Wasmachine vraag...

14-09-2019 15:00 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Onze wasmachine is stuk gegaan. Nu zitten we te twijfelen tussen een 2e hands miele of een nieuwe een wat goedkoper merk.
Wat is jullie ervaring? En welk merk anders dan?
Tweedehands zou ik alleen kopen als je het geld niet voor een nieuwe hebt.

Voor €400 / €500 heb je een prima nieuwe machine. Wij zijn al jaren tevreden met een Samsung Bubble.
gizzmo-returns schreef:
14-09-2019 15:02

Voor €400 / €500 heb je een prima nieuwe machine. Wij zijn al jaren tevreden met een Samsung Bubble.
Hebben wij ook. Topding.
Je oude wasmachine repareren? Is helemaal hip :)
Voor 700 heb je al een nieuwe Miele.

Ik kan natuurlijk niet in je knip kijken, maar als je het hebt dan zit je er erg goed mee.
Mijn Samsung gaat inmiddels ook alweer 11 jaar mee. Toch netjes voor het feit dat hij toen maar 450 euro was. Ik zou ook voor nieuw gaan, dan heb je iig ook garantie.
Een nieuwe.
Hoe oud is die Miele?

Als dat er 1 is van 2, maximaal 3 jaar oud zou ik het eventueel riskeren.
Als ie ouder is zou ik passen en voor een nieuw toestel gaan.
gizzmo-returns schreef:
14-09-2019 15:02

Ik ook, en als je de reviews leest samen met mij ook heel veel anderen.
Wij hebben een AEG van ruim 7 jaar oud en draait nog steeds als een zonnetje, zelfs na twee lompe verhuizingen (denk; veel trappen, tijdje in vochtige opslag, vervoeren zonder transportbouten)
Weet niet hoe ze nu zitten, maar was toen qua prijs een mooie middenklasser

Tweedehands zou ik zelf alleen doen als ik het geld niet had voor een nieuwe, of precies weet waar hij vandaan kwam (dus familie of vrienden waarvan ik weet hoe ze met hun spullen omgaan)
Bosch , aeg, Samsung , ... Nieuw inderdaad! Geen heel goedkoop merk nemen.
Heb al 7 jaar een beko.
Rond de 400 euro ..prima wasmachine nooit iets mee gehad.
Is een Turks merk.
Ooit ook een Miele gehad kan niet zeggen dat die beter was.
Cateautje schreef:
14-09-2019 15:06
Voor 700 heb je al een nieuwe Miele.

Ik kan natuurlijk niet in je knip kijken, maar als je het hebt dan zit je er erg goed mee.
Vroeguh was Miele echt top. Maar de prijs/kwaliteit is nu gewoon prut.
Ik heb al een aantal jaren een goedkope Beko en ben er erg tevreden over. Tweedehands kopen zou ik niet doen. Heb ik toch het idee dat ik de ellende van een ander overneeem.
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Oudblond schreef:
14-09-2019 15:40
Ik heb al een aantal jaren een goedkope Beko en ben er erg tevreden over. Tweedehands kopen zou ik niet doen. Heb ik toch het idee dat ik de ellende van een ander overneeem.

Klopt. De goede naam van Miele is een beetje achterhaald.
[https://www.dewitgoedoutlet.nl/wasmachi ... r=priceurl]
Tweedehands met garantie en b-keus met cosmetische foutjes
granny71 wijzigde dit bericht op 14-09-2019 15:44
14.88% gewijzigd
In geval van een 2ehands zou ik willen weten waaróm hij weg is gedaan. En zéker de leeftijd willen weten.
Ik zou gaan voor nieuw.. Ik vertrouw mensen niet zo meer.. Mijn laptop was eens kapot en kon ook eigenlijk niet meer blijvend gerepareerd worden. Meneer van de computerwinkel (!!!) bood wel aan het tijdelijk te kunnen oplappen zodat ik de laptop nog op marktplaats kon verkopen (wetende dat het ding het na een week ofzo weer begeeft). Zo op afgeknapt dat ik niks tweedehands meer hoef.

Het hangt er ook vanaf hoevaak je wast trouwens.. Verder is het koffiedik kijken.. de ene wast jaren zonder problemen met Beko en de ander heeft met een Miele continu problemen. Andersom kan natuurlijk ook.
Oudblond schreef:
14-09-2019 15:40
Miele komt nog altijd overal als beste uit de test, daar valt niet op af te dingen.
Cateautje schreef:
14-09-2019 16:10
Miele komt nog altijd overal als beste uit de test, daar valt niet op af te dingen.

Dan hoeft de prijs/kwaliteit-verhouding nog niet het beste te zijn.
Cateautje schreef:
14-09-2019 16:10
't Is maar welk 'tests' je leest.
Ik heb me een paar jaar geleden ingelezen op de site waarop reparateurs hun mening geven. Die weten wat er stuk gaat aan welke machine en welke machines zelden gerepareerd hoeven te worden.
http://www.wasmachinepagina.nl/wat-is-d ... asmachines
Als het gras bij de buren altijd groener is dan is het kunstgras
Mijn vorige wasmachine, van Whirlpool, is ruim 10 jaar meegegaan. Nu heb ik een Miele, inmiddels 11 jaar oud, en nog nooit een reparateur bij geweest. Het was zeker niet de duurste die ze hadden. Ik zou sowieso voor een nieuwe gaan.
Siemens en Bosch kwamen uit de recentste consumentenbond test van augustus jl, als beste uit de test.
Oudblond schreef:
14-09-2019 16:15
't Is maar welk 'tests' je leest.
Ik heb me een paar jaar geleden ingelezen op de site waarop reparateurs hun mening geven. Die weten wat er stuk gaat aan welke machine en welke machines zelden gerepareerd hoeven te worden.
http://www.wasmachinepagina.nl/wat-is-d ... asmachines
Mijn eerste wasmachine was er een van Indesit, tweedehands van familie, die best lang is meegegaan.
TO hoe oud is je machine? Anders is repareren misschien inderdaad ook nog een optie.
Ik heb hele slechte ervaringen met tweedehands witgoed, dus ik koop liever iets nieuws.

Mijn huidige wasmachine kostte 400 euro en doet het na vier jaar nog prima.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven