gaan doen, hulp te bieden etc. Steek er geen energie in hem er nog mee te confronteren. De enige manier om je niet meer te laten bespelen door hem is echt het contact te breken.
donderdag 24 oktober 2019 om 07:23
Blokkeren...als hij jou zelf niet met rust laat, moet je dat afdwingen. Voor jezelf. Sterkte enVivi3338 schreef: ↑23-10-2019 10:19Helaas ben ik nog niet helemaal van deze situatie af en weer wat advies nodig..
Kort na dit topic heb ik besloten niks meer te zeggen en het volledig te laten gaan. Dat ging best goed, gewoon m’n eigen ding gedaan en korte vakantie gehad.
En toen begon het weer; alles ‘liken’ op social media en berichtje hoe m’n vakantie was. Het contact bleef 2 weken aanhouden, ineens iedere dag verhalen van zijn kant en voorstellen om samen te gaan hardlopen, hulp aanbieden met een persoonlijke situatie etc. Ik wilde er niet intrappen en het als een ‘vriendschap’ zien, maar merkte dat ik toch weer hoop kreeg (niet afgesproken verder).
Toen ging hij vorige week zelf op vakantie en sindsdien weer stil. Alleen een reactie op mijn vraag van een paar dagen geleden hoe zijn vakantie was. Waarschijnlijk is hij weer met iemand anders bezig, stiekem doet dat toch weer zeer. Spookt weer van alles door m’n hoofd en houd me tegen om met anderen te daten, moet ik hem confronteren om geen verwachtingen te creëren?
donderdag 24 oktober 2019 om 07:36
Blijkbaar toch niet zo verhelderend.
Dan had je gezegd dat je het niet meer wil. Punt.
Nu blijkt dat je nog steeds denkt dat er misschien meer in zit.